AV-NU 2012 . 19, 20 & 21 oktober 2012

Gestart door Alex Groningen, augustus 31, 2009, 19:00:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

  • AV-NU 2010

Big-L

@GPO Maar goed smaken verschillen en gehoor ook...

Gelukkig wel  ;D anders kochten we allemaal hetzelfde, en was elke vorm van discussie afgelopen, bovendien zou de wereld zo saai zijn... :P

WickedGame

zijn er nog foto's geschoten trouwens?

denoontje

jiri heeft geschiten, maar die staan denk ik op hifi.nl straks??

Ejorne

Citaat van: GPO op oktober 19, 2009, 10:04:30
Erg indrukwekkend en zeker niet scherp zoals hier in dit topic beweerd wordt.

Het was inderdaad niet scherp wat wij gehoord hebben maar afgrijselijk schraal, schel en dat ook nog erg hard.

nogirard

Citaat van: tiptop op oktober 18, 2009, 14:09:48
Klipsch is Penhold en Audio research is Acson. Beide zijn er volgens mij al een tijd niet, of nooit geweest.

Klipsch was vorig jaar wel op de beurs als zelfstandige importeur(toen nog niet van Penhold, neem ik aan)
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

Ejorne

Citaat van: nogirard op oktober 19, 2009, 10:47:51
Klipsch was vorig jaar wel op de beurs als zelfstandige importeur(toen nog niet van Penhold, neem ik aan)

Ja inderdaad. Ze hadden toen een stel speakers als dummy staan. Hij beloofde plechtig het jaar daarop die speakers te kunnen demonstreren. Helaas heb ik ze niet gezien...

flash1982

Was nog het meest onder de indruk van de Epson demo!  (mooi werk Garmt & Bjorn!!)
Had zo transformers daar uit kunnen kijken :P    zat lekker te kijken 8) denk groot compliment,  als je alles ff vergeet en gewoon geniet van het
(beter) beeld en geluid :P :P



Dynaudio demo was ook aardig..  hoop gepraat helaas en maar 2-3 nummers in dat half uur.
geluid was niet verkeerd, alleen voor die centen  had ik zelf wat anders gekozen,  maar goed smaken verschillen.


Martin logan's was ik ook erg van onder de indruk 8)  viel niet op door spectaculair muziek ofzo, maar klonk gewoon erg lekker



Ejorne

Citaat van: Rene-Wesselius op oktober 19, 2009, 12:42:47
Dynaudio demo was ook aardig..  hoop gepraat helaas en maar 2-3 nummers in dat half uur.
geluid was niet verkeerd, alleen voor die centen  had ik zelf wat anders gekozen,  maar goed smaken verschillen.

Ik vond Dynaudio eigenlijk behoorlijk tegenvallen. Het leek wel alsof het geluid uit elkaar getrokken was. Een stem hoorde je uit 2 afzonderlijke delen van de speaker komen. Ik denk dat het kwam, althans het leek goed hoorbaar, dat de tweeter zo laag aan de grond zat. Het zal wellicht voornamelijk aan de akoestiek van de ruimte hebben gelegen, maar ik vond het een enorme domper voor de 40k kostende speakers...

morca

Citaat van: Rene-Wesselius op oktober 19, 2009, 12:42:47
Was nog het meest onder de indruk van de Epson demo!  (mooi werk Garmt & Bjorn!!)
Had zo transformers daar uit kunnen kijken :P    zat lekker te kijken 8) denk groot compliment,  als je alles ff vergeet en gewoon geniet van het
(beter) beeld en geluid :P :P



Dynaudio demo was ook aardig..  hoop gepraat helaas en maar 2-3 nummers in dat half uur.
geluid was niet verkeerd, alleen voor die centen  had ik zelf wat anders gekozen,  maar goed smaken verschillen.


Martin logan's was ik ook erg van onder de indruk 8)  viel niet op door spectaculair muziek ofzo, maar klonk gewoon erg lekker




de Martin Logan,s vond ik de toppertjes van de show
was heel erg onder de indruk

advr

Citaat van: morca op oktober 19, 2009, 14:07:05
de Martin Logan,s vond ik de toppertjes van de show
was heel erg onder de indruk

echt waar??  :-X ik vond ze erg hard (scherp) klinken. de Bergamn platenspeler was overigens wel een beuaty (18.000 euro) met lucht gelagerd plateau en arm ;D

beter was het spul bij Studionoot en ook bij Siltech (de glazen Arabesque) en Audio-Life ging ook wel al was het ook hier een beetje scherp soms.  8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

cyberjobe

Gisteren ben ik er ook geweest (vrij laat in de middag). Het was wel weer minder dan vorig jaar.

Martin Logan i.c.m. Jadis vond ik erg mooi klinken (gelukkig deze keer geen slechte platen gebruikt, toen ik er was).
Voor de rest vond ik veel opstellingen te scherp klinken in het hoog en/of teveel nadruk in het laag. Het zal wel aan mijn smaak liggen.

De grote KEFs 207 (?) vond ik niet mooi klinken. Ik heb het wel anders gehoord (de oudere 207 met McIntosh).

Ook heb ik voor het eerst een Wilson Audio gehoord. Het verbaasde me dat er een 'simpele' Cyrus setup gebruikt werd. Die WA verdienen imho toch wel betere aansturing (bijv. die Ayre). Wel een mooi verhaal vertellen over de procentjes minder trillingen, maar bij de demo hoorde en voelde ik duidelijk de vloer trillen, die weer te nadele was voor het geluid. Ook vond ik het 3d soundstage erg beperkt (zware convergentie naar max. 2 tot 3 personen). Wat mij ook opviel, was dat de stemmen toch erg 'aan de instrumenten plakte'. De rust was imho toch niet zo zwart als werd aangekondigd. Normaal ga ik daar niet om zeuren, maar voor zulke dure speakers (en een heel verhaal erbij) heb ik wel andere verwachtingen. Sowieso ben ik geen fan van Cyrus, echter wilde ik wel eens horen of Cyrus op andere speakers wel mooi kon klinken. Deze demo bevestigde (helaas) mijn vermoeden (een paar jaar geleden bij Viertron ook al een Cyrus gehoord en dat beviel mij ook niet).

Verder 1 cd gekocht (Blue Man Group, The Complex). Daarna vrij snel naar huis gegaan (te warm en door die WA demo-dreunende bassen- kreeg ik hoofdpijn).
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

neverywhere

Citaat van: GPO op oktober 19, 2009, 10:04:30
Zaterdag geweest.

Het was 1 vd betere VAD -shows in jaren. De voorgaande 2 waren saai en voorspelbaar. Nu heb ik tenminste fatsoenlijke demo's gehoord (Joenit, KEF en die van McIntosh (met de Volent speakers)) waren gewoon goed. Heb zelfs wat eigen materiaal mogen draaien (Nirvana, Opeth... niet al te bruut). Dat is wel anders dan andere jaren.

Ik vond de KEFs wel 1 vd betere speakers die ik ooit gehoord hebt en ik vond het juist wel fijn dat het een beetje hard stond. Krijg je tenminste een beter idee wat zulke jongens (of dames zoals de presentator ze noemde) nou met flink wat volume laten horen. Erg indrukwekkend en zeker niet scherp zoals hier in dit topic beweerd wordt.

Maar goed smaken verschillen en gehoor ook... ;)

GPO

Als je erg lang bij die KEF's hebt staan luisteren hoef je je over je gehoor voortaan geen zorgen meer te maken.


En vorig jaar heb ik juist bij die KEF's met open mond zitten luisteren.....stond toen op McIntosh spul aangesloten en het stond niet zo t**** hard.


Trouwens, over open mond gesproken: Is het geen goed idee dat iedereen die eens fijn wil bijkletsen dat voortaan op de gang gaat doen?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Ejorne

#287
Citaat van: neverywhere op oktober 19, 2009, 18:27:47
Trouwens, over open mond gesproken: Is het geen goed idee dat iedereen die eens fijn wil bijkletsen dat voortaan op de gang gaat doen?

Ik stoor me daar ook wel eens aan ja, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik mijzelf er ongemerkt ook wel eens schuldig aan gemaakt heb. Dan gooi je er soms spontaan iets uit en pas na een boze blik van een vriendelijke bezoeker naast je, realiseer je je dat je door de muziek heen aan het praten bent. Ik denk dat ik mogelijk wat gevoelig ben voor het principe: zien praten doet praten...

Maar ik moet zeggen dat de stand houders er zelf soms ook wel wat van kunnen. Zo deed er bijvoorbeeld een meermalen de grauwe stem van de zanger na of een ander die zin in en bakkie had en kennelijk een senseo mee had genomen...  :P

kippekop

Citaat van: neverywhere op oktober 19, 2009, 18:27:47
Als je erg lang bij die KEF's hebt staan luisteren hoef je je over je gehoor voortaan geen zorgen meer te maken.


En vorig jaar heb ik juist bij die KEF's met open mond zitten luisteren.....stond toen op McIntosh spul aangesloten en het stond niet zo t**** hard.


Trouwens, over open mond gesproken: Is het geen goed idee dat iedereen die eens fijn wil bijkletsen dat voortaan op de gang gaat doen?

Yep, wat versterking en wat minder hard draaien wel niet kan doen. Op mcintosh vorig jaar mijn favoriet... nu dieptepunt. Bij HeilAMT speelden ze gewoon op zeer rustig niveau, maar de stage was echt prachtig... jammer van de looks alleen, maar op eigen muziekkamertje? Hell yeah!

Helemaal vergeten, maar vond Revel op Ayre trouwens echt het beste van de show, dat was nou eens realistisch geluid zonder dat het pingelig werd. Ben al een grote Revel fan (ik vind de Performa serie geweldig), alleen de prijs en looks gaan het hem niet worden ben ik bang....
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

wil

Citaat van: cyberjobe op oktober 19, 2009, 16:51:50

Martin Logan i.c.m. Jadis vond ik erg mooi klinken (gelukkig deze keer geen slechte platen gebruikt, toen ik er was).

deze keer ben ik niet geweest. Leuk te horen dat ML met Jadis er weer was. Was voor mij  vorig jaar toch wel een verrassing. Als ik ooit het geld heb voor Jadis weet ik het wel...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Citaat van: kippekop op oktober 19, 2009, 18:47:58
...Op mcintosh vorig jaar mijn favoriet... nu dieptepunt. Bij HeilAMT speelden ze gewoon op zeer rustig niveau, maar de stage was echt prachtig... jammer van de looks alleen, maar op eigen muziekkamertje? Hell yeah!

>:D McIntosh is zooooo lekker protserig laten zien dat je centen heb aan een select groepje. (Vanilla Sky)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

audiofreak1

Zondag geweest met een audiovriend. Als eerste naar Dynaudio (kaartje gewonnen). Om 11 uur melden. Om kwart voor 11 zat de zaal al vol en moesten we met een man of 15 maar gaan staan. Zeer slecht geregeld! Jan Douwe was erg leuk en zeer enthousiast. Muziekkeuze ook leuk. Beste indruk bij PMC speakers, leuke sessie met Ken.
Op 1 stand werd Pink Floyd gedraaid en dat gaf enorme positieve reacties in de gang. Dit moet dus meer gedraaid worden als het gepingel bij de meeste demo's. Veel leveranciers snappen niet goed welke doelgroep ze binnen hebben. Volgend jaar op het forum een verzoeklijst maken onder de forumleden. Maak daar een goede mix van en we kunnen weer muzikaal genieten op onze beursdag. 
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

GPO

Ik wil toch nogmaals terugkomen op het geluidsniveau van die KEF-demo. Ik denk dat het ongeveer 90/95 dB was kwa geluidsniveau. Dat is ongeveer 10 db onder een gemiddeld rock-concert en is prima om een indruk te geven van de dynamiek/klappen die een goede set kan neerzetten.

Overigens: veel htforummers luisteren thuis ook vaak op dit volume (of nog harder) hun filmpjes en muziek, en nou gaan we opeens met z'n allen klagen....  ???

Als je zulke enorme speakers neerzet, dan wil je daar niet alleen getingel/tangel over horen. Dan moet je ook gewoon mee kunnen blazen. Soms lijkt het wel op de beurzen dat hoe groter de speaker is hoe mee geneuzel/tingel/tangel de muziek wordt die erover gespeeld wordt... hele rare combinatie in mijn ogen/oren. Dus dit vond ik wel een fijne luister-ervaring tussen al die andere zeur-demo's (bv die vent bij Musical Fidelity die met z'n klarinet mee ging spelen.... crisis ....  :blink:).

Overigens vond ik de demo van Joenit ook erg goed; gewoon een paar fragmenten van totaal verschillende stijlen laten horen met een goed verhaal eromheen. Dat zouden meer mensen moeten doen... :)

GPO



thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Ejorne

#293
Citaat van: GPO op oktober 19, 2009, 22:27:51
Overigens vond ik de demo van Joenit ook erg goed; gewoon een paar fragmenten van totaal verschillende stijlen laten horen met een goed verhaal eromheen. Dat zouden meer mensen moeten doen... :)

Die demo was inderdaad erg geslaagd.  8)

Citaat van: GPO op oktober 19, 2009, 22:27:51
Ik wil toch nogmaals terugkomen op het geluidsniveau van die KEF-demo. Ik denk dat het ongeveer 90/95 dB was kwa geluidsniveau. Dat is ongeveer 10 db onder een gemiddeld rock-concert en is prima om een indruk te geven van de dynamiek/klappen die een goede set kan neerzetten.

Het was ook niet dat het geheel te hard stond. Maar de aanvang van de demo die wij te horen kregen was zo enorm krijserig dat het echt niet prettig was, ook niet bij een lager geluidsniveau... Het zal wellicht aan mijn smaak of misschien aan het soort muziek hebben gelegen. (ik weet eigenlijk niet eens wat hij draaide) Maar het was nu niet echt mijn favoriet...

neverywhere

Citaat van: audiofreak1 op oktober 19, 2009, 21:20:20
Zondag geweest met een audiovriend. Als eerste naar Dynaudio (kaartje gewonnen). Om 11 uur melden. Om kwart voor 11 zat de zaal al vol en moesten we met een man of 15 maar gaan staan. Zeer slecht geregeld! Jan Douwe was erg leuk en zeer enthousiast. Muziekkeuze ook leuk. Beste indruk bij PMC speakers, leuke sessie met Ken.
Op 1 stand werd Pink Floyd gedraaid en dat gaf enorme positieve reacties in de gang. Dit moet dus meer gedraaid worden als het gepingel bij de meeste demo's. Veel leveranciers snappen niet goed welke doelgroep ze binnen hebben. Volgend jaar op het forum een verzoeklijst maken onder de forumleden. Maak daar een goede mix van en we kunnen weer muzikaal genieten op onze beursdag. 

Ik ga niet naar zo,n beurs om nieuwe muziek te horen maar om apparatuur te kunnen horen /bekijken zodat ik geen winkelier elke zaterdag van zijn werk hoef te  houden door bij hem nutteloos te gaan zitten luisteren en niks kopen.
Daarom zou het leuk zijn als op zo een demo-dag men gewoon wat bekende muziekjes pakt waarin iedereen wel van weet hoe het op de eigen stereo (  toch je referentie) klinkt.  Ik noem een staiway to heaven in de orginele uitvoering, ik noem het verzamelde werk van the Beatles en de Stones.....en wat klassiek betreft hetzelfde.....gooi er wat Beethoven tegenaan, of Mozart....iets wat bekend is bij een beetje muziekliefhebber in ieder geval.

Dus volgend jaar inderdaad maar een verzoeklijstje laten maken.


Zul je zien dat het allemaal Jazz verzoekjes zijn....grrrrrr
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

neverywhere

Citaat van: GPO op oktober 19, 2009, 22:27:51
Ik wil toch nogmaals terugkomen op het geluidsniveau van die KEF-demo. Ik denk dat het ongeveer 90/95 dB was kwa geluidsniveau. Dat is ongeveer 10 db onder een gemiddeld rock-concert en is prima om een indruk te geven van de dynamiek/klappen die een goede set kan neerzetten.

Overigens: veel htforummers luisteren thuis ook vaak op dit volume (of nog harder) hun filmpjes en muziek, en nou gaan we opeens met z'n allen klagen....  ???







Bij een rock concert doe ik altijd oordopjes in...luister niet echt lekker....en inderdaad, thuis speel ik ook weleens hard....maar toch echt niet op straaljagerniveau!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

morca

Citaat van: GPO op oktober 19, 2009, 22:27:51
Ik wil toch nogmaals terugkomen op het geluidsniveau van die KEF-demo. Ik denk dat het ongeveer 90/95 dB was kwa geluidsniveau. Dat is ongeveer 10 db onder een gemiddeld rock-concert en is prima om een indruk te geven van de dynamiek/klappen die een goede set kan neerzetten.

Overigens: veel htforummers luisteren thuis ook vaak op dit volume (of nog harder) hun filmpjes en muziek, en nou gaan we opeens met z'n allen klagen....  ???

Als je zulke enorme speakers neerzet, dan wil je daar niet alleen getingel/tangel over horen. Dan moet je ook gewoon mee kunnen blazen. Soms lijkt het wel op de beurzen dat hoe groter de speaker is hoe mee geneuzel/tingel/tangel de muziek wordt die erover gespeeld wordt... hele rare combinatie in mijn ogen/oren. Dus dit vond ik wel een fijne luister-ervaring tussen al die andere zeur-demo's (bv die vent bij Musical Fidelity die met z'n klarinet mee ging spelen.... crisis ....  :blink:).

Overigens vond ik de demo van Joenit ook erg goed; gewoon een paar fragmenten van totaal verschillende stijlen laten horen met een goed verhaal eromheen. Dat zouden meer mensen moeten doen... :)

GPO





ik luister toch best wel vaak op een geluidsnivo van100 db of hoger en heb vaak wel tot 105a107 en dan dagelijks maar dan gewoon lekker klinkend en niet zo schel dat het gewoon pijn doet aan je oren
pas nog zo hard dat het wel leek of er een paal in de grond werd gehijd voor de deur
was geen gezeur over de geluidsdruk maar het ongelovelijk schelle schrijnende geluid gewoon niet mooi meer
mijn daarbij vergeleken goedkope speakertjes klinken veel strakker bij een veeeeel hoger geluids nivo
en inderdaad als ik topgun kijk lijkt het wel of de straaljagers echt overvliegen zo hard maar echt nog wel prettig om naar te luisteren
een mede HTer die dit ook zal lezen een vriend van me zal het zeker met me eens zijn ps kom binnenkort boom boom eens luisteren ;) vind je wel prettig denk ik 8)

Ejorne

Citaat van: morca op oktober 19, 2009, 23:35:51
ik luister toch best wel vaak op een geluidsnivo van100 db of hoger en heb vaak wel tot 105a107 en dan dagelijks maar dan gewoon lekker klinkend en niet zo schel dat het gewoon pijn doet aan je oren
pas nog zo hard dat het wel leek of er een paal in de grond werd gehijd voor de deur
was geen gezeur over de geluidsdruk maar het ongelovelijk schelle schrijnende geluid gewoon niet mooi meer
mijn daarbij vergeleken goedkope speakertjes klinken veel strakker bij een veeeeel hoger geluids nivo
en inderdaad als ik topgun kijk lijkt het wel of de straaljagers echt overvliegen zo hard maar echt nog wel prettig om naar te luisteren
een mede HTer die dit ook zal lezen een vriend van me zal het zeker met me eens zijn ps kom binnenkort boom boom eens luisteren ;) vind je wel prettig denk ik 8)

Ik ben het inderdaad met je eens dat het echt niet prettig was om naar te luisteren. Maar ik ben bang dat die 'KEFjes' strakker spelen dan onze speakers met elkaar opgeteld en vermenigvuldigd...  :-[
:P

Het zal volgens mij een combinatie van factoren geweest zijn waardoor het zo schel klonk. Maar ik denk dat deze speakers onder de juiste omstandigheden een erg goede speaker zal blijken te zijn.

morca

#298
Citaat van: Ejorne op oktober 19, 2009, 23:53:09
Ik ben het inderdaad met je eens dat het echt niet prettig was om naar te luisteren. Maar ik ben bang dat die 'KEFjes' strakker spelen dan onze speakers met elkaar opgeteld en vermenigvuldigd...  :-[
:P

Het zal volgens mij een combinatie van factoren geweest zijn waardoor het zo schel klonk. Maar ik denk dat deze speakers onder de juiste omstandigheden een erg goede speaker zal blijken te zijn.


ik denk ook dat het aan de kwalitijd van de opname heeft gelegen die we hebben gehoord
zou het zelf niet draaien om mijn merk te demonstreren
en wat ik al eerder zei ieder heeft zijn eigen smaak-oren en hoe je hersens dat jou laten horen
maar goed ook anders zou er maar 1 merk speakers verkocht worden
maar zou ze zelf niet kopen heb veel beter gehoord

Ejorne

Citaat van: morca op oktober 20, 2009, 00:05:20
maar zou ze zelf niet kopen heb veel beter gehoord

Inderdaad, en nog goedkoper ook!  8)