Peerless Monsters Room

Gestart door Peerless Monster, december 23, 2009, 14:02:45

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Leuk setje Rens, voor het ervaren van een echte thuisbioscoop> ga naar Htip. Subliem daar.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

HTip

Citaat van: frank2 op februari 22, 2012, 10:53:39
Leuk setje Rens, voor het ervaren van een echte thuisbioscoop> ga naar Htip. Subliem daar.
Bedankt Frank. Rens komt zaterdag ;)

Inderdaad mooie set Rens. En die sub :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op februari 22, 2012, 10:53:39

jajaja ik ben ook erg benieuwd hoe het daar klinkt! ;D ;D

Citaat van: HTip op februari 22, 2012, 10:55:58
Bedankt Frank. Rens komt zaterdag ;)

Inderdaad mooie set Rens. En die sub :o

Een fantastische set! ;D Was blij dat ik hem weer kon kopen nu.
Die sub is echt bruut. Ik zei al: het gewoon een salon tafel.
Als ik hem geinstalleerd heb (en er is weinig tijd, maar wellicht dat er zaterdag een gaatje valt als htip ziek wordt ;D), dan zal ik eens prachtige foto's maken.
Ben nog aan het bedenken hoe ik hem 3 trappen omhoog krijg... In mijn eentje zowieso niet. Met zijn 2en waarschijnlijk ook niet, nog veel te lomp. Dit is echt andere koek dan een Velodynetje DD15 die ik ook daar heb gehad....
Zit te denken in delen... versterker eruit, speakers eruit en kast apart omhoog...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

HTip

Citaat van: Peerless Monster op februari 22, 2012, 11:12:28

Als ik hem geinstalleerd heb (en er is weinig tijd, maar wellicht dat er zaterdag een gaatje valt als htip ziek wordt ;D), dan zal ik eens prachtige foto's maken.
Ben nog aan het bedenken hoe ik hem 3 trappen omhoog krijg... In mijn eentje zowieso niet. Met zijn 2en waarschijnlijk ook niet, nog veel te lomp. Dit is echt andere koek dan een Velodynetje DD15 die ik ook daar heb gehad....
Zit te denken in delen... versterker eruit, speakers eruit en kast apart omhoog...

:clapping: Ik hoop het niet. Ik ben net ziek geweest :nopompom:

Leuk gebracht, Velodynetje :D Is ie ook groter dan de DD18? Want die ga je zaterdag zien/horen/voelen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijn M

Mooie set, Rens! Veel plezier met de Duiveltjes  :pompom: .
Dutch & Dutch

Jumping Jack

Citaat van: Peerless Monster op februari 22, 2012, 11:12:28

Op een steekwagentje zetten en vastzetten met riemen en achterwaarts omhoog met 1 man boven en 1 beneden... Eitje.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

rallufff

Sooo die set ziet er wel heel dik uit!

Als je het plaatje bekijkt lijkt het net of je een DJ bent en dat dit het geluidsapparatuur is wat je dan meeneemt.  :smile:

Wat ben je nou voor zo'n set kwijt als ik vragen mag?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

RonG

Peerless Monster

Citaat van: rallufff op februari 22, 2012, 13:26:53
Sooo die set ziet er wel heel dik uit!

Als je het plaatje bekijkt lijkt het net of je een DJ bent en dat dit het geluidsapparatuur is wat je dan meeneemt.  :smile:

Wat ben je nou voor zo'n set kwijt als ik vragen mag?

Nieuw 6 mille ;D
Tweedehands mag je naar raden ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Peerless Monster

Citaat van: RonG op februari 22, 2012, 13:50:41
Erg mooie set O0

Thanks!
Vind ik ook. Nu nog gaan opbouwen weer... (ongeveer 10 keer op en neer over 3 trappen in huis met die jongens)...

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2012, 13:18:39
Op een steekwagentje zetten en vastzetten met riemen en achterwaarts omhoog met 1 man boven en 1 beneden... Eitje.

Met een sub die bijna breder is dan het trappengat...
Not done. ;D

Citaat van: keyser op februari 22, 2012, 13:14:47
Mooie set, Rens! Veel plezier met de Duiveltjes  :pompom: .

Thanks!!! ;D
Ben blij dat ik ze terug heb kunnen kopen.
Ik heb ze gemist!

Citaat van: HTip op februari 22, 2012, 12:56:25
:clapping: Ik hoop het niet. Ik ben net ziek geweest :nopompom:

Leuk gebracht, Velodynetje :D Is ie ook groter dan de DD18? Want die ga je zaterdag zien/horen/voelen :D
Het is toch ook een velodynetje... De DD18 is kleiner... Zie de diepte ;D... Ik zei al salontafel ;D
DD18:      Hoogte: 58cm Breedte: 54cm Diepte: 49 cm
Teufeltje: Hoogte: 53cm Breedte: 63cm Diepte: 71cm

Jumping Jack

Citaat van: Peerless Monster op februari 22, 2012, 15:33:15

Met een sub die bijna breder is dan het trappengat...
Not done. ;D

Bwa, je zegt toch zelf: bijna breder. Ik heb zelf zo ook al eens een wasmachine langs een open, smalle, stalen trap naar boven en terug naar beneden verhuist, werkt prima...
Jumping Jack's set
Discogs

HTip

Het is toch ook een velodynetje... De DD18 is kleiner... Zie de diepte ;D... Ik zei al salontafel ;D
:o Wat een beest zeg. Ik vind de DD18 al geen kleintje, maar baas boven baas ;D
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2012, 15:37:30
Bwa, je zegt toch zelf: bijna breder. Ik heb zelf zo ook al eens een wasmachine langs een open, smalle, stalen trap naar boven en terug naar beneden verhuist, werkt prima...

Was natuurlijk overdreven, maar neem maar van mij aan...
Tenzij je geroepen voelt? Je bent welkom hoor ;D

Jumping Jack

Was het dichter bij huis geweest, met alle plezier!

Nee, serieus: als de sub qua afmetingen de trap op kan, dan moet dat zeker lukken op die manier. Eventueel met z'n drieën waarbij de derde man eerste de trap opgaat met een riem die onder het steekkarretje doorloopt, de tweede man het steekkarretje aan de handvaten omhoog trekt, trede per trede (met grote wielen moet het karretje zelfs niet van de grond komen of je neemt zo'n karretje met drie wielen per as) en de eerste het steekkarretje helpt duwen en de sub ook tegenhoudt...

Jumping Jack's set
Discogs

rallufff

Citaat van: Peerless Monster op februari 22, 2012, 15:24:09
Nieuw 6 mille ;D
Tweedehands mag je naar raden ;D

Geeeeeeen idee.. Hoe oud is de set?

:worship: Ga je dat ding ook gewoon als salontafel gebruiken? Kan makkelijk joh!  8)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Peerless Monster

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2012, 15:50:21
Was het dichter bij huis geweest, met alle plezier!

Nee, serieus: als de sub qua afmetingen de trap op kan, dan moet dat zeker lukken op die manier. Eventueel met z'n drieën waarbij de derde man eerste de trap opgaat met een riem die onder het steekkarretje doorloopt, de tweede man het steekkarretje aan de handvaten omhoog trekt, trede per trede (met grote wielen moet het karretje zelfs niet van de grond komen of je neemt zo'n karretje met drie wielen per as) en de eerste het steekkarretje helpt duwen en de sub ook tegenhoudt...

Hahaha thanks ;)

Ik weet hoe het werkt. Dit is al eerder tijdens de verhuis ook gedaan op ongeveer dezelfde manier zoals je daar schetst. (heb een eigen steekwagen, die het qua gewicht makkelijk zal houden...) Maar dan met de Miele wasmachine. Ik ga het even rustig bekijken strakjes. Alles staat nog beneden in de berging nu dus ik kan al wat gaan lopen (oh jee conditie!!). En de sub staat in de gang bij de trap.

Citaat van: rallufff op februari 22, 2012, 15:59:19
Geeeeeeen idee.. Hoe oud is de set?

:worship: Ga je dat ding ook gewoon als salontafel gebruiken? Kan makkelijk joh!  8)

De set is van 2009. Ik heb de originele bon meegekregen...

rallufff

Citaat van: Peerless Monster op februari 22, 2012, 16:43:55
Hahaha thanks ;)

Ik weet hoe het werkt. Dit is al eerder tijdens de verhuis ook gedaan op ongeveer dezelfde manier zoals je daar schetst. (heb een eigen steekwagen, die het qua gewicht makkelijk zal houden...) Maar dan met de Miele wasmachine. Ik ga het even rustig bekijken strakjes. Alles staat nog beneden in de berging nu dus ik kan al wat gaan lopen (oh jee conditie!!). En de sub staat in de gang bij de trap.

De set is van 2009. Ik heb de originele bon meegekregen...

Dan doe ik een eenmalige gok.. Antwoord ''warm'' of ''koud'' is voldoende ;)€ 3.800,-

'Dance Department'

Peerless Monster

Citaat van: rallufff op februari 23, 2012, 08:47:18
Dan doe ik een eenmalige gok.. Antwoord ''warm'' of ''koud'' is voldoende ;)€ 3.800,-

Dat is behoorlijk koud ;).

Xander32

Teufel volg ik al jaren (sinds midden `90) - hebben enorme knowhow betreft meerkanaalssystemen. En idd. enorme bass-monsters in hun pakket, waarvan jij er nu 1 bezit :worship:.

Deze is ook wel heftig (2x 15"):

Diepte 59,00 cm
Breedte 50,00 cm
Hoogte 126,80 cm
Gewicht 85,10 kg

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

henkhifi

Hoi Rens mooie set en wat een bakbeest die sub

ben benieuwd hoe hij klinkt in jou ruimte moet zelf straks ook nog een sub hebben maar weet nog niet wat, kan een grote sub in een kleinere ruimte of is het dan direct overkill
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

HTip

Een sub kan eigenlijk niet te groot zijn, wel te klein. Ik heb een 18" sub in een vrij kleine ruimte (22m2). Volume van de sub staat op 16% ;)
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: henkhifi op februari 23, 2012, 11:48:34
Hoi Rens mooie set en wat een bakbeest die sub

ben benieuwd hoe hij klinkt in jou ruimte moet zelf straks ook nog een sub hebben maar weet nog niet wat, kan een grote sub in een kleinere ruimte of is het dan direct overkill

Precies wat Htip zegt.
Je zal ongetwijfeld qua hoeveelheid genoeg bas hebben, maar het strakke laag zal toch aangevuld moeten worden door een sub.
Ik heb ervaringen met SVS en Velodyne en binnenkort ook de Teufel.
Wat mij opvalt is dat Velodyne het mooiste integreert in je systeem. Ook muziek wordt er goed mee weergegeven. Een Velo is echt top in een hometheater. Maar weer vrij prijzig.
Een SVS is daarentegen een stuk goedkoper (even generiek gezegd), maar heeft voor dat weinige geld enorme hoeveelheid aan imact. Ik vind de bas minder strak, maar zeker qua energie prachtig. De velo valt wat dat betreft minder op. Maar wellicht komt dat ook omdat je SVS minder goed afgesteld krijgt dan de Velo.

Maar er zijn genoeg andere merken te bedenken, die ook brengen wat je nodig hebt in zo'n ruimte.

henkhifi

bedankt Philip en Rens voor jullie toelichting

ik was bang dat in mijn ruimte een grote sub te veel van het goede was

ik heb nog de tijd om rond te kijken voor een sub heb wel naar velodyn gekeken maar deze zijn echt prijzig en inderdaad er zijn nog genoeg andere

ik ben wat muziek betreft niet zo n bass freak dat will zeggen hou niet van een boomerige bas dus hij zal meer met film aan staan
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Peerless Monster

Citaat van: morca op februari 23, 2012, 15:11:24
Wauwie dikke set gekocht en een hele dikke sub man  :thumbs-up:

Mwha ik wil "jouw" merkje ook nog proberen... ;D