The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Denk dat ik hem maar handmatig in ga stellen met de dB meter :D

Gek eigenlijk dat hij de speakers niet als hetzelfde herkent. Dus fronts wel op small maar de rest niet.

Heb de EQ nu uit gezet en de speaker kanalen met de dB meter en de interne ruis van de Marantz (moet toch echt eens een goede test dvd/bd halen) ingesteld:

FL = 0,0 dB
C  = 0,0 dB
FR = -1,0 dB
SR = -2,0 dB
SL = -1,5 dB
Sub = -6,5 dB
Crossover op 70 (is nog even experimenteren tussen 60, 70 en 80)

Probleem met Transformers 3 blijft overigens, via M-PCM speelt die een 7.1 track af waardoor ik dus geluid mis. Philip, volgens mij heb jij die BD ook, zou jij het (als je een keer tijd hebt, heeft geen haast) eens willen testen of die dat bij jou ook doet? Als ik de BD speler op bitstream instel pakt hij gewoon de Dolby Digital track ervan en dan hoor ik wel al het geluid.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maro

Dat is het nadeel van die oudere Marantzen ed die belabberde Audyssey. Daar hebben ze echt met de latere modellen een enorme sprong voorwaarts mee gemaakt. Weet nog dat ik met de SR-8002 ook van die vage resultaten kreeg en alles met de hand heb ingeregeld. Toen ik de OnkyoTX-NR808 kreeg wist ik niet wat ik hoorde na de ADY meting. Maar met de hand dB meter en meetlint is het wel te doen hoor alleen wat meer vakwerk. Succes..aan de versterker zal het iig niet liggen. Prachtmachine gewoon.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Citaat van: Maro op april 18, 2012, 20:29:24
Dat is het nadeel van die oudere Marantzen ed die belabberde Audyssey. Daar hebben ze echt met de latere modellen een enorme sprong voorwaarts mee gemaakt. Weet nog dat ik met de SR-8002 ook van die vage resultaten kreeg en alles met de hand heb ingeregeld. Toen ik de OnkyoTX-NR808 kreeg wist ik niet wat ik hoorde na de ADY meting. Maar met de hand dB meter en meetlint is het wel te doen hoor alleen wat meer vakwerk. Succes..aan de versterker zal het iig niet liggen. Prachtmachine gewoon.

Ik stel mijn SR8002 ook liever in met mijn DB-meter en meetlint. Klinkt veel beter daarna dan met de Audyssey.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Citaat van: Etiennevh op april 17, 2012, 18:22:44
Sterker nog, vanwege de slechte akoestiek in mijn woonkamer komt die van mij niet onder de -14 dB. Hard zat, de bank begint te stuiteren bij sommige stukken icm de SVS.  ;D ;D
Citaat van: Martijn90 op april 17, 2012, 18:42:47
Heb vandaag TDK gekeken op -20 en dat was hard zat :D Nou is mijn kamer ook wel iets kleiner als jou huiskamer natuurlijk... :P Sterker nog, volgens mij ben ik nog niet onder de -20 geweest, meestal -25, -30.
Dan zal ik maar niet zeggen hoe hard het bij mij staat ;D We draaien tussen de -2 en -5dB...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik ben geen fan van automatische instellingen. Handmatig is (als je het goed doet) meestal beter ;) MRAC deed ook bij mij een paar rare dingen en heb ik snel uitgezet...

Ik zal TF3 eens proberen, maar volgens mij is het instelling van de bron. Ik heb in de Oppo aangegeven dat hij alles op 5.1 moet uitsturen. 7.1 wordt dus gedownmixed (is dat Nederlands? ;D) Dus ik denk niet dat dit bij mij een probleem gaat zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op april 19, 2012, 13:12:46
Ik ben geen fan van automatische instellingen. Handmatig is (als je het goed doet) meestal beter ;) MRAC deed ook bij mij een paar rare dingen en heb ik snel uitgezet...

Ik pas de automatische metingen naderhand altijd aan zodat ik toch gebruik kan maken van alle Audysey toevoegingen.
Weet niet of dat ook op de SR9600 kan.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op april 19, 2012, 17:28:34
Ik pas de automatische metingen naderhand altijd aan zodat ik toch gebruik kan maken van alle Audysey toevoegingen.
Wat MRAC doet is de speaker setup (fase, afstand, volume, small/large) en EQ. Die laatste kan je eventueel behouden, maar die zet ik dus ook uit ;)
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: Maro op april 18, 2012, 20:29:24
Dat is zo inderdaad, maar gelukkig is het met een dB meter en meetlint ook prima te doen :)
Citaat van: Kamidioblitz op april 19, 2012, 12:57:12
Dat is serieus speelgoed! Ziet er gaaf uit :)

Citaat van: HTip op april 19, 2012, 13:09:01
Dan zal ik maar niet zeggen hoe hard het bij mij staat ;D We draaien tussen de -2 en -5dB...
Poeh, verschil moet er zijn hé :D

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Heb nu ook alles handmatig ingesteld en de EQ uit gezet, klinkt erg goed nu :)
Ik zal TF3 eens proberen, maar volgens mij is het instelling van de bron. Ik heb in de Oppo aangegeven dat hij alles op 5.1 moet uitsturen. 7.1 wordt dus gedownmixed (is dat Nederlands? ;D) Dus ik denk niet dat dit bij mij een probleem gaat zijn.
Heb net de instellingen van mijn BD speler nog even door genomen en heb nu "PCM Conversie" aangezet, denk dat dat het is. Zal hem straks/morgen even testen.

Citaat van: Zefanja op april 19, 2012, 17:28:34
Zoals Philip al zei ;)

Dedicated HT

Martijnst1990

Dit geloof je toch niet, mijn muis en AB van de Marantz hebben dezelfde infrarood frequentie :P Als ik het geluid zachter zet met de AB, schuift mijn muis 2 stapjes naar links onder :D

Dedicated HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op april 20, 2012, 19:48:15
Dit geloof je toch niet, mijn muis en AB van de Marantz hebben dezelfde infrarood frequentie :P Als ik het geluid zachter zet met de AB, schuift mijn muis 2 stapjes naar links onder :D

LOL  :clapping: :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rovinggecko

Citaat van: Martijn90 op april 20, 2012, 19:48:15

Da's beter dan andersom..... :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Martijnst1990

Nou mijn Pioneer heeft ook een nieuw baasje, maar hij blijft wel dichtbij. Hij staat nu beneden in de huiskamer, mijn moeder vond hem toch wel erg mooi :P alles stond hier eerst wat rommelig in een hoekje waardoor goed geluid nooit mogelijk was. Maar mijn moeder waszo onder de indruk van mijn geluid met de Marantz, dat ze ook wat beters wilde :D Dus gister zijn wij een nieuw tv meubel gaa halen en hebben we alles veel beter neer kunnen zetten en worden ook eindelijk de Mission speakers gebruikt die ik al een tijd geleden via het forum had gekocht :)

Even 2 voor en na foto's, mocht iemand daar überhaupt in geïnteresseerd zijn :D

Voor:

Speakers staan nu wel al gelijk met de kast, dus verder van de muur, maar er moeten met de tijd nog stands en een BD speler komen :D

Na:

Citaat van: rovinggecko op april 20, 2012, 20:55:58
Da's beter dan andersom..... :)
Dat het volume veranderd als ik mijn muis beweeg? Ja, dan is dit inderdaad wel een stuk beter :D

Dedicated HT

Dekay

Mooie upgrade! Nieuwe tv meubel ziet er erg netjes uit!
KEF Q300 & Q600c - Marantz SR5006 & UD5005 - Mijn HT

morca

Mooi ....ziet er netje,s uit.je hebt je moeder met het HT virus besmet door Katie te laten horen vorige week  :D

Goed bezig  :clapping:  Ik vind hem beregoed,want eerst snapte ze je hobby niet echt zei je wel eens  :thumbs-up:

Martijnst1990

Citaat van: Dekay op april 22, 2012, 09:52:07
Mooie upgrade! Nieuwe tv meubel ziet er erg netjes uit!
Thanks, vind hem ook er mooi :)

Citaat van: morca op april 22, 2012, 11:07:05
Mooi ....ziet er netje,s uit.je hebt je moeder met het HT virus besmet door Katie te laten horen vorige week  :D

Goed bezig  :clapping:  Ik vind hem beregoed,want eerst snapte ze je hobby niet echt zei je wel eens  :thumbs-up:
Toch wel een prestatie toch, je moeder besmetten met het HT virus :D Vandaag ook even bij de Saturn geweest en daar een mooie BD speler mee genomen ;D Die worden ook steeds goedkoper, hebben een mooie Sony S185 (dacht ik?) meegenomen voor €69,-

Nu nog een setje stands en had de NorStone Stylum 1 op het oog in het zilver of zwart (denk zilver). Iemand toevallig ervaring met deze stands? Ze zijn in ieder geval mooi geprijsd met €89 voor een set en dan is het af :)

Verder net zelf nog Killer Elite gekeken en dan komt de kracht van de Marantz toch weer duidelijk naar voren 8) Geluid is heerlijk vol en je merkt gewoon dat de receiver meer power maar ook zeker meer dynamiek heeft :)

Dedicated HT

skyfox

Zijn heerlijke stands, heb ze onder mn Boston VS260s.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

rallufff

Dit meubel is een goede verbetering voor je moeder. Ziet er een heel stuk beter uit zo.

Killer Elite heb ik ook een paar weken terug gezien, echt een prima film. Inderdaad een lekker geluid en absoluut geen saaie film!

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Zefanja

Hahaha goed bezig kerel, maakt het voor jou ook een stuk makkelijker.
Ik heb zelf de Norstone Stylum 2. Vind het persoonlijk fijne stands.
Lijkt me dus geen verkeerde keuze.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Ben benieuwd naar of je de 7.1 al hebt kunnen fixen?

Killer Elite heb hem ook, wat een grappige film vol met actie! :D Die van Prison Break die ziet er niet uit haha
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Citaat van: skyfox op april 23, 2012, 08:41:34
Zijn heerlijke stands, heb ze onder mn Boston VS260s.
Goed om te horen :)

Citaat van: rallufff op april 23, 2012, 08:56:54
Dit meubel is een goede verbetering voor je moeder. Ziet er een heel stuk beter uit zo.

Killer Elite heb ik ook een paar weken terug gezien, echt een prima film. Inderdaad een lekker geluid en absoluut geen saaie film!

Vind het zelf ook een hele verbetering en kijkt en klinkt ook nog eens veel aangenamer 8) En saai is die film zeker niet!

Citaat van: Zefanja op april 23, 2012, 10:56:56
Hahaha goed bezig kerel, maakt het voor jou ook een stuk makkelijker.
Ik heb zelf de Norstone Stylum 2. Vind het persoonlijk fijne stands.
Lijkt me dus geen verkeerde keuze.
Vond ik nou ook :D En nog een tevreden gebruiker, ben er eigenlijk al wel uit dat het deze stands worden, nu alleen de kleur nog :)

Citaat van: Etiennevh op april 23, 2012, 22:15:35
Ben benieuwd naar of je de 7.1 al hebt kunnen fixen?

Killer Elite heb hem ook, wat een grappige film vol met actie! :D Die van Prison Break die ziet er niet uit haha
Nee helaas nog niet opgelost. Volgens mij heb ik alle instellingen in de BD speler nagelopen, maar kan niks vinden. Aan de receiver kan het volgens mij ook niet liggen, want daar staat surround back op none, dus moet hij gewoon 5.1 pakken. In het ergste geval moet ik de BD speler met 7.1 films even op bitstream zetten waardoor hij het 5.1 DD of DTS spoor pakt, wat overigens ook echt heerlijk klinkt!

En inderdaad, leuke film en hij ziet er niet uit nee :D En dan heeft hij ook nog eens een leuk accent ;D

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: morca op april 23, 2012, 23:55:38
Komt er nog een nieuwe poll,volgende maand vakantiegeld toch ? ....................... :clapping:
Krijg het volgens mij pas in juni, dus dat is nog een extra maand erbij :D Maar veel kan dat natuurlijk niet zijn, na 2 maandjes werk ;) En sowieso komen er voorlopig geen upgrades meer hoor, eerst maar is een heel poosje gaan sparen :P

Dedicated HT

skyfox

Citaat van: Martijn90 op april 24, 2012, 07:01:20
En sowieso komen er voorlopig geen upgrades meer hoor, eerst maar is een heel poosje gaan sparen :P

En lekker genieten  :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9