The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: HTip op juni 27, 2012, 08:19:48
Hoop voor je dat de HDMI-verloopstekker je probleem oplost. En de SR9600 vervangen? Dacht het niet :D
Er zijn tegenwoordigers niet veel receivers die zo gebouwd zijn met zo'n kwaliteit. En degene die dat niet geloven, ga maar eens naar een SR9600 luisteren... ;)
Verloop stekker kwam vanavond binnen en die zit er nu tussen, receiver kan een stuk naar achter (1,5 cm verder naar achter had perfect geweest) waardoor hij toch in het rack past :) Past allemaal maar net, maar het past en daar gaat het om :D Foto's komen er zo aan.

En de SR gaat echt niet weg hoor, die mag lekker blijven staan want die doet prima zijn werk ;)

Citaat van: Eddye op juni 27, 2012, 08:26:38
M&G bij Martijn  :pompom:
Word een beste M&G, heb plek voor 1 gast! :D

Citaat van: 1nt3gr@ op juni 27, 2012, 10:15:41
als Martijn pas om 0.44 uur thuis komt...dan wordt het wel een meeting in de nachtelijke uurtjes!
Dat komt gelukkig niet vaak voor, is maar goed ook want om 06:15 ging het wekkertje weer :(
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

#1526
Helaas zijn de foto's weer van slechte kwaliteit, maar er is even geen geld voor een camera :D

Geeft in ieder geval een beeld :) De kabels moeten nog wel wat beter verborgen worden, zeker onder mijn tv/tussen sub en rack in. Center staat niet in beeld, lijkt alleen zo door het lage camera standpunt.








En de HDMI oplossing (foto is helaas erg donker, gaat in ieder geval om de achterste kabel die omhoog wijst ;)):
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

paaj

Past precies :) Wat een bakbeest zeg, die SR9600.

Ik zie gelijk een volgende upgrade: ga je de Center nog op een eigen standaard zetten? Staat misschien niet in het beeld, maar lijkt wel voor de TV te komen?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Eddye

Staat mooi, dat rek. Alleen de center op je sub lijkt me niet ideaal, is dat tijdelijk?

Dacht trouwens dat je 'Adele moe' bent, of is dat weer over?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Citaat van: paaj op juni 27, 2012, 21:10:19
Past precies :) Wat een bakbeest zeg, die SR9600.

Ik zie gelijk een volgende upgrade: ga je de Center nog op een eigen standaard zetten? Staat misschien niet in het beeld, maar lijkt wel voor de TV te komen?
Past inderdaad precies en die SR is best groot inderdaad, en zwaar.. :D

Was niet direct de bedoeling eigenlijk. dat hij iets voor de tv staat maakt mij niet uit, zolang hij maar niet in beeld komt.

Citaat van: Eddye op juni 27, 2012, 21:13:32
Staat mooi, dat rek. Alleen de center op je sub lijkt me niet ideaal, is dat tijdelijk?

Dacht trouwens dat je 'Adele moe' bent, of is dat weer over?
Thanks :) Waarom zou dat niet ideaal zijn? Was in principe wel de bedoeling dat het zo zou blijven staan.

En Adele moe ben ik niet echt geweest, in ieder geval nooit gezegd naar mijn idee :D Ik weet wel dat Fear dat is/was ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Mooi hoor Martijn! Goed opgelost zo, ik heb vandaag toevallig ook mijn 90 graden blokje binnengekregen. Morgen komt ook de Inakustik Excellenz 90 graden kabel dus dan ga ik ze tegelijkertijd aansluiten.

Heb in ieder geval even gechecked en hij past!

Is een losse stand voor de center niet beter? Ik vind de sub en center bovenop elkaar wat propperig staan eerlijk gezegd..  maar dat is mijn bescheiden mening :)

Verder erg mooi geworden!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Eddye

Het lijkt op de foto alsof de center boven de rand van de tv uitkomt, vandaar dat het me een tijdelijke opstelling leek.

Oja, dat was Fear, sorry  :-[
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Citaat van: Blue-Eyes op juni 27, 2012, 21:27:06
Onder de 20K, ik zie ze nu met veel minder KM's ook wel eens onder de 25k.

Maar je moet wel geluk hebben, ik haal 'm uit DLD.
Ik hoop toch wel dat mijn set de 20k haalt :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

blue-eyes

oeps :D

Ik verplaats wel even ;)


---
Done. excuus ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op juni 27, 2012, 21:24:29
Mooi hoor Martijn! Goed opgelost zo, ik heb vandaag toevallig ook mijn 90 graden blokje binnengekregen. Morgen komt ook de Inakustik Excellenz 90 graden kabel dus dan ga ik ze tegelijkertijd aansluiten.

Heb in ieder geval even gechecked en hij past!

Is een losse stand voor de center niet beter? Ik vind de sub en center bovenop elkaar wat propperig staan eerlijk gezegd..  maar dat is mijn bescheiden mening :)

Verder erg mooi geworden!
Toevallig dat jij hem ook vandaag binnen kreeg ;) Mijne is ook een In-Askustik. Een losse stand is misschien wel een idee, maar je ziet ze maar weinig en dan word ene geschikte vinden toch wel lastig, die ook bij mijn andere stands past en niet extreem duur is. Ik sta in ieder geval altijd open voor tips, dus mocht iemand iets weten... :)

Dat het een beetje propperig over komt is misschien ook wel zo, maar dat zijn bij mij ook vaak wel dingen die gauw wennen.

Citaat van: Eddye op juni 27, 2012, 21:25:13
Het lijkt op de foto alsof de center boven de rand van de tv uitkomt, vandaar dat het me een tijdelijke opstelling leek.

Oja, dat was Fear, sorry  :-[
Lijkt inderdaad zo, als ik gewoon op de bank zit dan kan ik zelf nog 1,5 á 2 cm van de rand van de tv zien, dus staat totaal niet in beeld. Maar zoals gezegd, mocht jij een mooie center stand weten, laat het maar weten :D

Citaat van: Blue-Eyes op juni 27, 2012, 21:29:18
oeps :D

Ik verplaats wel even ;)


---
Done. excuus ;)
Geen probleem hoor ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op juni 27, 2012, 21:32:19
Toevallig dat jij hem ook vandaag binnen kreeg ;) Mijne is ook een In-Askustik. Een losse stand is misschien wel een idee, maar je ziet ze maar weinig en dan word ene geschikte vinden toch wel lastig, die ook bij mijn andere stands past en niet extreem duur is. Ik sta in ieder geval altijd open voor tips, dus mocht iemand iets weten... :)

Dat het een beetje propperig over komt is misschien ook wel zo, maar dat zijn bij mij ook vaak wel dingen die gauw wennen.

Ik vind de stand van de Cremona Center van Sonus Faber altijd erg mooi maar weet niet of hij past, jouw smaak is en betaalbaar is :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op juni 27, 2012, 22:00:25
Ik vind de stand van de Cremona Center van Sonus Faber altijd erg mooi maar weet niet of hij past, jouw smaak is en betaalbaar is :P
Vind het een mooie stand, dat zeker. Maar 450 pond vind ik wat te gek :D Sowieso denk ik dat die ook echt gemaakt is voor de Cremona center en dus niet geschikt voor mijn center. In ieder geval bedankt voor het meedenken 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


paaj

Dat zeker. Lekker zo met de apparatuur aan de kant en wat lucht voor je (los van de sub :))
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

tommie1

Ziet er goed uit,
Mischien is het een optie om voor de center een plankje aan de muur te maken en daar de center opzetten.

FeaR1986

Of het geluidstechnisch handig is even buiten beschouwing gelaten, ik vind die center op de subwoofer er best wel tof uitzien  :smile:
Mooi rack ook, doet je apparatuur eer aan. Handig opgelost met dat 90 graden verloopje ook!
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Pinohelmond

Citaat van: FeaR1986 op juni 27, 2012, 23:46:55
Of het geluidstechnisch handig is even buiten beschouwing gelaten, ik vind die center op de subwoofer er best wel tof uitzien  :smile:
Mooi rack ook, doet je apparatuur eer aan. Handig opgelost met dat 90 graden verloopje ook!

+1   ;D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

1nt3gr@

[Detail mode aan] Dat BR-Disc/DVD-rekje is ook super! [Detail mode uit]

Die Marantz receiver is idd echt een groot beest. Dat kan het kastje maar net aan. Maar ja, had het ook maar geen audiokastje moeten worden.
De W&M HDMI interconnects staan in ieder geval netjes op de foto. Ben je er tevreden over?
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

HTip

Mooi rack! Ik kan me voorstellen dat je daarvoor hebt gekozen. Ziet allemaal een stuk rustiger uit dan met je vorige meubel. Vind het ook gaaf staan zo. Er zijn overigens wel standaards, zoals de mijne, die dezelfde hoogte halen. Een sub in het midden is volgens mij ook een goede keuze, dus dat komt vast helemaal goed.

Mijn centerspeaker lijnt ook uit met de onderkant van het scherm en alleen als de ondertiteling heel laag staat zie ik er iets van tijdens een film. Het is dan toch donker ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Thanks mannen!  :blush:

Citaat van: paaj op juni 27, 2012, 23:02:27
Dat zeker. Lekker zo met de apparatuur aan de kant en wat lucht voor je (los van de sub :))
De sub zorgt júist voor die lucht :D

Citaat van: tommie1 op juni 27, 2012, 23:27:39
Ziet er goed uit,
Mischien is het een optie om voor de center een plankje aan de muur te maken en daar de center opzetten.
Op zich een optie natuurlijk, maar als er iets veranderd zou het toch een center stand worden. Maar begin er zelf al aan te wennen zoals het nu staat :)

Citaat van: FeaR1986 op juni 27, 2012, 23:46:55
Of het geluidstechnisch handig is even buiten beschouwing gelaten, ik vind die center op de subwoofer er best wel tof uitzien  :smile:
Mooi rack ook, doet je apparatuur eer aan. Handig opgelost met dat 90 graden verloopje ook!
Vind ik zelf eigenlijk ook wel, voordeel is ook wel dat de center weer een stukje hoger staat waardoor de stemmen net weer wat meer van de tv komen. Zeker handig opgelost, ben ook blij dat het zo is gelukt :)
Citaat van: 1nt3gr@ op juni 28, 2012, 10:33:36
[Detail mode aan] Dat BR-Disc/DVD-rekje is ook super! [Detail mode uit]

Die Marantz receiver is idd echt een groot beest. Dat kan het kastje maar net aan. Maar ja, had het ook maar geen audiokastje moeten worden.
De W&M HDMI interconnects staan in ieder geval netjes op de foto. Ben je er tevreden over?
Bedoel je de rekjes aan de muur of de standaard naast de sub? Die aan de muur zijn van Ikea en die op de grond is gemaakt door Rayman van het forum, maar dit was de laatste batch helaas. Bedankt :)

Kastje zou 30 kilo per niveau mogen hebben en de receiver weegt 26 uit mijn hoofd, dus kan net :D De W&M kabels doen wat ze moeten doen, lekker stevig in de aansluiting en niet te stug om weg te werken.

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: HTip op juni 28, 2012, 16:22:37
Mooi rack! Ik kan me voorstellen dat je daarvoor hebt gekozen. Ziet allemaal een stuk rustiger uit dan met je vorige meubel. Vind het ook gaaf staan zo. Er zijn overigens wel standaards, zoals de mijne, die dezelfde hoogte halen. Een sub in het midden is volgens mij ook een goede keuze, dus dat komt vast helemaal goed.

Mijn centerspeaker lijnt ook uit met de onderkant van het scherm en alleen als de ondertiteling heel laag staat zie ik er iets van tijdens een film. Het is dan toch donker ;)
Thanks :) Vind het zelf ook erg gaaf staan en de sub begin ik zoals gezegd ook al aan te wennen. Heb wel het idee dat ik hem wat beter moet afstellen, hij is nu ineens veel meer aanwezig, wat de plaatsing al niet kan doen.

Voordeel aan de center zo hoog is natuurlijk wel dat de stemmen weer net wat beter uit de tv lijken te komen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Ziet er erg netjes uit Martijn!
De center en de sub hebben geen last van elkaars trillingen?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

1nt3gr@

Citaat van: Martijn90 op juni 28, 2012, 18:34:14
Bedoel je de rekjes aan de muur of de standaard naast de sub? Die aan de muur zijn van Ikea en die op de grond is gemaakt door Rayman van het forum, maar dit was de laatste batch helaas. Bedankt :)

Kastje zou 30 kilo per niveau mogen hebben en de receiver weegt 26 uit mijn hoofd, dus kan net :D De W&M kabels doen wat ze moeten doen, lekker stevig in de aansluiting en niet te stug om weg te werken.

Ik bedoelde die op de grond. Ik vond het wel een goed idee, want waarom niet laten zien welke DVD/BD/CD/SACD je op een moment afspeelt. En waar moet je die hoes anders laten?

De W&M kabels waren ook in mijn meubel makkelijk weg te werken achter het frame waar de TV aan hangt en ze doen idd prima hun werk!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

high-q

Mooie foto update en toch prima gelukt met het verloopstukje  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Citaat van: 1nt3gr@ op juni 29, 2012, 11:46:52
Ik bedoelde die op de grond. Ik vond het wel een goed idee, want waarom niet laten zien welke DVD/BD/CD/SACD je op een moment afspeelt. En waar moet je die hoes anders laten?

Staat er 1 te koop in de markt:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123028.0

Daarnaast is er ook een "Now listening" versie voor CD's. Erg leuke aanwinsten voor een HT. Ik heb ze ook beiden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive