OPPO 83SE

Gestart door bigbro, november 8, 2009, 12:21:21

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: BMW850 op februari 19, 2010, 14:40:55
BluTV werkt wel, hij heeft dus wel verbinding met het Internet alleen de connection test gaat niet goed.

Dan denk ik dat de Oppo bijvoorbeeld ping gebruikt voor de connectie test. En dat in jouw router/firewall ping naar/van het internet dicht staat.
Vanaf je PC kan je ping www.microsoft.com doen om te checken of je vanaf de PC wel naar buiten mag pingen.

ping kan je rustig dicht laten staan op de router, da's best veilig.

BMW850

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\BMW850>ping www.microsoft.com

Pingen naar lb1.www.ms.akadns.net [65.55.21.250] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 65.55.21.250:
   Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
   (100% verlies).
C:\Documents and Settings\BMW850>

Ping naar microsoft: Hoop dat je hier wat mee kan riwi.

Bedoel je dit?
Blokkeer WAN Aanvragen
Blokkeer Anonieme Internet Aanvragen
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

riwi

Citaat van: BMW850 op februari 19, 2010, 16:11:00
C:\Documents and Settings\BMW850>ping www.microsoft.com

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
   (100% verlies).

Ping naar microsoft: Hoop dat je hier wat mee kan riwi.

Inderdaad. Ook ping vanaf je PC wordt door de router geblocked.

Citaat van: BMW850 op februari 19, 2010, 16:11:00
Bedoel je dit?
Blokkeer WAN Aanvragen
Blokkeer Anonieme Internet Aanvragen
Ik weet niet zeker of dat de instelling is om alleen ping open te zetten. Ping wordt ook wel eens icmp genoemd.
Ik zou blokkeer WAN aanvragen gewoon aan laten staan want je wilt niet dat mensen vanaf het internet bij je thuis voorbij de router kunnen komen.

Als je een instelling hebt die puur over ping (of icmp) gaat zou je die kunnen wijzigen. Ik zou de algemene WAN / internet zaken gewoon netjes dicht laten.

Verder is het niet zo'n probleem dat ping dicht staat. Je hebt er verder geen last van.

fugazi_2009

Ik denk dat je nu de connection test in het Oppo menu gewoon even moet vergeten. Alles wijst er op dat de Oppo gewoon goed aan het netwerk hangt. The proof is now in the pudding, dus of wachten op een volgende firmware update (hoewel, ik daarbij nog altijd de voorkeur geef om die gewoon down te loaden en op een USB stick te zetten, maar ik ben dan ook hopeloos ouderwets). Of nu gewoon een BD-Live disc in de speler gooien en kijken of je inderdaad de BD-Live features krijgt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

BMW850

Oke, iedereen bedankt voor de hulp ik wacht op de eerstvolgende update of eens proberen met een BD-Live disc.
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

richardfm

Er was eens een forum aktie aankoop voor de 83....
Weten jullie of er ook een mogelijkheid ergens is voor de 83 SE?
Prijs die momenteel er is 755 excl..

CineSmurf

Dat lijkt me een mooie prijs voor een SE. Als je 'm daar voor kan krijgen zou ik het meteen doen. Bij livingcinema is die 822.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

mack

Citaat van: CineSmurf op maart 11, 2010, 08:23:53
Dat lijkt me een mooie prijs voor een SE. Als je 'm daar voor kan krijgen zou ik het meteen doen. Bij livingcinema is die 822.

Maar daar is hij incl.btw.

richardfm

Citaat van: mack op maart 11, 2010, 08:27:02
Maar daar is hij incl.btw.

Klopt, is incl. maar dan moet er nog wel een regio mod bij voor 53,00euro en zelf inbouwen(garantie??).
Het verschil tussen beide is dan 23,45euro.

mack

Citaat van: richardfm op maart 11, 2010, 09:27:12
Klopt, is incl. maar dan moet er nog wel een regio mod bij voor 53,00euro en zelf inbouwen(garantie??).
Het verschil tussen beide is dan 23,45euro.

Het in bouwen van de regio mod is iets van niks.( garantie  is volgens mij 2 jaar)
Het prijs verschil is zo klein, dat ik zou kijken wie er het snelst kan leveren.

Vik

Nieuwe firmware:
:)

http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/bdp-83-firmware-55-0226.aspx

Release Information:

Release date: March 17, 2011.
Category: Latest Official Release

Main Version: BDP83-55-0226
Loader Version: BE2800 or BT0500
Sub Version: MCU83-27-0326
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

RobertVanWoerden

Goede update, ik ben nu van de vreemde tik af die bij cds te horen was.

Viatoris

Citaat van: vik op maart 18, 2011, 08:54:24
Nieuwe firmware:

Ook ik ben van tikken af (na afloop van het afspelen van een SACD bijvoorbeeld.
Ook worden de track tijden van SACD's nu weer goed aangegeven (kleinigheid, maar toch)
Mijn Bdp83SE lijkt nu bijna af...
Ik ben nu al bijna een jaar zeer tevreden met dit apparaat!

Wat ik nog wel heb:
Bij het streamen van een FLAC via Mezzmo wordt de totaaltijd van een track volkomen verkeerd weergegeven, b.v. 32 minuten i.p.v. 3.
De sound is gewoon prima in orde.
Het zelfde file opnieuw starten helpt soms(!) en soms is het ook wel goed, ook meedere tracks in een folder.
Dan is het opeens weer mis, een vreemd probleem dus.
Vervelende gevolg is dat de volgende nummers niet meer afgespeeld worden. De speler denkt immers dat het vorige nummer nog niet afgelopen is.
De teller loopt ook niet verder omdat er geen data meer geprocessed wordt.
Klikken op next track laat de speler verder gaan, maar ook dan wordt de totaal tijd vaak verkeerd weeergegeven, vaak identiek aan het vorige nummer (ook 32 minuten bijvoorbeeld) dat blijft dan zo bij alle resterende tracks in een folder.
Afspelen in Windows Media player gaat in alle gevallen wel gewoon goed, er mankeert niets aan de flac files zelf.

Dit probleem ligt ook al bij Oppo en Mezzmo, maar er is nog geen haast het op te lossen.
(file streaming houdt de status experimental op de BDP 83(se))

Andere server software werkt helemaal niet goed met flac op de BDP83SE (geen native ondersteunng, moet vertaald worden naar LPCM)
Iemand toch tips met andere software?

Zijn er meer mensen die dit probleem kennen en er wellicht een oplossing voor weten?
Oppo BDP83SE, Rotel-RSP1069, Panasonic TX-P42G10E, Sony TAN55ES, Sony TAN 220, Sony CDPX339ES, SONY DTC 59ES, Sony  TCKB920s QS, Magnat All Ribbon6, REL Strata II,
Pioneer DVR630H, Sony HDR XRX 750, Samsung HD 382 ontvanger (Ziggo)

riwi

Citaat van: Viatoris op maart 27, 2011, 20:18:50
Wat ik nog wel heb:
Bij het streamen van een FLAC via Mezzmo wordt de totaaltijd van een track volkomen verkeerd weergegeven, b.v. 32 minuten i.p.v. 3.
De sound is gewoon prima in orde.
Het zelfde file opnieuw starten helpt soms(!) en soms is het ook wel goed, ook meedere tracks in een folder.
Dan is het opeens weer mis, een vreemd probleem dus.
Vervelende gevolg is dat de volgende nummers niet meer afgespeeld worden. De speler denkt immers dat het vorige nummer nog niet afgelopen is.
De teller loopt ook niet verder omdat er geen data meer geprocessed wordt.
Klikken op next track laat de speler verder gaan, maar ook dan wordt de totaal tijd vaak verkeerd weeergegeven, vaak identiek aan het vorige nummer (ook 32 minuten bijvoorbeeld) dat blijft dan zo bij alle resterende tracks in een folder.
Afspelen in Windows Media player gaat in alle gevallen wel gewoon goed, er mankeert niets aan de flac files zelf.

Dit probleem ligt ook al bij Oppo en Mezzmo, maar er is nog geen haast het op te lossen.
(file streaming houdt de status experimental op de BDP 83(se))

Andere server software werkt helemaal niet goed met flac op de BDP83SE (geen native ondersteunng, moet vertaald worden naar LPCM)
Iemand toch tips met andere software?

Zijn er meer mensen die dit probleem kennen en er wellicht een oplossing voor weten?

Hoe doet mezzmo dit dan? Ik had gelzen in de faq dat de Oppo geen flac ondersteund. Enige lossless formaat is LPCM en dan alleen in bepaalde specifieke containers. Dus zoals ik het begreep moet flac altijd on-the-fly omgezet worden naar PCM anders lust de Oppo het niet?

Of heb ik dat verkeerde begrepen? Ik zou ook wel flac willen spelen met de Oppo, maar ik heb me er nog niet erg in verdiept o.a. vanwege wat ik hierboven quote uit de faq.

Twonky indexeert in ieder geval wel mijn flac files. Maar de Oppo wil ze niet laten zien in de lijst. Twonky kan ook wel transcoden maar ik zou liever hebben dat de Oppo zelf de flac decodeert. Het transcoden door twonky moet ik ook nog eens in duiken.

Viatoris

Ik heb Mezzmo op mijn PC geïnstalleerd.
Als het goed is wijs je in Mezzmo folders aan met media bestanden die gestreamd mogen worden en de Oppo ziet Mezzmo in het netwerkmenu, vervolgens kun je bladeren naar de gewenste bestanden.
Mezzmo gebruikt een Oppo profile.
Als je problemen hebt kun je support logs sturen (naar maker Conceiva) en dan lossen ze het vaak snel op, zeker afgelopen jaar toen het profiel nog niet helemaal optimaal was.

Nu werkt het streamen van FLAC heel goed (afgezien van het tijd probleem, dit kan ook bij mij specifiek een probleem zijn en niet bij anderen).
Mezzmo transcodeert de bestanden inderdaad on the fly naar LPCM.
Als er hoge resolutie FLAC's afgespeeld worden verwerkt Mezzmo en de Oppo deze ook als zodanig.

Ik heb verschillende server software pakketten getest, maar Mezzmo werkt het best met FLAC (het programma is niet gratis, kost $25 of zo)
Niet door de Oppo ondersteunde video formats werken overigens ook prima met dit programma.
Ik ben zelf heel blij met het streamen van FLAC's omdat ik eigenlijk nooit MP3 gebruik.
Het werkt nog niet ideaal (tijd probleem) maar het klinkt goed en ik denk dat het wel goed komt op termijn.
Oppo BDP83SE, Rotel-RSP1069, Panasonic TX-P42G10E, Sony TAN55ES, Sony TAN 220, Sony CDPX339ES, SONY DTC 59ES, Sony  TCKB920s QS, Magnat All Ribbon6, REL Strata II,
Pioneer DVR630H, Sony HDR XRX 750, Samsung HD 382 ontvanger (Ziggo)

riwi

Mooi. Ik zal ook eens naar mezzmo kijken dan binnenkort :) Thanks voor de tip  :)