The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

6mm Blu-ray doosjes zijn besteld. Ga er vanuit dat het gewoon past, dus heb er maar 100 besteld. Hoop ze morgen te hebben en dan maak ik ook nog een foto van de doosjes inclusief hoesje.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Ben benieuwd naar je bevindingen met de slimline doosjes. Voor mij ook zeker het overwegen waard als ik straks de vijf rekjes vol heb staan.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Citaat van: skyfox op januari 16, 2012, 14:38:20
Ben benieuwd naar je bevindingen met de slimline doosjes. Voor mij ook zeker het overwegen waard als ik straks de vijf rekjes vol heb staan.
Hoekjes zijn net binnen gekomen en zijn erg dun! Dacht dat dat nooit ging passen, maar zo te zien komt het best goed :) Moet volgens mij wel elke cover gaan bijsnijden, maar het is het waard :P Overigens heb ik alleen de Nederlandse hoedjes geprobeerd tot nu toe, denk dat de 15mm doosjes lastig te lezen zullen zijn. Net even de doosjes in een rekje gezet en er passen 21 doosjes in ipv 10 Nerderlandse.

Straks even een snijmat en goed mesje zien te vinden en dan zal ik wat foto's plaatsen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Citaat van: morca op januari 17, 2012, 18:53:41
Je bent er weer druk mee  :D
Nog wat getest met panelen tegen die flutterecho?
Daar ga ik we even druk mee zijn ja. Heb 100 doosjes en zo t zien moet bij elke cover wel iets afgesneden worden ;D

Nee, met die panelen ben ik niet verder, de stukjes die ik van iemand heb gekregen is niks. Heel erg dun en de stukjes zijn ook nog eens heel erg klein.

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op januari 17, 2012, 17:04:11
Hoekjes zijn net binnen gekomen en zijn erg dun! Dacht dat dat nooit ging passen, maar zo te zien komt het best goed :) Moet volgens mij wel elke cover gaan bijsnijden, maar het is het waard :P Overigens heb ik alleen de Nederlandse hoedjes geprobeerd tot nu toe, denk dat de 15mm doosjes lastig te lezen zullen zijn. Net even de doosjes in een rekje gezet en er passen 21 doosjes in ipv 10 Nerderlandse.

Straks even een snijmat en goed mesje zien te vinden en dan zal ik wat foto's plaatsen.
Als je ervoor zorgt (door selectief snijden) dat het midden van de titel precies in het midden van het doosje komt, dan is het nog steeds leesbaar ondanks dat het buigt. Is even proberen, maar dat werkt ook.

Ik wil ook nog de 2-disc doosjes van 15mm vervangen door 11mm. Dat zie je steeds meer.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: morca op januari 17, 2012, 19:34:14
Philip heb jij geen megacollectie?
Dat word een boel werk
Collectie is beetje uit de hand gelopen. Stamt nog uit de tijd dat ik net begonnen was met BD ;) Maar ik heb het maar over 13 2-BD-versies in een 15mm doosje. Het grote werk heb ik al achter de rug. Martijn krijgt een hoop werk, maar wel veel ruimte voor terug.

Ik heb overigens een snijmachine van Hema en dat werkt perfecte en snel.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo

Martijnst1990

Citaat van: HTip op januari 17, 2012, 19:32:48
Als je ervoor zorgt (door selectief snijden) dat het midden van de titel precies in het midden van het doosje komt, dan is het nog steeds leesbaar ondanks dat het buigt. Is even proberen, maar dat werkt ook.

Ik wil ook nog de 2-disc doosjes van 15mm vervangen door 11mm. Dat zie je steeds meer.
Heb er inmiddels een stuk of 10 gedaan en de titel blijft goed leesbaar, juist omdat het doosje wat rondloopt :) Sommige titels zoals Boondock Saints staat op 2 regels en ook dat is nog te lezen. Alleen denk ik da de 15mm doosjes lastig word, maar misschien dat ik die dan in de 11mm doosjes doe. Zal straks een fotootje maken.

Citaat van: HTip op januari 17, 2012, 19:39:59

Ik heb overigens een snijmachine van Hema en dat werkt perfecte en snel.
Zo'n snijmachine zou mooi zijn ja :P Zit hier met een snijmat, liniaal en hobby mesje :D
Citaat van: CoSo op januari 17, 2012, 19:57:36
Doe je 11mm doosje weg?
Ik wil er nog een aantal bewaren, maar hoef ze inderdaad niet allemaal meer te hebben. Ik laat je binnenkort weten hoeveel ik er ongeveer weg zal doen :) Ervan uitgaande dat je interesse hebt? :P

Dedicated HT

HTip

Citaat van: CoSo op januari 17, 2012, 19:57:36
Doe je 11mm doosje weg?
Ik heb een hele verhuisdoos vol, maar wil er wel een aantal van bewaren voor als ik BD's weer verkoop.
Showcase - Topic

Martijnst1990

Inmiddels al 40 doosjes gedaan, morgen weer verder. Staat erg netjes in de rekjes vind ik en het scheelt enorm.

Dedicated HT

CoSo

Citaat van: HTip op januari 17, 2012, 20:08:40
Ik heb een hele verhuisdoos vol, maar wil er wel een aantal van bewaren voor als ik BD's weer verkoop.
Ben je niet bang dat ze stuk minder waard zullen zijn, voor de kenners/liefhebbers.

CoSo

Citaat van: Martijn90 op januari 17, 2012, 20:01:25
Ik wil er nog een aantal bewaren, maar hoef ze inderdaad niet allemaal meer te hebben. Ik laat je binnenkort weten hoeveel ik er ongeveer weg zal doen :) Ervan uitgaande dat je interesse hebt? :P
:headbanging:

HTip

Citaat van: Martijn90 op januari 18, 2012, 00:20:50
Inmiddels al 40 doosjes gedaan, morgen weer verder. Staat erg netjes in de rekjes vind ik en het scheelt enorm.
Goed bezig, maar je snapt natuurlijk wel dat we bewijs moeten hebben :D

Citaat van: CoSo op januari 18, 2012, 00:24:59
Ben je niet bang dat ze stuk minder waard zullen zijn, voor de kenners/liefhebbers.
Nee hoor, hoezo? Ik heb veel covers niet eens hoeven snijden. Ik heb de originele doosjes nog liggen, dus ik zie daar geen probleem. Dus ook niet voor Martijn. En als je moet snijden, dan moet je er gewoon voor zorgen dat de snede mooi recht is. Knap als het iemand opvalt...
Showcase - Topic

larzie

Citaat van: HTip op januari 18, 2012, 05:56:27
Nee hoor, hoezo? Ik heb veel covers niet eens hoeven snijden. Ik heb de originele doosjes nog liggen, dus ik zie daar geen probleem. Dus ook niet voor Martijn. En als je moet snijden, dan moet je er gewoon voor zorgen dat de snede mooi recht is. Knap als het iemand opvalt...

Voor dat snijden heb je ook van die handige apparaten voor die je kan krijgen bij een blokker ofzo. Zo'n ding heeft mijn moeder. Erg handig.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: HTip op januari 18, 2012, 05:56:27
Bewijs komt eraan :D Ik ben daar ook niet zo bang voor, sowieso verkoop ik vrijwel nooit films.
Citaat van: larzie op januari 18, 2012, 07:37:30
Voor dat snijden heb je ook van die handige apparaten voor die je kan krijgen bij een blokker ofzo. Zo'n ding heeft mijn moeder. Erg handig.
Klopt ja, zo iets heeft Philip ook. Heb er al 40 gedaan met een hobby mesje, dus dan kan de rest ook nog wel ;)

Bovenin staan 11 Nederlandse doosjes, onderin 21 slimline:

En hier staan er in beide 11 stuks. Zoals te zien zijn de covers nog goed genoeg te lezen:

Dedicated HT

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op januari 17, 2012, 20:01:25Ik wil er nog een aantal bewaren, maar hoef ze inderdaad niet allemaal meer te hebben. Ik laat je binnenkort weten hoeveel ik er ongeveer weg zal doen :) Ervan uitgaande dat je interesse hebt? :P

Mocht CoSo niet heel je voorraad overnemen dan heb ik ook nog wel interesse in een paar van die doosjes. Geen grote aantallen, wellicht een stuk of vijf - tien. Gaat mij vooral om het vervangen van een paar doosjes waarvan het mechanisme lam is welke de Blu-ray vast houdt en de Blu-ray van New Kids: Turbo zit in een DVD-doos, die wil ik graag naar Blu-rayformaat hebben.

Maar ziet er goed uit in het IKEA-rekje op deze manier. Valt me nog mee hoe goed je alle titels kan lezen!
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Well - HDMI 4K Ultimate - Optocoupler mkII | Audioquest 1007 Series banana

skyfox

Ikea rekjes rocken!!  :pompom: :pompom: Binnenkort een vier- of vijftal van die dingen halen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Martijnst1990

Citaat van: FeaR1986 op januari 18, 2012, 17:54:05
Mocht CoSo niet heel je voorraad overnemen dan heb ik ook nog wel interesse in een paar van die doosjes. Geen grote aantallen, wellicht een stuk of vijf - tien. Gaat mij vooral om het vervangen van een paar doosjes waarvan het mechanisme lam is welke de Blu-ray vast houdt en de Blu-ray van New Kids: Turbo zit in een DVD-doos, die wil ik graag naar Blu-rayformaat hebben.
Ik heb inmiddels alle Nederlandse 11mm doosjes vervangen door de 6mm doosjes, heb er nog 9 over :P Alle 15mm UK doosjes heb ik vervangen door de 11mm doosjes, 6mm werd toch te dun daarvoor. Ik ga straks even tellen hoeveel 11mm doosjes ik over heb en alle echt lelijke er gelijk tussenuit halen natuurlijk. En dan laat ik jullie weten hoeveel er over blijven ;)
Citaat van: FeaR1986 op januari 18, 2012, 17:54:05
Maar ziet er goed uit in het IKEA-rekje op deze manier. Valt me nog mee hoe goed je alle titels kan lezen!
Thanks, vind ik zelf ook, prima te lezen nog :)

Citaat van: skyfox op januari 18, 2012, 19:05:29
Ikea rekjes rocken!!  :pompom: :pompom: Binnenkort een vier- of vijftal van die dingen halen.
Dat doen ze zeker 8) Zeker voor dat geld, echt hele leuke dingen. Heb er nu 5 hangen (waren allemaal vol) en nu is er 1 nog helemaal leeg :) Zometeen/van de week alles op alfabetische volgorde zetten en ik ben klaar :D

Citaat van: mikeske op januari 18, 2012, 19:27:52
wat kost zo een doosje ?
Ik heb er 100 besteld voor €32,99. Worden ook per stuk en per 10 verkocht bij Iwonatec (weet niet of ik een link mag plaatsen?).

Dedicated HT

Martijnst1990

Ben maar gelijk gaan sorteren, ben ik tenminste klaar :D

Chaos voor het sorteren (dit zijn alleen de 6mm doosjes) :P

Alles op alfabetische volgorde, rechts bovenin de series, daaronder de concerten en vervolgens de PS3 games:

iPhone en slecht licht zijn slechte foto's ;)

Dedicated HT

Thesqualer

erg mooie set.
En wat een mooie collectie blu rays (die overigens wel klein is  :devil: :P)
Huiskamer:
Mcintosh MA5200 | Marantz SR7015 | Quadral Platinum M5, M1Base | B&W ASW750 | Qed Silver Anniversary XT | Akai AP-001C | LG OLED77G45LW | Apple TV 4k | Audioquest Pearl 48 HDMI

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op januari 18, 2012, 20:42:40
Ben maar gelijk gaan sorteren, ben ik tenminste klaar :D

Alles op alfabetische volgorde, rechts bovenin de series, daaronder de concerten en vervolgens de PS3 games:

Ben benieuwd hoe lang je alfabetisch ordenen volhoudt met dergelijke rekjes. Zodra je één nieuwe titel koopt moet je alles verschuiven. Dat is ook de reden dat ik gestopt ben met mijn DVD's op die manier te ordenen. En de Blu-rays (die ik ook alfabetisch) heb gesorteerd staan naast elkaar op een plank, dat is toch net wat handiger met een titel tussenvoegen. Sowieso lastig wat je soms moet doen als je sorteer op alfabet. Neem je "the" mee en zet je dus al die titel bij de T of toch niet. En The Dark Knight heb ik gewoon bij de B staan, naast de andere Batman films.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Well - HDMI 4K Ultimate - Optocoupler mkII | Audioquest 1007 Series banana

squeek

Ikzelf zet graag alle films die elkaar opvolgen bij elkaar, transformers 1, 2 etc. en daarna zet ik ze bij maatschappij, 20th century fox, paramount etc. vindt ik gewoon iets overzichtelijker
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |