The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maro

Je zou voor de gein eens een Dedicated CD speler er naast moeten zetten. Als je niet 1:1 kunt vergelijken doet de Oppo het gewoon heel goed. Maar de universele Denon's en Marantzen ( vaak nieuw goedkoper dan de Opo's) doen het ook goed in stereo...zolang je maar niet gaat vergelijken met een dedicated CD speler. Daarom was/ben ik ook zo verbaasd dat iemand als Frank2 met een set als hij heeft nog steeds met een Oppo als CD bron draait. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RubenV.

Citaat van: Maro op juli  2, 2012, 15:49:12
Je zou voor de gein eens een Dedicated CD speler er naast moeten zetten. Als je niet 1:1 kunt vergelijken doet de Oppo het gewoon heel goed. Maar de universele Denon's en Marantzen ( vaak nieuw goedkoper dan de Opo's) doen het ook goed in stereo...zolang je maar niet gaat vergelijken met een dedicated CD speler. Daarom was/ben ik ook zo verbaasd dat iemand als Frank2 met een set als hij heeft nog steeds met een Oppo als CD bron draait. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Dit heeft Vic al eens gedaan volgens mij. Zijn (gemodificeerde) Oppo vs een Audio Research Ref CD8 als ik mij niet vergis...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maro

Citaat van: RubenV. op juli  2, 2012, 16:55:16
Dit heeft Vic al eens gedaan volgens mij. Zijn (gemodificeerde) Oppo vs een Audio Research Ref CD8 als ik mij niet vergis...

Zoiets moet je zelf eens doen, gewoon wat jij vind. Niet afgaan op wat anderen ervaren. Dat Vik en Frank2 bij Oppo met mods zweren weten we wel. Het overgrote deel van de stereo liefhebbers kiest niet voor een Oppo als bron.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martijnst1990

Citaat van: HTip op juli  1, 2012, 22:39:29
Netjes gedaan Martijn!

Volgens mij heeft Madhouse Vibrapods te koop. Je moet alleen even opletten welk type, vanwege het gewicht. Dat moet aansluiten bij de belasting anders werken ze niet naar behoren.
Thanks :)

Die hou ik zeker even in gedachte (als ze er dan nog zijn). Kijk het nu nog heel even aan, maar anders lijkt het me een mooie toevoeging voor het geld. Gaat me dan vooral om het feit dat de Oppo iets hoger staat en dus wat beter zijn warmte kwijt kan. Lijkt me overigens voor de PS3 ook geen slecht plan, want ik merkte al dat de glazen plaat direct boven de SR best warm word en dus ook mijn PS3.

Citaat van: RalphH op juli  2, 2012, 11:21:04
Late reactie maaruh..."Moor rack hoor!!!" ;D ;D
Beetje knullig van die HDMI uitgang, maar gelukkig is dat inmiddels ook weer opgelost.

Er blijft zo weinig over om nog te upgraden. Wanneer gaan je ouders op kamers? ;D
Thanks 8) Beetje jammer van de HDMI inderdaad, maar gelukkig wel gelukt zo.

Er blijft op deze manier inderdaad weinig over, maar dat is ook weer iets goeds natuurlijk ;) Zal het is aan mijn ma vragen :D

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: Maro op juli  2, 2012, 15:49:12
Je zou voor de gein eens een Dedicated CD speler er naast moeten zetten. Als je niet 1:1 kunt vergelijken doet de Oppo het gewoon heel goed. Maar de universele Denon's en Marantzen ( vaak nieuw goedkoper dan de Opo's) doen het ook goed in stereo...zolang je maar niet gaat vergelijken met een dedicated CD speler. Daarom was/ben ik ook zo verbaasd dat iemand als Frank2 met een set als hij heeft nog steeds met een Oppo als CD bron draait. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Er is geen plek meer in mijn rack :D Maar sowieso luister ik niet heel veel CD's en de CD die ik luister klinkt gewoon ontzettend goed met de Oppo. Ik kan me voorstellen dat als ik 80% van de tijd naar CD's luister dat ik dan naar een dedicated speler zou kijken, maar dat is dus niet zo.

Ik had een instap Panasonic BD speler en die wilde ik upgraden en dat is erg goed gelukt en dat voor een relatief mooie prijs (tweedehands) dus wat dat betreft ben ik gewoon heel tevreden.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JCL

Citaat van: Maro op juli  2, 2012, 15:49:12
Je zou voor de gein eens een Dedicated CD speler er naast moeten zetten. Als je niet 1:1 kunt vergelijken doet de Oppo het gewoon heel goed. Maar de universele Denon's en Marantzen ( vaak nieuw goedkoper dan de Opo's) doen het ook goed in stereo...zolang je maar niet gaat vergelijken met een dedicated CD speler. Daarom was/ben ik ook zo verbaasd dat iemand als Frank2 met een set als hij heeft nog steeds met een Oppo als CD bron draait. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Dit heb ik een tijd terug eens gedaan. Stond een prachtige Denon DCD-1500AE (adviesprijs €1.000) te koop die ik 2e hands kon overnemen (voor €300). Gevraagd of ze hem digitaal en analoog konden aansluiten op een Denon 4810 (heb zelf een 4308A, dus dat is give or take dezelfde receiver). Elke keer geschakeld tussen analoog en digitaal. Geen verschil te horen. Toen ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat er in de Denon receiver gewoon een heel goed DAC zit. De kunst is dan denk ik ook veel meer om een goede DAC te hebben (waar in de ketel die ook zit). Natuurlijk kan dat mooie DAC ook in een BD speler zitten. Zolang je ze allemaal digitaal aansluit, heb ik er nooit wat tussen kunnen ontdekken.

Etiennevh

Citaat van: JCL op juli  4, 2012, 17:16:47
Dit heb ik een tijd terug eens gedaan. Stond een prachtige Denon DCD-1500AE (adviesprijs €1.000) te koop die ik 2e hands kon overnemen (voor €300). Gevraagd of ze hem digitaal en analoog konden aansluiten op een Denon 4810 (heb zelf een 4308A, dus dat is give or take dezelfde receiver). Elke keer geschakeld tussen analoog en digitaal. Geen verschil te horen. Toen ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat er in de Denon receiver gewoon een heel goed DAC zit. De kunst is dan denk ik ook veel meer om een goede DAC te hebben (waar in de ketel die ook zit). Natuurlijk kan dat mooie DAC ook in een BD speler zitten. Zolang je ze allemaal digitaal aansluit, heb ik er nooit wat tussen kunnen ontdekken.
Ik heb juist hele andere ervaringen. De verschillen zijn analoog vs digitaal zo enorm groot!! Ik had mijn BDP95 altijd via HDMI aangesloten en luisterde zo ook muziek.. Nu via analoog 5.1 en dat is toch een dermate groot verschil.. Maar denk niet dat dat aan de DAC van de Oppo of de Marantz ligt.. welke Martijn trouwens ook heeft.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

JCL

Citaat van: Etiennevh op juli  4, 2012, 20:55:38
Ik heb juist hele andere ervaringen. De verschillen zijn analoog vs digitaal zo enorm groot!! Ik had mijn BDP95 altijd via HDMI aangesloten en luisterde zo ook muziek.. Nu via analoog 5.1 en dat is toch een dermate groot verschil.. Maar denk niet dat dat aan de DAC van de Oppo of de Marantz ligt.. welke Martijn trouwens ook heeft.

Waar denk jij dat het aan ligt? Ik denk eigelijk dat de DAC van de Denon CD speler niet zoveel verschilt van de DAC van de Denon receiver. Met andere woorden, ik moet een nog duurdere CD speler kopen om het verschil te horen. Of ik moet een CD speler kopen die een ander "sausje" over het geuid schenkt, zodat het meer bij mijn stereo smaak past. Dat jij verschil hoort tussen digitaal en analoog past in mijn idee hiervan. Je gebruikt dan immers het DAC van het analoge/digitale apparaat. Als het DAC van de ene niet op niveau is van de andere hoor de dús verschil.

Former member 78

Citaat van: Maro op juli  2, 2012, 15:49:12
Je zou voor de gein eens een Dedicated CD speler er naast moeten zetten. Als je niet 1:1 kunt vergelijken doet de Oppo het gewoon heel goed. Maar de universele Denon's en Marantzen ( vaak nieuw goedkoper dan de Opo's) doen het ook goed in stereo...zolang je maar niet gaat vergelijken met een dedicated CD speler. Daarom was/ben ik ook zo verbaasd dat iemand als Frank2 met een set als hij heeft nog steeds met een Oppo als CD bron draait. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Frank heeft diverse cd spelers vergeleken met de Oppo.
Voordat hij de Oppo kocht, had hij een BOW ZZ8. Hij vond de Oppo (SE + TUC) mooier
klinken.


Etiennevh

Citaat van: JCL op juli  5, 2012, 00:43:22
Waar denk jij dat het aan ligt? Ik denk eigelijk dat de DAC van de Denon CD speler niet zoveel verschilt van de DAC van de Denon receiver. Met andere woorden, ik moet een nog duurdere CD speler kopen om het verschil te horen. Of ik moet een CD speler kopen die een ander "sausje" over het geuid schenkt, zodat het meer bij mijn stereo smaak past. Dat jij verschil hoort tussen digitaal en analoog past in mijn idee hiervan. Je gebruikt dan immers het DAC van het analoge/digitale apparaat. Als het DAC van de ene niet op niveau is van de andere hoor de dús verschil.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met welk signaal er wordt uitgezonden. Zo stuur ik bij HDMI LPCM uit en bij Analoog DSD. Ik ben ervan overtuigd dat mijn SR9600 ( en ook die van Martijn ) en de Oppo BDP95 allebei fantastische DAC's aan boord hebben..

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

JCL

Citaat van: Etiennevh op juli  5, 2012, 09:05:31
Ik denk eerder dat het te maken heeft met welk signaal er wordt uitgezonden. Zo stuur ik bij HDMI LPCM uit en bij Analoog DSD. Ik ben ervan overtuigd dat mijn SR9600 ( en ook die van Martijn ) en de Oppo BDP95 allebei fantastische DAC's aan boord hebben..

Dat denk ik ook :) En na mijn bescheiden mening is 1 fantastisch DAC genoeg, dus voegt de oppo niks toe. Neemt niet weg dat het een prachtige BD speler is, dus is het zeker een mooie aanwinst!

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Ai dat is zwaar klote voor je .....
Ik had ook al pech vandaag,terwijl gisteren de dag was  ;)

hopelijk niet echt stuk,,...... lens vies misschien.


skyfox

Balen van je Oppo!! Je mag toch verwachten dat als spullen in een rook en vetvrije ruimte staan zulke symptomen pas na jaren zich voordoen... Hopelijk is de oplossing niet al te duur en kan je snel weer probleemloos genieten.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Bedankt voor het meedenken mannen, het probleem is verholpen :) Bleek inderdaad een vieze lens te zijn, hij laad nu BD's in als nooit te voren :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

De laatste tijd wel een aantal films gekeken (The Matrix 1 en 2, Monsters Inc. Rango) en ik ben nu echt ontzettend tevreden over het beeld en geluid :)

Iedere keer als ik nu een film op zet is het puur genieten en niet meer denken aan dingen die toch nog iets beter kunnen. Moet zeggen dat het op deze manier echt heerlijk relaxed kijken en luisteren is, voor mijn gevoel is het nu toch wel een hele complete set 8)

Enige wat er nog aan zit te komen is een HDMI switch, want nu moet ik steeds de HDMI kabel van de PS3 en Oppo verwisselen wat uiteraard niet optimaal is.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT


Xander32

Citaat van: Martijn90 op juli 19, 2012, 19:46:01
Bedankt voor het meedenken mannen, het probleem is verholpen :) Bleek inderdaad een vieze lens te zijn, hij laad nu BD's in als nooit te voren :D
Goed om te lezen; hou je `t geld op zak voor `n switch ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Oppo verhaal is nu redelijk duidelijk. Of laten repareren in Amerika -> €200,- inclusief verzenden. Of voor een andere Oppo gaan kijken.

Heb wel een Oppo HDMI switch gekocht, werd het kabels switchen tussen Oppo en PS3 nu wel zat achter dat rack. Heb deze Oppo voor een leuke prijs kunnen kopen via marktplaats en ziet er werkelijk nog als nieuw uit (op de foto zijn stofjes). Zelfs de doos was in perfect staat en heel netjes verzonden na duidelijk en snel contact. Het kan dus nog wel via MP ;)

2 foto's:



En de switch kwam ook nog eens voor in de Harmony database, dus heb de AB ook niet nodig :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Die switch is een mooi app Martijn,scheelt je een boel wisselen.

Maar dat van je Oppo,dat is zuur,550 koop ja al een instapper nieuw,dat is wel meer,maar dan weet je zeker dat hij goed Moet zijn.
Zou ikeerder doen ,maar dat is persoonlijk waar je een goed gevoel bij hebt.
Wel echt balen voor je man......

Martijnst1990

Citaat van: RalphH op juli 25, 2012, 20:57:44
Balen joh. Niets bij de Nederlandse importeur te regelen?
Jawel, tegen een prijs waar ik bijna een nieuwe Oppo voor kan kopen.

Hij is natuurlijk nog nergens echt nagekeken, maar na het probleem aan Oppo USA uitgelegd te hebben (inclusief video) kreeg ik te horen dat hij gerepareerd moest worden met een speciale "out of warranty repair kit". Wat dit precies inhoud weet ik eigenlijk niet eens. Alleen vaak is het zo dat je met onderzoekskosten etc al meer kwijt ben dan een vervangend apparaat :(
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: morca op juli 25, 2012, 21:00:02
Die switch is een mooi app Martijn,scheelt je een boel wisselen.

Maar dat van je Oppo,dat is zuur,550 koop ja al een instapper nieuw,dat is wel meer,maar dan weet je zeker dat hij goed Moet zijn.
Zou ikeerder doen ,maar dat is persoonlijk waar je een goed gevoel bij hebt.
Wel echt balen voor je man......
Ex btw is die 550 ;) Komt neer op €650,- inclusief verzenden. Mijn gevoel zegt ook dat ik daarvoor "moet" sparen. Maar als ik dan na ga dat ik in totaal €1000,- neer heb gelegd voor een BD speler word ik daar niet vrolijk van ;)

Repareren bij Oppo kom ik in totaal op €575,- (inclusief aanschaf Oppo)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT