The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: HTip op oktober 26, 2011, 23:23:57
Het beste stel je de fase af op gehoor. Het is wel zichtbaar in metingen, maar het is moeilijk te beoordelen wanneer het goed is. Daar heb je ervaring voor nodig. Er zijn een aantal muziekstukken die zich hiervoor lenen. Het meest genoemd is "The way you make me feel" van Michael Jackson. Het basloopje in het begin moet naadloos door de sub en fronts worden gespeeld. Crossover is hierbij ook van invloed. De sub moet eigenlijk "verdwijnen" in het geluidsbeeld. Dan staat de fase perfect afgesteld.

Het is overigens niet altijd zo dat een sub naast een front automatisch een fase van 0 heeft. Hangt ook sterk van de reflectie af.
Dat nummer was het, die zocht ik al. Heb hem inmiddels op de pc staan, nu alleen nog even een manier vinden om alleen het begin te herhalen en dan daarmee aan de slag :) Misschien toch ook de crossover eens op 50 proberen. Mijn fronts hebben een -3 dB punt van 42 hz * 1,5 = 63 hz. Maar ik kan alleen kiezen uit 50 of 80.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Overigens ook nog een kleine update wat me niks gekost heeft. Beneden op de werkkamer (waar tegenwoordig niemand meer komt) stond nog een NAD stereo versterker met CD speler en draaitafel. Heb de CD speler eens ingepikt en dat klinkt toch een stukje beter dan de panasonic BD speler heb ik het idee  8) Misschien dat het tussen de oren zit, maar de bass lijkt wat meer aanwezig, maar wel strakker en heb het idee dat ik hem harder kan zetten voordat het té hard word.

Aangesloten met de Prefer analoge interlinks die ik ooit van Roy heb gekocht, die eerst op de Pana BD35 zaten voor als ik CD's luisterde. Enige nadeel.. ik mis een AB  ::)

Het gaat om een NAD 5320

2 slechte foto's, weinig licht en telefooncamera.



@ KoenL, nog bedankt voor het op het idee brengen ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op oktober 29, 2011, 10:39:34
Overigens ook nog een kleine update wat me niks gekost heeft. Beneden op de werkkamer (waar tegenwoordig niemand meer komt) stond nog een NAD stereo versterker met CD speler en draaitafel. Heb de CD speler eens ingepikt en dat klinkt toch een stukje beter dan de panasonic BD speler heb ik het idee  8) Misschien dat het tussen de oren zit, maar de bass lijkt wat meer aanwezig, maar wel strakker en heb het idee dat ik hem harder kan zetten voordat het té hard word.

Aangesloten met de Prefer analoge interlinks die ik ooit van Roy heb gekocht, die eerst op de Pana BD35 zaten voor als ik CD's luisterde. Enige nadeel.. ik mis een AB  ::)

Het gaat om een NAD 5320

2 slechte foto's, weinig licht en telefooncamera.



@ KoenL, nog bedankt voor het op het idee brengen ;D


Heb je niemand om aan de fase te draaien terwijl jij op de luisterplek zit,ik heb toen de amp naast me Bed gezet en draaien maar.
Gewoon met een testtoon tot je opeens meer db hoord ,lijkt me iets makkelijker als met dat liedje wat wel werkt dat wel,

HTip

Zo zie je maar dat de oude spelers nog best mee kunnen. Leuk idee om oud en nieuw te combineren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ejorne

Ik zat zo eens terug door de foto's te kijken in de startpost en zo.
Daar ligt een heel riedeltje afstandbedieningen op tafel.
Ik zie geen universele remote. Misschien tijd voor een Harmony of Pronto?

Ik gebruik zelf een Harmony One en zou niet meer zonder kunnen.

Martijnst1990

Citaat van: morca op oktober 29, 2011, 10:51:27
Heb je niemand om aan de fase te draaien terwijl jij op de luisterplek zit,ik heb toen de amp naast me Bed gezet en draaien maar.
Gewoon met een testtoon tot je opeens meer db hoord ,lijkt me iets makkelijker als met dat liedje wat wel werkt dat wel,
Kan ik wel eens met een vriend doen als die hier weer eens over de vloer is inderdaad, maakt het toch een stukje makkelijker inderdaad.
Citaat van: HTip op oktober 29, 2011, 10:56:51
Zo zie je maar dat de oude spelers nog best mee kunnen. Leuk idee om oud en nieuw te combineren.
Komt zeker nog prima mee en dan te bedenken dat ze tweedehands voor een euro of 25-35 op te pikken zijn.
Citaat van: Ejorne op oktober 29, 2011, 10:57:20
Ik zat zo eens terug door de foto's te kijken in de startpost en zo.
Daar ligt een heel riedeltje afstandbedieningen op tafel.
Ik zie geen universele remote. Misschien tijd voor een Harmony of Pronto?

Ik gebruik zelf een Harmony One en zou niet meer zonder kunnen.
Eigenlijk gebruik ik de AB's maar weinig. Voornamelijk de AB van de receiver voor het volume en de ingang en die van de BD speler alleen om de TV aan te zetten of een film te starten. Vind ik meer wat als ik op mezelf ben en een huiskamer heb, waar ik niet alle AB's in het zicht wil hebben, nu is het gewoon een kwestie van hand opzij bewegen en op een knopje te drukken, AB blijft altijd op zijn plek liggen :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Ben langzaam aan een beetje aan het kijken naar een andere videokaart voor in mijn HTPC zodat ik ook HD audio kan afspelen. Toch wel leuk om de BD's die ik niet direct koop toch ook met HD audio te kunnen kijken ;D

Nou vroeg ik mij af: heb nu een Sapphire HD4550, 512 MB DDR3 geheugen en ik wil er niet veel geld in stoppen. Nou heb ik een HD5450 gevonden met 1024 mb geheugen voor maar €45,-. Kan de hele HD5xxx serie HD audio afspelen en zou ik er qua graphics/snelheid nog veel op vooruit gaan?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 16:46:25
Ben langzaam aan een beetje aan het kijken naar een andere videokaart voor in mijn HTPC zodat ik ook HD audio kan afspelen. Toch wel leuk om de BD's die ik niet direct koop toch ook met HD audio te kunnen kijken ;D

Nou vroeg ik mij af: heb nu een Sapphire HD4550, 512 MB DDR3 geheugen en ik wil er niet veel geld in stoppen. Nou heb ik een HD5450 gevonden met 1024 mb geheugen voor maar €45,-. Kan de hele HD5xxx serie HD audio afspelen en zou ik er qua graphics/snelheid nog veel op vooruit gaan?


Yes, de hele HD5xxx serie ondersteunt bitstreaming  ;) Het is een ideale kaart als je hem wilt gebruiken voor HD-decoding en HD-Audio. Lekker goedkope upgrade voor je htpc! Qua prestaties vwb games moet je er niet te veel van verwachten.

Wat ik in mijn eigen topic en in die van Larzie heb genoemd: De ATI kaarten werken out of the box met PowerDVD 10/11, mocht je deze willen gebruiken om bluray-discs, untouched rips of iso's op je htpc af willen spelen.

Eventueel is het ook mogelijk om mkv-bestanden met een Dolby True HD- of een DTS-HD-MA audiotrack te bitstreamen bij gebruik van bijvoorbeeld MPC-HC in combinatie met FFDSHOW

Wil niet zeggen dat het beter is dan een dedicated BR-Player, maar wel "goedkoper" ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november  1, 2011, 17:02:03

Yes, de hele HD5xxx serie ondersteunt bitstreaming  ;) Het is een ideale kaart als je hem wilt gebruiken voor HD-decoding en HD-Audio. Lekker goedkope upgrade voor je htpc! Qua prestaties vwb games moet je er niet te veel van verwachten.

Wat ik in mijn eigen topic en in die van Larzie heb genoemd: De ATI kaarten werken out of the box met PowerDVD 10/11, mocht je deze willen gebruiken om bluray-discs, untouched rips of iso's op je htpc af willen spelen.

Eventueel is het ook mogelijk om mkv-bestanden met een Dolby True HD- of een DTS-HD-MA audiotrack te bitstreamen bij gebruik van bijvoorbeeld MPC-HC in combinatie met FFDSHOW

Wil niet zeggen dat het beter is dan een dedicated BR-Player, maar wel "goedkoper" ;)
Goed om te horen dat het voor de hele 5xxx serie geld, heb ook de Club3D HD5450 gevonden voor maar €33,50, lijkt me dan helemaal een prima prijs voor een upgrade. Echt gamen doe ik er toch niet op, dus daar is het niet voor, past sowieso geen hele grote videokaart in mijn HTPC. Ik speel nu alles met XBMC af maar volgens mij bied die sowieso geen ondersteuning voor HD audio, dus moet ik voor die films toch aan de PowerDVD, wat geen probleem is dan.

Verder ben ik helaas een echte leek op PC gebied, dus ik moet zo eerst even opzoeken wat MPC-HC en FFDSHOW is :D Is ook zeker niet de bedoeling dat het de BD speler vervangt, want ik vind het juist een deel van de hobby om BD's te kopen en te kijken, maar niet elke film vind ik het direct waard om te kopen, vandaar nog mijn HTPC.

Nog een vraagje, met hoeveel hz kijk jij films via je HTPC? Standaard pakt hij bij mij 60hz, maar dat komt met pans altijd schokkerig over en als ik windows zelf dan op 24hz zet loopt het ook niet echt lekker. Een BD via de BD speler gaat standaard via 24p en dat kijkt echt vele malen lekkerder.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Blijf zeggen dat ik erg onder de indruk ben van je set.
Nog plannen voor een andere receiver?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

high-q

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 17:07:51
Goed om te horen dat het voor de hele 5xxx serie geld, heb ook de Club3D HD5450 gevonden voor maar €33,50, lijkt me dan helemaal een prima prijs voor een upgrade. Echt gamen doe ik er toch niet op, dus daar is het niet voor, past sowieso geen hele grote videokaart in mijn HTPC. Ik speel nu alles met XBMC af maar volgens mij bied die sowieso geen ondersteuning voor HD audio, dus moet ik voor die films toch aan de PowerDVD, wat geen probleem is dan.


Dat is het enige wat jammer is aan XBMC. Ik had gehoopt dat de ondersteuning van HD-audio mee zou komen in de volgende release, maar helaas  :nopompom: Dit weerhoudt me er echter niet van om XBMC toch elke dag te gebruiken ;)


Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 17:07:51
Verder ben ik helaas een echte leek op PC gebied, dus ik moet zo eerst even opzoeken wat MPC-HC en FFDSHOW is :D


MPC-HC: MediaPlayerClassic-HomeCinema (edition)
FFDSHOW: De codec die je nodig hebt om verschillende typen media af te spelen. Met de juiste instellingen "streamt" ffdshow dus je HD-audio naar je receiver

Kwestie van deze twee kleine progjes installeren en een paar vinkjes te zetten voor HD-Audio support


Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 17:07:51
Is ook zeker niet de bedoeling dat het de BD speler vervangt, want ik vind het juist een deel van de hobby om BD's te kopen en te kijken, maar niet elke film vind ik het direct waard om te kopen, vandaar nog mijn HTPC.


Je hobby van verzamelen begrijp is zeker. Tis alleen dat ik zelf begonnen ben in de tijd van videobanden, daarna DVD's en nu als het de moeite waard is Blu-rays. Na al die jaren sparen heb ik letterlijk dozen vol met films, waar ik uiteindelijk helemaal niks meer mee doe :(

In de tijd van de eerste DivX films haalde ik alles van o.a. Kazaa en andere peer to peer netwerken. Met de komst van HD ben ik overgestapt naar newsgroepen, wat ik tot de dag van vandaag gebruik om content te "verzamelen" ;)


Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 17:07:51
Nog een vraagje, met hoeveel hz kijk jij films via je HTPC? Standaard pakt hij bij mij 60hz, maar dat komt met pans altijd schokkerig over en als ik windows zelf dan op 24hz zet loopt het ook niet echt lekker. Een BD via de BD speler gaat standaard via 24p en dat kijkt echt vele malen lekkerder.


XBMC en PowerDVD schakelen bij mij automatisch over naar 24p. Loopt verder allemaal soepel. Misschien is het de huidige aansturing van je video(kaart) die je momenteel in de weg zit. Wat gebruik je nu?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Kijk, dat is veel info waar ik wat aan heb  8) Ik heb de instelling dat xbmc overschakkeld naa 24p ook aan gehad, maar dan had ik echt maar 5 fps ofzo. Datzelfde probleem heeft mijn neef ook die een vee snellere pc heeft alsmik, beide mt de nieuwste versie van xbmc toen der tijd. Dus moet nog eens uitzoeken waar dat precies aan ligt, zo te lezen bij jou moet het iig wel goed kunnen werken. Gebruik momenteel een Sapphire HD4550.
Citaat van: Zefanja op november  1, 2011, 17:26:21
Blijf zeggen dat ik erg onder de indruk ben van je set.
Nog plannen voor een andere receiver?
Thanks  :blush:
Plannen zijn er zeker, budget momenteel even wat minder ;) Ben ook zeker tevreden met hoe het nu is, maar je weet dat je zoveel meer uit de speakers kan halen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Ja naast die DTS core wil ik ook zo gauw mogelijk maar de HD formaten,alles word veel beter aangestuurd.
Helder is opeens spetterend helder,en laag is...heel laag zeg maar  :D en lekker veel detail

Ejorne

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 17:07:51
Goed om te horen dat het voor de hele 5xxx serie geld, heb ook de Club3D HD5450 gevonden voor maar €33,50


Is dit een passief gekoelde kaart? Een actief gekoelde kaart kan een akelig fan geluid geven. Zeker wanneer je htpc in je ht ruimte staat is dit niet prettig.

high-q

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 17:46:23
Kijk, dat is veel info waar ik wat aan heb  8) Ik heb de instelling dat xbmc overschakkeld naa 24p ook aan gehad, maar dan had ik echt maar 5 fps ofzo. Datzelfde probleem heeft mijn neef ook die een vee snellere pc heeft alsmik, beide mt de nieuwste versie van xbmc toen der tijd. Dus moet nog eens uitzoeken waar dat precies aan ligt, zo te lezen bij jou moet het iig wel goed kunnen werken. Gebruik momenteel een Sapphire HD4550.

Ik had niet gezien dat je een HD4550 gebruikt. Volgens mij zijn de grootste verschillen met de HD5450 tov die van jou:

*. Passieve koeling
*. Lager verbruik
*. Iets hogere clock speed
*. Bitstream ondersteuning

Voor bitstreaming is het dus sowieso een upgrade. Zit ff te denken waar dat 24p probleem aan ligt. Ik draai momenteel met de laatste nightly build van XBMC 11pre icm HD5450 zonder problemen.

Als je BR-speler wel probleemloos naar 24p springt, zou het ook een EDID issue kunnen zijn met je huidige ati kaart. Met een snellere pc ga je dat probleem helaas niet oplossen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: morca op november  1, 2011, 18:21:56
Ja naast die DTS core wil ik ook zo gauw mogelijk maar de HD formaten,alles word veel beter aangestuurd.
Helder is opeens spetterend helder,en laag is...heel laag zeg maar  :D en lekker veel detail
Precies  8) En als je die upgrade voor 3 tientjes kan doen is de keuze op zich snel gemaakt natuurlijk :)
Citaat van: Ejorne op november  1, 2011, 19:38:43
Is dit een passief gekoelde kaart? Een actief gekoelde kaart kan een akelig fan geluid geven. Zeker wanneer je htpc in je ht ruimte staat is dit niet prettig.
Is inderdaad passief, net zoals de kaart die ik er nu in heb, bedankt voor het meedenken :)
Citaat van: high-q op november  1, 2011, 19:49:26
Ik had niet gezien dat je een HD4550 gebruikt. Volgens mij zijn de grootste verschillen met de HD5450 tov die van jou:

*. Passieve koeling
*. Lager verbruik
*. Iets hogere clock speed
*. Bitstream ondersteuning

Voor bitstreaming is het dus sowieso een upgrade. Zit ff te denken waar dat 24p probleem aan ligt. Ik draai momenteel met de laatste nightly build van XBMC 11pre icm HD5450 zonder problemen.

Als je BR-speler wel probleemloos naar 24p springt, zou het ook een EDID issue kunnen zijn met je huidige ati kaart. Met een snellere pc ga je dat probleem helaas niet oplossen.
Dat zijn dan toch al leuke verbeteringen voor het geld vind ik. En een lager verbruik zelfs? Is er dan nog veel verschil tussen de 512 mb en 1024 mb uitvoering? En dat een snellere pc het probleem niet ging oplossen wist ik, gaf mijn neef zijn pc ook meer als voorbeeld, dat het met een snelle pc niet opgelost is. Mocht ik binnenkort een HD5450 bestellen en het 24p probleem blijft bestaan ga ik er toch eens goed naar zoeken wat dat kan zijn, want het kijkt toch wel een heel stuk prettiger dan 60 hz.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Ik wil trouwens ook al hele lange tijd, eigenlijk al sinds ik naar de zolder ben verhuisd, een bank vip 2 stoelen, maar we zaten met het probleem dat het trapgat hele klein is en een hele lastige hoek heeft. Dus dat ging helaas niet lukken. Na nog eens goed op de Ikea site gezocht te heben kwam ik bij de Kivik bank, die nog in elkaar gezet moet worden, waardoor hij wel naar boven kan :) De kussens van mijn stoelen zijn inmiddels sowieso aan vervanging toe, dus waarom niet gelijk een bank dacht ik zo?

Dus waarschijnlijk word er van de week een 2 zits Kivik bank besteld, alleen nu de kleur nog.

Word het donkerbruin:


Roestbruin:


Of grijsbruin:


Ik zal eens kijken of ik een poll kan openen, ben benieuwd wat een ander zou nemen in mijn situatie :)

Edit: Kan helaas niet vinden waar ik een poll maak, dus mocht iemand een idee qua kleur hebben mag die het ook gewoon posten ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

KoenL

Leuk om te horen dat de NAD het ook in jou set goed doet!
Waar een nutteloze update van een mede-forummer toch nog goed voor blijkt te zijn! :D

groet'n,

KoenL

Martijnst1990

Citaat van: KoenL op november  1, 2011, 21:16:25
Leuk om te horen dat de NAD het ook in jou set goed doet!
Waar een nutteloze update van een mede-forummer toch nog goed voor blijkt te zijn! :D

groet'n,

KoenL
Thanks :) Is dus blijkbaar helemaal geen nutteloze update! ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 21:15:07
Ik wil trouwens ook al hele lange tijd, eigenlijk al sinds ik naar de zolder ben verhuisd, een bank vip 2 stoelen, maar we zaten met het probleem dat het trapgat hele klein is en een hele lastige hoek heeft. Dus dat ging helaas niet lukken. Na nog eens goed op de Ikea site gezocht te heben kwam ik bij de Kivik bank, die nog in elkaar gezet moet worden, waardoor hij wel naar boven kan :) De kussens van mijn stoelen zijn inmiddels sowieso aan vervanging toe, dus waarom niet gelijk een bank dacht ik zo?

Dus waarschijnlijk word er van de week een 2 zits Kivik bank besteld, alleen nu de kleur nog.

Word het donkerbruin:


Roestbruin:


Of grijsbruin:


Ik zal eens kijken of ik een poll kan openen, ben benieuwd wat een ander zou nemen in mijn situatie :)
De onderste maar dat is smaak,die bruine past beter bij je speakers  :D

Martijnst1990

Citaat van: morca op november  1, 2011, 21:18:15
De onderste maar dat is smaak,die bruine past beter bij je speakers  :D
Twijfel zelf een beetje tussen de onderste en de bovenste. De middelste is op de foto niet mooi vind ik, maar in het echt oogt die toch een stuk anders, lastig..

Mocht iemand overigens interesse hebben in de stoelen met voetenbankjes kan die het laten weten :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

KoenL

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 21:17:43
Thanks :) Is dus blijkbaar helemaal geen nutteloze update! ;)
In dat opzicht inderdaad niet nee... :smile:

high-q

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 21:09:09
Is er dan nog veel verschil tussen de 512 mb en 1024 mb uitvoering?

En dat een snellere pc het probleem niet ging oplossen wist ik, gaf mijn neef zijn pc ook meer als voorbeeld, dat het met een snelle pc niet opgelost is.


Voor een htpc maakt het geheugen op de videokaart niks uit. Misschien dat een simpele game er iets vloeiender van gaat lopen (ik ben geen gamer).

Ik denk eerlijk gezegd dat het 24p verhaal een HD4550 issue is en dat het probleem met de HD5450 verholpen is.

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is je videokaart rechtstreeks via hdmi op je tv. Als dat wel werkt, dan gaat er iets niet lekker tussen je ati en je receiver.

... ik stem trouwens voor grijs  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

nielsdiy

Dat is een fijne bank!
Toevallig afgelopen weekend met m'n zus mee geweest om er een voor haar te bestellen. Was een actie t/m gisteren, 10% korting op alle stoffen zitmeubelen. Had je dat nu maar eerder geweten!
Overigens een behoorlijk rappe levertijd: binnen 3 weken!
Bowers & Wilkins CM5 // Yamaha A-S1000 // Yamaha CD-S1000 // Sonos

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november  1, 2011, 21:29:28

Voor een htpc maakt het geheugen op de videokaart niks uit. Misschien dat een simpele game er iets vloeiender van gaat lopen (ik ben geen gamer).
Nou maakt het qua prijs vrijwel niks uit, dus zal ik toch wel voor de 1024mb gaan.
Citaat van: high-q op november  1, 2011, 21:29:28
Ik denk eerlijk gezegd dat het 24p verhaal een HD4550 issue is en dat het probleem met de HD5450 verholpen is.
Citaat van: high-q op november  1, 2011, 21:29:28
Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is je videokaart rechtstreeks via hdmi op je tv. Als dat wel werkt, dan gaat er iets niet lekker tussen je ati en je receiver.
Dat is inderdaad nog wel een idee, ga ik eens proberen :)
Citaat van: high-q op november  1, 2011, 21:29:28
... ik stem trouwens voor grijs  ;)
Dat maakt het dan al 0-0-2 :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT