The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

morca

Wat hard is,tja als het ultralaag je vloer begint te laten bewegen,de bank waar je op ligt vrolijk meedoet.
En je voelt te klappen  op je borst,ben je goed bezig  ;D

Martijn ze JL,s zijn 2 slagen duurder ,daar kan ik niet aan tippen denk ik.

Ik speel ook op ong 30 m2 ,kan net met mijn 2 stuks.
Ik had er pas 1 uitgezet om te kijken wat die 2e brengt,...........daar werd ik niet  :nopompom: van.
Met 2 heb je een berg meer geweld en controle over het laag. :music:

Martijnst1990

Citaat van: RalphH op juni  4, 2013, 13:59:49
Daar heb ik een NAS voor. Zoveel schijven in de pc brengt weer warmte met zich mee (hihi, dat rijmt) die de kast uit moet. Daar zijn dan weer ventilatoren voor nodig en die maken weer lawaai. Nu 1ssd in de pc (hihi dat rijmt weer :P) en de storage staat in de meterkast te zoemen.
Dat is ook wel zo, er zal bij mij ook niet veel meer bij komen. Zit nu een 2 TB schijf in, als die vol is komt er misschien een 4 TB bij en dan heb ik echt meer dan blij (ja ja, ik kan ook rijmen! :D). NAS is wel mooi, maar zie het er hier niet snel van komen.

Citaat van: morca op juni  4, 2013, 17:39:25
Idd,maar dan gaat het wel goed hard,jammer dat die minidsp zou clipt......vreemd.
Ik hoorde er pas nog al iemand over,toch niet zo best om goed hard te draaien  :nopompom:
Ik weet ook niet of het echt aan de MiniDSP ligt of aan de Crown. Heb nooit echt getest zonder MiniDSP want dat klonk echt nergens naar, maar merkte toen wel al dat hij zonder MiniDSP ook niet erg hard ging.

Citaat van: Raymond187 op juni  4, 2013, 20:12:36
Mjahh wat is goed hard?

Ik heb dan een simpele sub en hoe hij nu is ingesteld (sinds paar dagen) ben ik er een stuk tevredener over :)

En mijn sub heeft nog geen eens helft van het vermogen wat Martijn aan geweld heeft staan of jij Morca. Als ik 3 x zoveel vermogen in deze huiskamer heb staan en zet ze half open qua volume  :wub: O0 :wub: dan lig je achter de bank denk ik hahaha.

ok mijn huiskamer is matig in grote 30M2 maar goed dan nog ....wat is hard spelen B)
En inderdaad, wat is goed hard. Morca, heb jij een dB meter? Ik ben dan wel benieuwd hoeveel dB jij haalt als jij volgens jou echt hard speelt. Vanmiddag heb ik The Dark Knight Rises zitten kijken en daar zit belachelijk veel sub laag in, dan wil ik hem echt niet harder zetten en dan clipt hij niet.

Bij mij staat het dan wel in een 20m2 kamer, dus dat scheelt ook wel.

Citaat van: morca op juni  4, 2013, 20:36:08
Wat hard is,tja als het ultralaag je vloer begint te laten bewegen,de bank waar je op ligt vrolijk meedoet.
En je voelt te klappen  op je borst,ben je goed bezig  ;D

Martijn ze JL,s zijn 2 slagen duurder ,daar kan ik niet aan tippen denk ik.

Ik speel ook op ong 30 m2 ,kan net met mijn 2 stuks.
Ik had er pas 1 uitgezet om te kijken wat die 2e brengt,...........daar werd ik niet  :nopompom: van.
Met 2 heb je een berg meer geweld en controle over het laag. :music:
Zo hard als jij omschrijft speel ik niet denk ik. Voel hem ook best aardig als hij hard staat, maar niet dat de vloer beweegt (bij mij ook niet echt ene mogelijkheid met vloerbedekking op beton) en op mijn borst voel ik hem ook niet zo zeer.

Ik ken alleen deze JL's, dus hoe de jouwe het doen weet ik (nog) niet, maar vind dit in ieder geval heel erg strak spelen. Kan hard en laag, maar overheerst niet voor mijn gevoel.

Die tweede brengt bij mij ook meer als verwacht, ook al is het maar een 10", is natuurlijk wel een aardige rand met bijbehorende xmax. En de plaatsing is beter sinds de tweede achter me staat, praktisch niet meer aan te wijzen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Druk op de borst heb ik bij aanhoorbaar volume ook niet, een resonerende bank wel. Voor trillende broekspijpen moet t wel grof gaan, diehard5 had r een paar geloof ik :).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Citaat van: RalphH op juni  4, 2013, 22:21:27
Druk op de borst heb ik bij aanhoorbaar volume ook niet, een resonerende bank wel. Voor trillende broekspijpen moet t wel grof gaan, diehard5 had r een paar geloof ik :).

Kan me nog wel herinneren dat ik bij jou enkele scenes heb gehoord waarbij mijn haar ging trillen en broekspijpen ook!  :D lijkt me dat Martijn dat ook wel heeft?

morca

Het zijn 2 verschillende set,s.
Martijn heeft 2 gesloten,en RalphH een combi gesloten /gepoort.
Ik heb dat boven en beneden,leuk om te vergelijken.
Nou ben ik zelf ook nog druk geweest,maar die M&G moeten we zeker eens doen Martijn.
Doen we 1 filmpje die het beneden goed doet,en dan 1 boven waarbij de gepoorte beter tot ze recht komt.

Maar dat je nu al clipt kan kloppen,ik heb er meer over gehoord via PM de laatste tijd,beetje jammer.
Die van jouw lijkt wel heel snel te clippen.

Misschien zou je het eens anders moeten proberen,misschien clipt de crown vd boost vd LT.
Dan zou je beter eens vlakken zoals ik doe,dan krijgt de amp minder gain.
En dan elke druppel eruit persen.

Ik was met die Inuke ook even bezig hoor voordat hij goed stond.
2 keer met Jeroen paar uur zitten meten voor muziek,en daarna voor film nog wat filters toegepast op het oor in de loop van een paar maanden.
Dus soms is het best even pielen dat eruit te halen, ;)

MVG

Ja maar met goede afstelling moet dat toch lukken lijkt me? Met 2 gesloten SUbs in een kleine ruimte? Kan het niet aan de mini dsp liggen dat clipper? Instellingen ofzo? Ik heb er geen verstand van ( nog niet)  :D

Ik vraag het een beetje omdat ik ook nog steeds.....moet gaan bouwen, en weer zat te twijfelen of ik beter niet 2 gesloten maak vanwege de kleinere kisten. In ht kamer is vrij klein dus vandaar. Zo een grote bassreflex kan wel maar dan heb ik beperktere plaatsingsmogelijkheden.

Maar goed, zowel Martijn zijn systeem vind ik erg mooi, en dat van Ralph zeker ook want die heb ik al mogen horen :D

morca

De minidsp geeft aardig wat output vermoed ik met die LT,daar kan de crown in het laag wel eens clippen misschien.
Maar er zijn veel settings ,in en outputgain kan je stellen,best heel werkje om fine te tunen de minidsp.

Want je hebt ook LT en peq op in en uitgaande kanalen toch Martijn ,of alleen gain?
Als ik zie hoe lang ik met de Inuke bezig was,vermoed ik dat er iets niet helemaal goed staat.
Moeilijk in te schatten, want ik heb geen minidsp.

Raymond187

Nou als Martijn zo tevreden is met het volume dan is het prima als hij de volume laag genoeg houdt, zodat hij niet gaat clippen, want clippen is niet best voor je apparatuur.

Zoiets uitzoeken is wel leuk voor een m&g natuurlijk. Leer je ook nog iets en het is gezellig  :thumbs-up:

Martijnst1990

Even voor de duidelijkheid, nu clipt er niks hé ;) Het was alleen toen ik de MiniDSP net had en bezig was met afstellen. Toen stond de receiver sub out op +6 en in de MiniDSP minder, dat heb ik omgedraaid op aanraden van Tim, dus receiver staat nu op -4 en de MiniDSP in de software wat harder en daardoor clipt er niks meer. Ik kijk films altijd op een vast volume en echt harder wil ik dan ook niet spelen want dat is gewoon niet fijn voor de oren. Om het clippen te testen heb ik hem met bepaalde hele zware scenés toch nog net wat harder gezet en ook dan clipt hij niet. Dus nu is er helemaal niks aan de hand, maar misschien dat als ik alles in een kamer zet van 40-50 m2 hij dan te hard moet.

Citaat van: MVG op juni  4, 2013, 22:29:50
Kan me nog wel herinneren dat ik bij jou enkele scenes heb gehoord waarbij mijn haar ging trillen en broekspijpen ook!  :D lijkt me dat Martijn dat ook wel heeft?
Heb ik ook wel, maar in mindere mate denk ik. Mijn sub gaat wel heel diep en strak, maar hij heeft wat minder druk/output dan een gepoorte. Misschien dat ik ooit voor 1 van de drivers een gepoorte kist maak/laat maken. Maar voor nu is het al echt heel erg gaaf.

Citaat van: morca op juni  5, 2013, 01:05:01

Want je hebt ook LT en peq op in en uitgaande kanalen toch Martijn ,of alleen gain?
Als ik zie hoe lang ik met de Inuke bezig was,vermoed ik dat er iets niet helemaal goed staat.
Moeilijk in te schatten, want ik heb geen minidsp.

Heb inderdaad een LT erop staan en een BW crossover op 14 hz ipv 10 hz. Op 10 hz moest hij te hard werken en zo diep gaat de sub toch niet bij mij.
Citaat van: Raymond187 op juni  5, 2013, 08:28:31
Nou als Martijn zo tevreden is met het volume dan is het prima als hij de volume laag genoeg houdt, zodat hij niet gaat clippen, want clippen is niet best voor je apparatuur.

Zoiets uitzoeken is wel leuk voor een m&g natuurlijk. Leer je ook nog iets en het is gezellig  :thumbs-up:
En tevreden ben ik zeker :D Nogmaals het volume is echt prima zoals het is nu. Als ik een film kijk zitten er pieken qua volume tot zo'n 95-98dB en harder wil ik echt niet. Van Tim had ik daarbij ook vernomen dat het soort clippen wat er hoorbaar was op mijn sub niet direct veel kwaad kan, dit omdat het niet het clippen is van te weinig vermogen, maar een te zacht signaal.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Citaat van: Martijn90 op juni  5, 2013, 14:29:06
Als ik een film kijk zitten er pieken qua volume tot zo'n 95-98dB en harder wil ik echt niet. V

Ik "voel" een nieuw topic aankomen:  "Hoe hard speel jij" ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

Martijnst1990

Citaat van: RalphH op juni  5, 2013, 14:41:08
Ik "voel" een nieuw topic aankomen:  "Hoe hard speel jij" ;D
Zal er toch vast wel zijn op zo'n forum als dit :D

En anders zou die inderdaad best snel kunnen ontstaan ;) Niet door mij overigens, anders voel ik me weer genoodzaakt om een ander te "verslaan" qua dB's :P

Dedicated HT

RalphH

Citaat van: Martijn90 op juni  5, 2013, 15:03:34
anders voel ik me weer genoodzaakt om een ander te "verslaan" qua dB's :P

't Moet wel om aan te horen blijven hè ;D

RalphH

Citaat van: RalphH op juni  5, 2013, 15:37:13
't Moet wel om aan te horen blijven hè ;D

Hmja....erg persoonsafhankelijk inderdaad realiseer ik me.

Raymond187

Laag is pas TEveel als je vullingen uit je kiezen klapperen  :headbanging:

BJF

Citaat van: Raymond187 op juni  5, 2013, 20:11:28
Laag is pas TEveel als je vullingen uit je kiezen klapperen  :headbanging:
Aha! Ik vond al dat ik de afgelopen tijd vaak bij de tandarts zat. Last van staande golven...
NAD M10 V2
Elac FS247

morca

Citaat van: BJF op juni  6, 2013, 07:42:20
Last van staande golven...
Die schommelen het laag ipv direct vlakke response in your face/of voor je kiezen beter gezegd. hihi
Ik had laatst 1 gaatje,alle andere kiezen zijn bijna gedaan de laatste 3 a 4 jaar.
Zo lang heb ik die nieuwe JL ook ong .............nee da kan niet  :clapping:

Martijnst1990

Ben de laatste tijd een stukje minder actief op het forum, maar dat betekend niet dat ik niet meer geniet van de set, integendeel zelfs 8) Ik merkte dat ik nog best wel eens last kreeg van upgrade drang als ik al die verhalen las van andere. Toch het gevoel dat er dan nog dingen verbeterd kunnen worden, terwijl het nu al echt meer dan prima klinkt. Dus lees nog wel mee, alleen wat minder als voorheen :D

Verder geniet ik gewoon nog praktisch elke dag wel even van de set, zowel muziek als film :) Bij bepaalde stukjes heb ik nog steeds zo'n "wow" gevoel met bv surround, LFE of beeld en dat zegt al heel veel denk ik zo 8)

Dedicated HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op juni 25, 2013, 13:47:21
Ben de laatste tijd een stukje minder actief op het forum, maar dat betekend niet dat ik niet meer geniet van de set, integendeel zelfs 8) Ik merkte dat ik nog best wel eens last kreeg van upgrade drang als ik al die verhalen las van andere. Toch het gevoel dat er dan nog dingen verbeterd kunnen worden, terwijl het nu al echt meer dan prima klinkt. Dus lees nog wel mee, alleen wat minder als voorheen :D

Verder geniet ik gewoon nog praktisch elke dag wel even van de set, zowel muziek als film :) Bij bepaalde stukjes heb ik nog steeds zo'n "wow" gevoel met bv surround, LFE of beeld en dat zegt al heel veel denk ik zo 8)

Herken het wel een beetje. Ik ben zelf ook op een punt gekomen dat ik bij mezelf denk: Nu ALLES uit de set halen wat erin zit en even geen upgrades meer. Binnenkort met REW en sub integratie aan de slag, iets wat voor jou intussen al gesneden koek is ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op juni 25, 2013, 13:54:29
Herken het wel een beetje. Ik ben zelf ook op een punt gekomen dat ik bij mezelf denk: Nu ALLES uit de set halen wat erin zit en even geen upgrades meer. Binnenkort met REW en sub integratie aan de slag, iets wat voor jou intussen al gesneden koek is ;)
Precies, heb ik ook. Hoewel ik er ook niet zo zeer in geloof om met bijvoorbeeld kabels aan te slag te gaan om de set echt te verbeteren. Wellicht vloeken in de kerk, maar mijn kabels zijn praktisch alleen op de looks uitgezocht. Vind dropveters/LS kabels van de bouwmarkt er niet uit zien met zo'n set, dus heb ik wat duurder/mooier spul, maar of ik echt verschillen hoor... Voornamelijk akoestische aanpassingen zouden mijn set goed doen, maar dat is niet iets wat ik op mijn slaapkamer ga doen, zo lang verwacht ik hier niet meer te zitten :D

En wat REW betreft is dat zeker (nog) geen gesneden koek bij mij ;) Vind het alsnog erg lastig en als ik er weer mee aan te slag ga zou ik me weer helemaal in moeten lezen :D Maar het doet wel heel veel, dus gelijk heb je dat je er lekker mee aan de slag gaat. Kost in principe niks, maar kan wel veel opleveren!

Dedicated HT

HTip

Is niets mis met lekker genieten van je set. Sterker nog, het is juist sterk om het virus de baas te zijn! Je hebt dan natuurlijk ook niet echt iets om over te klagen. Prachtige set heb je in de afgelopen tijd bij elkaar gespaard :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Gelijk heb je, als je eenmaal tevreden bent dan moet je gewoon lekker genieten van je set.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Zo, het is hier weer een tijdje stil geweest :D Nog steeds volop aan het genieten van de set :) Merk wel dat het steeds meer gewenning wordt helaas, minder "wow" gevoel toen ik net de nieuwe sub en tv had. Maar dat zal er wel een beetje bij horen. Qua upgrades is er weinig te melden. Heb een tijdje een Raumfeld Connector 2 gehad voor het streamen van muziek van een externe HDD, maar deze is toch weer binnen de probeer periode terug gestuurd naar Teufel. De Connector was alleen te besturen via een app op de smartphone en op het apparaat zelf zat geen display of controls, dit vond ik achteraf toch niet erg makkelijk en heb hem daarom weer terug gestuurd.

Het enige waar ik me nog een beetje aan stoorde was de hoogte van de nieuwe center stand, deze was toch iets te laag waardoor de stemmen te duidelijk van onder de tv kwamen, dus hier moest iets op verzonnen worden. Daar is een "plaat" onder gekomen en precies de verhoging gaf die ik nodig had. Nu staat hij precies onder de tv en dat heeft de stemmen toch wel goed gedaan.

Hier een fotootje (helaas een niet al te beste, moet het nog steeds met een telefoon doen als camera) van de huidige situatie met de "plaat" onder de center stand, degene die raad wat het precies is gaat door naar de volgende ronde :D

PS: het design van de VT50 blijf ik echt prachtig vinden, iedere keer als ik er weer eens goed naar kijk sta ik daar even bij stil, zo ook weer op de foto :D

Dedicated HT

Raymond187

Je sub de 12W7. Is die als single sub niet genoeg in zijn gesloten inrichting :D ?

paaj

Welke film is dat? :D
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3