OPPO 83SE

Gestart door bigbro, november 8, 2009, 12:21:21

Vorige topic - Volgende topic

GH

Lezen is lastig  :devil:

Je koopt geen kit... je moet de standaard speler terugsturen naar Oppo. Zij vervangen de onderdelen en sturen de speler op hun kosten naar je terug (in de vs). Geen slechte deal dus voor $299.

Starred

Ben wel benieuwd wat beter zal gaan klinken op m'n Arcam AVR600: de 83SE analoog of de 83 digitaal aangesloten

bigbro

Daar ben ik ook benieuwd naar. Eerst maar eens kijken hoe en wanneer je dit apparaat in Nederland kunt aanschaffen. Ik hoop dat JVB hem snel gaat voeren. Mijn zwager heeft net de gewone 83 gekocht maar zou denk ik ook heel blij zijn met de upgrade. Zou mooi zijn als die ook hier wordt aangeboden.

Groet,
Bigbro

riwi

Ik ben benieuwd of JVB deze upgrade ook gaat doen voor de JVB BDP83 klanten. Op zich lijkt me de upgrade wel interessant omdat ik primair de analoge uitgangen gebruik.

marconist

Citaat van: GH op november  9, 2009, 21:11:06
Lezen is lastig  :devil:

Je koopt geen kit... je moet de standaard speler terugsturen naar Oppo. Zij vervangen de onderdelen en sturen de speler op hun kosten naar je terug (in de vs). Geen slechte deal dus voor $299.

Ok, je hebt gelijk .....  :hmmm:

Maar je Oppootje over de grond versturen ´n verzekeren kost toch gauw $ 25,-.  Wil je sneller dan loopt het gauw op ......

marconist

Citaat van: riwi op november  9, 2009, 21:28:24
Ik ben benieuwd of JVB deze upgrade ook gaat doen voor de JVB BDP83 klanten. Op zich lijkt me de upgrade wel interessant omdat ik primair de analoge uitgangen gebruik.

Dat zal afhangen van de ruilprocedure die Oppo USA aan de verwijderde onderdelen hangt.

Wat dat betreft maakte GH mij duidelijk dat het hier niet een los verkrijgbaar kitje betreft.

Starred

En ook de 83SE is alweer geupgrade  :D

OPPO BDP-83SE NuForce Edition
MSRP $1295.00

http://www.nuforce.com/hi/products/oppo_bdp83se/index.php

Shipping November 18.

Extracting high-quality audio from Blu-ray players is problematic. The HDMI signal interleaves video and audio data which, upon decoding, produces an inherent jitter as high as 7nanoseconds (For comparison, a good CD player's jitter is in the picosecond range). In practical terms, it is difficult to properly decode HDMI audio without employing extensive reclocking circuits, thus pushing up the cost of a good HDMI audio pre-processor.

The simplest way to improve analog audio performance is at the source. The Oppo BDP-83SE player incorporates ESS Technology's state-of-the-art Sabre DAC, widely acknowledged as one of the industry's best. The 7.1 multi-channel unit employs a single 8-channel Sabre DAC. The stereo channels' dedicated Sabre DAC is achieved by stacking four DACs per left and right channel for utmost transparency and dynamic range.

The Nuforce Edition elevates performance yet further by replacing critical analog components with the high-grade equivalents NuForce uses in its high-end audio components. The result is a better power supply and optimized analog signal paths. As always, the proof is in the listening. The improvements in stereo (CD, SACD, DVD-A, BD Audio), and L/R/C movie outputs are clearly audible.

The standard Oppo BDP-83SE offers exemplary audio performance. The Nuforce Edition goes a step further in transparency, dynamics, and detail retrieval. As is typical of all Nuforce products, these benefits relate directly to our high-end product line in the preservation of musical truth.

jasjenl

Jeetje, ze blijven aan de gang... en ondertussen hebben we in europa nog niet eens de standaard versie beschikbaar  :(

Ik blijf het trouwens wel jammer vinden dat hdmi niet een volwaardige opvolger is gebleken van spdif en eventueel analoge uitgangen, audiofiel gezien. Met de komst van dit soort multiplayers had ik gehoopt dat ik een keer mijn Denon dvd 2900 zou kunnen vervangen door een speler die ik alleen via hdmi met m'n receiver zou hoeven verbinden, zodat ik alle bassmanagement e.d. door de receiver kan laten regelen ipv dat ik dat weer afwijkend in de dvd/(sa)cd speler moet doen (met de beperking dat je bepaalde post processing dus niet op alle signalen kunt loslaten, als je dat eens zou willen). Nu blijf je dus toch weer met een boel analoge kabels naar een receiver of versterker zitten, wat niet nodig zou zijn geweest als hdmi net zo goed zo niet beter had gewerkt..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

marconist

HDMI en audio wordt ooit wel audiofiel .....

Men kent de tekortkomingen en in dat commitee wordt er wel reeds gewerkt aan een nieuwe standaard, waar naar ik meen ook meer adres in verwerkt zitten en betere synchronisatie mogelijkheden ontstaan.
Dat gaat niet snel, want het zal toch wel backwards compatible moeten zijn.
Anders moet de hele wereld weer in één keer omschakelen .....  :D :D

jasjenl

Ok, maar vooralsnog ben je op dit moment voor een goede audiokwaliteit bij een bron als mutichannel sacd of dvda nog voornamelijk aangewezen op analoge verbindingen, toch?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

bigbro

Klopt. Zolang tact en jitter een probleem blijven.

marconist

Citaat van: jasjenl op november  9, 2009, 22:27:00
Ok, maar vooralsnog ben je op dit moment voor een goede audiokwaliteit bij een bron als mutichannel sacd of dvda nog voornamelijk aangewezen op analoge verbindingen, toch?

Mwah ...... als het spul goed samenwerkt valt het allemaal wel mee in mijn ogen, maar voor de puristen en de "minimal-jitter"-figuren is HDMI gewoon nog niet af. Daarom (en vanwege de gammele connector  :) ) vindt het ook niet of nauwelijks ingang in de professionele sector. Nog even afgezien van de DHCP.

Ik gebruik voorlopig het liefst analoog uit de simpele overweging dat ik niet steeds een andere HT-versterker wil aanschaffen omdat er nét weer iets veranderd.
Video over HDMI lijkt wel aardig stabiel; als je nu een scherm aanschaft zit je behoorlijk goed. Totdat men in Blu-ray ook de Deep Color optie gaat toepassen. Daar zijn geloof ik nog niet veel vlakschermen geschikt voor.

riwi

Je bedoeld HDCP ipv DHCP. DHCP wordt veelvuldig toegepast in de professionele netwerk wereld ;)

En Deep color is geen optie in Bluray. Als schijfjes deepcolor ( > 8 bit) gecodeerd materiaal gaan bevatten is dat niet meer afspeelbaar door de huidige BD spelers dus dit zal niet gebeuren. De interface (HDMI) van de schermen (en afspelers) is vaak wel geschikt voor deep color. Ook beeldschermen gaan al wel tot 10 of 12 bit color (iig kwa verwerking intern). Het nut is alleen nog erg beperkt omdat bluray niet verder gaat dan 8 bit kleur per kanaal.

marconist

HDCP  .......  juist.  :blush:

Deep Color is (nog) niet beschikbaar in Blu-ray. Dat is een beslissing van het committee, maar geen limiet van het medium. En ik denk ook niet van veel spelers mits de fabrikanten de FW willen aanpassen en de loader geen blokkade vormt. Downward compatibility lijkt mij geen groot probleem. De electronica in de spelers is trouwens doorgaans goed voor 12 bits of meer.
Blu-ray is geen "afgesloten" standaard en blijft gewoon evolueren, dus het is maar welk pad men gaat.
Deep Color lijkt inderdaad voorlopig weer even ver weg, gezien de focus op 3D specificaties voor het Blu-ray medium.  :unsure:

Met professioneel had ik de studio's, authoring bedrijven en bioscoopwereld op het oog. HDMI converters worden daar m.i. slechts gebruikt om lowcost (consumenten) displays te kunnen toepassen.
Je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat business en home theater bouwers ook professionals zijn.

Kjelt

Citaat van: marconist op november 10, 2009, 11:53:02
Blu-ray is geen "afgesloten" standaard en blijft gewoon evolueren, dus het is maar welk pad men gaat.
Hallo wakker worden, Blu-ray IS een standaard en dat betekent dat als een disc het label blu-ray draagt dit op ieder apparaat dat het label blu-ray heeft kan worden afgespeeld.
Het is technisch onmogelijk om een schijf te maken met deepcolor videomateriaal dat blu-ray compatible is (TENZIJ er weer gebruik wordt gemaakt van een extra laag etc. waardoor je de disc ook als blu-ray met normal color space kunt spelen. Echter dit is zo'n hybride disc waarvan 1 laag zich volledig compliant is met de blu-ray standaard)

Je kunt dit vergelijken met dvd, er is bv ook geen 1080p DVD gemaakt want die zou je dan alleen op de nieuwste spelers kunnen afspelen en dan mag het dus geen DVD meer heten.
Oftewel er zal in de toekomst heus wel deepcolor sources komen echter dit zal dan weer een opvolger of nieuwe standaard worden en volledig los staan van blu-ray.

marconist

Citaat van: Kjelt op november 10, 2009, 12:03:40
Hallo wakker worden, Blu-ray IS een standaard en dat betekent dat als een disc het label blu-ray draagt dit op ieder apparaat dat het label blu-ray heeft kan worden afgespeeld.

;D
H.264 is voor zover ik weet deel van de Blu-ray spec en binnen dit gebeuren (High Profile) kan m.i. wel degelijk het aantal bits voor kleurdiepte uitgebreid worden.

LittleNinja

Gezien de prijs van de upgrade kit, kun je deze wel importeren vanuit de US zonder invoerrechten, toch?

LittleNinja

Citaat van: LittleNinja op november 10, 2009, 13:36:02
Gezien de prijs van de upgrade kit, kun je deze wel importeren vanuit de US zonder invoerrechten, toch?

Sorry... Zie nu het concept van het op- en terug sturen. :blush:

Kjelt

Citaat van: marconist op november 10, 2009, 13:13:22
;D
H.264 is voor zover ik weet deel van de Blu-ray spec en binnen dit gebeuren (High Profile) kan m.i. wel degelijk het aantal bits voor kleurdiepte uitgebreid worden.
Tell it to Sony (zij zijn eigenaar van de blu ray standaard en zij zien het niet als mogelijk):
CiteerWhile the player itself may "support" Deep Color, in order for Deep Color to work it must be enabled in the player (possible), enabled in the television (possible), and the disc must be authored to include all of those billions of extra colors. That last one's the problem. The video encoded on HD DVD discs (and Blu-rays too) is limited to 8-bit color. So are the studio archive masters, for that matter. If some studio were to start authoring new discs with 16-bit Deep Color, those discs would be completely incompatible with the majority of existing players, rendering them unplayable. Such a disc would have to be labeled and marketed as an all-new Deep Color HD DVD or Deep Color Blu-ray format, and distinguished from the regular HD DVD or Blu-ray formats, discs for which would have to be released separately. Imagine the marketing nightmare! And for what gain? At its best, you'd get a barely-perceptible improvement in color fidelity. Yes, from a videophile perspective, even small improvements are welcome. I'd personally love to see it implemented. Ideally, both formats should have been designed with Deep Color from the start, but that isn't the way it worked out, and it's too late to change either format to incorporate it now. To do so would make no business sense whatsoever. Sorry, that's just not going to happen.
Om nog wat specifieker antwoord te geven, de eerste bluray spelers en nu nog trouwens werken met een hardware decoder chip die dus niet met een firmware kan worden aangepast aan nieuwe formaten. Een voorbeeld is de Sigma chip die ook in de Dune en PCH zit, die kunnen een aantal formaten decoderen en dat doen ze snel en goed echter nieuwere (nog niet bestaande) formaten kunnen ze niet aan. Dit zou betekenen dat iedere disc met dit nieuwe formaat niet afgespeeld kan worden met de bestaande blu ray spelers, ergo de nieuwe disc voldoet NIET aan de bluray spec en mag dus niet de naam en label blu-ray hebben.

Duck Twacy

Interssante speler voor mijn audio set (als mn Sony sacd speler t ooit begeeft).

Weet iemand eigenlijk wat voor loopwerk er in zo'n 83 zit?

marconist

Citaat van: Kjelt op november 10, 2009, 14:07:33
Tell it to Sony (zij zijn eigenaar van de blu ray standaard en zij zien het niet als mogelijk):

Ja, zoals het er nu uitziet heb je gelijk. Hoewel in 2007 natuurlijk rücksichtlos Java werd toegevoegd!
Enfin, eerst maar wachten wat ze gaan doen met de nieuwe 3D aanpak op Blu-ray.

Juggernaut

Amice,

ik kreeg vandaag onderstaand mailtje van Music Direct uit de VS:

This Special-Edition Oppo is the Player to Beat for Under $1000
Shipping Later This Week

New and Improved ESS Saber DAC
Better Analog Output Circuitry
Improved Power Supplies
Incredible SACD, DVD-A, DVD and CD Sound
The Blu-ray player audiophiles have been waiting for. Built around the core of the award-winning BDP-83, this Special Edition signifies a dramatic upgrade in every regard. The BDP-83SE has a great picture, is easy to use, and has super-quick operation; it is, after all, an Oppo. The SE upgrades, however, take the audio performance to a whole new level. Oppo bolted in a much larger, high-current power supply with better filtration. The DAC chipset is the new much-anticipated jitter-reducing ESS Sabre DAC; the analog circuitry was revised and upgraded with high-performance components. The soundstage is deep, three-dimensional, and well-defined; tonal character is smoother, more powerful, and more present; rhythm, pacing, and attack are substantially improved; backgrounds are deeper and blacker, revealing more detail. These improvements can be heard on virtually any format, as the BDP-83SE plays CDs, SACDs, Blu-ray, DVD, DVD-Audio, and even has two USB inputs for streaming music from a computer or a network. The BDP-83SE is an outstanding player. We were blown away! Try one in your home, risk-free with our 30-day money-back guarantee.

Oppo's Heavily-Modified BDP-83 Special Edition is The Player to Beat Under a Thousand Dollars!

The Award-Winning Blu-ray Player Gets a HUGE Upgrade!

This is the Blu-ray player audiophiles have been waiting for! Built around the core of the outstanding BDP-83, the Oppo BDP-83 Special Edition receives a beefier power supply, a better DAC chipset and an improved analog output section for the best performance ever offered from an Oppo player. The BDP-83 SE plays CDs, DVDs, DVD-A, SACDs, Blu-ray discs and about a dozen other formats! It even has two USB inputs on the rear so it can be used as a USB DAC or for streaming movies from an attached hard drive.

Oppo has long been known for offering unbelievable performance at extremely reasonable prices, the BDP-83 SE is no exception.  Regardless of which format you choose to play, the BDP-83 SE is outstanding.  The BDP-83 SE offers superior audio performance with wide bandwidth capabilities, very low distortion, deeper soundstage and noticeably improved tonal balance.  Video performance is also improved, with deeper black levels and greater image stability thanks to the various improvements to the power supply.

The BDP-83 features ESS Technology's new Sabre32 Ultra and Sabre Premier DAC chips, capable of achieving 128dB of dynamic range, these are the current state of the art for digital audio conversion. These ESS chips are even designed to eliminate jitter, a distortion inherent in many inferior DAC chipsets. These ESS chipsets give the BDP-83 SE a smoother, more powerful, more musical presentation.

"The ESS Sabre32 Ultra DAC incorporates innovative patented circuits to deliver spectacular music with up to 128dB dynamic range and 0.0003% (-110dB) total harmonic distortion, free from clock jitter common in digital audio systems."  -ESS Sabre webpage

Oppo also revised and upgraded the analog output section using higher quality parts, which makes the music more natural sounding, richer and more textured. The BDP-83 SE has greater rhythmic drive and greater subtlety, allowing it to convey more lifelike tempos and cadence. 

All the upgrades to the digital section and the analog section required some substantial changes to the power supply; this new, larger better regulated power supply feeds the BDP-83 SE cleaner power, delivering deeper and blacker backgrounds, with explosive dynamic range, giving the music room to breathe and expand into your room.

A word on hi-rez audio formats: the BDP-83 SE supports both SACD and DVD-Audio, in either stereo or multichannel.  It will also output both these formats via the HDMI output!  SACD lovers get to choose between native DSD output or PCM conversion.It's not possible to talk about Oppo players without mentioning their video performance.  Put simply, Oppo players dominate the video domain.  They offer outrageously good performance in every possible measurement with every media they support.  The BDP-83 SE takes that performance even further, using the much lauded VRS chipset from Anchor Bay.  Smoother, cleaner and more true-to-life than any other chipset we've seen, the VRS chipset offers excellent decoding of Blu-ray discs and DVDs alike with one of the quickest mechanisms we've ever had the delight of playing with. 

The HDMI output supports HDMI v1.3 and will also do Deep Color, to a display that supports it.  For those with 2.35:1 anamorphic lens systems on their projectors, the BDP-83 does vertical stretch, allowing for Constant Image Height!

The BDP-83 SE remote is easy to hold, intuitive and in a first for Oppo, backlit!  The BDP-83 SE sports dual high-speed USB 2.0 ports, allowing those of you with libraries on hard drives or USB sticks to access it instantly and easily through the Oppo's menu system.

Specifications:
WDH: 17"x13.25"x3"
Weight: 11.2 Lbs
Universal Power Supply, allows use from ~100-240VAC and 50/60Hz operation
Power Consumption: 35W (0.5W Standby)
BD Format: Version 2 Profile 2
Outputs:
   Analog Audio: 7.1, 5.1 or Stereo (Menu Selectable)
   Digital Audio: Coaxial, Optical
   Composite Video: 1x RCA
   Component Video: 1x RCA (Set of 3)
   HDMI: 1x v1.3*   
     * Audio: stereo, up to 7.1ch high-resolution PCM, up to 5.1ch DSD, bitstream or LPCM conversion of Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD High Resolution Audio, and DTS-HD Master Audio
    * Video: HDMI with HDCP 480i/480p/720p/1080i/1080p/1080p24

De prijs van al dit moois bij Music Direct: USD 899.00

Rainer

bigbro

heeft iemand ervaring met die mods van Ric Schultz voor de Oppo?

jaco

Citaat van: Juggernaut op november 10, 2009, 21:36:05
De prijs van al dit moois bij Music Direct: USD 899.00
Ik zeg alternatieve verzend methode en geen invoerrechten en BTW  :clapping:
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Audiofiel

Citaat van: jaco op november 16, 2009, 14:21:10
Ik zeg alternatieve verzend methode en geen invoerrechten en BTW  :clapping:

Welke keuze bedoel je?

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.