♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Started by cardas49, August 31, 2012, 00:18:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

Na 5 jaar intensief alle hoeken van htforum.nl afgestruind te hebben, wordt het dan nu tijd voor een eigen draadje. 2 ontmoetingen met andere forumleden hebben hier met name aan bijgedragen. Samen luisteren en praten over hifi wekt veel enthousiasme op  :music: :coffee:, en de behoefte om wat van mijn eigen bevindingen te delen wordt langzamerhand steeds groter.

De hobby begon voor mij in de akoestisch goed klinkende huiskamer van mijn ouders. Met grote regelmaat galmde er Mozart, Händel, Haydn, Beethoven, Bach en Glück door het huis. Moderne muziek waren ze diep down niet voor te porren, al werd het wel getolereerd toen mijn zussen en ik ouder werden. Voor hen was het exclusief klassiek. En klinken deed het prima op de 30 jaar oude Tannoy Stratford's en een Sony TA-V7 en TC-V7.Ik weet nog goed hoe het open en dicht gaan van de cassettehouder van de TC-V7 me op jonge leeftijd hypnotiseerde  :alien:.

De interesse in muziek zette zich door toen ik met 8 jaar gitaar ging spelen. In eerste instantie akoestische spaanse gitaren van Alhambra, maar later ook Chinese Fendor Stratocaster's  :headbanging: en Steel strings. Mijn mooiste Steel string, een 12 snarige Leo Kottke Special Model van Taylor, heb ik verkocht, maar de 414-CE speel ik nog steeds op. Casa Benelly in Den Haag was in die periode een geliefde winkel. Vandaag de dag speel ik nog steeds graag Fingerstyle op laatstgenoemde gitaar.

Hifi beperkte zich in eerste instantie tot portable players, maar dat waren wel altijd apparaten van betere kwaliteit. Waar iedereen op de basisschool met de goedkoopste Sony walkman's rond liep, haalde ik het duurdere model met "Groove" optie, in plaats van alleen maar "Mega Bass". Die Groove optie klonk overigens voor geen meter, want de bas werd daardoor extreem aangezet  O0. Wat jaren, Walkman's en Discman's later (middelbare school periode) ontdekte ik de Minidisc recorder, welke direct een warm plekje bij me veroverde. Discman kwaliteit in zakformaat, dat moest ik hebben. En dus kocht ik van een zomer lang sparen een Sharp MD MT-15. De analoge opnames van cd spelers klonken helemaal geweldig. Maar wacht... er waren ook cd spelers met optische uitgang. En  opnames naar MD zouden daarmee nog beter klinken. En daar kwam mijn eerste hifi component, een technics SL-PG390 cd speler. En ja, de digitale transfers naar MD klonken daarna nog wat beter.

Na deze periode gebeurde er 10 jaar weinig tot niets in muziek en hifi land. Toen ik trouwde moest er een setje gekocht worden voor muziek en film. Dit werd de Logitech Z-5500. Om onbekende reden kwam het upgrade virus mee met de verpakking van deze set  :devil:, want in de jaren daarna is er flink wat Marantz, Onkyo, Arcam, Wharfedale en Dynaudio verslonden. Classé had ik wel met een schuin oog naar gekeken vanaf de tijd dat ik mee las op het forum, maar die prijsklasse wilde ik toen nog niet in duiken. Nou ja, totdat ik de CAV-75 hoorde. Met Classé heb ik een sound gevonden welke me 100% aan staat. Gedetailleerd, open, smooth, prachtig middengebied. Qua eindversterking zal er weinig meer veranderen in de toekomst. De bron, voorversterking en speakers daarentegen...  ;)

Hieronder een overzicht van de apparatuur die ik gehad heb, en wat links naar de ontwikkelingen in mijn set vanaf het starten van dit draadje. Voor huidige set, zie signature.

Speakers:
Wharfedale Diamond 9.1
Wharfedale Diamond 9.5
Dynaudio Contour 1.8
Dynaudio Contour 1.8 MKII
Dynaudio Focus 160
Audio Physic Step 25
Revel M106

Subs:
Wharfedale SW-150
BK Monolith FF
BK Monolith DF
BK XXLS-400

Receivers:
Onkyo TX-NR576
Marantz SR-7400
Arcam AVR-280
Arcam AVR-350

Processoren:
Arcam AV8
Arcam AV9
Emotiva UMC-1
Classé SSP-300
Classé SPP-75

Eindversterkers:
Marantz MM8003
Classé CAV-75
Classé CAV-180
Classé CAV-500

All-in-one (kort stereo uitstapje):
Arcam Solo Music

Ontwikkelingen:

Toekomstplannen

  • Genieten van huidige set!
  • Akoestiek optimaliseren in nieuwe woning
  • Stroom optimaliseren in nieuwe woning
  • Gebalanceerde interconnects voor Classé versterking Done!
  • Andere frontspeakers Done!
  • 2.1 weer uitbouwen naar 5.1
  • Muzikale, beter integreerbare sub(s) aanschaffen voor stereo
  • Betere digitale interlinks aanschaffen
  • ? (suggesties zijn welkom)

Foto's
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#1
.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Ik zie dat PM zijn CP300 een mooi nieuw baasje heeft verkregen! Erg mooie set!

cardas49

#3
Ja, het was reuze gezellig met Rens afgelopen woensdag! We zijn tot half 1 in de ochtend bezig geweest met vergelijken en kletsen. En de SSP heeft hier inderdaad nu goed onderkomen gevonden. Aan je profielfoto te zien heb je ook een SSP-300 gehad? of is dat een Classé stereo vv?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Quote from: mark235 on August 31, 2012, 09:24:53
Ja, het was reuze gezellig met Rens afgelopen woensdag! We zijn tot half 1 in de ochtend bezig geweest met vergelijken en kletsen. En de SSP heeft hier inderdaad nu goed onderkomen gevonden. Aan je profielfoto te zien heb je ook een SSP-300 gehad? of is dat een Classé stereo vv?

Wat je ziet is een CDP-502 (zie ook topic, klik op plaatje in handtekening voor showcase). die bevat een voorversterker en zit gebalanceerd aan een CA-2200 vast.

Heb ooit eens de wens uitgesproken voor een SSP800 in combinatie met een CA-5200 of CA-5300 maar voorlopig stap ik van dat idee af vanwege kostenplaatje.

cardas49

#5
Ah, een loopwerk dus. Peerless had op woensdag ook zijn CDP.3 bij zich en van dat apparaat was ik erg onder de indruk. Toffe set heb je daar! Ook mooi overzichtelijk topic.

Ik heb de delta eindbakken en nieuwere pre/pro's van Classé nog niet gehoord, maar die zullen ongetwijfeld een flinke stap verder gaan dan wat ik nu heb. €8000 voor een processor zou ik ook niet willen betalen. De afschrijving op dergelijke apparaten is gewoon veel te hoog. Het is voor mij ook belangrijk om nu te gaan genieten van wat ik nu heb. Ik heb nu voor het eerst het gevoel echt content te zijn met het geluid van mijn set. Wanneer de volgende Classé upgrade betaalbaar wordt zien we wel weer verder.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Quote from: mark235 on August 31, 2012, 09:58:42
Ah, een loopwerk dus. Toffe set heb je daar! Ook mooi overzichtelijk topic trouwens

Iets meer dan alleen een loopwerk ;)

Heb met Rens een shootout toen der tijd gedaan tegen zijn CDP-300. Was erg gezellig en leerzaam! Binnenkort gaan we mijn MIT ls-kabels aan zijn set hangen om te zien of dat iets oplevert.

Bedankt overigens voor het compliment. En het overzichtelijke topic ooit eens bedacht naar aanleiding van het topic van Htip. Snel, overzichtelijk en clickable :D

Peerless Monster

Hee Mark,

Leuk dat je je showtopic hebt geopend!
En ik zag net dat je nog meer krijgt naast de ab die ik heb vergeten.
Namelijk de meetmicrofoon! Ook helemaal vergeten!!
Die komt er dus ook nog met de post.

Het was een ontzettend toffe avond en met name erg leuk dat je vrouw ook mee ging luisteren.
Dat zijn de beste Mark. Die moet je koesteren!

;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

cardas49

Ja, je hebt alles zo gevonden met de links. Erg prettig.

Kabels heb ik nog weinig mee gedaan. Gebruik nu Belden stroom- en speakerkabel + Canare & Mark Grant interlinks. Of kabels veel verschil in een set kunnen maken is een erg hot onderwerp. Ik hou een open mind en ga met de tijd lekker testen, om te zien of wissels merkbaar zijn
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Quote from: mark235 on August 31, 2012, 10:28:57
Ja, je hebt alles zo gevonden met de links. Erg prettig.

Kabels heb ik nog weinig mee gedaan. Gebruik nu Belden stroom- en speakerkabel + Canare & Mark Grant interlinks. Of kabels veel verschil in een set kunnen maken is een erg hot onderwerp. Ik hou een open mind en ga met de tijd lekker testen, om te zien of wissels merkbaar zijn

Die open-mind moet je koesteren. Je zou eens mijn verslag moeten lezen naar aanleidingen van de CDP-300 en CDP-502 dan zal je al snel merken dat ik ook een open-mind heb en niet snel mij laat overtuigen op het gebied van technische en wetenschappelijk geneuzel. Als ik vind dat het een bepaalde emotie of gevoel opwekt wat mij pleziert dan zal ik het aanschaffen of overwegen tot aanschaffen.

cardas49

Ha Rens,

Ja, jouw bezoek was net dat laatste zetje wat ik nodig had :). Ik vond het ook reuze gezellig, heb veel van je geleerd.

Ik had de meetmicrofoon zien staan in de handleiding, dus was van plan om te vragen of je die nog had. Thanks voor het nasturen!

Haha, ja was Leuk dat ze erbij kwam zitten. En dat de Classé kon blijven ondanks dat ze niet zo van zilver houd :hehe:. Gek genoeg is ze niet van het design van de Classé gecharmeerd. Das ist ja unmöglich!! Ik had gedacht dat ze hem prachtig zou vinden na de Arcam.

Quote from: Peerless Monster on August 31, 2012, 10:22:02
Hee Mark,

Leuk dat je je showtopic hebt geopend!
En ik zag net dat je nog meer krijgt naast de ab die ik heb vergeten.
Namelijk de meetmicrofoon! Ook helemaal vergeten!!
Die komt er dus ook nog met de post.

Het was een ontzettend toffe avond en met name erg leuk dat je vrouw ook mee ging luisteren.
Dat zijn de beste Mark. Die moet je koesteren!

;D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#11
De emotie en het gevoel speelt bij mij ook de boventoon. Ook als mijn audio mening niet met bewijs hard te maken is, blijf ik erbij. En mochten mijn hersenen en gehoor daarbij spelletjes met me spelen, dan is dat prima. Het gaat uiteindelijk om de hobby en het plezier.

Ik had het verslag net al heel gauw even doorgelezen, speedread style. Ga er later even rustig voor zitten.

Quote from: WickedGame on August 31, 2012, 10:32:36
Die open-mind moet je koesteren. Je zou eens mijn verslag moeten lezen naar aanleidingen van de CDP-300 en CDP-502 dan zal je al snel merken dat ik ook een open-mind heb en niet snel mij laat overtuigen op het gebied van technische en wetenschappelijk geneuzel. Als ik vind dat het een bepaalde emotie of gevoel opwekt wat mij pleziert dan zal ik het aanschaffen of overwegen tot aanschaffen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Zo, even wat impressies van afgelopen woensdag beschrijven.

Rens (Peerless Monster) reed rond 20:00 met zijn vlotte Audi A3 de straat binnen, gaf me een warme begroeting en overhandigde een Classé CDP.3 CD speler voor installatie in mijn set. Op mijn verzoek had Rens zijn CD speler ook meegenomen, zodat er ook een kort vergelijk met mijn bron (HTPC met Cantatis Overture geluidskaart) gedaan kon worden. Tijdens mijn vorige meet en greet met Audiofiel had deze mij de tip gegeven om met een andere bron te testen, aangezien HTPC bronnen voor mogelijk verlies kunnen zorgen. Een moment later werd de SSP-300 naar binnen gebracht.

Na een kennismaking, snack (voor mij, Rens kan in tegenstelling tot mij wel weerstand bieden aan chocola) en drankje kon het luisterfeest gaan beginnen. Allereerst werd de bestaande set gevoed met FLAC bestanden van de Gladiator OST en "Catch the Spirit" van Jacques Stotzem, zodat het huidige geluid in kon zinken. Ik koos bewust voor een vergelijk in stereo, omdat tevredenheid in stereo bij mij altijd tevredenheid in HT gebracht heeft. Rens merkte op dat hij het geluidsbeeld vrij smal, maar desalnietemin best aangenaam vond. Het verminderen van de toe-in van de speakers vergrootte het beeld wat, maar niet veel. Later zou blijken dat de Arcam hier verantwoordelijk voor was. Het is niet persé een slechte eigenschap van de Arcam (vond ik), wel iets om rekening mee te houden in de match met de rest van de set. Ik legde aan Rens uit dat de onrust in mij met mijn set voornamelijk lag bij het hoog. Dat was voor mij te fel. Ik snapte het niet goed. Ik speelde toch met Arcam en Dynaudio, merken die vaak met muzikaliteit, neutraliteit en een "zijdezacht" hoog geassocieerd worden? Wat ging er nou mis? Het antwoord zou nog even op zich laten wachten, aangezien eerst de CDP.3 aangesloten werd om het verschil met de HTPC te horen. Was de CDP een eerlijke tegenstander voor de Cantatis Overture? Niet echt, de CDP tilde met de Gladiator OST het geluidsbeeld duidelijk naar een hoger niveau. Er was meer lucht, het geluidsbeeld was een stuk breder, de bas was droger en strakker, er was meer detail hoorbaar. Al hoewel geen slecht product moest de Cantatis het duidelijk afleggen. Audiofiel's vermoeden leek daarmee bevestigd, de bron kan beter. Check! 1 van zaken waar ik die avond duidelijkheid over zocht kon afgetikt worden. Rens bood later vriendelijk aan om een AV8 of AV9 te ruilen voor zijn CDP.3. Even twijfelde ik, maar daarna drong de realisatie tot me door dat ik niet met een CD speler als bron wou zitten. De gemakken van de HTPC waren al te sterk ingegroeid.

Op naar het volgende vergelijk! Tijd om de SSP-300 aan te sluiten. Het unboxen was bijna net zo leuk als het luisteren. Wat een strak apparaat is deze Classé! Direct daarna temper ik mijn eigen enthousiasme. Het gaat mij om het geluid, en dat is waar deze Classé moet presteren als hij wil blijven. De CDP.3 en AV9 worden losgekoppeld en de SPP-300 vind zijn plaats. Wat zijn de verschillen? Jack Stotzem liet het duidelijk horen in zijn instrumentale versie van Neil Young's "Heart of Gold". In dit nummer zijn veel flageolets te horen, waarbij het hoog in mijn set altijd te opdringerig werd. Het opdringerige, felle hoog was weg! Gaat de Classé minder ver door in het hoog dan de Arcam? Nee, er was duidelijk een mooi, vergaand hoog aanwezig, echter dit was smoother, en gaf mij geen luistermoeheid. Na langer luisteren was ook hoorbaar dat de Classé veel meer detail, en een drogere strakkere bas liet horen. Dat moet een feest worden bij films. Hij is analytischer dan de Arcam, maar niet overanalytisch. Ik vraag me af wat deze eigenschap betekent voor mannen en vrouwenstemmen in muziek, en klik door naar Adele's 21. Een felle plaat, die in mijn ervaring al gauw agressief gaat klinken. Is de warmte met de Classé nu helemaal uit Adele's stem verdwenen? Nee. Het geheel is zeker niet warm te noemen, maar van een overanalytisch en kil geheel kan niet gesproken worden. Om te checken of de herinnering aan mijn eigen set en het vergelijk enigzins kloppen, wordt de Arcam weer aangesloten. De 1e bevindingen worden bevestigd: Het aggresieve hoog in Heart of Gold is er weer, en Adele's stem klinkt nu fel en "Too much". Wel valt me op dat in het middengebied de Arcam wat warmer is dan de Classé. Rens is terughoudend om zijn mening te geven, en niet advocaat van de duivel te spelen. Dat vond ik erg plezierig, want hij was hier duidelijk om iemand anders tevreden te maken, niet om zijn spullen kwijt te kunnen. Na wat langer doorvragen laat hij toch het volgende los: de Arcam klonk voor hem eerder wat wollig dan warm.

Ondertussen is mijn ega weer thuis gearriveerd en zowaar, ze doet met enig enthousiasme mee met de luistertest. De Arcam en Classé worden opnieuw vergeleken, en ze merkt op dat de agressiviteit in het hoog inderdaad weg is. Leuk! Mijn vrouw doet mee met de hobby, dat gebeurd niet vaak.

Ik ga bij mezelf na wat ik van de Arcam en Classé vind. De Classé wint het in stereo op bas, hoog, detail, ruimtelijkheid en overall geluidsbeeld. De Arcam wint het op een stukje warmte in het middengebied. Het resultaat is verassend, want de Arcam wordt door sommigen duidelijk hoger ingeschat dan de Classé. In mijn set gaat dat echter niet op. Het besluit is duidelijk, de Classé gaat blijven. Door tijdgebrek is het niet meer mogelijk om de CDP weer aan te sluiten en opnieuw te luisteren. Wellicht gebeurd dat een andere keer. Rond 0:30 stapt Rens opnieuw in zijn A3 om terug te tuffen naar provincie Utrecht. Hij laat mij met een brede en voldane glimlach achter.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Mooi verslag, en hoe jij de Classé ervaarde, zo ervaar ik Classé ook. Erg herkenbaar, en dan ken ik nog niet eens Arcam.

cardas49

#14
Thanks. Na veel switchen met onkyo, marantz, emotiva en veel arcam denk ik dat Classe een blijvertje wordt. De match met de speakers is nu echt goed, en ik kan nu genieten in plaats dat ik me stoor aan bepaalde zaken.

Kan het zijn dat Classe makkelijk matched met veel verschillende merken? Ik zag dat je met B & W speelde, en dat is zo enorm anders dan dynaudio
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Deze week voor het eerst 24bit 192 KHz opnames van 2 albums beluisterd via de optical out van mijn Cantatis Overture geluidskaart. "Come away with me" en "Feels like Home" van Norah Jones. Dat klonk bizar goed. Heb meerdere malen heen en weer geschakeld tussen de 44KHz en 192KHz versie. Na de 192KHz versie klonk de reguliere versie zo plat als een mager MP3'tje :o. Met de Studio Master leek het bijna alsof er andere speakers in de huiskamer stonden. De smaak te pakken hebbende ben ik maar meteen doorgegaan met "In Time" van R.E.M. Dit album was 88KHz, maar ook hier was het verschil met het 44KHz album erg groot. In Losing my religion waren de verschillende gitaarpartijen veel beter hoorbaar. De spreiding van instrumenten was zeer goed. Jammer dat niet elke artiest Studio Master albums uitbrengt :D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

LocoJ

Leuk om te lezen Mark!
Dat van die agressiviteit in het hoog bij de Arcam heb ik nog niet gemerkt. Ik speel natuurlijk wel met hele andere speakers  :)
Mooi dat je je perfecte match hebt gevonden! Gefeliciteerd!  ;D ;D

Vooralsnog ben ik erg tevreden met de bij je gekochte AV8.

Enjoy, cheers Johan



hint Mark verkoopt nog een AV8 in de marktsectie! Hij heeft een zwarte, ik een zilveren. Die zijn eventueel om te ruilen omdat een zwarte beter bij mijn set past /hint
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Audiofiel

Leuk je eigen topic, Mark! En ik moet zeggen dat de CAV-75 niet misstaat naast deze SSP-300. :yin-yang:


Ik heb zelf de SSP-30 ook gehad (die is technisch voor een groot deel gelijk, afgezien van de bediening) en die klonk ook al erg goed voor zijn geld. Betere prijs/kwaliteits-verhouding dan mijn SSP-75. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: mark235 on August 31, 2012, 12:57:03
Het antwoord zou nog even op zich laten wachten, aangezien eerst de CDP.3 aangesloten werd om het verschil met de HTPC te horen. Was de CDP een eerlijke tegenstander voor de Cantatis Overture? Niet echt, de CDP tilde met de Gladiator OST het geluidsbeeld duidelijk naar een hoger niveau. Er was meer lucht, het geluidsbeeld was een stuk breder, de bas was droger en strakker, er was meer detail hoorbaar. Al hoewel geen slecht product moest de Cantatis het duidelijk afleggen. Audiofiel's vermoeden leek daarmee bevestigd, de bron kan beter. Check! 1 van zaken waar ik die avond duidelijkheid over zocht kon afgetikt worden. Rens bood later vriendelijk aan om een AV8 of AV9 te ruilen voor zijn CDP.3. Even twijfelde ik, maar daarna drong de realisatie tot me door dat ik niet met een CD speler als bron wou zitten. De gemakken van de HTPC waren al te sterk ingegroeid.

Nog even een vraagje over dat vergelijk. Was de Classé analoog aangesloten of via (coax) digitaal? En was dat alleen op de Arcam? Ik weet dat de CDP-.3 op een SSP-30/300 via analoog het beste presteert. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

#19
Ha Johan,

Het zou best kunnen dat de matching inderdaad niet goed was. Sterker nog, ik weet wel zeker dat de match niet goed was. De CAV-75 haalde het grootste stuk aggressie weg toen deze kwam. De SPP-300 maakte het geheel nog wat smoother en lekkerder in het hoog. Ik zou de Arcam ook zeker niet zeer agressief in het hoog willen noemen, maar in mijn set gaf ik de voorkeur aan de Classe processor.

Ben jij nog steeds "in between HT's" of is de HT limbo periode alweer voorbij? ;D Heb jij eigenlijk een eigen topic?

Quote from: LocoJ on September 17, 2012, 11:02:02
Leuk om te lezen Mark!
Dat van die agressiviteit in het hoog bij de Arcam heb ik nog niet gemerkt. Ik speel natuurlijk wel met hele andere speakers  :)
Mooi dat je je perfecte match hebt gevonden! Gefeliciteerd!  ;D ;D

Vooralsnog ben ik erg tevreden met de bij je gekochte AV8.

Enjoy, cheers Johan



hint Mark verkoopt nog een AV8 in de marktsectie! Hij heeft een zwarte, ik een zilveren. Die zijn eventueel om te ruilen omdat een zwarte beter bij mijn set past /hint
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Bedankt Arjen, Ik vind ze ook heel netjes naast elkaar staan. Mooier dan de Arcam / Marantz combi. Nog een delta eindbak erbij zou het qua looks helemaal afmaken, maar ik denk niet dat ik dat ga doen gezien de klankeigenschappen van deze serie.

Overigens, ik begrijp nu waarom je enigzins "schrok" toen je bij mij langs kwam en ik het geluid voor het eerst opendraaide. Arcam / Marantz / Dynaudio was gewoon geen goede match. Het vervangen van de complete versterking was een goede zet. Mijn Dyn's spelen nu zoveel mooier.

Aha, dus jij hebt de topbak uit '99? Is zeer goed in stereo toch? is deze ook veel beter in HT dan een 30 of 300? En mis je niet de extra functies van nieuwere processoren?



Quote from: Audiofiel on September 17, 2012, 11:21:30
Leuk je eigen topic, Mark! En ik moet zeggen dat de CAV-75 niet misstaat naast deze SSP-300. :yin-yang:


Ik heb zelf de SSP-30 ook gehad (die is technisch voor een groot deel gelijk, afgezien van de bediening) en die klonk ook al erg goed voor zijn geld. Betere prijs/kwaliteits-verhouding dan mijn SSP-75. ;)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

De CDP was inderdaad analoog aangesloten (met een zeer nette interlink van Rens), en is alleen op de Arcam beluisterd. Er was geen tijd meer om deze ook nog op de SSP-300 te horen. Wellicht zou het met de SSP-300 nog weer wat beter hebben geklonken. Heb even in dubio gestaan om de CDP ook van Rens over te nemen, maar het is voor mij gewoon geen praktische bron.

Quote from: Audiofiel on September 17, 2012, 11:24:39
Nog even een vraagje over dat vergelijk. Was de Classé analoog aangesloten of via (coax) digitaal? En was dat alleen op de Arcam? Ik weet dat de CDP-.3 op een SSP-30/300 via analoog het beste presteert. ::)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

Quote from: mark235 on September 17, 2012, 12:07:21
Overigens, ik begrijp nu waarom je enigzins "schrok" toen je bij mij langs kwam en ik het geluid voor het eerst opendraaide. Arcam / Marantz / Dynaudio was gewoon geen goede match. Het vervangen van de complete versterking was een goede zet. Mijn Dyn's spelen nu zoveel mooier.

8)

QuoteAha, dus jij hebt de topbak uit '99? Is zeer goed in stereo toch? is deze ook veel beter in HT dan een 30 of 300? En mis je niet de extra functies van nieuwere processoren?

In stereo is hij absoluut beter, maar in surround scheelt het maar weinig. En de SSP-75 is een draak om te bedienen. :-X

Extra functies mis ik verder niet, HDMI gaat rechtstreeks naar de projector en de Oppo gaat met coax naar de Classé. Dat klinkt (nog) beter dan analoog vanuit de Oppo (zelfs met een 95 Cinemike). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Wint de CM Oppo het analoog niet van coax?? :eh: Dat vind ik wel erg verrassend... Mensen betalen zich blauw aan zulke analoge upgrades, maar blijkbaar haalt dat dan weinig uit.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

#24
Quote from: mark235 on September 17, 2012, 13:00:38
Wint de CM Oppo het analoog niet van coax?? :eh: Dat vind ik wel erg verrassend... Mensen betalen zich blauw aan zulke analoge upgrades, maar blijkbaar haalt dat dan weinig uit.

Zie deze shootout.

Citaat:
Quote from: Audiofiel on January 16, 2012, 21:50:43
Classé SSP-75 via 5.1 multichannel
De Classé knapt gek genoeg niet op van het analoog aansluiten via de gedecodeerde meerkanaals uitgang van de Oppo. Ondanks het feit dat de SSP-75 nu eigenlijk ook beschikt over het materiaal met hogere resolutie, klinkt het minder fraai dan via de coax aangesloten. Nog steeds klinkt het heel goed, maar de surroundbubble is nu puntiger naar de speakers toe en mist wat stukken tussen de speakers. De coax klinkt veel meer als een mooie ronde bubble. Daarnaast klinkt de coax natuurlijker, is de echo beter (kaatsen geluid via zijwanden). De meerkanaals analoge ingang met de geupgrade Oppo klinkt toch wat digitaler... een opvallende conclusie. Zouden al die mensen die zo'n mooie Oppo95 gebruiken op een oudere prepro wel geluisterd hebben naar de DTS Core via de coax? Of zouden ze al snel verleid worden door het feit dat ze via de analoge ingangen eindelijk hun DTS HD Master en Dolby True HD kunnen binnenhalen en deze weg helemaal niet hebben getest? Ik vraag het mij echt af.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.