The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

VTEC_genieter

D'r gebeurt zoveel in zo'n kamer......      ;D
:clapping:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

morca

Citaat van: MVG op oktober  2, 2012, 19:54:16
Komt er eigenlijk nog een frontje voor? De driver is mooi om te zien.

Maar ik heb gister wat filmpjes op youtube gezien waarbij de driver zodanig aan het wapperen is dat ik, persoonlijk, mezelf nogal druk zou maken tijdens een film of dat nou wel zo goed is haha. Maar dat is natuurlijk ook smaakgebonden.

Blijft evengoed een mooie sub, ben benieuwd naar de uiteindelijke afwerking!
Ja door die hoge Xmax van 29mm kan je er bij film juist goed veel laag uitblazen ;)
Ik moet zoeken er was een filmpje wat ik met me ouwe 12 W3 deed,
vorige week de W3,s beneden even goed laten wapperen,
Even opletten hoeveel bij ultralage stukje Martin dat wel,maar na een poosje weet je wel wat ie kan en durf je dat zelf ook wel. ;)

1198

Citaat van: Eddye op oktober  2, 2012, 19:45:46
Gaaf, wel even fel rood maken, niet dat dat mooi staat, maar dan weet je in ieder geval dat er gevaarlijk veel laag uit komt :D

:D    Geel/Zwart zou ook nog kunnen  :D
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

morca

Met die ouwe W3V2 had je nog een groot wit JL logo,dat word mooi 3d als je echt gekkie doet .Zal het filmpje vd week eens opzoeken die is echt gaaf

MVG

Martijnst1990

Nogmaals bedankt allen :D

Citaat van: MVG op oktober  2, 2012, 19:54:16
Komt er eigenlijk nog een frontje voor? De driver is mooi om te zien.

Maar ik heb gister wat filmpjes op youtube gezien waarbij de driver zodanig aan het wapperen is dat ik, persoonlijk, mezelf nogal druk zou maken tijdens een film of dat nou wel zo goed is haha. Maar dat is natuurlijk ook smaakgebonden.

Blijft evengoed een mooie sub, ben benieuwd naar de uiteindelijke afwerking!
Als de sub eenmaal zwart is en het is donker in de kamer zal ik de conus niet echt meer zien denk ik, maar sowieso denk ik wel dat er een frontje op zal komen. Nadeel alleen aan zo'n dikke rand is dat hij dus ook ver uitslaat waardoor het frontje ook erg groot moet zijn om niet geraakt te worden. Sowieso komt er nog een plaat MDF tegen de voorkant om de sub iets te verzinken, dus dat scheelt alweer iets.

Citaat van: morca op oktober  2, 2012, 22:29:34
Ja door die hoge Xmax van 29mm kan je er bij film juist goed veel laag uitblazen ;)
Ik moet zoeken er was een filmpje wat ik met me ouwe 12 W3 deed,
vorige week de W3,s beneden even goed laten wapperen,
Even opletten hoeveel bij ultralage stukje Martin dat wel,maar na een poosje weet je wel wat ie kan en durf je dat zelf ook wel. ;)
Die ultralage stukjes zal ik inderdaad op letten, hoewel ik niet precies weet waar ik dan op moet letten :D Als die morgen speelt zal ik je wel om wat ultralage stukjes vragen, dan zal ik eens kijken wat hij doet. Misschien dat daar ook wel wat voor in te stellen valt met de MiniDSP o.i.d.?

En qua kleur/afwerking zal die toch echt zwart worden jongens, helaas :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: morca op oktober  2, 2012, 23:04:35
Ik heb hem,ps dit is niet mijn filmpje,maar het zag er wel zo uit  :D

Die had je inderdaad al eens laten zien, ziet er toch gaaf uit :D Hoewel ik erg blij ben met mijn bijna egaal zwarte conus, dit werd me echt teveel ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

1198

beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Martijnst1990

Ooooooh, die kist is ook niet helemaal recht zie ik :D Die filmpjes heb ik inderdaad ook even gekeken, verplaatst aardig wat lucht zo te zien ;D

Dedicated HT

VTEC_genieter

Ooooowwwwww Morca...........

Zoveel uitslag?
Gaat dat niet stuk?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

RonG

Martijnst1990

Versterker is binnen :)

Morca, ik hoef zelf niks te doen om hem op 2 ohm te laten spelen dacht ik? Gewoon 1 channel aansluiten en het zou goed moeten zijn?

Heb hem net namelijk even aangesloten en hij moet behoorlijk ver open om er volume uit te krijgen, wat mij toch niet helemaal de bedoeling lijkt. Heb zowel channel 1 als 2 geprobeerd en die doen het beide precies hetzelfde (wat me wel goed lijkt). Moet straks alleen online ff de manual opzoeken om erachter te komen op welke mode hij moet staan. Staat nu op stereo mode (want het is nit bridged) en bypass.

Dedicated HT

morca

Welke amp had je ook al weer,moet ik even schema opzoeken.
Gain kan kloppen ,heb ik bij mijn Marantz ook erg last van gehad,tot Ejorne en ik gemeten hebben en vlak getrokken.
Heb nu wel iets over,dus geen paniek.
Zo heb ik ook lopen kloten  :D

Die gain komt goed,zit wel te denken dat ik de Inuke nog wel op max input gain heb staan.
Marantz geeft tov de Pana receiver niet veel power uit de preout lijkt het.

Mannen volgens mij gaat ie nog geen 6 cm heen en weer,dus als je zo,n ding geeft,zal ik een nieuw filmpje maken
hahahahahahaha
want tot de max draaien bij JL,heb ik vaak gedaan,heb alleen nog nooit een W7 laten dansen,maar dat komt nog wel  :headbanging:

Martijnst1990

Heb een Crown XLS2000. Zal zo de manual sowieso ook even opzoeken :)

Dedicated HT

RubenV.

Ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten! Kan deze sub je broekspijpen een beetje laten wapperen?  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LeonArdusS

FOTO'S (x2), ben benieuwd hoe het eruit ziet na montage in de kist.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

morca

Citaat van: RubenV. op oktober  3, 2012, 19:08:42
Ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten! Kan deze sub je broekspijpen een beetje laten wapperen?  :headbanging:
Zal eerst een meting met dsp toegepast moeten worden voor het echte wapperen.

Martijnst1990

Citaat van: morca op oktober  3, 2012, 20:34:52
Zal eerst een meting met dsp toegepast moeten worden voor het echte wapperen.
Daar ben ik inderdaad ook achter. Heb inmiddels wel een behoorlijk volume, alleen moet de versterker wel ver open en de sub out van mijn Marantz staat een heel stuk hoger, dus lijkt me niet helemaal zoals het hoort.

Gaat al best diep en hard, maar je merkt gewoon dat het nog wat rommelig is. Heb nu ook geen phase natuurlijk. Als hij op bypass staat betekend dat dat hij gewoon rechtstreeks het signaal pakt wat hij binnenkrijgt dacht ik? Dus de crossover van de receiver gebruikt.

Waarschijnlijk word het pas zaterdag dat ik echt op mijn gemak ga meten en met de MiniDSP aan de slag ga.

Dedicated HT

morca

Ben even aan het kijken,je hebt de manual erbij.?
er zit een menu op denk ik,daar moet ie op mono staan,
je hebt 1 tulp van de marantz naar de crown lopen?Dan moet ie misschien ook op mono input staan
Even lastig in te schatten,net thuis,vd week lees ik die manual even door hoe goed aan te sluiten,even kortsluiten of alles goed zit.

En bij die speakon moet je waarschijnlijk ook 2 andere aansluitingen hebben als op stereo.
Doen beide volume regelaars het vd crown,als dat bij crown net als bij de Inuke werkt ga ik even vanuit dan......

morca

PS nog even over dat ver opendraaien,mijn Marantz moet de sub vol staan.
de gain vd Inuke staat op plus 12 db,dan begint ie goed te knallen.
De gain van mijn Marantz is laag tov de Panasonic,de Hypex moest je beneden ook verder opendraaien als boven.
Zit er niet zo,n gain op die Crown,

Martijnst1990

De enige gain op de Crown zijn de 2 volume knoppen voor beide kanalen. De Marantz staat nu op +7 dB van de +12 en de Crown bijna vol open en dan komt er wel aardig wat volume uit hoor.

De mogelijkheden van de Crown zijn alleen stereo of bridge, dus geen mono. Op zich ook logisch, want om hem als 2 ohm te kunnen gebruiken kan ik hem niet bridgen dus is het gewoon stereo waarvan ik maar 1 kanaal gebruik. Speakon gebruik ik niet, heb gewoon een stuk luidsprekerkabel tussen channel 1 van de Crown en de sub zitten en dan werkt maar 1 volume knop (die van ch. 1 :D). Dus op zich denk ik dat alles wel goed aangesloten is nu.

Dedicated HT

morca

Ik lees even dat ie op mono 4 ohm aankan en op stereo 2 ....... per kanaal.
Maar dan heb je altijd nog iets van 750 a 800 rms erop staan,en een kanaaltje over ..............  :D
Ik bedoelde bridge  ::)     maar daar staat ie op,dan moet je vermogen zat hebben,beter gezegd teveel...

Martijnst1990

Citaat van: morca op oktober  3, 2012, 21:04:57
Ik lees even dat ie op mono 4 ohm aankan en op stereo 2 ....... per kanaal.
Maar dan heb je altijd nog iets van 750 a 800 rms erop staan,en een kanaaltje over ..............  :D
Ik bedoelde bridge  ::)     maar daar staat ie op,dan moet je vermogen zat hebben,beter gezegd teveel...
Hij staat juist niet op bridge, maar op stereo, dus inderdaad een kanaal over ;) Zoals je zegt is bridge juist 4 ohm en dat was niet de bedoeling dacht ik. Sowieso levert hij nu inderdaad zo'n 750 á 800 watt en dat is ruim volgende, dus is bridge niet eens nodig :P

Dedicated HT