Media speler vergelijking

Gestart door Dirc, maart 14, 2010, 23:22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jon81

Citaat van: Bart_M op december  7, 2011, 14:35:57
Maar werkt dit ook met gedownloade bestanden?

Geen idee, zou ik ook wel willen weten.
Maar zou eigenlijk niet weten waarom niet.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Bart_M

Ik denk het ook maar "Assumption is the mother of all fuckups" ;D

riwi

Citaat van: Bart_M op december  7, 2011, 14:35:57
Maar werkt dit ook met gedownloade bestanden?

Op de prime3.0 kan ik dat bevestigen. Ik vind alleen de kwaliteit van de analoge uitgangen karig.

Bart_M

Thnx!

Ben benieuwd of dit bij andere spelers beter is. Iemand ervaring mee?

jon81

Citaat van: riwi op december  7, 2011, 21:23:30
Op de prime3.0 kan ik dat bevestigen. Ik vind alleen de kwaliteit van de analoge uitgangen karig.

Dus dan is er geen meerwaarde om hem analoog aan te sluiten voor HD audio, of is dat dan wel beter dan gewone audio via hdmi?
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Bart_M

Heeft iedereen hier nu een HD processor of receiver? Er komt zo weinig feedback binnen dit topic.

riwi

Citaat van: jon81 op december  8, 2011, 08:02:42
Dus dan is er geen meerwaarde om hem analoog aan te sluiten voor HD audio, of is dat dan wel beter dan gewone audio via hdmi?

Karig bedoelde ik mee dat er geen bassmanagement mogelijk is vanuit de Dune op de analoge uitgangen. Als je versterker ook geen bassmanagement op de analoge meerkanaals input kan doen (de meeste receivers vallen in deze categorie) ben je dus gedoemd zonder BM te werken. Als je allemaal full range speakers op gelijke afstand hebt is dat probleem iets minder, maar normaal gesproken is de meerkanaals 3D ervaring naar z'n grootje zonder bassmanagement.

Met mijn Lexicon verkoos ik spdif+BM+DD/DTS boven de meerkanaals analoge verbinding zonder BM met de Dune.
Met mijn huidige HDMI en HD audio decoderende pre-pro kies ik eigenlijk nooit meer iets anders dan HDMI, behalve voor stereo (dan neem ik de XLR inputs).

Bart_M

Tja, dan schiet het ook niet op.

Dat er geen media players zijn met goede analoge output is wel een groot gemis in het aanbod.
Ik wil mijn processor niet vervangen voor een nieuwe simpele receiver omdat ik er dan voor de rest wel op achteruit zal gaan, dat zal dus weer een flinke investering worden...  :unsure:

morca

Is met de pc geen optie Bart,ik ben ook druk aan het kijken hoe ik de HD formaten naar me amp krijg.
Ik heb het voordeel dat ik lpcm kan afspelen met de amp tot 192-24,stereo 96-24 5.1.
Is er geen leuke geluidskaart met goeie analoge output mogelijk in jouw situatie?,zo ga ik het wel doen alleen dan met hdmi.

Bart_M

Nee, ik wil niet meer aan de pc.
In de tijd van de ts bestanden vond ik het prima werken, maar nu met al die verschillende codecs begin ik er niet meer aan.

Een goede mediaplayer werkt gewoon altijd, ook als je bezoek hebt. Je pc laat je dan altijd in de steek. ;D


bergj69

#286
Citaat van: Bart_M op december  8, 2011, 19:43:04
Tja, dan schiet het ook niet op.

Dat er geen media players zijn met goede analoge output is wel een groot gemis in het aanbod.
Ik wil mijn processor niet vervangen voor een nieuwe simpele receiver omdat ik er dan voor de rest wel op achteruit zal gaan, dat zal dus weer een flinke investering worden...  :unsure:

HMM, mijn IconBIT heeft gewoon de rood/witte tulpies achterop. Is bij mijn weten behoorlijk analoog. Doe er zelf helemaal geen klap mee, zou niet weten waarom... Top spelertje trouwens met heel veel mogelijkheden, zie topic IconBIT XDS1003D vs Xtreamer Prodigy http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116688.0.

Mijn IconBIT speelt tot nu toe echt alles af, inclusief 3D Blue Ray ISO bestanden. Je kan er mee op internet, je kan Android APPs installeren, je kan er een SATA schijf inschroeven (die op dit moment helaas wel heel erg aan de prijs zijn), hij is lekker vlot en heeft ook nog eens de analoge uitgangen (voor wat je er dan ook mee zou willen....). Ik ben er in ieder geval heel wijs mee omdat ik geïnversteerd had in een Optoma HD300X beamertje en het wel leuk vind om ook 3D content zonder gedonder af te kunnen spelen en dan ook gewoon de ondertitels te kunnen lezen. SBS doet ie ook netjes, voordeel van SBS is dat het bestand minder groot is, nadeel natuurlijk dat je de resolutie op die manier halfeert t.o.v. Full HD 3D Blue Ray.
Optoma HD300X inclusief 3D-RF, IconBIT XDS1003D, Yamaha RX-V571

Bart_M

Citaat van: bergj69 op januari 10, 2012, 13:36:13
HMM, mijn IconBIT heeft gewoon de rood/witte tulpies achterop. Is bij mijn weten behoorlijk analoog. Doe er zelf helemaal geen klap mee, zou niet weten waarom... Top spelertje trouwens met heel veel mogelijkheden, zie topic Xtremer Prodigy vs Iconbit.

Stereo analoog uit is geen probleem, 7.1 echter wel.

Ik heb nu de Dune HD Max, deze heeft wel 7.1 analoog uit, maar weer geen bas en speakermanagement.... Zucht.

bergj69

Citaat van: Bart_M op januari 10, 2012, 13:41:11
Stereo analoog uit is geen probleem, 7.1 echter wel.

Ik heb nu de Dune HD Max, deze heeft wel 7.1 analoog uit, maar weer geen bas en speakermanagement.... Zucht.

Aha, ja dan lijkt het er op dat je in een wel heel select klein gezelschap zit met je hele specifieke wens. Meest voor de hand liggend is immers dat men een HD AV receiver heeft met 7.1, inclusief subwoofer uitgang en speaker management (heb zelf bij de Mediamarkt meteen een Yamaha gekocht waarbij je middels een microfoontje de 7.1 initieel automatisch kan inregelen en daarna nog per speaker handmatig kan bijstellen, heb € 409,- voor deze receiver betaald en ben daar content mee, maar waarschijnlijk heb ik mijn eisen wat minder hoog liggen dan jij). Dat men de HDMI uitgang van de speler gebruikt en de receiver de rest van het werk laat doen. Uiteindelijk gaat er n.l. gewoon een analoog signaal naar de speakertjes..

Ik ben zelf dan ook heel benieuwd of je gaat slagen in je zoektocht, laat het vooral weten!
Optoma HD300X inclusief 3D-RF, IconBIT XDS1003D, Yamaha RX-V571

apophis

Hallo allen,

ik ben vrij nieuw in de wereld van multimedia apparaten, hoewel ik al langer een grote filmliefhebber ben. Ik heb een erg uitgebreide collectie dvd's, maar met de recente aankoop van een HD compatibele projector wil ik toch gaan overschakelen op HD materiaal. Bovendien wil ik een beetje meegaan met de tijd, waarbij het kopen van dvd's en zelfs BR's in winkels een beetje tot het verleden lijkt te behoren.

Wat ik dus concreet graag zou willen, is een toestel (of meerdere, indien nodig) waarmee ik dus films kan downloaden en afspelen via mijn projector. Mijn vraag is dus: wat heb ik daar concreet voor nodig? Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit in mijn leven een film gedownload heb, dus dingen als 'torrents' etc ken ik alleen bij naam. Geen flauw idee hoe het werkt en wat ik nodig ga hebben om het in gang te krijgen.

Wie kan en wil me met raad bijstaan? Hartelijk dank!

PS het hoeft voor mij ook allemaal niet het snelste of duurste te zijn. Ik wil goed materiaal met een goede output kwaliteit, maar allerlei extra snufjes hoeven eigenlijk niet :-)

jon81

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

jowi

Citaat van: jon81 op februari 17, 2012, 08:12:34
Hier: in dit topic staat een en ander uitgelegd.
Volgens mij niet. Dat gaat hoofdzakelijk over muziek streamen met een upnp oplossing.

Eigenlijk is de vraag zo complex dat ie niet te beantwoorden is... als je van niets weet moet je je eerst maar eens gaan inlezen in het downloaden van torrents (bah) of usenet (yeah!), hoe herken je de betere kwaliteit HD materiaal en blurays (voor je het weet zit je bagger te downloaden), de rol van een pc of server/nas en je thuisnetwerk, en kijken naar mediaspelers en dan met name de Dune's of Popcornhours, of Oppo... of ga eens kijken bij iemand die een dergelijke oplossing draaiend heeft, dan gaat er een wereld voor je open.

apophis

Citaat van: jowi op februari 17, 2012, 10:33:49
Volgens mij niet. Dat gaat hoofdzakelijk over muziek streamen met een upnp oplossing.

Eigenlijk is de vraag zo complex dat ie niet te beantwoorden is... als je van niets weet moet je je eerst maar eens gaan inlezen in het downloaden van torrents (bah) of usenet (yeah!), hoe herken je de betere kwaliteit HD materiaal en blurays (voor je het weet zit je bagger te downloaden), de rol van een pc of server/nas en je thuisnetwerk, en kijken naar mediaspelers en dan met name de Dune's of Popcornhours, of Oppo... of ga eens kijken bij iemand die een dergelijke oplossing draaiend heeft, dan gaat er een wereld voor je open.
Hartelijk dank. Ik heb al wel het een en ander gelezen, maar als je er totaal niet in thuis bent en/of het nog nooit 'werkend' hebt gezien blijft het idd wat abstract en moeilijk te doorgronden. Ik denk dat ik dus vooral je laatste tip eens ga uitproberen :-)

kork

On topic en tevens schaamteloze website plug:  :laugh:

Op dit moment ben ik de laatste hand aan het leggen aan een vergelijkings-engine voor streaming mediaspelers. Het is eigenlijk een generieke vergelijker (bruikbaar voor allerlei soorten producten), maar aangezien de mediaspeler mij mateloos interesseert, pas ik het daar als eerste toe.
De vergelijker komt te draaien op wifihifi.nl. De producten staan al in de database en op de site en ik ben nu allerlei feeds aan het verzamelen om de technische specificaties volledig te krijgen. Daarna komt nog een vernieuwde look&feel.

Hou de komende tijd deze site in de gaten voor de vergelijker. Ik denk dat 'ie over een maandje of 2 wel op de site beschikbaar is. Tot die tijd kun je je overigens ook vermaken met de overige inhoud en de prijsvragen  :P

Hartelijke groet!
~Rob
Alles over high-end streaming mediaspelers: http://wifihifi.nl/

Liber0

Deze speler heeft nog niet echt reviews maar kan wel Full HD 3D isoos afspelen

HiMedia HD900B

kost € 189,- (google)

pkooijmans

hij is goedkoper te vinden (EUR 150)

Matthieu

Zijn er hier ook die een Epson TW9000 hebben en een Dune, HiMedia, IconBit of welke hitech mediaplayer ook?

Ik wil namelijk weten of deze 3D fotobestanden aankan in MPO.
Ik zou je dan wat MPO Files kunnen toesturen.
Deze zijn zo'n 2.6 Mb. ps.
Als je deze dan in de fotostand opent moet de projector automatisch in 3D gaan werken zoals bij een 3D Blu-Ray.

Ik heb nu wel een Oppo maar die kan geen MPOfiles aan.
Ik zet ze nu dus om in SBS maar dan hou ik maar de helf van het HD over (2x 960x1080)

Ik fotografeer in 3D en dit zou voor mij de keuze in mediaplayer bepalen.

Misschien ook meteen een leuke ervaring voor jezelf.
Zo'n Fuji W3 3D Camera kost nu maar net €350.

Witalik

Is een Media speler altijd beter als een HTPC ? zit het hem dan in het gebruiks gemak of niet? Ik ga binnekort op mezelf dus moet ook een keuze gaan maken wat ik nu precies wilt. Mijn keuze nu zou zijn een HTPC maar zie ik het nu te kortzichtig ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

LeonArdusS

Ik gebruik Apple TV als mediaspeler, werkt door alle beschikbare appjes best goed.
Meer mensen goede/slechte ervaringen of tips?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Matthieu

Citaat van: LeonArdusS op juni 18, 2012, 23:39:30
Ik gebruik Apple TV als mediaspeler, werkt door alle beschikbare appjes best goed.
Meer mensen goede/slechte ervaringen of tips?

Is dit ook te gebruiken, als je thuis verder alleen Window 7 PC's hebt?
Heeft deze ook een App om 1920x1080 MPO files af te spelen?
Ik had een programma op mijn PS3 gezet om MPO af te spelen maar die maakt er 1280x720 van