AV-NU 2012 . 19, 20 & 21 oktober 2012

Gestart door Alex Groningen, augustus 31, 2009, 19:00:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

  • AV-NU 2010

x.studio

Ik was zaterdag geweest en heb me best geamuseerd. Omdat ik wellicht te vroeg was en rond 3 uur wel klaar met alles, moe en last van m'n rug, ben ik niet meer tot 16.45 blijven hangen voor de M&G. Bij de Epson ruimte was het op het moment dat ik er was behoorlijk druk en ik dacht van , zie ze straks nog wel en dat is er dus niet meer van gekomen.
Vond de Epson batcave-stand wel een van de leukere, warmte had ik geen last van. Wil nog wel ff weten hoe die actiefilm heette, wil ik graag helemaal zien. was nog niet uit begreep ik?
Ik heb overigens geen Krall gehoord deze dag  ;D, helaas ook geen stevige rock, zal wel niet zo'n demo-muziek bevonden worden. Heb toch wel leuke dingen gehoord zo al met al ook al was het half in de deuropening soms. Ik ben trouwens 'vergeten'  :angel:entree te betalen, via openstaande nooduitgangdeur waar de peukjes gepaft werden kon je zo naar binnen wandelen.

WickedGame

Ben vandaag ook geweest. Ten eerste veel rustiger dan ik had verwacht, opzich niet verkeerd en eigenlijk wel eens lekker. Wat betreft het opvallen van systemen wil ik wat dingen aanhalen die mij positief bevielen. Als eerste begin ik dan even met BeChocolat met Totem. Een erg prettig setje, tot ik de prijs hoorde van de BeChocolate en dan krab ik me toch wel weer even 2x achter de oren.

Maar dan MP Audio die mij met de speakers wel een positief gevoel gaven. Voor gelukkig geen bizarre bedragen wel goed klinkende speakers. Het kan dus toch wel  ;D

Tja over het algemeen wel vermaakt, leuke dingen gehoord en gezien maar weinig vernieuwend. Vond wel dat het meer een lezingen en uitleg show ook werd. Opzich ook wel weer eens leuk. Uiteraard Marantz ook aangedaan bij Ken Ishiwata, altijd even lekker om onderuit te hangen :D

Epson geweest en me pa lekker proberen te maken voor een projector. Hij vond het wel schitterend dus dat is al een pluspunt. Nu de rest van het masseer proces  :P

Welke sub werd er nou gehanteerd in de Epson "cinema".?

denoontje

sub was een velodyne dd15 heb ik begrepen van Björn icm Wislon benesche squares

kippekop

Vandaag de hele dag geweest, dacht ook slim te zijn om om 10:00 er al te zijn.... :withstupid: en heb een omweg via Breda op de koop toe genomen. Was gelukkig redelijk rustig, helaas ook wat betreft demonstranten: crisistijd? Beetje herhaling, maar wat is er in vredesnaam mis met wat top 40 en andere muziek ter demo? Het was echt verschrikkelijk dit jaar, heb behalve klassiek, jazz en wat vocal echt helemaal niks gehoord. Wel top was Dynaudio (alleen het afstraalgedrag was niet geweldig), Epson en Heil AMT. Grote tegenvaller was Kef (vork over krijtbord) maar ze waren zeker niet de enige... verder weinig echte nieuwtjes, maar het kan ook niet blijven doorgaan natuurlijk :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

kermit

#254
Ik ben gisteren ook geweest met Riwi en Reza. We hadden gedacht meerdere projectoren aan het werk te zien zoals de Panasonic, Mitsubitsi en JVC. Maar helaas helemaal niks. En Jvc? Wat een afgang. Er werd gezegd dat de HD950 helemaal uit duitsland werd overgevolgen voor een Demo. De HD950 stond mooi op een tafeltje :P.

Maar vond ook niet erg dat ik hem niet gezien hebt. Als ik de reviews moet geloven? Verder was het helemaal top geregeld bij Epson icm BB&G. De demo met de voorzetlens(Prismasonic)zagen er fantastisch uit. Vond wel leuk de reacties van sommige klanten. Die hadden nog nooit eerder een lens gezien en wisten ook niet waarvoor het was. ;D. Mooi schermmaatje 3m breed. Ik vind dat dat Epson het echt goed voorelkaar heeft . Vorg jaar was het ook top . Jammer dat Troje er niet was, die zat ergens in een oliestaat dacht ik zo. ;)

Ook de prijzen van Epson zijn interessant. Mooie projectoren voor weinig geld. Zo hoort het ook. Het was verder een leuke middag maar denk dat het ook de laatste keer was dat ik erheen ging.  

RonK.

Voor mij was het de eerste keer dat ik naar de VAD ben geweest,................................
leuke beurs.


Ik ging die kant op om te proeven van wat verschillende merken die mijn interesse hadden gewekt
via bladen, forums en recenties ik wilde zodoende hier wat "eerste indrukken" op doen voordat ik serieus een winkel instap.


Tot mijn grote verbazing was de deur van Hepta speakers dicht, alleen lagen er wat flyers op een tafeltje  ::) vreemd en jammer want ik wilde de Hepta one wel even in het echt zien.

Buiten heel veel high end wat boven mijn budget ligt maar wel leuk is om te zien en te beluisteren heb ik ook een set gehoord in "mijn" budget, dat was de Leema i.c.m. de Monitor Audio RX-8 speakers.
Man wat klonk dat lekker in mijn oren, ik kreeg het zelfde gevoel als toen ik een tijdje terug de Cambridge 840 met de Spendor A5 speakers hoorde, ook een combinatie die me erg aansprak.

De Leema met de Monitor Audio set is wel wat directer en is iets agressiever in mijn beleving,
stevie ray vaughan tin pan alley kwam met veel overtuiging de speakers uit.

Verder heb ik nog een CDtje van Diana Krall gekocht, deze wilde ik al een tijdje hebben en voor 5,95 heb ik hem dus niet laten liggen.

Kortom een geslaagde dag.

Koen K

#256
Citaat van: advr op oktober 18, 2009, 15:02:50
studionoot was goed, Siltech met de Arabesque vond ik ook erg goed.  :dozingoff:

Ik vond die een beetje klinken alsof ze de loudness aan hadden staan... Morgen maar eens met eigen muziek proberen te luisteren ;)

Citaat van: x.studio op oktober 18, 2009, 17:39:35
Ik heb overigens geen Krall gehoord deze dag  ;D, helaas ook geen stevige rock, zal wel niet zo'n demo-muziek bevonden worden.

Dan was je op de verkeerde plek, op de verkeerde tijd ;) We hebben toch een paar keer Metallica en Nirvana laten horen over de ADAMs... En niet te zachtjes ook ;D


Vandaag had ik ook nog kans om even langs te gaan bij Epson. Even Garmt de hand geschud en genoten van de demo (die ik als HT-nitwit in elk geval heel erg goed vond). Vervolgens nog eventjes bij Audio-Life / Beta Audio geweest en naar heel eigenaardige, ietwat minimalistische muziek geluisterd (hulde heren!). Kortom, leuk dagje. Morgen wat meer tijd om zelf te gaan luisteren :smile:

Ejorne

Citaat van: neverywhere op oktober 17, 2009, 18:35:11
Demonstrateur dacht waarschijnlijk dat hij een demodag voor doven en slechthorenden had want hij speelde knetter en knetterhard......en schel.....en ronduit ...eh....tegenvallend dus.....ben een uurtje later nog eens wezen luisteren maar het was echt niks.

Citaat van: kippekop op oktober 18, 2009, 18:32:00
Grote tegenvaller was Kef (vork over krijtbord) maar ze waren zeker niet de enige...

KEF demo waarvan wij een klein stukje hebben gehoord, totdat we heel snel de kamer wilde verlaten, was inderdaad erg schel en hard. Niet om aan te horen!

Maar wat me wel opviel, is dat boven dat enorme schelle geschreeuw uit nog wel goed een paar hoge tingel belgeluidjes hoorbaar waren. En dat onderling de geluiden in die schelheid nog wel goed te onderscheiden waren. Er zat in die enorme muur van schelheid nog wel dynamiek en detail.

Maar man, het deed gewoon pijn aan je oren! Morca was binnen 2 tellen de deur uit, nadat de man uitgepraat was en de muziek aanzette. Ik wilde gelijk volgen toen ik hoorde dat er toch wel detail in die 'pijn' zat, doordat er bovenuit nog eens enorm hard dat tingelbelletje hoorbaar was. Wat me overigens er wel toe deed mijn gaang naar de uitgang te versnellen...  :o

Koen K

Dat vind ik toch ietsje overdreven... Ik heb even bij KEF geluisterd (een paar minuutjes) en hoewel het zeker geen indruk maakte deed het toch echt geen pijn ;D Misschien een kwestie van programmamateriaal of zo.

Ejorne

Citaat van: Koen K op oktober 18, 2009, 22:24:21
Dat vind ik toch ietsje overdreven... Ik heb even bij KEF geluisterd (een paar minuutjes) en hoewel het zeker geen indruk maakte deed het toch echt geen pijn ;D Misschien een kwestie van programmamateriaal of zo.

Het zal inderdaad ook aan het materiaal hebben gelegen. Maar de man was een praatje aan het houden, hoe wij, het publiek, de touwtjes in handen zouden gaan nemen. Zoals de regisseur in de film of de technicus samen met de artiest de controle over het geheel in handen hebben. We zouden gaan horen zoals het door hen bedoeld was, dat wat hij op het punt stond aan te gaan zetten. Dat wat hij toen aanzette was echt niet fijn om naar te luisteren, ik hoop niet dat de artiest dat zo bedoeld had...

Koen K

Gadver... Als ze van die pretentieuze babbels gaan houden heb ik het heel snel gezien :-X

morca

Citaat van: Koen K op oktober 18, 2009, 22:24:21
Dat vind ik toch ietsje overdreven... Ik heb even bij KEF geluisterd (een paar minuutjes) en hoewel het zeker geen indruk maakte deed het toch echt geen pijn ;D Misschien een kwestie van programmamateriaal of zo.

het praaatje duurde al te lang wat ie daarna aanzette klonk zo schel dat het echt gewoon pijn aan me oren deed
heb de vorige 2 jaren dat ook gehad bij een heel duur merk was trouwens de vorige jaren dezelfde kamer en merk
weet niet meer of het toen ook kef was misschien weet Ejorne dat nog
maar het praatje dat wij in de studio zouden staan en de band op zouden moeten gaan nemen
dan was het een hele slechte band of de speakers zijn mijn smaak niet dat zou ook kunnen natuurlijk
doe mij de Martinlogan Spire maar wat een mooi geluid ga gauw sparen
dan haal ik die Denons waar ik het over had wel van de zolder als ie ze na 10 jaar nog niet ophaald kunnen ze daar mooi op met een mooie preamp en nog aan te schaffen goeie cd speler

had we geweten dat je er aan het helpen was waren we even komen luisteren en een paar pittige verzoekjes voor je gehad ;)
en effe ouwehoeren natuurlijk

Koen K

Ik had het gisteren nog gepost... Hierzo dus... :huh2:

Nou ja, jammer, volgende keer beter ;)

morca

Citaat van: Koen K op oktober 18, 2009, 23:11:13
Ik had het gisteren nog gepost... Hierzo dus... :huh2:

Nou ja, jammer, volgende keer beter ;)

ja weet het maar wij waren er gisteren dus las het pas toen ik terug kwam

nog wel wat cdtjes gekocht en hier nog lekker na zitten genieten toen zag ik pas dat je ook bij een demo aan het werk was
wel leuk denk ik beetje muziek draaien op zo,n mooie instalatie en mensen zien genieten
je zal wel een leuk weekend hebben gehad

inderdaad volgende keer beter wij waren het ook zat anders waren we nog wel naar de ht meeting gekomen

Ian G

Ik vond de Kef's wel lekker klinken, alleen de muziekkeuze vond ik ronduit slecht. Te veel nadruk op muziek met veel bas. Bovendien veel te luid. Op een gegeven moment zette die vertegenwoordiger zelfs missy elliot op om maar te laten horen hoe goed het systeem wel niet kon knallen.

Ondanks die nadelen vond ik de speakers wel lekker klinken, maar er had veel meer in die demo gezeten hadden ze iets minder bombastische muziek gedraaid op een normaler volume...

Ik was wel onder de indruk van de epson setup van BB&G. Deze liet voor mij zien dat een beamer in staat is om de beeldkwaliteit van een goede plasma te evenaren, iets dat ik (met beperkte beamer ervaring) nog niet eerder had gezien. Ohja, en de popcorn was heerlijk :-)

Koen K

Citaat van: morca op oktober 18, 2009, 23:16:28
ja weet het maar wij waren er gisteren dus las het pas toen ik terug kwam

Ah, OK, dan begrijp ik het ;)

Citaat
nog wel wat cdtjes gekocht en hier nog lekker na zitten genieten toen zag ik pas dat je ook bij een demo aan het werk was
wel leuk denk ik beetje muziek draaien op zo,n mooie instalatie en mensen zien genieten
je zal wel een leuk weekend hebben gehad

Ja, het was een leuk weekend. Er was, gezien het feit dat ADAM nog niet zo groot is in Nederland, helaas nog wat weinig mogelijkheid om wat eigenzinnigere muziek te draaien etcetera, maar we hebben onze best gedaan om er toch ook muzikaal een mooie tijd van te maken.

Morgen ga ik wat meer zelf op pad: CD'tjes mee en lekker luisteren in de andere kamers. Schijnbaar is het niet zo druk op de dealerdag, dus dat zou mooi uitkomen.

Citaat
inderdaad volgende keer beter wij waren het ook zat anders waren we nog wel naar de ht meeting gekomen

Daar was ik ook niet bij... Jammer, maar ik had er geen tijd voor...

Neazy

Vandaag ook naar VAD geweest. Ik had een entreekaartje gewonnen via Dynaudio.
Het mooie van die prijs was dat je een sessie met Jan Douwe Kroeske mocht bijwonen. Hij liet diverse stukken van de 2 meter sessies horen en had bij ieder muziekstuk een mooie ankedote of verhaal achter de opname. Die man is echt een begenadigd verteller.  :clapping: Dit was voor mij wel het hoogtepunt. Als hij weer een theatershow geeft, ga ik er naar toe.
Verder idd heel weinig aandacht voor beeld. De Epson demo was ook leuk, geluid was daar goed geregeld. Ik zag al dat er mensen waren die probeerden te achterhalen wat voor speakers het waren, maar ja in zo'n donker zie je d'r niet veel van. Het beeld was ook goed maar bleef toch wat achter bij de weergave bij de McIntosch stand. Waarschijnlijk een heel andere prijsklasse.
Positief was ook de presentatie van Ayre met de bijzondere dac. Het principe van jitter en andere zaken rondom digitaal transport werden duidelijk uitgelegd. Het klonk ook nog eens erg goed.
Ook het verhaal van Totem was leuk. De weergave is ontzettend los en ruimtelijk.
Verder vond ik ook de nieuwe Neat speaker goed klinken. Ook Highland audio viel op met de kleine niet te dure monitors.
Van Rotel zou er de nieuwe streaming bron te zien zijn voor zowel muziek op netwerk, internet radio en een 'normale' tuner. Idd alleen te zien, sterker nog alleen aan de buitenkant. Het binnenwerk zat er namelijk niet in!
Het viel me ook op dat er weinig originele aansprekende muziek werd gespeeld.
Komende edities zou ik graag meer aandacht willen voor de streaming producten voor zowel beeld en geluid.

jasjenl

Citaat van: Neazy op oktober 18, 2009, 23:48:40
De Epson demo was ook leuk, geluid was daar goed geregeld. Ik zag al dat er mensen waren die probeerden te achterhalen wat voor speakers het waren, maar ja in zo'n donker zie je d'r niet veel van. Het beeld was ook goed maar bleef toch wat achter bij de weergave bij de McIntosch stand. Waarschijnlijk een heel andere prijsklasse.
Ja, factor 10 prijsverschil ongeveer ;) En eerlijk gezegd, op de manier waarop ze die Sim2 hadden afgesteld vond ik de Epson een betere indruk achterlaten...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Neazy

Het zal ook wel komen doordat ik bij Epson op rij 1 zat en bij de SIM2 achter in de zaal.
De Epson gaf heel goed beeld maar was iets korreliger dan ik had verwacht. Zat misschien ook in de opname, een stukje uit of andere Oosterse film. Het stukje daarna uit Ratatouille maakte meer indruk.

advr

Citaat van: Neazy op oktober 18, 2009, 23:48:40
Vandaag ook naar VAD geweest. Ik had een entreekaartje gewonnen via Dynaudio.


Ik had ook een kaartje gewonnen maar bij mij zat er geen extra dingen bij.  :(
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

WickedGame

Heb toch nog een vraagje... wie kan mij vertellen (als ze natuurlijk bij Ken Ishiwata zijn geweest) welk frans nummer hij ten gehore bracht. Was een erg prettig nummer om te horen :)

Roger Black

Citaat van: advr op oktober 19, 2009, 07:14:44
Ik had ook een kaartje gewonnen maar bij mij zat er geen extra dingen bij.  :(

Bij mij ook niet :)

Big-L

Hallo VAD-gangers e.a.

Mijn allereerste bezoekje aan de VAD show op zondag 18 oktober, en het viel niet tegen.... mijn verwachtingen waren om de een of andere (onduidelijke) reden niet hoog gespannen, maar het viel in alle opzichten mee, niet al te druk, gezellige sfeer en fraaie spullen met veel mogelijkheden om (in vaak niet al te ideale situaties) te luisteren naar de sets.

Mijn voorkeur in HiFi/HT gaat vooral uit naar rust en realisme, en hier blonk de meeste apparatuur naar mijn mening helaas niet uit, veel "kwakend" mid en "schreeuwend" (of juist ultra dun/fijn) hoog.  Is dit dan waar wij liefhebbers op zitten te wachten?!  Ik heb helaas weinig "echte" cymbals gehoord, maar wel veel gesis en gekletter, om maar niet te spreken van zwaar overdreven (lees: schel/tetterende) middentonen!

Even een aantal (voor mij) gunstige uitzonderingen, en dit heeft niets met merkvoorkeur of eigen apparatuur te maken:
- Adam: muziekkeuze van mijn luistermoment was jazz, die niet buitengewoon goed, maar wel realistisch, klonk.
- Neat: kleine speaker met groot (redelijk realistisch) geluid.
- Guru: kleine speaker met groot geluid (hoge tonen niet mijn smaak, maar wel prachtig ruimtelijk).
- PMC: een echte professionele monitor, die niet helemaal naar mijn smaak, maar wel realistisch klinkt.
- Wilson Audio Sasha: Zeer realistisch, ik had ze graag nog met wat betere aansturing gehoord!
- B&W: ik ben geen fan, maar de surroundopstelling van Polyhymnia zette wat mij betreft wel de meest rustige en realistische voorstelling van de middag neer!


Ongunstige uitzonderingen waren (voor mij):
- Siltech-Arabesque-Bryston combinatie: Kan aan de versterking niet gelegen hebben, die ken ik goed uit de professionele wereld, maar het klonk in mijn oren echt afschuwelijk!  Aangezet mid-laag, geen middentonen en een s(l)issend hoog! Bovendien kreeg ik de indruk dat het uit fase klonk :nervous:.
- KEF: Sheena Easton zong "for you eyes only" toen ik binnen kwam, een naar mijn mening typische jaren 80 produktie, en dan nog van de mindere soort, wie kiest zoiets uit voor een demo :crazy:??!!, klank was erg vlak, met veel mid en scherp hoog, maar het demo-materiaal werkte ook niet echt mee...

De andere demos waren leuk om te horen, maar konden mij niet bekoren qua rust/realisme, wat niet altijd een gevolg is van de kwaliteit van de individuele apparatuur, maar ook van de opstelling, demo-materiaal, of combinaties van apparatuur/bekabeling e.d., die mij niet aanspreekt.

Al met al petje af voor de organisatie, ik vond het echt een kwaliteitsshow, met een prachtige uitstraling, die van de binnenkomst (vriendelijke dames met een prachtig drukwerkje) tot en met de afsluiting (ik ben geeindigd bij de Polyhymnia demo) voor een heerlijk middag heeft gezorgd!

Groeten,
Big-L





Roger Black

Citaat
- Neat: kleine speaker met groot (redelijk realistisch) geluid.
- Guru: kleine speaker met groot geluid (hoge tonen niet mijn smaak, maar wel prachtig ruimtelijk).
- PMC: een echte professionele monitor, die niet helemaal naar mijn smaak, maar wel realistisch klinkt.

Mee eens! Vooral die kleine Guru speakers spraken me erg aan..

GPO

Zaterdag geweest.

Het was 1 vd betere VAD -shows in jaren. De voorgaande 2 waren saai en voorspelbaar. Nu heb ik tenminste fatsoenlijke demo's gehoord (Joenit, KEF en die van McIntosh (met de Volent speakers)) waren gewoon goed. Heb zelfs wat eigen materiaal mogen draaien (Nirvana, Opeth... niet al te bruut). Dat is wel anders dan andere jaren.

Ik vond de KEFs wel 1 vd betere speakers die ik ooit gehoord hebt en ik vond het juist wel fijn dat het een beetje hard stond. Krijg je tenminste een beter idee wat zulke jongens (of dames zoals de presentator ze noemde) nou met flink wat volume laten horen. Erg indrukwekkend en zeker niet scherp zoals hier in dit topic beweerd wordt.

Maar goed smaken verschillen en gehoor ook... ;)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS