The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op juli 14, 2011, 12:18:55
Het is gewoon een BD-doosje met logo alleen wat smaller. Ik weet nog dat ze niet leverden aan particulieren, maar ik had toen een volledige doos aangeschaft van 200 stuks en dat was toen uiteindelijk geen probleem. Ik zal vanavond even kijken waar ik die vandaan heb en laat je dat weten.
Top, bedankt :)

Heb inmiddels zelf ook een winkel online gevonden: Blu-ray doosjes Elite 6 mm blauw- 10 stuks voor € 4,99, €0,50 per doosje dus, lijkt mij geen gekke prijs.
En via ebay.com ook het 1 en ander gevonden, maar heb zelf geen ervaring met kopen via ebay, denk dat de verzendkosten vanuit de USA wel hoog zullen liggen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op juli 14, 2011, 10:14:06
Aangezien ik me niet kan voorstellen dat ik stop met BD's kopen, ga ik binnenkort toch is kijken voor slimline doosjes :)

Is het niet gewoon goedkoper om nieuwe rekjes te kopen? Die dingen zijn toch maar iets van €2,99 bij de Ikea?  ;D
Valt me trouwens mee hoe goed de covers nog in die slimline doosjes passen. Had gedacht dat de halve titel wel zou vallen.

Mocht je overgaan op slimline doosjes mag je mij wel een oude normale sturen (tegen vergoeding natuurlijk)  :angel: . Ik moet er eentje hebben voor mijn New Kids Turbo Blu-ray, die zat bij mij in een DVD-doosje. Dat staat natuurlijk niet tussen de andere... Had zelf al gekeken voor losse hoesjes, maar ze gaan meteen in veelvouden...

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Well - HDMI 4K Ultimate - Optocoupler mkII | Audioquest 1007 Series banana

mtissink

Citaat van: Martijn90 op juli 13, 2011, 23:02:34
Ik ben op HT gebied nog steeds maar weinig gewend, dus waarschijnlijk voldoe je ruim aan mijn verwachtingen. Echt meepraten over dure apparatuur, akoestiek etc. kan ik niet echt, maar ik zal al erg veel leren van het luisteren naar jullie ;D
Ik heb ook al erg zin om daar te gaan kijken en luisteren.
Meepraten over dure apparatuur en akoestiek is toch niet zo'n probleem? :pompom: Alleen het aanschaffen ervan  :nopompom:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Martijnst1990

Citaat van: FeaR1986 op juli 14, 2011, 15:12:24
Is het niet gewoon goedkoper om nieuwe rekjes te kopen? Die dingen zijn toch maar iets van €2,99 bij de Ikea?  ;D
Valt me trouwens mee hoe goed de covers nog in die slimline doosjes passen. Had gedacht dat de halve titel wel zou vallen.

Mocht je overgaan op slimline doosjes mag je mij wel een oude normale sturen (tegen vergoeding natuurlijk)  :angel: . Ik moet er eentje hebben voor mijn New Kids Turbo Blu-ray, die zat bij mij in een DVD-doosje. Dat staat natuurlijk niet tussen de andere... Had zelf al gekeken voor losse hoesjes, maar ze gaan meteen in veelvouden...

Dat zou zeker goedkoper zijn, maar op een gegeven moment vind ik het ook wel genoeg met de gaten in de muur :P En ik weet niet hoe mooi ik het vind om zoveel rekjes naast elkaar te hebben, zal er nog is over nadenken. Mocht ik op slimline overgaan kan je een PM verwachten over een gewoon hoesje ;)

Citaat van: mtissink op juli 14, 2011, 15:16:41
Ik heb ook al erg zin om daar te gaan kijken en luisteren.
Meepraten over dure apparatuur en akoestiek is toch niet zo'n probleem? :pompom: Alleen het aanschaffen ervan  :nopompom:
"Probleem" is dat ik dus dat ik maar weinig ervaring heb met andere audio merken dan die ik zelf bezit en qua akoestiek al helemaal geen eieren heb gegeten :P Maar ondanks dat heb ik er alsnog erg veel zin in en zal ook zeker veel bijleren.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

FeaR1986

Citaat van: Martijn90 op juli 14, 2011, 16:53:05
Dat zou zeker goedkoper zijn, maar op een gegeven moment vind ik het ook wel genoeg met de gaten in de muur :P En ik weet niet hoe mooi ik het vind om zoveel rekjes naast elkaar te hebben, zal er nog is over nadenken. Mocht ik op slimline overgaan kan je een PM verwachten over een gewoon hoesje ;)

Met elke keer een x centimeter tussen die rekken ziet het er wel speelser en minder massief uit inderdaad. Het zijn en blijven leuke rekjes...

Weet zelf ook nog steeds niet echt wat een leuke manier is voor dat soort dingen op te bergen. Je kan natuurlijk gewoon een boekenkast kopen en ze daar allemaal inzetten, maar dat is ook niet echt apart. Krijg je meer zo'n soort van bibliotheekgevoel van ook. Planken aan de muur en dan alles schuin zetten zoals vroeger in de videotheek kan wel, is ook wat speelser. Maar dan heb je toch flinke planken nodig. Als ik ooit op mezelf ga denk ik ook niet dat de DVD-/Blu-rayverzameling in de huiskamer komt te staan...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Well - HDMI 4K Ultimate - Optocoupler mkII | Audioquest 1007 Series banana

WickedGame

Net setje zo geworden! En die BD shoppen, hmm ik heb mezelf gelukkig nog in bedwang alleen echte musthaves haal ik. De rest skip ik.

HTip

Citaat van: Martijn90 op juli 14, 2011, 13:29:43
Top, bedankt :)

Heb inmiddels zelf ook een winkel online gevonden: Blu-ray doosjes Elite 6 mm blauw- 10 stuks voor € 4,99, €0,50 per doosje dus, lijkt mij geen gekke prijs.
En via ebay.com ook het 1 en ander gevonden, maar heb zelf geen ervaring met kopen via ebay, denk dat de verzendkosten vanuit de USA wel hoog zullen liggen.
6mm kan net iets te krap zijn om de titel nog te kunnen lezen. Nog niet kunnen kijken van wie ik de doosjes heb, maar dat komt nog.

Citaat van: FeaR1986 op juli 14, 2011, 15:12:24
Dacht ik ook. Als je moet snijden, dan kan je er precies voor zorgen dat de titel in het midden blijft. De BD met de titel op 2 regels zijn zelfs goed leesbaar.

Citeer
Mocht je overgaan op slimline doosjes mag je mij wel een oude normale sturen (tegen vergoeding natuurlijk)  :angel: . Ik moet er eentje hebben voor mijn New Kids Turbo Blu-ray, die zat bij mij in een DVD-doosje. Dat staat natuurlijk niet tussen de andere... Had zelf al gekeken voor losse hoesjes, maar ze gaan meteen in veelvouden...
Ik heb er genoeg (ruim 200 ;)), dus 1 opsturen zal geen probleem zijn :D Ik hoor wel als je dat wil...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: FeaR1986 op juli 14, 2011, 16:59:59
Met elke keer een x centimeter tussen die rekken ziet het er wel speelser en minder massief uit inderdaad. Het zijn en blijven leuke rekjes...

Weet zelf ook nog steeds niet echt wat een leuke manier is voor dat soort dingen op te bergen. Je kan natuurlijk gewoon een boekenkast kopen en ze daar allemaal inzetten, maar dat is ook niet echt apart. Krijg je meer zo'n soort van bibliotheekgevoel van ook. Planken aan de muur en dan alles schuin zetten zoals vroeger in de videotheek kan wel, is ook wat speelser. Maar dan heb je toch flinke planken nodig. Als ik ooit op mezelf ga denk ik ook niet dat de DVD-/Blu-rayverzameling in de huiskamer komt te staan...
Achter af had het misschien leuker geweest als ik de rekjes op verschillende hoogtes had gehangen, maar dat is altijd achteraf praten :P Als ik later een eigen huisje heb moet ik ook maar is goed nadenken hoe ik het wil hebben.

Citaat van: WickedGame op juli 14, 2011, 20:45:43
Net setje zo geworden! En die BD shoppen, hmm ik heb mezelf gelukkig nog in bedwang alleen echte musthaves haal ik. De rest skip ik.
Thanks :) Ik weet van mezelf dat ik films altijd meerdere keren kijk en het ook leuk vind om meerdere BD's te hebben. Maar zoals nu blijkt is het niet altijd even handig ;)
Citaat van: HTip op juli 15, 2011, 13:26:29
6mm kan net iets te krap zijn om de titel nog te kunnen lezen. Nog niet kunnen kijken van wie ik de doosjes heb, maar dat komt nog.
Dacht ik ook. Als je moet snijden, dan kan je er precies voor zorgen dat de titel in het midden blijft. De BD met de titel op 2 regels zijn zelfs goed leesbaar.
Ik heb er genoeg (ruim 200 ;)), dus 1 opsturen zal geen probleem zijn :D Ik hoor wel als je dat wil...
Zag later op de site dat het om 7mm doosjes ging, stond alleen verkeerd in de titel. Dat van de covers stond ik ook wel van te kijken op jou foto. Dat het allemaal nog prima te lezen is, mits goed gesneden natuurlijk. Had ook al een how-to gevonden om ze goed op maat te snijden, zodat de cover er nog netjes in past :)

Dedicated HT

Martijnst1990

Het is weer eventjes stil geweest hier, ben vooral erg aan het genieten van films/muziek, ben nog steeds erg tevreden over mijn set.

Alleen mistte ik toch wat bass bij muziek op Pure Direct. Ik las veel over de high level aansluiting van de BK's, maar ik dacht dat dit alleen met een neutrik high level kabel kon. Besloot vanmorgen eens het boekje van mijn sub erbij te pakken en wat bleek, ook mijn sub heeft een high level aansluiting ;D

Nou heb ik een normale speaker kabel van de + en - van het rechter kanaal op de sub, maar mijn rechter front op de versterker getrokken en het werkt. Sub speelt nu ook mee met Pure Direct mode. Nu vroeg ik mij af, moet ik nog een tweede speaker kabel trekken voor het linker kanaal of is bass in muziek mono? Mijn gevoel zegt dat ik nog een kabel moet trekken, omdat ik me voor kan stellen dat de bass in muziek ook gewoon stereo is.

Ter verduidelijking de achterkant van de sub:

Dedicated HT

erik s.

je kunt ook een biwire/bi-amp kabel direct vanaf je versterker trekken, dan heb je aan 1 kabel genoeg.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Martijnst1990

Citaat van: erik s. op september 10, 2011, 17:09:02
je kunt ook een biwire/bi-amp kabel direct vanaf je versterker trekken, dan heb je aan 1 kabel genoeg.
Dat is waar ja. Feit blijft dus dat er in ieder geval 4 aders aangesloten dienen te worden voor een goede high level aansluiting? Heb geen bi-amp kabel meer liggen, wel 2 stukken single wire. Als ik die gewoon bij elkaar tape heb ik in principe ook 1 kabel met 4 aders.

Dedicated HT

Martijnst1990

Denk je ook eens leuk een showcase te maken, kom je erachter dat het merk XTZ er niet eens in voor komt :( Nu maar hopen dat mijn verzoek snel word vervuld, een showcase zonder speakers stelt ook niet veel voor ;D

Dedicated HT

squeek

Citaat van: Martijn90 op september 25, 2011, 10:38:54
Denk je ook eens leuk een showcase te maken, kom je erachter dat het merk XTZ er niet eens in voor komt :( Nu maar hopen dat mijn verzoek snel word vervuld, een showcase zonder speakers stelt ook niet veel voor ;D

ja is pretty lame he  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Martijnst1990

Vandaag nog maar weer is de tijd genomen om weer is naar de instellingen van mijn sub te kijken en dan vooral de Phase. Om heel eerlijk te zijn hoorde ik maar bar weinig verschil als ik de phase ging veranderen, maar wilde toch nog een poging wagen.

Eerst op 0 (zo stond hij al die tijd al), daarna op 180, geen verschil, voor mijn gevoel. Daarna stapjes er tussenin gedaan steeds en keer op keer dezelfde scene afgespeeld. En op een gegeven moment weer de scene gestart en wauw..  :blink:dat klinkt goed! Had voorheen wel eens het gevoel dat de sub teveel "zoemde", alsof hij een veel te hoge frequentie afspeelde die erg versterkt werd. Die zoem is nu helemaal weg en klinkt echt een stuk strakker.

Net nog allerlei stukjes film afgespeelt om wat te testen en vooral het einde van Thor: echt geweldig! Voorheen vond ik dit al een spectaculair stuk, maar nu helemaal. De sub speelt zo veel dieper en strakker, echt een verbetering.  8) :music:

Dedicated HT

HTip

Goed gedaan! Als het goed is kan je de plaats van de sub nu ook minder makkelijk aanwijzen. En de tweak kost je ook nog eens niets ;)

Veel luisterplezier!

BTW: Ik heb je al vaker iets zien posten over Thor. Kan je die zondag meenemen? Ik heb ook wel een paar leuke subdemo's (Avatar, LotR, Iron Man, Monsters Inc, etc.), maar ben wel benieuwd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op oktober  6, 2011, 14:09:08
Goed gedaan! Als het goed is kan je de plaats van de sub nu ook minder makkelijk aanwijzen. En de tweak kost je ook nog eens niets ;)

Veel luisterplezier!

BTW: Ik heb je al vaker iets zien posten over Thor. Kan je die zondag meenemen? Ik heb ook wel een paar leuke subdemo's (Avatar, LotR, Iron Man, Monsters Inc, etc.), maar ben wel benieuwd...
Hij is inderdaad minder (volgens mij zelfs niet nu) aan te wijzen! En zou Thor graag meenemen, maar hij is nog niet uit op BD, komt volgende week pas. Heb hem op de HTPC :(

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op oktober  6, 2011, 14:14:42
Hij is inderdaad minder (volgens mij zelfs niet nu) aan te wijzen!
Nog beter!

Citeer
En zou Thor graag meenemen, maar hij is nog niet uit op BD, komt volgende week pas. Heb hem op de HTPC :(
Foei! :police: :D Geeft niets hoor. Ik heb genoeg leuke subdemo's >:D
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op oktober  6, 2011, 14:59:09
Nog beter!
Alleen met erg diepe bass scene's is hij aanwijsbaar, want dan voel ik hem in me rug ;D
Citaat van: HTip op oktober  6, 2011, 14:59:09
Foei! :police: :D Geeft niets hoor. Ik heb genoeg leuke subdemo's >:D
Ach, heb gelukkig ook zat originele ;D En ook Thor zal er hoogstwaarschijnlijk wel komen :) En ik was ook al niet bang dat jij niet genoeg subdemo's hebt   :clapping:

Dedicated HT

denoontje

goed gedaan, weinig moeite en goedkoop

Xander32

`t wordt nog wel wat  8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martijnst1990

Citaat van: denoontje op oktober  6, 2011, 20:12:24
goed gedaan, weinig moeite en goedkoop
Zeker goedkoop :D

Citaat van: Xander32 op oktober  6, 2011, 21:17:16
`t wordt nog wel wat  8).

Sander.
Is te hopen  ;D 8)

Dedicated HT

mscofield

Waar heb je hem nu precies staan (foto/plaatje?)? En hoe heb je hem nu ingesteld?
Ik had de mijne tot nu toe altijd in een hele open ruimte (woonkamer), maar hij gaat morgen in een rechthoekige!
Heb je nog tips hoe ik hem de positie het best kan bepalen?

Martijnst1990

Citaat van: mscofield op oktober  6, 2011, 22:19:40
Waar heb je hem nu precies staan (foto/plaatje?)? En hoe heb je hem nu ingesteld?
Ik had de mijne tot nu toe altijd in een hele open ruimte (woonkamer), maar hij gaat morgen in een rechthoekige!
Heb je nog tips hoe ik hem de positie het best kan bepalen?
Hij staat nu direct achter mijn luister positie naar mijn rug gericht dus als het ware. Gain op de helft en in de receiver op -1.5 dB, frequentie op max, crossover in de receiver op 80 en de fase iets over de helft, dus meer richting de 180.

Ik lees vaak dat de makkelijkste manier om de plaats te bepalen je de sub op de luister positie zet en dan door de ruimte kruipt en luistert waar hij het beste klinkt en dan daar de sub neerzet.

Foto voor de duidelijkheid, je ziet de sub nog net achter mijn stoelen staan.

Dedicated HT

MVG

Hoi Martijn, allereerst mijn complimenten over je super mooie set!

Ik heb even een vraag voor je: Hoe ver staan jou rears van je af als je film zit te kijken, met andere woorden: hoe is de ervaring als ze vrij dichtbij staan ( of misschien zie ik dit verkeerd op de foto) Dit is een vraag die me bezig houdt ten aanzien mijn toekomstige HT, om eventueel ook met 4 dezelfde monitoren rondom te gaan werken. Dus vandaar : ;D

high-q

Plaatsen van een sub blijft lastig, zeker als je hem niet overal kunt plaatsen.
Die van mij kan je bij luide bass scenes ook nog aanwijzen (naast de bank), verder integreert ie prima in de opstelling. Thor is idd een leuke film met sub low scenes :)

Bevalt dat trouwens, pure direct met sub?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge