HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Citaat van: jowi op november  3, 2010, 14:27:20
Misschien maar een apart topic van maken? Ik raak nu ook een beetje de weg kwijt ;) de gemiddelde Dune gebruiker moet niet afgeschrikt worden door deze dingen natuurlijk :D

Graag, dit is hier echt chinees ;)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

MaxxMark

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

StefaanD

Citaat van: MaxxMark op november  3, 2010, 14:29:32
Das waar :) Zat er ook aan te denken!

De vraag is hoe nuttig het kan worden. Ik ben nog aan het zoeken, maar ik denk dat de hele user interface alles afvangt in een eigen process. Ofwel, er zal niet simpel weg een command aangeroepen kunnen worden om "next" en "previous" te doen bijvoorbeeld. Dus een custom laag waarmee je je mediaplayer kunt aansturen over het netwerk acht ik bijzonder klein :(

Enorm veel nuttigs zal er inderdaad niet inzitten toch niet wat aansturing betreft. Zie onder de firmware directory wel een icons directory e.d. staan misschien een eigen interface maken  ;) Tuurlijk wordt deze met een volgende firmware overschreven maar dat is gemakkelijk op te lossen op diverse manieren.

Iets waar 'k zit aan te denken, cron jobs zijn misschien mogelijk ? Voor wat te gebruiken dat blijft een open vraag  ;D

Misschien inderdaad beter een apart draadje aanmaken. Skank is helemaal de weg kwijt  :crazy:  ;D
Nu je kan natuurlijk veel meer naar de knopen helpen, zeker voor iemand die niet echt thuis is in de unix/lunix wereld. Voorzichtigheid is dus geboden en eerst een kopieetje maken van bestanden die je aanpast.

skank1

De belangrijkste info, know-how en weetjes op pagina 1 zou wel welkom zijn :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Meeuwtje

Beetje late reactie, kweet ut.
Nee ik had alles aan staan, nu nog steeds. Tevens het ik de optionele gb aansluiting ook nog aanstaan.
Ben nog even een tijdje bezig geweest met Allegro NFS, zelfs op XP laptop geinstalleerd, totaal geen resultaat, (dune) beeld bevriest bij aanklikken netwerkshare. :unhappy: :unhappy: Vind het erg jammer. (misschien eens een externe pc boer inschakelen om het werkend te krijgen, tegen betaling) of misschien kan iemand hier (op afstand) het wel werkend krijgen. :smile: :smile:
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

skank1

als ik dit zo lees:

dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf
Reformats am empty HDD to two partitions, and initializes System Storage on one of these partitions, w/o reinstalling the firmware.
NOTE: Using this service on 1.0/2.0 models will correctly initialize System Storage, but will not install Extra Applications; Extra Applications can be installed later by updating/reinstalling the firmware.
NOTE: The HDD intended to be reformatted by this service must be empty and must contain just single partition or no partitions at all (and this HDD must be the only such a HDD attached to the player). If it is not empty or contains several partitions, reformat it first (e.g. using the player built-in format function: choose HDD in the main menu, press INFO RC button, choose "Format Disk").
NOTE: This service reformats the HDD to two partitions (one using 2GB and second using the rest of HDD), and initializes the first 2GB partition as System Storage. The second partition is NOT formatted by this service; if you want to format it (and you probably do), you can format it e.g. using the player built-in format function: choose the HDD in the main menu, press INFO RC button, choose "Format Partition").

moet ik het volgende doen vanaf het begin

hdd in mijn dune steken
dune aankoppelen
1) eerst mijn hdd formatteren via de dune, omdat er dus nog partities opstaan
2) deze service dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf opstarten, dit kan ook in de dune zelf?
3) vervolgens mijn 2de partitie formatteren... (best als ntfs of als ext2/3???) wat is het beste?
de hdd blijft zoiezo in mijn dune zitten en zal nooit aan de pc komen te hangen.
Wat zijn de voor-nadelen van beide formatties?
Vervolgens kan ik beginnen overzetten?
Is er ook bepaalde structuur die ik moet aanhouden als ik yadis wil gaan gebruiken?

alvast bedankt !!!

riwi

Citaat van: skank1 op november  4, 2010, 10:17:01
2) deze service dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf opstarten, dit kan ook in de dune zelf?
Dat moet zelfs in de Dune. Je moet de .dsf ergens neer zetten waar je erbij kan (bv netwerk) en er met de AB naartoe navigeren en er op klikken met de AB.

Citaat van: skank1 op november  4, 2010, 10:17:01
3) vervolgens mijn 2de partitie formatteren... (best als ntfs of als ext2/3???) wat is het beste?
de hdd blijft zoiezo in mijn dune zitten en zal nooit aan de pc komen te hangen.
Wat zijn de voor-nadelen van beide formatties?
Vervolgens kan ik beginnen overzetten?
Is er ook bepaalde structuur die ik moet aanhouden als ik yadis wil gaan gebruiken?

alvast bedankt !!!
Kies gewoon een van beide. Bart zegt dat ie met tevredenheid ntfs gebruikt in de Dune. Ik heb met ext3 ook nergens last van gehad. Dirc zegt dat ie er tegen aan is gelopen dat de op ext3 geformateerde disk niet in de windows PC te lezen is (zonder extra drivers te installeren). Dat is zo.
Voor ntfs heb je minimaal de firmware 100916_2027_beta in de Base3.0 nodig.

Yadis ken ik niet.

Dirc

Mijn  Dune zit echt met kabel op de router (ik zet er dus ook met FTP of SMB media op) maar als ik op upgrades check zegt hij "check internet connection".

MaxxMark

Als je er vanaf het netwerk wel op kunt komen, denk ik toch echt dat er iets verkeerd zit wat betreft de default gateway instellingen.

Staan zowel de DNS en de Gateway netjes en correct ingesteld?

Als je als DNS je router gebruikt, probeer dan een keer als DNS de DNS van je provider zelf op te geven. Misschien dat dat scheelt.

Wat je ook even kunt proberen is de internet browser in de Dune. Als die netjes de homepage van HDI weer geeft werkt je internet verbinding goed. Als ook die niet werkt, dan is er toch echt iets verkeerd met je netwerk/internet settings op de Dune.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

skank1

Citaat van: Dirc I op november  4, 2010, 18:40:22
Mijn  Dune zit echt met kabel op de router (ik zet er dus ook met FTP of SMB media op) maar als ik op upgrades check zegt hij "check internet connection".

Hoe doe je dit? automatisch laten upgraden

Dirc

Citaat van: MaxxMark op november  4, 2010, 19:56:35
Als je er vanaf het netwerk wel op kunt komen, denk ik toch echt dat er iets verkeerd zit wat betreft de default gateway instellingen.

Staan zowel de DNS en de Gateway netjes en correct ingesteld?

Als je als DNS je router gebruikt, probeer dan een keer als DNS de DNS van je provider zelf op te geven. Misschien dat dat scheelt.

Wat je ook even kunt proberen is de internet browser in de Dune. Als die netjes de homepage van HDI weer geeft werkt je internet verbinding goed. Als ook die niet werkt, dan is er toch echt iets verkeerd met je netwerk/internet settings op de Dune.

Wellicht valt m'n IP net buiten de range omda tik m op 192.168.1.250 gezet heb?

Btw heb nu de laatste firmware erop en vanavond Troy gekeken (FTD) maar ieder hoofdstuk (niet aparte file) zorgt voor een hik-up in de audio. Hier had ik voorheen nooit last van.

jaco

Citaat van: Dirc I op november  5, 2010, 00:16:15
Wellicht valt m'n IP net buiten de range omda tik m op 192.168.1.250 gezet heb?
Welke reeks, wat is je subnet masker ?

Wat is het subnet op je router aan de lan kant ? (router adres in het lan en het subnetmasker)

Dirc

uh router adres 192.168.1.1.
Subnet het standaard 255.255 etc.

MaxxMark

Citaat van: Dirc I op november  5, 2010, 09:50:42
uh router adres 192.168.1.1.
Subnet het standaard 255.255 etc.

En dan het cruciale deel niet opnoemen ;)

Ik neem aan dat het 255.255.255.0 is (waarmee je dus inderdaad 192.168.1.1 t/m 192.168.1.254 hebt).  Als er geen 0 staat kan het inderdaad zijn dat hij er buiten valt.

Daarnaast zijn je DNS settings toch ook relevant.

Dirc

Sorry, klopt.255.255.255.0

maar dan zou 192.168.1.250 erbinnen vallen.

Dirc

Komt ie:

Citeer
IP Address: 192.168.1.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
Start IP Address: 192.168.1.100
DHCP: Enabled
DDNS: disabled
Maximum Number Of Users: 50
IP Address Range: 192.168.1.100 to 149
Static DNS: allemaal 0.0.0.0

Verder bij mijn Internet connection staat
Subnet: 255.255.254.0
2 maal een DNSen een default gateway en natuurlijk mijn IP address

MaxxMark

Citaat van: Dirc I op november  5, 2010, 10:33:48
Komt ie:

Staat er bij je internet connection van je Dune bij je DNS  een lokaal ip adres? (bijv die van je router; 192.168.1.1)

Verder vind ik de genoemde "static DNS" die in je DHCP server staat (er van uit gaande dat dat het eerste deel is) wat vreemd. Dit betekent dat indien er een DHCP request gedaan wordt, er geen DNS server wordt uitgegeven. Iets wat een bron van de problemen kan zijn indien je Dune via DHCP zn gegevens op haalt.

Vul daar eens de DNS van je provider in.

(ik kan trouwens nog niet echt hoogte krijgen van hoe je netwerk in elkaar steekt, er voelt 'iets' vreemd aan, en ik denk toch echt dat er ergens in je netwerk setup iets net niet lekker zit)

Dirc

DNS zie ik wel bij mn settings staan (die van de provider). Alleen hier zijn ze niet ingevuld. Dit is trouwens de router achter mn modem (van Ziggo).

riwi

Sommige routers staan alleen verkeer toe van een IP dat via DHCP is toegekend.
Dus als jij handmatig een IP aan de Dune hebt gegeven, dan kan het zijn dat de router daarvan geen verkeer wil accepteren omdat de router niet het IP adres heeft uitgedeeld.
Een soort beveiliging is dat (en een reden om de router bij het grof vuil te doen ;) )

Dirc

intern verkeer werkt wel.

van laptop naar dune. Alleen internet niet.

riwi

Maar als je de Dune eens via DHCP een IP laat krijgen, kan ie dan wel het internet op?

Dirc

Citaat van: riwi op november  5, 2010, 20:55:34
Maar als je de Dune eens via DHCP een IP laat krijgen, kan ie dan wel het internet op?

Dat kan ik even proberen. Het probleem is dat ik hem dan niet als netwerkshare kan instellen op mijn laptop.

Btw vandaag weer bij de nieuwe firmware wegvallen van geluid tussen hoofdstukken....

jowi

Ik merk trouwens dat ik de laatste tijd een aantal download bluray's heb die niet willen spelen. De 6 disk BD House S6 bijvoorbeeld doet het niet (disc start maar de Dune blijft met een zwart beeld en een teller op 0000 hangen) maar ook een BDvan een paar weken terug, Romeo + Juliet, heeft hetzelfde effect. Het lijkt op het hangen van de Avatar BD trouwens, die doet het bij mij ook nog steeds niet. Iemand gelijksoortige ervaringen? En nee het ligt niet aan het feit dat ze gedownload zijn, dus bespaar je de moeite.

Dirc

Heb hier het wegvallen van het geluid ook met de complete serie van 24, welke het eerst op de 1555 firmware prima deed.