Media speler vergelijking

Gestart door Dirc, maart 14, 2010, 23:22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riwi

Citaat van: maximus79 op juni  4, 2011, 12:42:43
Mocht dit stadaard zijn bij mediespelers, dan begrijp je ook gelijk dat ik me totaal nog niet bezig hebt gehouden met die dingen. Ik zoek gewoon een media speler die in de buurt komt qua kwaliteit van mijn oppo.

Dan zou ik een Dune nemen. Zoals je zegt zijn daar tegenwoordig veel smaken in maar daardoor kan je precies de features kiezen die je wil.

breed model, smal model. Met bluray drive, met harddisk, met HD en BD, zonder HD en zonder BD etc.

Je hebt al een bedraad netwerk waar de media staat? Of had je dat op de HTPC staan? Ik heb een prime3 (met BD drive) maar moet zeggen dat ik de BD drive nooit gebruik dus een model zonder HD en zonder BD was ook prima geweest voor mij.
Het mooie van Dune/HDI is dat ze de features vrijwel model onafhankelijk maken. Dwz een nieuwe firmware met nieuwe features komt voor alle modellen tegelijk uit, zelfs de oude 1.0 modellen. Erg goed.

jowi

Citaat van: Ejorne op juni  4, 2011, 12:11:27
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=dts+passthough

Een heel veel gebruikte term voor bijvoorbeeld geluidskaarten in de computer en daarmee (onderdeel van) de bron. Qua techniek volgens mij behoorlijk gelijkend de NMT's.
Ja ik kan het blijven herhalen, ze hebben het gewoon allemaal mis. Ook al staat het op Google ;) Wat ze er mee bedoelen is dat ze een signaal undecoded uit kunnen sturen, als bitstream. Dat is toch echt iets anders. Maar ik begrijp de verwarring.

maximus79

Bedankt, ik denk dat ik voor de dune D1 ga.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Jiri

Ik wil mijn Popcornhour A110 eens gaan vervangen omdat deze mkv bestanden met een bitrate hoger dan 10Mbit niet goed weer kan geven. (hardware te traag)
De HDI Dune HD Smart D1 en de Popcornhour A210 zijn spelers die elkaar qua specs niet veel ontlopen. De prijs van deze twee apparaten is ook hetzelfde.
Welke van deze twee spelers presteert het beste op beeld en geluidskwaliteit en welke van de twee heeft de meest stabiele firmware?
Graag advies.
Dank en groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

anonieme_user12334-verwijderverzoek

Momenteel gebruik ik nog een prachtige Sony Wega CRT breedbeeld en een Philips DVD speler. Nu gaat de DVD speler weg en ben ik op zoek naar vervanging.

Nu overweeg ik deze met een OPPO DV981HV te vervangen vanwege de goede ervaringen met deze speler op het gebied van upscaling. Nu heb ik daar nu nog niet veel aan, maar ik zal vast nog wel de overtap gaan maken naar een lcd of plasma. Nu is alleen mijn vraag hoeveel je hier nog voor uit moet geven. Op Marktplaats heb ik er nu één voor 50e ex. verzenden. Is dat een beetje redelijk, of is dat eigenlijk al teveel?

micave

wat lastig om uit te vinden wat nu een goede Mediaplayer is. Zelf wil ik er graag 1 die aan de volgende criteria voldoet:
- snel
- simpel in gebruik voor vriendin
- MKV af kunnen spelen in hoge bitrate
- kwalitatief goed beeld (heb best iets meer over voor goed beeld)
- ondersteuning voor blu-ray bestanden

Zelf dacht ik aan een Dune of AC Rayen Playon hd2. Ik begreep dat de Dune beter is? Klopt dat
Of heeft iemand nog betere suggesties?


Jiri

DUNE! :headbanging:


Citaat van: micave op juli  4, 2011, 19:41:12
wat lastig om uit te vinden wat nu een goede Mediaplayer is. Zelf wil ik er graag 1 die aan de volgende criteria voldoet:
- snel
- simpel in gebruik voor vriendin
- MKV af kunnen spelen in hoge bitrate
- kwalitatief goed beeld (heb best iets meer over voor goed beeld)
- ondersteuning voor blu-ray bestanden

Zelf dacht ik aan een Dune of AC Rayen Playon hd2. Ik begreep dat de Dune beter is? Klopt dat
Of heeft iemand nog betere suggesties?


Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

denoontje

hoi Jiri,

hoe bevalt de dune nu icm de Arcam
Verlost van ploppen en klikken?
En beter beeld?

micave

Besteld. Veel duidelijker kon je niet zijn. Heb nu de d1 besteld en hopelijk komt die over een paar dagen.

Citaat van: Jiri op juli  4, 2011, 19:59:26
DUNE! :headbanging:



Jiri

Citaat van: denoontje op juli  4, 2011, 20:21:00
hoi Jiri,

hoe bevalt de dune nu icm de Arcam
Verlost van ploppen en klikken?
En beter beeld?

Yep inderdaad. Geen ploppen meer en een beter beeld
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

denoontje

nou dan zal mijn hdx er denk ik ook aan gaan geloven......

Hans47

Dune is veel beter dan de AC Ryan, Dune is gebouwd rondom Sigma chip en AC Realtek vooralsnog zijn de Sigma spelers beter.

Ik ken ze alle twee, ook de nieuwste AC, neem van mij aan dat een Dune een lichtjaar verder is.
QNAP is ook erg mooi, maar duur en heeft nog wat rare dingen (had Dune ook bij uitkomen, maar met de laatste FW is ie top)

Ik heb momenteel een Dune Duo en een QNAP NMP-1000P staan (een AC Ryan geprobeerd de HD2 maar 1 woord voor: crap).
Ik ga mijn Dune Duo inruilen voor een NAS voor de QNAP omdat ik het pionieren wel leuk vindt en de Dune eigenlijk al weer te probleemloos is.

De QNAP heeft wel betere audio ook via HDMI, in ieder geval mijn Yamaha receiver vindt het prettiger (3067).

Ik zou voor een Dune gaan, als je tips en truuks wil feel free to.....

micave

Hallo Hans47,

Heb zelf net de dune besteld en misschien vraag ik je in de toekomst wel eea. Fijn dat je zo enthousiast bent over de dune. Hopelijk ik ook snel.


RonG

Ik heb de Ryan ook vervangen door een Dune en de eerste indrukken zijn erg positief. De speler reageert erg snel op de AB, veel beter dan de ACRyan
Binnenkort Yadis installeren.

denoontje

waar is de dune nu het goedkoopste?
tweakers geeft 232 aan in Tilburg voor de d1 smart

micave

denoontje,

Zelf heb ik hem voor 204 besteld bij Amazon.de inclusief verzenden. Wellicht ook een mogelijkheid voor jou?


micave

Citaat van: RonG op juli  6, 2011, 14:30:01
Ik heb de Ryan ook vervangen door een Dune en de eerste indrukken zijn erg positief. De speler reageert erg snel op de AB, veel beter dan de ACRyan
Binnenkort Yadis installeren.

Wat is Yadis precies?

RonG


micave

Thank RonG,

Ik denk dat het meer gaat leven wanneer ik mijn Dune daadwerkelijk ontvangen heb. Ik moet de gewone interface eerst maar leren kennen.

ccpl

Vandaag is de Xtreamer model iXstreamer in aanbood op ibood voor € 119...zit in serieuze dubio....
Stream nu via m'n imac, maar het stream programma neemt heel veel files niet mee...
Alternatief is m'n VU+DUO sat receiver : die doet al wat meer maar ook nog ver van alles

...what to do what to do ???

micave

WAARSCHUWING VOOR MAC GEBRUIKERS

Helaas kom ik er net achter dat de SMB share niet meer werkt icm een Dune mediaplayer en het nieuwste besturingssysteem van Apple, Mac OSX 10.7 aak Lion.

Doordat apple in Lion overgestapt is naar SMBx oid werkt het dus niet meer. Hopelijk kan een update met de Dune dit verhelpen maar daarover heb ik geen idee.

Dus indien je wilt upgraden (wat verder erg leuk is) hou dan rekening met bovenstaande in je afweging.

Softpower

Citaat van: micave op juli 23, 2011, 11:07:18
WAARSCHUWING VOOR MAC GEBRUIKERS

Helaas kom ik er net achter dat de SMB share niet meer werkt icm een Dune mediaplayer en het nieuwste besturingssysteem van Apple, Mac OSX 10.7 aak Lion.

Doordat apple in Lion overgestapt is naar SMBx oid werkt het dus niet meer. Hopelijk kan een update met de Dune dit verhelpen maar daarover heb ik geen idee.

Dus indien je wilt upgraden (wat verder erg leuk is) hou dan rekening met bovenstaande in je afweging.

Als je qnap hebt is er een nieuwe firmware uit die dat oplost... Alleen timemachine werkt niet.. Verwachting is dat dit snel wordt opgelost...

Als je synology heb je met 3.1 geen problemen alleen ook geen timemachine. Dat los beta 3.2 op.. Dan werkt timemachine weer.... Daar ze beta op site promoten zal definitieve firmware niet lang op zich laten wachten...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

micave

Dat is icm een NAS. Wanneer je de gegevens van je Mac wil streamen naar je Dune box dan kan dat helaas nog niet. Je Dune kan de gedeelde map op je mac niet benaderen.

Httim

@ hans47: kun jij je bestanden in je dune benaderen met de Yamaha ? De muziek bestanden bedoel ik. Zodat je met de i-pad alles zo aan de gang krijgt. Daar ben ik eigenlijk een beetje naar op zoek

henk391955

De ideale mediaslpeler bestaat nog niet.

Dit heb ik staan
Samsung PS507700c
Marantz SR5005 Full HD Receiver met DTS-HD_MA dus True HD HDMI 1.4
Marantz UD5005  3D bluray speler met hdmi1.4
WD-TV livehub met hdmi 1.4

wat ik mis is True HD DTS en bluray licentie voor een real iso file kopie (om het menu van een bluray isofile af te spelen.

is deze speler nog in de maak?

HDMI 1.4 is absoluut een must voor de FULL HD 3d weergave van een bluray.

Groet Henk