The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op november  7, 2011, 18:40:09
Mijn interne ruisgenerator geeft ook hele andere levels dan met de CARA DVD. Dus ik denk dat je daar de oorzaak moet zoeken. Een goede test is de openingsscene van The International. De regen moet uit alle speakers even hard klinken. Regen is vaak mono, zoals ook in Seven.
Seven heb ik op BD dus die zal ik zo eens testen :) Bedenk me nu ineens dat ik volgens mij ooit een test dvd heb gebrand, zal zo eens zoeken.
Citaat van: HTip op november  7, 2011, 18:40:09
Hier is de DVE BD ook te krijgen ;)
Dat is natuurlijk helemaal mooi 8) Nu hopen dat ik die via de PC ook lekker kan afspelen, bedankt! :)

Wist niet dat jij überhaupt met niewsgroepen bezig was ;)
Citaat van: morca op november  7, 2011, 18:47:06
Ziet er weer netje uit Martijn  :thumbs-up:

Ejorne toen jij 20 was ging al dat geld op aan grote Jamo speakers niet aan een bankje of tafeltje,denk dat het ook aan je aankoop gedrag lag,aan het mijne ook als je nog weet hoe groot de set was maar wat een ouwe bende  :D
Thanks 8)

Bij mij is aan het begin ook wel alles op gegaan aan apparatuur etc. hoor ;) Maar na bijna 2 jaar op de stoelen gezeten te hebben was ik toch wel toe aan iets beters :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op november  7, 2011, 19:09:15
Seven heb ik op BD dus die zal ik zo eens testen :) Bedenk me nu ineens dat ik volgens mij ooit een test dvd heb gebrand, zal zo eens zoeken.Dat is natuurlijk helemaal mooi 8) Nu hopen dat ik die via de PC ook lekker kan afspelen, bedankt! :)

Wist niet dat jij überhaupt met niewsgroepen bezig was ;)Thanks 8)

Bij mij is aan het begin ook wel alles op gegaan aan apparatuur etc. hoor ;) Maar na bijna 2 jaar op de stoelen gezeten te hebben was ik toch wel toe aan iets beters :P

Eerder kocht je alles los.pffff dat heeft me wat geld gekost Martijn,9 componenten
2xtape ,tuner,PL ,eq,amp,dsp,cd,md en dan nog een paar video,s dat was met recht een stereo Toren
Later nog dvdspeler kast werd bijna te klein

HTip

Ik heb ook niet met ng'en, maar was 1 van de links van google ;) Hoop dat je er wat aan hebt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: morca op november  7, 2011, 19:49:40
Eerder kocht je alles los.pffff dat heeft me wat geld gekost Martijn,9 componenten
2xtape ,tuner,PL ,eq,amp,dsp,cd,md en dan nog een paar video,s dat was met recht een stereo Toren
Later nog dvdspeler kast werd bijna te klein
Dat weet ik nog wel ja, zo'n set hebben wij hier thuis ook nog gehad ;)

Citaat van: HTip op november  7, 2011, 21:25:08
Ik heb ook niet met ng'en, maar was 1 van de links van google ;) Hoop dat je er wat aan hebt...
Ah op die manier ;) Hoop het ook.

Heb net nog mijn al gebrande dvd gevonden van Avia II, maar daar gebeurd iets geks mee. Daar zit een track op die langzaam alle speakers afgaat met een testtoon, zodat je hem op 75 dB in kan stellen, maar via die test toon staat mijn center echt véél te hard, terwijl dit helemaal niet zou kunnen eigenlijk, daar de 3 front speakers hetzelfde zijn en op dezelfde afstand staan. Maar aan de andere kant lijkt het mij ook weer sterk dat die Avia II test dvd niet klopt..

Ik wacht deze DVE nog even af en anders ga ik ergens een originele zoeken of het gewoon zo laten, voor mijn gevoel is de bubble echt heel goed.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Weet je al wat voor versterker je wil als je m gaat vervangen? Al een bepaald idee?  :satisfied:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 07:43:27
Weet je al wat voor versterker je wil als je m gaat vervangen? Al een bepaald idee?  :satisfied:
Nee eigenlijk nog helemaal niet. Heb altijd gedacht aan Marantz, omdat die bekend staan om iets meer warmte. Maar eigenlijk wil ik tegen die tijd gewoon meerdere merken proberen, bijvoorbeeld ook een hogere serie van Pioneer, want op zich bevalt het geluid me wel zo, alleen weet ik dat er nog veel meer uit de speakers gehaald kan worden :)

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Martijn90 op november  8, 2011, 10:48:54
Nee eigenlijk nog helemaal niet. Heb altijd gedacht aan Marantz, omdat die bekend staan om iets meer warmte. Maar eigenlijk wil ik tegen die tijd gewoon meerdere merken proberen, bijvoorbeeld ook een hogere serie van Pioneer, want op zich bevalt het geluid me wel zo, alleen weet ik dat er nog veel meer uit de speakers gehaald kan worden :)

Marantz heeft inderdaad meer warmte. Maar dat is ook weer afhankelijk geloof ik van de serie. De oudere Marantzen schijnen warmer te zijn dan de nieuwere. Mijn SR8002 is iig wel warm :D Heb alleen het idee dat de versterker nog wel een schop onder zn kont kan gebruiken om meer controle over mijn speakers te krijgen :D Maar het galmt ook een beetje in mijn huiskamer dus daar kan het ook wat aan liggen. Als je in het noorden des lands woont kun je altijd even langskomen om te luisteren :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op november  8, 2011, 10:48:54
... alleen weet ik dat er nog veel meer uit de speakers gehaald kan worden :)

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 11:32:13
Heb alleen het idee dat de versterker nog wel een schop onder zn kont kan gebruiken om meer controle over mijn speakers te krijgen :D

Dat merk je vaak met receivers, voornamelijk op stereo gebied. Een losse eindversterker kan een oplossing zijn voor dat probleem, maar dan zit je nog met de kwaliteit van je receiver als je deze als voorversterker gebruikt. Pre/pro + multichannel power amp is nog een optie. Of je kan nog een stap verder gaan en een dedicated stereo versterker met ht-passthrough gebruiken.

Altijd leuk ... plannen voor later  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 11:32:13
Marantz heeft inderdaad meer warmte. Maar dat is ook weer afhankelijk geloof ik van de serie. De oudere Marantzen schijnen warmer te zijn dan de nieuwere. Mijn SR8002 is iig wel warm :D Heb alleen het idee dat de versterker nog wel een schop onder zn kont kan gebruiken om meer controle over mijn speakers te krijgen :D Maar het galmt ook een beetje in mijn huiskamer dus daar kan het ook wat aan liggen. Als je in het noorden des lands woont kun je altijd even langskomen om te luisteren :)
Woon in het midden, dus eigenlijk is niks echt ver voor mij, hou het zeker in gedachte  :thumbs-up:

Citaat van: high-q op november  8, 2011, 12:27:25

Dat merk je vaak met receivers, voornamelijk op stereo gebied. Een losse eindversterker kan een oplossing zijn voor dat probleem, maar dan zit je nog met de kwaliteit van je receiver als je deze als voorversterker gebruikt. Pre/pro + multichannel power amp is nog een optie. Of je kan nog een stap verder gaan en een dedicated stereo versterker met ht-passthrough gebruiken.

Klopt, die plannen maken is zeker leuk ;) Deze receiver heeft sowieso geen pre outs, dus hoe dan ook moet ik een keer een nieuwe receiver of inderdaad gelijk een Pro + eindbak, maar dat zie ik er niet zo snel van komen. Ik denk dat ik met een mooie zwaardere receiver, denk aan Pioneer LX75, Marantz SR7005 bijvoorbeeld, al een enorme verbetering heb.

Dedicated HT

HTip

Altijd leuk ... plannen voor later  :D
Je wilt toch niet zeggen dat ik te ver ben gegaan? :unsure: :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: HTip op november  8, 2011, 12:57:03
Je wilt toch niet zeggen dat ik te ver ben gegaan? :unsure: :D

Haha, nee hoor! Puur vanuit Martijn zijn huidige situatie gezien zou hij in het laatst genoemde geval flink wat "stapjes" overslaan :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Zefanja

Met een nieuwe receiver zal je er zeker op vooruit gaan.
Maar staar je niet blind op Marantz en let ook op het matchen van je kabels.

Waar van het midden van het land woon je eigenlijk als ik vragen mag?
(mag ook via pm)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

larzie

Is een dedicated stereo versterker per definitie een stap verder dan een combinatie met een eindversterker? Kan me voorstellen dat het kan zijn dat een voor+eind combi beter kan presteren dan een stereo amp met ht pass through in combi met een ht amp.

Larzie HT

HTip

Citaat van: high-q op november  8, 2011, 13:08:49
Haha, nee hoor! Puur vanuit Martijn zijn huidige situatie gezien zou hij in het laatst genoemde geval flink wat "stapjes" overslaan :laugh:
:clapping:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 13:33:32
Is een dedicated stereo versterker per definitie een stap verder dan een combinatie met een eindversterker? Kan me voorstellen dat het kan zijn dat een voor+eind combi beter kan presteren dan een stereo amp met ht pass through in combi met een ht amp.
Vanuit mijn eigen ervaring van de afgelopen 2 weken, zeker ja! De kwaliteit van de VV is meer bepalend voor het karakter van het geluid dan de EV. Als ik dit had geweten in 2007 dan had mijn set er waarschijnlijk anders uit gezien.
Showcase - Topic

tommie1

2 hands is ook altijd een leuke optie zo heb ik ook mijn receiver aangeschaft.

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op november  8, 2011, 13:22:36
Met een nieuwe receiver zal je er zeker op vooruit gaan.
Maar staar je niet blind op Marantz en let ook op het matchen van je kabels.

Waar van het midden van het land woon je eigenlijk als ik vragen mag?
(mag ook via pm)
Wil me ook zeker niet op 1 merk blindstaren, wil tegen die tijd gewoon meerdere receivers gaan luisteren met mijn eigen speakers en het liefst in eigen omgeving, maar dat laatste zal wat moeilijk worden denk ik.

Citaat van: tommie1 op november  8, 2011, 14:01:12
2 hands is ook altijd een leuke optie zo heb ik ook mijn receiver aangeschaft.
Tweedehands zal ik ook zeker gaan kijken, de afschrijving op dit soort spul is gewoon zo ontzettend groot dat het juist heel erg loont om tweedehands te kijken, zeker op dit forum, waar iedereen zorgvuldig met zijn/haar spullen omgaat. ;)

Dedicated HT

larzie

Citaat van: HTip op november  8, 2011, 13:42:36
Vanuit mijn eigen ervaring van de afgelopen 2 weken, zeker ja! De kwaliteit van de VV is meer bepalend voor het karakter van het geluid dan de EV. Als ik dit had geweten in 2007 dan had mijn set er waarschijnlijk anders uit gezien.

Hoe moet ik dat zien dan? Is dan je stereo versterker een soort "voorversterker" en je surround versterker een soort "eindversterker" en op de stereoversterker een switch zit dat je kan schakelen van stereo naar ht? Waar zitten de speakers op aangesloten dan? Op je surround of op je stereo versterker?  

Kan zijn dat ik nu domme vragen stel, maar beter een domme vraag met als gevolg dat je een goed antwoord krijgt en er slimmer van wordt dan helemaal niet vragen  :D

Larzie HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november  8, 2011, 15:15:07
Wil me ook zeker niet op 1 merk blindstaren, wil tegen die tijd gewoon meerdere receivers gaan luisteren met mijn eigen speakers en het liefst in eigen omgeving, maar dat laatste zal wat moeilijk worden denk ik.
Tweedehands zal ik ook zeker gaan kijken, de afschrijving op dit soort spul is gewoon zo ontzettend groot dat het juist heel erg loont om tweedehands te kijken, zeker op dit forum, waar iedereen zorgvuldig met zijn/haar spullen omgaat. ;)

Voor de Marantz mag dat geen probleem worden gezien de afstand waarop je van mij vandaan woont ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

high-q

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 15:28:06
Kan zijn dat ik nu domme vragen stel, maar beter een domme vraag met als gevolg dat je een goed antwoord krijgt en er slimmer van wordt dan helemaal niet vragen  :D

Search-functie was ook een optie geweest:

"HT-pass through werkt met een ingangsschakelaar op de versterker. die moet je dus indrukken als je van stereo naar HT wilt."

;)

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november  8, 2011, 18:07:07

Search-functie was ook een optie geweest:

"HT-pass through werkt met een ingangsschakelaar op de versterker. die moet je dus indrukken als je van stereo naar HT wilt."

;)

Dat van die switch had ik al gevonden. Maar hoe het opelkaar aangesloten zit nog niet. Zitten de front speakers aangesloten op de stereoversterker? Ga ervan uit dat de stereoversterker met ht pt switch gekoppeld zit aan de ht versterker. Dus als je naar ht gaat worden in feite de fronts aangestuurd door de stereoversterker en de overige speakers door je surround versterker waardoor er meer power overblijft voor je surround speakers of zie ik dat verkeerd?

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op november  8, 2011, 20:28:03
Dat van die switch had ik al gevonden. Maar hoe het opelkaar aangesloten zit nog niet. Zitten de front speakers aangesloten op de stereoversterker? Ga ervan uit dat de stereoversterker met ht pt switch gekoppeld zit aan de ht versterker. Dus als je naar ht gaat worden in feite de fronts aangestuurd door de stereoversterker en de overige speakers door je surround versterker waardoor er meer power overblijft voor je surround speakers of zie ik dat verkeerd?
Precies zo is het. De pre-out van de receiver sluit je aan op de pre-in van de stereoversterker. Alleen hebben niet alle receivers uitgangen voor een eindversterker.
Showcase - Topic

Martijnst1990

Kijk, zo leer ik ook nog eens wat  8) Hoewel dat voor mij voorlopig geen optie zal zijn, als er een upgrade komt zal het waarschijnlijk gewoon een nieuwe receiver worden.

Citaat van: Zefanja op november  8, 2011, 17:04:18
Voor de Marantz mag dat geen probleem worden gezien de afstand waarop je van mij vandaan woont ;)
:thumbs-up:

Dedicated HT

larzie

Citaat van: HTip op november  8, 2011, 20:40:31
Precies zo is het. De pre-out van de receiver sluit je aan op de pre-in van de stereoversterker. Alleen hebben niet alle receivers uitgangen voor een eindversterker.

Dan is dat idd een mooie stap voor later. De SR8002 ben ik erg tevreden over in surround als ik er later dan een goede stereoversterker eraan koppel met ht pass-thru, dan komt het ook helemaal goed met een gecontroleerd stereobeeld :clapping: Dan laat ik mijn idee om in een later stadium er een eindversterker aan te koppelen mooi varen en ga ik met de tijd een goede stereoversterker met ht pass-thru toevoegen. Oh zoveel mooie plannen voor de verre toekomst!  :pompom:

Larzie HT