LEES DIT !!! NIEUWE SERVER !!!!

Started by J.A.F._Doorhof, December 6, 2010, 19:50:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Etiennevh

goede server hoor, niks mis mee. als hij alleen voor het forum gebruikt wordt lijkt het me voldoende :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

solitaire

#51
Quote from: J.A.F._Doorhof on December  6, 2010, 19:50:55
Onze server is gecrashed en dankzij snel ingrijpen van ons technische team en Mevers hosting zijn we NIETS verloren zoals het er nu uitziet.

Gecrashed ... gelukkig lag er sneeuw om de val te breken ! Persoonlijk dus geen afkickverschijnselen (het WWW is zo groot, en dan ... afkick :-\).

Wellicht is er niets verloren, zoals geschreven, echter 'spellingscontrole' staat op niet-Nederlands, terwijl in m'n profile 'Dutch' als voertaal staat aangekruist.

Verder perfect snel de zaak weer in de lucht gekregen, en het is een snel reagerende site geworden ook nog eens: zeer goed ! dank !



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

EJ

#52
Quote from: MaxxMark on December  6, 2010, 20:23:24
Nou de reden dat google dat niet gebruikt heeft niet zozeer puur met de betrouwbaarheid te maken, maar dat ze gewoonweg alle informatie lekker spreiden over 'consumer grade' hardware (en dus redundant zijn).

Frank vermeld failover, dus een raid1 systeem.

Quote
Er is geen single point of failure meer bij Google dus waarom zou je dan zo veel meer geld stoppen in hardware die verhoudingsgewijs duurder is dan wat het oplevert?

Het gaat niet alleen om google. Alle grote storage boys doen het.

Quote
En aangezien je hier wel praat over een single point of failure, is 'enterprise grade'  hardware mogelijk aan te raden.

Sowieso vind ik het wel opvallend dat er (zo maak ik dat op) geen backup systeem in place was (en/of een extra hdd in het systeem die, evt na handmatig ingrijpen de boel kon overnemen).

Meten is weten. Waarom is smart niet uitgelezen? Centos heeft de tools gewoon aan boord. Waarom is raid niet toegepast?

Quote
En hoewel het achteraf ge**l is, lijkt mij een langzamer wordende machine toch wel een flinke  "red flag".

Maar uiteraard ben ook ik bijzonder blij dat het forum weer terug is :)
Je bent niet de enige. ;) Maarre waarom ben ik de enige die gewoon hardware op de plank heeft liggen voor als er iets kapot gaat?

@Frank: Lijkt me een klein beetje overkill. :D

J.A.F._Doorhof

Op de plank liggen is geen probleem, binnen 12 uur was er een compleet nieuwe server.
Alleen we zijn dan wel afhankelijk van wanneer alles overgezet is etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Valkyrie

Ik ben ook blij dat het forum weer in de lucht is, hulde voor het mod-team! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

celerontje

#55
Is alles op afstand gedaan?
Zou het niet handiger zijn om Jeroen gewoon naar Amsterdam te sturen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Denk niet dat Jeroen alles kan doen.
Er draait natuurlijk veel meer op de server qua mails, etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

WickedGame

Servercrash is altijd vervelend, en moet zeggen perfect opgelost. En de snelheid is echt perfect!


celerontje

Zekers, ''zwarte doos'' doet het prima! :headbanging: ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MaxxMark

#60
Quote from: EJ on December  6, 2010, 20:57:45
Het gaat niet alleen om google. Alle grote storage boys doen het.

Alle grote storage boys hebben geen single point of failure meer :P

Het is gewoon een kostenplaatje

Percentage dat uitvalt bij normale hardware
Percentage dat uitvalt bij enterprise hardware

Als de kosten voor het vervangen van normale hardware in een redundant setup  op jaarbasis lager zijn dan de kosten voor het vervangen van enterprise hardware op jaarbasis, dan is het gewoon idioot om enterprise hadware te kopen.


Feit blijft dat zij een redundant setup hebben en dan kan je die keus maken zonder downtime. In niet redundant setups (single point of failure) kan de meerprijs voor enterprise hardware vervolgens wel het verschil maken.

(ps genoeg gemeut over hardware :P tijd om te genieten van het forum!)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

eduard

Frank,
Ik heb geen pay pal kan er ook op een andere manier een donatie gestort worden.

Heel mooi dat het Forum weer in de lucht is.

celerontje

Lees het donatietopic maar even goed. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

phmeijer

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

advr

super weer online, ik heb al een donatie gedaan. als we dat met z'n allen doen is die server zo weer betaald. :P

het hoeft maar een paar biertjes te kosten. gewoon allemaal doen lijkt me. We hebben allemaal plezier van dit forum! :pompom: :pompom:

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

WimB

Fijn dat de server en t forum weer draaien en netjes dat er weinig of niets met de crash is verloren. Heb t in het verleden wel anders meegemaakt met het terugzetten van een backup.

eduard

Via CC is het gelukt om een kleine donatie te doen.

Denon Focal

Fijn dat het Forum er weer is. Goed gedaan van Frank en de mannen, alles is er weer en de downtime viel mee.  :pompom: :pompom: :pompom:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

JeroenGRT

Fijn dat het forum weer online is!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

VlisChris

Joehoe! Back online 8)
Ik ga een dezer dagen weer eens een donatie maken. Wel het minste na zo'n hoeveel stress voor jullie ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


Michelio

#71
oeps in de verkeerde threat geplaatst.

Maar blij dat het alles weer online is.

Marsh

Wow, super deze snelheid! Petje af hoor!
Good to see it's back!  O0
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Bionica

Wel fijn dat het forum weer online is. Toch wel een gemis hoor!! Geen HT Forum
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

CloggySpete

Mooi dat het forum er weer is. Heb in ieder geval een promille bijgedragen  ;)