OPPO 83SE

Gestart door bigbro, november 8, 2009, 12:21:21

Vorige topic - Volgende topic

bigbro

Op een Amerikaanse forum blijkt dat morgen, maandag 9 november 2009 de Oppo 83SE wordt geintroduceerd op de Oppowebsite.  Daarom alvast een nieuwe tread aangemaakt om deze speler te gaan volgen.

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

riwi

Zal ik dan vast de voorzet geven en de volgende opmerkingen maken :

- Hij is te duur
- de dollar prijs tov de euro prijs is niet in verhouding (als je geen invoer en btw etc. rekent)
- waarom krijg ik geen 15 jaar garantie op deze Oppo net als op mijn Miele wasmachine?
- Waarom is hij zo duur?
- Is hij echt zoveel beter dan die BD speler van de blokker die ik laatst voor 3 tientjes zag? Volgens mij is die speler van de blokker veel beter (lees goedkoper).
etc.  :yawnee: :yawnee:  :yawnee:

MarkD

Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

Kjelt

Dit wordt die Oppo met die Sabre DAC erin? Hopelijk pakken ze dan ook de mod's in de powersupply aan zoals Ayre dat heeft gedaan  :clapping:
Aan de andere kant begrijp ik nog steeds niet waarom mensen voor puur hun audio behoefte een videospeler (mis)(ge)bruiken behalve dan SACD  :D

eduard

Wanneer de verbetering voor de audio weergaven ook gelden voor wanneer de speler gebruikt word als decoder en het door sturen van de hd surround formaten over de analoge uitgangen.
Dan kan de Se versie een nog interessanter speler worden voor mensen die nog niet over een reciever/processor beschikken die zelf met de hd surround formaten overweg kan.

Kjelt

OK ik dacht dat de Sabre een stereo DAC was maar ik zie op de site van de fabrikant dat er twee versies zijn, de ES9012 stereo DAC en de iets mindere ES9018 8 kanaals DAC, kan inderdaad toch zeer interessant zijn, maar ga niet schrikken van de prijs  :D

riwi

Citaat van: Kjelt op november  8, 2009, 15:05:44
.. maar ga niet schrikken van de prijs  :D

Meer dan $500 en minder dan $1000 US is al gefluisterd door Oppo voor de SE speler. Dus reken op 1000-1200 euro. Nog steeds een koopje vergeleken met de high-end Marantz en Denon UD modellen van 5000, en zelfs met hun subtoppers van 2000 euro.

CineSmurf

Alleen interessant als je 'm analoog aansluit of ook via hdmi (decoderen in de speler)?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jasjenl

Citaat van: CineSmurf op november  8, 2009, 15:24:59
Alleen interessant als je 'm analoog aansluit of ook via hdmi (decoderen in de speler)?
Uit het BDP-83SE topic op AVS Forum:
CiteerThere are absolutely no benefits for digital audio/video. If you are buying the BDP-83SE, it is for analog audio performance requirements only. All others need not apply.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

bigbro

Citaat van: eduard op november  8, 2009, 15:00:51
Wanneer de verbetering voor de audio weergaven ook gelden voor wanneer de speler gebruikt word als decoder en het door sturen van de hd surround formaten over de analoge uitgangen.
Dan kan de Se versie een nog interessanter speler worden voor mensen die nog niet over een reciever/processor beschikken die zelf met de hd surround formaten overweg kan.

Daar is hij nu precies voor ::)

bigbro

Citaat van: CineSmurf op november  8, 2009, 15:24:59

Alleen interessant bij analoge uitsturing

bigbro

Citaat van: riwi op november  8, 2009, 14:10:12
Zal ik dan vast de voorzet geven en de volgende opmerkingen maken :

- Hij is te duur
- de dollar prijs tov de euro prijs is niet in verhouding (als je geen invoer en btw etc. rekent)
- waarom krijg ik geen 15 jaar garantie op deze Oppo net als op mijn Miele wasmachine?
- Waarom is hij zo duur?
- Is hij echt zoveel beter dan die BD speler van de blokker die ik laatst voor 3 tientjes zag? Volgens mij is die speler van de blokker veel beter (lees goedkoper).
etc.  :yawnee: :yawnee:  :yawnee:

Beste Riwi,

Iets zegt mij dat het beter is als jij niet meer aan tread deelneemt. Sorry dat ik zo reageer.

bmateijsen

Citaat van: bigbro op november  8, 2009, 15:48:25
Beste Riwi,

Iets zegt mij dat het beter is als jij niet meer aan tread deelneemt. Sorry dat ik zo reageer.

Riwi doet een voorspelling van de reacties op het forum waar deze geïntroduceerd gaat worden...
Ik neem aan dat je er dat wel uit kan lezen ::)

riwi

Citaat van: bigbro op november  8, 2009, 15:48:25
Beste Riwi,

beste bigbro

Thread spel je met TH. Als je niet begrijpt wat ik schrijf is dat niet mijn probleem ;)
Zoals Bjorn aangeeft was mijn reply cynisch bedoeld voor de goede verstaander (waar jij dus niet toe behoort).  ;D

edit :
En ik ben geinteresseerd in de SE omdat ik wil weten in hoeverre deze een verbetering is op mijn zojuist aangeschafte BDP83. Misschien wil ik hem straks wel upgraden/inruilen naar een SE versie. Dit omdat ik hem voornamelijk via de 6 kanaals analoge uitgang gebruik.

Kjelt

Citaat van: riwi op november  8, 2009, 17:17:42
Zoals Bjorn aangeeft was mijn reply cynisch bedoeld
Oooooooooooooooooooooooooooo ja dat krijg je zonder cynische emoticons te gebruiken  :sly:
Ik dacht zelf dat het een voorspelling was die voor 90+% zou gaan uitkomen  :D  :D  :D

bigbro

Citaat van: riwi op november  8, 2009, 17:17:42
beste bigbro

Thread spel je met TH. Als je niet begrijpt wat ik schrijf is dat niet mijn probleem ;)
Zoals Bjorn aangeeft was mijn reply cynisch bedoeld voor de goede verstaander (waar jij dus niet toe behoort).  ;D

edit :
En ik ben geinteresseerd in de SE omdat ik wil weten in hoeverre deze een verbetering is op mijn zojuist aangeschafte BDP83. Misschien wil ik hem straks wel upgraden/inruilen naar een SE versie. Dit omdat ik hem voornamelijk via de 6 kanaals analoge uitgang gebruik.

Beste Riwi,
Sorry voor het verkeerde begrijpen. Zat overigens te twijfelen over die 'th' toen ik reageerde, want 'thread' betekent toch ook 'dreiging' in het Engels?

In ieder geval op naar morgenmiddag om te kijken hoe de echte specs zijn en wat de prijs is. :bigsmile:

jasjenl

Citaat van: bigbro op november  8, 2009, 18:16:32
Zat overigens te twijfelen over die 'th' toen ik reageerde, want 'thread' betekent toch ook 'dreiging' in het Engels?
Nee, dat is 'threat' :)
'Thread' betekent eigenlijk 'draad', vandaar dat men in forums het ook wel eens over een 'draadje' heeft ;)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

riwi

Citaat van: bigbro op november  8, 2009, 18:16:32
Beste Riwi,
Sorry voor het verkeerde begrijpen. Zat overigens te twijfelen over die 'th' toen ik reageerde, want 'thread' betekent toch ook 'dreiging' in het Engels?

In ieder geval op naar morgenmiddag om te kijken hoe de echte specs zijn en wat de prijs is. :bigsmile:

Zoals jasjenl zegt.
Thread is een draad, dus op een forum gebruikt als een draad met postings over hetzelfde onderwerp.
Threat is een bedreiging, en "to tread" is  "stappen"

En de bedoeling van mijn posting (over duur. garantie etc.) was dat anderen het daar dan niet over hoeven te hebben zodat het uitsluitend over het apparaat zelf kan gaan :)

Wij kijken uit naar de SE versie :)

Richi

Het wordt dan ook interessant om te weten van welke speler het analoge audio deel het beste is: de Cambride Audio BD-650, de Oppo BD-83 of de BD-83SE. We wachten de eerste tests maar eens rustig af.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

marconist

GH

Wat een geluk dat ik over enkele weken naar de VS vertrek, past prima in de bagage. En hij is nog op voorraad ook....

En ik zie net dat er ook een upgrade optie is voor $ 299. Aardig aanbod, wel een beetje vreemd.... nieuwe standaard speler + upgrade is goedkoper dan de nieuwe SE.
Op die manier een mooie korting voor bestaande klanten. Gaat vast de tweedehandsprijs voor een standaard speler niet verlagen  8)

marconist

Niet zo vreemd ..... + komt inbouwkosten.

GH

Voor mij wel vreemd hoor...Bestaande speler kost 499, upgrade 299. En dat is minder dan een nieuwe SE voor 899.

Het lijkt me dat het ombouwen, testen plus opnieuw verzenden toch echt wel wat geld kost. Mooi aanbod dus van Oppo voor bestaande eigenaren (al geeft het wel aan dat ze aan de SE het nodige extra gaan verdienen tov het standaard model).

marconist

Citaat van: GH op november  9, 2009, 20:14:02
Voor mij wel vreemd hoor...Bestaande speler kost 499, upgrade 299. En dat is minder dan een nieuwe SE voor 899.

Het lijkt me dat het ombouwen, testen plus opnieuw verzenden toch echt wel wat geld kost. Mooi aanbod dus van Oppo voor bestaande eigenaren (al geeft het wel aan dat ze aan de SE het nodige extra gaan verdienen tov het standaard model).

Als je die kit koopt moet je hem laten inbouwen. Kost waarschijnlijk (met verzending naar je leverancier) wel meer dan $ 100,-.