FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Started by FeaR1986, March 2, 2011, 18:11:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

FeaR1986

Quote from: Rha007 on June 21, 2013, 11:36:55
Ben ook benieuwd hoe de rears gaan klinken en of ze echt tot hun recht gaan komen.
Al enig idee hoe je ze wat hoger geplaatst krijgt?

Ik twijfel over iets als stands als de Atacama zoals voorgesteld of een mooie natuurstenen tegel. Wellicht dat ik - als ik voor natuursteen ga - ook de fronts voorzie van een dergelijke "upgrade" vind het namelijk altijd wel chique staan. Maar eerst eens zien wat het kost, al zit er bij mij op de hoek een natuursteenhande; dus kan eens vragen wat restjes kosten.

Quote from: Loonens on June 21, 2013, 13:25:15
Erg leuk verhaal Fear! Wat een dikke speakers ook trouwens als volledige surroundset :xmas:. Zeker in combinatie met de 65VT50 erbij lijkt me dit echt genieten elke keer.

Mooi meubel ook trouwens, maar merk je niet dat de center wat "gedempt" klinkt doordat hij in het meubel staat? Dit merkte ik wel bij mijn A225C center in mijn oude meubel. Nou is het wel een verschil natuurlijk met jouw center, maar ben wel benieuwd :).

Center klinkt zeker anders dan toen deze los op de kast stond op mijn slaapkamer. Het klinkt echter niet gedempt, eerder wat voller. Voller omdat de twee reflexpoorten aan de achterzijde natuurlijk de kast in werken. Het oorspronkelijke idee was de center weer op het TV-meubel en dan daarboven de TV. Echter kwam de TV dan veel te hoog. Dan is het kiezen tussen twee kwaden en dan was de center in het meubel mijn keuze. Maar wellicht denk ik daar later nog anders over als de TV echt ophangt. Center boven de TV heb ik ook nog aan gedacht, maar dat lijkt me helemaal geen gezicht.

Betreffende de vraag die er eerst stond: ik heb sinds ik (vakantie)werk altijd delen van mijn salaris opzij gezet voor als ik op mezelf ging. Ook heb ik van mijn ouders een leuke oprotpremie gehad. Tevens ga ik niet elk weekend naar de kroeg of op een andere manier uit. Doe zat leuke dingen, maar op een ander vlak. Mijn idee was om een leuke cent over te houden na het inrichten van mijn woning, maar ik heb wel gemerkt dat het geld hoe dan ook opgaat. En juist omdat ik er zo lang voor had gespaard wil ik wel wat moois neerzetten. En verder is het natuurlijk goed onderhandelen en weten waar je eisen liggen. Dingen als de 65VT50 heb ik samen met de 816W gekocht en dan kon er een leuke prijs worden gemaakt. Niet extreem leuk als je gaat vergelijken met internetprijzen, maar leuk genoeg om het bij een echte winkel te kopen. Vooral met iets als een TV heb ik toch graag de service van een winkel. Het is dus een combinatie van sparen en goed wachten op leuke aanbiedingen. En scheelt natuurlijk als je wat connecties hebt, zo heb ik die Van den Hul-kabel voor mooie prijzen weten te krijgen./

Quote from: StefaanD on June 21, 2013, 14:41:03
Wat me op de laatste foto meteen opviel was, hé had jij geen Focal W's maar blijkbaar gebruikt Focal hetzelfde plaatje waarop staat Chorus V staat maar modelnummer is dan wel netjes als 826W aangeduid.

Klopt, vond het ook al typisch toen ik de speakers wat jaartjes geleden uit de verpakking haalde. Weet niet wat er op de CC800W en 816W staat eigenlijk, thuis eens kijken voor de grap. Ach, de W-woofers zitten er echt in en de inscriptie bovenop laat geen twijfel over dat het de echte 826W's zijn  8)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

Heb een vermoeden dat het betaald wordt met het geld wat hij verdient heeft  :thumbs-up:


QuoteWat een onbeleefde vraag zeg, gaat je geen r..t aan zou ik zeggen(ook niet erg beleefd misschien).
Misschien heeft Fear met zo'n vraag helemaal geen moeite.

FeaR1986

#1227
Dit weekend was het dan zo ver: de Van den Hul - The Magnum Hybrid over het plafond trekken zodat ik de 5.1 aan kon sluiten.

De kabel voor de center was zo lastig niet, dat is een nette kabel van 1,5 meter geworden:


Toen kwam het lastige, alles over het plafond:




En aan de andere zijde door de kabelgoot en achter de wand vandaan:


Koop je een spindel van 50 meter, houd je dit over... 8,5 meter


Maar al met al vind ik het netjes geworden en daar gaat het natuurlijk om.

De Rear Left met de kabel achter de bank geleid:


En aan de andere kant de Front Left:


Met de Van den Hul The Magnum lopende naar de Focal Chorus 826W en een Van den Hul The Sub naar de Velodyne SPL-1200 Ultra. Powercord naar de Velodyne is een W&M Tornado.

De kabels aan deze kant krijg ik niet weggewerkt, maar vind het wel oké eigenlijk. Dit mag je wel zien.

Voor de volledigheid dan hier nog een shotje met een deel van de HT er op:


Rear Left (met de andere nieuwe aanwinst, iets voor aan de muur):


En de deurtjes open:


En een close-up van de apparatuur:


Voor de volledigheid de apparatuur:

  • Front speakers: Focal Chorus 826W Limited Edtion in Satin Black
  • Center speaker: Focal Chorus CC800W Special Edtion in Gloss Black
  • Rear speakers: Focal Chorus 816W Special Edition in Satin Black
  • Subwoofer: Velodyne SPL-1200 Ultra in Gloss Black
  • Processor: Denon AVR-2809
  • Beeldweergever: Panasonic Viera TX-P65VT50
  • Eindversterker fronts: Emotiva XPA-2
  • Eindversterker rears + center: Emotiva XPA-5
  • Blu-rayspeler: Denon DVD-2500BT
  • Mediastreamer: HDI Dune Smart D1 en Logitech Squeezebox Touch, beiden voorzien vanaf een QNAP TS-469 Pro NAS.
  • Gameconsoles: Sony Playstation 3 + Microsoft XBox 360
  • Luidsprekekabel: Van den Hul- The Magnum Hybrid
  • HDMI kabels bronnen: Audioquest Forest HDMI
  • HDMI kabels TV: Audioquest Chocolate HDMI
  • Subwoofer: Van den Hul The Sub
  • Optisch: Audioquest Forest Optilink
  • Interconnects: Van den Hul - The Rock 3T
  • Powercords: W&M Tornado en Viablue X25
Nu eens op zoek naar een paar mooie natuurstenen tegels voor onder de rears om deze wat hoger te krijgen. Het geluid is zeker niet slecht, maar de Rear Right heeft wel wat baat om iets hoger te komen staan. Nu zit er hier op de hoek een natuursteenhandel, dat scheelt. Alleen die is 24/7 gesloten lijkt het wel...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

tommie1

Ziet er netjes uit.
Je ziet straks geen kabels meer neem ik aan. Ik zag de gordijnen rails al hangen.
Ga zo door  :pompom:

FeaR1986

Quote from: tommie1 on June 23, 2013, 17:18:48
Ziet er netjes uit.
Je ziet straks geen kabels meer neem ik aan. Ik zag de gordijnen rails al hangen.
Ga zo door  :pompom:

Thnx  :bigsmile:

Heb je goed gezien, hier de foto van hoe het nu is:


Achter de gordijnen lopen de kabels, maar die zijn volledig uit het zicht. En aangezien het dikke, donkere verduisterende gordijnen zijn blijven de kabels ook uit het zicht. Alleen als je van de zijkant kijkt dan zie je het:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Madhouse

Netjes hoor, echt goed en mooi gedaan!  :pompom:

Ik zou alleen de rears nog iets meer indraaien, ze staan nu op de salontafel gericht ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Erg mooi en netjes gedaan! En die TV :o Wat een groot beeld is het toch. Echt veel groter kun je niet of je moet gaan projecteren ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Is heel erg gaaf geworden, complimenten Kevin.  :clapping:

Overigens heet de hele serie de Chorus V waarvan jij dan weer de 826W hebt dus klopt het wel wat er op het plaatje staat.

p.s. zie dat mijn powercord een goede bestemming heeft gekregen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Sjoerd303

Topic helemaal gevolgd. Het ziet er allemaal erg gelikt uit.... job well done !
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

MegaJ

Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Rha007

Ziet er strak uit, eindelijk kan je genieten  :pompom:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

FeaR1986

Quote from: Madhouse on June 23, 2013, 17:46:11
Netjes hoor, echt goed en mooi gedaan!  :pompom:

Ik zou alleen de rears nog iets meer indraaien, ze staan nu op de salontafel gericht ;)

Thanks. Snap niet waarom ik het zo lang vooruit heb geschoven, het was een halve middag werk samen met mijn pa.
Over de rears en indraaien zit ik een beetje in dubio: helemaal haaks, dus recht op je oren, klinkt het simpelweg het beste. Maar dat ziet er niet uit. Dus gaan we voor het beste geluid en niet de looks of doen we 50 - 50...

Quote from: erik s. on June 23, 2013, 18:11:22
keurig!

Bij deze nogmaals: hartelijk dank voor de goede adviezen en service!

Quote from: HTip on June 23, 2013, 19:31:40
Erg mooi en netjes gedaan! En die TV :o Wat een groot beeld is het toch. Echt veel groter kun je niet of je moet gaan projecteren ;)

80" moet ook op de muur passen. Moet ik alleen wel het lichtknopje verzetten  :P Projecteren heb ik serieus over nagedacht en lange tijd als optie gehouden, vandaar ook de verduisterende gordijnen (al is dat nooit weg natuurlijk). Maar een beamer recht boven mijn hoofd was me toch net te veel van het goede.

Quote from: Denon Focal on June 23, 2013, 19:50:07
Is heel erg gaaf geworden, complimenten Kevin.  :clapping:

Overigens heet de hele serie de Chorus V waarvan jij dan weer de 826W hebt dus klopt het wel wat er op het plaatje staat.

p.s. zie dat mijn powercord een goede bestemming heeft gekregen.

Thnx Bart, mocht je een keer tijd en zin hebben ben je meer dan welkom.
De 826W en CC800W hebben inderdaad de V als type op het plaatje. De 816W hebben wel specifiek de W staan, maar is natuurlijk ook een nieuwere serie.

Je andere W&M doet zijn werk ook goed hoor, uit het zicht voorziet deze mijn Denon van sap. De twee Emotiva's zitten met ViaBlue X25 powercords aangesloten.

Quote from: Sjoerd303 on June 23, 2013, 19:59:10
Topic helemaal gevolgd. Het ziet er allemaal erg gelikt uit.... job well done !

Bedankt! Ik vind het er zelf ook goed uitzien, er is nog meer dan goed te leven in de ruimte. Vandaar dat ook niet alles echt optimaal staat. Maar we doen alles in stappen, het is stukken beter dan toen ik nog thuis woonde.

Quote from: MegaJ on June 23, 2013, 20:33:46
Ziet er goed uit  8)

Thanks. Mocht je een keer met je XPA op bezoek willen komen of gewoon uit gezelligheid weet je me te vinden  ;)

Quote from: Rha007 on June 23, 2013, 20:35:05
Ziet er strak uit, eindelijk kan je genieten  :pompom:

Nog niet anders gedaan, Roger Waters - Amused to Death in DTS staat nu te spelen  :wub:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Madhouse

Quote from: FeaR1986 on June 23, 2013, 20:39:44
Over de rears en indraaien zit ik een beetje in dubio: helemaal haaks, dus recht op je oren, klinkt het simpelweg het beste. Maar dat ziet er niet uit. Dus gaan we voor het beste geluid en niet de looks of doen we 50 - 50...

Daar heb je natuurlijk wel een punt, het blijft altijd consessies doen in een woonkamer. Als jij er op deze manier van geniet is het toch goed en heb je de juiste keuze gemaakt, daar hoef je verder niet over in dubio te zitten.

Je hebt echt een prachtige set, geniet er van, dat is het aller belangrijkste! ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Pinohelmond

Wow, prachtig huis geworden met een dito set. Enjoy!  :clapping:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Atmoz


Dat ziet er goed uit zeg 8)
Sjieke kabel ook!

En dat met dat uitstellen herken ik ook...
Als je het eenmaal hebt gefixt denkt je achteraf "hmz, moest dát nu zo lang duren?!" :laugh:

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

LuPo

Erg mooi FeaR! Eindelijk je gedroomde set in een goede opstelling. :worship:

Valkyrie

Leuk huisje heb je zo!  :pompom:

Je hebt het mooi voor elkaar met die leeftijd en zo'n inrichting. ;) Met flink sparen kom je een eind. Dat heb ik trouwens ook jaren gedaan, met een fulltime baan en bij mijn ouders blijven wonen. :P
Achteraf gezien kwam dat heel goed uit. Een appartement inrichten kost toch een hoop geld! :crazy:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Martijnst1990

Wauw, dat ziet er gaaf uit zeg 8) Nu met die W&M pluggen op de speaker kabel zie ik pas echt hoe dik die kabel eigenlijk is :D 8)

Verder gewoon een prachtig ogende (en ook klinkende) set natuurlijk. TV komt nog wel aan de muur dacht ik gelezen te hebben? Zal het helemaal af maken!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Erg fraai geworden hoor; volgens mij ben je wel een beetje een perfectionist?
Maar daar is niets mis mee hoor.


Je hebt er in niet eens zo'n hele lange tijd een pracht van een set neergezet :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Strak werk! Ziet er mooi uit zo! Leuke set zo en plenty power met die Emotiva's zo :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Joske007

Het vele werk en geduld, laat zien dat je er echt iets mooi van hebt gemaakt.

Is het nu muzikaal op je nieuwe bestemming meer genieten dan voorheen?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

FeaR1986

Krijg net te horen dat ik ergens in juli welkom ben om de nieuwe Van den Hul te testen, speakerkabel op basis van koolstofnanotubes welke ook in München gedemonstreerd is. Dhr. van den Hul is er zelf ook met een door hem ontworpen voor- en eindbak. Ik heb er nu al zin in  :smile:

Quote from: Pinohelmond on June 24, 2013, 08:25:05
Wow, prachtig huis geworden met een dito set. Enjoy!  :clapping:

Thnx! Had je zo 1-2-3 niet herkent met de andere avatar  :P

Quote from: LuPo on June 24, 2013, 09:18:55
Erg mooi FeaR! Eindelijk je gedroomde set in een goede opstelling. :worship:

Bedankt, ik ben zelf ook blij met het resultaat. Droomset is nog steeds een paartje Utopia EM  :wub: Maar dat komt er nooit van. Al had ik het geld dan nog is de plaats een issue.

Quote from: Atmoz on June 24, 2013, 09:09:26
Dat ziet er goed uit zeg 8)
Sjieke kabel ook!

En dat met dat uitstellen herken ik ook...
Als je het eenmaal hebt gefixt denkt je achteraf "hmz, moest dát nu zo lang duren?!" :laugh:

Sjieke kabel... die Kimber van jou (toch?) ziet er toch echt wel een stuk beter uit. Stond ook op mijn lijstje die kabel, al was het alleen voor de looks!

Quote from: Valkyrie on June 24, 2013, 09:30:52
Je hebt het mooi voor elkaar met die leeftijd en zo'n inrichting. ;) Met flink sparen kom je een eind. Dat heb ik trouwens ook jaren gedaan, met een fulltime baan en bij mijn ouders blijven wonen. :P
Achteraf gezien kwam dat heel goed uit. Een appartement inrichten kost toch een hoop geld! :crazy:

Sparen is wel de key, maar - eerlijk is eerlijk - met minder had ik het ook in kunnen richten. Het is alleen wel dat als je een x bedrag hebt en ook op kan en dus zal gaan. Als in dat als ik 50.000 euro had gehad om in te richten ik het ook op had gekregen. Had ik een andere bank genomen, et cetera. 

Maar de liquide middelen zijn bij jou ook goed besteed aan woonruimte en een DD15  :wub:

Quote from: Martijn90 on June 24, 2013, 19:16:36
Wauw, dat ziet er gaaf uit zeg 8) Nu met die W&M pluggen op de speaker kabel zie ik pas echt hoe dik die kabel eigenlijk is :D 8)

Verder gewoon een prachtig ogende (en ook klinkende) set natuurlijk. TV komt nog wel aan de muur dacht ik gelezen te hebben? Zal het helemaal af maken!

De The Magnum is 8,54mm² (stond mij altijd 8,36mm² bij) en dan nog de buitenmantel. De kabel past perfect in de W&M, lichte tussenruimte zodat het niet schuurt maar wel zo krap dat het er niet raar uitziet.

TV wordt inderdaad nog opgehangen. Heb ik wat ruimte op het dressoir voor eventueel een platenspeler en anders wat leuke snuisterijen. TV staat nu 25 centimeter van de muur af door de grote en diepe voet. Strak tegen de muur zal ook strak ogen. Althans, dat hoop ik.

Quote from: Xander32 on June 24, 2013, 19:22:29
Erg fraai geworden hoor; volgens mij ben je wel een beetje een perfectionist?
Maar daar is niets mis mee hoor.

Je hebt er in niet eens zo'n hele lange tijd een pracht van een set neergezet :thumbs-up:.

Thnx, ben ook zeer content met hoe alles compleet is nu. Kunnen we eens verder met de volgende aankopen, al zal deze basis wel een tijdje blijven staan. De Focal Chorus 826W vervangen staat in ieder geval niet op de planning.

Perfectionist? Waar zie je dat in terug  :bigsmile: Ik kan het er zeker wel deels mee eens zijn in wat ik van mezelf zie. Maar soms heb ik ook wel iets van "en nu is het goed". Idem met de kabels achter de gordijnen: een echte perfectionist had die wellicht ook in laten vrezen of anders een kabelgoot neergehangen. Ik vind het goed zo  :P

Quote from: Joske007 on June 24, 2013, 20:35:58
Het vele werk en geduld, laat zien dat je er echt iets mooi van hebt gemaakt.

Is het nu muzikaal op je nieuwe bestemming meer genieten dan voorheen?

Voorheen zette ik een simpel muziekje aan en dat speelde op de achtergrond. Nu kan ik echt uren echt naar muziek zitten luisteren. Valt me ook op dat ik heel andere muziek luister. Normaal was het iets als 3FM waar ik nu zeer kan genieten van Roger Waters - Amused to Death DTS-CD.

Enige is dat ik mijn subwoofer nog niet lekker afgestemd krijg. In mijn slaapkamer stond hij ingebouwd en was volume 10 (van de 80  :wacko:) meer dan genoeg, ik zit nu al op 18 - 24. Gekke is dat ik het laag wel echt voel, de bank trilt maar horen doe ik het niet. Niet erg, maar voor mijn gevoel heb ik een gat in het bereik.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Loondijke

Quote from: FeaR1986 on June 21, 2013, 15:42:07
Betreffende de vraag die er eerst stond: ik heb sinds ik (vakantie)werk altijd delen van mijn salaris opzij gezet voor als ik op mezelf ging. Ook heb ik van mijn ouders een leuke oprotpremie gehad. Tevens ga ik niet elk weekend naar de kroeg of op een andere manier uit. Doe zat leuke dingen, maar op een ander vlak. Mijn idee was om een leuke cent over te houden na het inrichten van mijn woning, maar ik heb wel gemerkt dat het geld hoe dan ook opgaat. En juist omdat ik er zo lang voor had gespaard wil ik wel wat moois neerzetten. En verder is het natuurlijk goed onderhandelen en weten waar je eisen liggen. Dingen als de 65VT50 heb ik samen met de 816W gekocht en dan kon er een leuke prijs worden gemaakt. Niet extreem leuk als je gaat vergelijken met internetprijzen, maar leuk genoeg om het bij een echte winkel te kopen. Vooral met iets als een TV heb ik toch graag de service van een winkel. Het is dus een combinatie van sparen en goed wachten op leuke aanbiedingen. En scheelt natuurlijk als je wat connecties hebt, zo heb ik die Van den Hul-kabel voor mooie prijzen weten te krijgen./

Bedankt dat je het zo sportief oppakt :). Klinkt allemaal erg logisch idd. Bij mij is het HT-virus helaas te laat aangeslagen en nu zal ik het met wat trager upgraden moeten doen :D. Maar, dan krijg je wel een voldaan gevoel als je eindelijk weer genoeg geld bij elkaar hebt gespaard :D.

Erg strak geworden op die laatste foto's overigens. Mooi strak afgewerkt. Wat is trouwens de kleur op die grote muur? Is dat een RAL-kleur?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Martijnst1990

Ach, die 25 cm verder naar de muur toe is te verwaarlozen met zo'n groot scherm joh :D Of is dat vloeken op dit forum? ;)

En ik zie trouwens The Last of Us staan, echt een hele gave game! Niet alleen qua verhaal/feeling, maar ook het geluid is van zeer hoge kwaliteit 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT