HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

jowi

Nee ik heb het niet over wegvallen van beeld of geluid, maar over een BD disk die gewoon niet wil starten. Ik kan wel naar de losse stream folder browsen en daar de M2TS file starten, dat loopt dan prima, maar de BD menustructuur wil ie blijkbaar niet opstarten.

jaco

Citaat van: Dirc I op november  5, 2010, 22:53:05
Dat kan ik even proberen. Het probleem is dat ik hem dan niet als netwerkshare kan instellen op mijn laptop.

Btw vandaag weer bij de nieuwe firmware wegvallen van geluid tussen hoofdstukken....

Je kunt ook gewoon je Dune een fixed adres geven in de DHCP pool.
De meeste routers zullen niet willekeurig uit de reeks uitdelen, en aan het begin of het eind beginnen.
Dus dat punt wat Riwi aanhaalt kunt je zo uitsluiten.
Dan is er haast geen kans dat je duplicate adres krijgt.

Meestal worden de DNS settings die de router aan de WAN (provider) kant krijgt ook op het LAN doorgegeven. Dat kun je testen als je een PC hebt en ipconfig /all in een command venstertje uitvoert. Als daar een DNS setting bij staat geeft je router deze toch door met DHCP lijkt me.

Dirc

1.) terug naar firmware 1555 fixed mijn geluid wegvallen probleem
2.) de dune ip 192.168.1.49 geven geeft hem toegang tot internet.

riwi

Je router blokte dus verkeer van adressen buiten de DHCP pool.

In veel routers kan je een 'vast' DHCP adres configureren voor een client.
In linux termen heet dat de 'host' optie. Je doet dat door ergens het MAC adres van de 'vaste' client in te voeren, met het bijbehorende IP adres. Officieel moet dat adres altijd buiten de pool liggen.

Maar zoals je het nu hebt werkt het en is de kans op IP conflicten ook niet groot :)

Dirc

Citaat van: riwi op november  7, 2010, 11:48:48
Je router blokte dus verkeer van adressen buiten de DHCP pool.

In veel routers kan je een 'vast' DHCP adres configureren voor een client.
In linux termen heet dat de 'host' optie. Je doet dat door ergens het MAC adres van de 'vaste' client in te voeren, met het bijbehorende IP adres. Officieel moet dat adres altijd buiten de pool liggen.

Maar zoals je het nu hebt werkt het en is de kans op IP conflicten ook niet groot :)

Dit heb ik nu in de router gedaan, binnen de pool en werkt prima.
Binnenkort toch een andere router, aangezien deze geen 120 mbit aan kan......

Bama

Heb nu ook veel problemen met het geluid, is vaak niet om aan te horen. Moet ik nu ook terug naar de vorige software?
Zo ja hoe doe ik dat en waar vind ik die nog en moet ik dan de auto update uitzetten?

Dirc

Citaat van: TonBert op november  9, 2010, 00:13:13
Heb nu ook veel problemen met het geluid, is vaak niet om aan te horen. Moet ik nu ook terug naar de vorige software?
Zo ja hoe doe ik dat en waar vind ik die nog en moet ik dan de auto update uitzetten?

Bij mij was het de oplossing. Ik ben via auto update gegaan en toen de 1555 gekozen.

TheSpeedSkater

Sinds een paar dagen problemen met de Dune... Hij speelt bijna niets meer af. Niets veranderd aan de settings. Volledige BR structuur 1:1 gaat goed, maar alle andere files ed worden niet meer ondersteund...? Krijg wel geluid maar geen beeld. Epson geeft blauw beeld na seconde of 10. Foutmelding: wordt niet ondersteund vanuit de projector.
Heb al andere HDMI input getest, geen resultaat.

Iemand een idee?

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Dirc

HDMI kabel?

Ik neem aan dat je je PJ hebt uitgesloten en ook een andere bron gepakt hebt op dezelfde HDMI poort

Kjelt

Wellicht per ongeluk deep color aangezet (36 bits?)

TheSpeedSkater

Citaat van: Dirc I op november  9, 2010, 12:24:40
HDMI kabel?

Ik neem aan dat je je PJ hebt uitgesloten en ook een andere bron gepakt hebt op dezelfde HDMI poort
HDMI kabel is ok, heb ik getest.

TheSpeedSkater

Citaat van: Kjelt op november  9, 2010, 12:43:02
Wellicht per ongeluk deep color aangezet (36 bits?)
Zou ik moeten checken maar ik heb niets aangepast.

riwi

Citaat van: TheSpeedSkater op november  9, 2010, 12:21:34
Iemand een idee?

Probeer hem eens hard uit en aan te zetten. Ik heb sinds de laatste FW ook gehad dat plots .ts files niet meer gespeeld werden. Na de harde reboot was het weer OK bij mij.

Dus hard uitzetten : met de AB de power knop 5 sec ingedrukt houden. En evt ook (daarna) effe met de knop op de voorkant de stroom eraf halen.

Liefst eerst met de AB en dan pas de front power knop ivm het nette afsluiten van de linux onderlaag.

TheSpeedSkater

Goede tip de laatste. Nog niet gedaan. Wel de knop aan en uit (geen resultaat) de 5sec kende ik nog niet..

jowi

Beetje een long shot maar re-init en/of format de interne system storage ook een keer.
Hier vind je wat .dsf dingen die je kunt uitvoeren om dat voor je te doen, en wat uitleg: http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/

Dirc

Vreemd dat verder niemand hinder ondervind van het wegvallen van geluid bij hoofdstukken.

jowi

Citaat van: Dirc I op november  9, 2010, 13:42:12
Vreemd dat verder niemand hinder ondervind van het wegvallen van geluid bij hoofdstukken.
Bij de overgang van DVD chapters bedoel je? Dat is een bekend probleem. Volgens mij is dat ook al een paar keer geroepen.
bij Bluray en losse files komt het niet voor.

Maar ja wie kijkt er dan ook nog dvd's :D :devil:

riwi

Dirc

Klopt. Tja niet alles is er op BD......
Btw in firmware 1555 nergens last van.

jowi

Haha :D ik heb ook nog aardig wat dvd's op harddisk staan hoor, vooral veel muziek dvd's en dingen als shows van cabaretiers en Britse comedy zoals Red Dwarf, Bottom, Blackadder, Fawlty Towers etc. Kijk ik toch nog regelmatig naar. En daar viel mij ook al op dat bij veel dvd's het geluid tussen chapters vaak even wegvalt.

Kjelt

DVD..... uh ja dat brengt me op een andere vraag, hoe rip ik mijn laserdiscs zodat de Dune ze kan afspelen, ze passen nl niet in het laatje  :D

Davey

Citaat van: jowi op november  9, 2010, 14:15:26
Haha :D ik heb ook nog aardig wat dvd's op harddisk staan hoor, vooral veel muziek dvd's en dingen als shows van cabaretiers en Britse comedy zoals Red Dwarf, Bottom, Blackadder, Fawlty Towers etc. Kijk ik toch nog regelmatig naar. En daar viel mij ook al op dat bij veel dvd's het geluid tussen chapters vaak even wegvalt.

Klopt maar het wegvallen is maar een fractie van een seconde tussen hoofdstukken en niet eens altijd. Ik heb de hele collectie van Stephen King die ik nog wel eens bekijk en het meeste zijn nog DVD.

gsuk

Citaat van: Dirc I op november  9, 2010, 13:42:12

moet je misschien wat beter deze topic lezen ;)

is het nog gelukt met auto updates?

gr Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

riwi

Voor de DVD lovers : Je kan met handbrake (gratis opensource tool die x264 gebruikt) gemakkelijk je geripte DVDs omzetten naar mp4 of mkv. Worden ze nog wat kleiner ook. Kost een uurtje of zo per DVD, dus als je veel DVD's hebt misschien niet zo interessant. Je kan wel de DVD's achter elkaar queue'en, dus de PC een paar nachtjes laten draaien en klaar is handbrake.

Dirc

Citaat van: gsuk op november  9, 2010, 18:22:08
moet je misschien wat beter deze topic lezen ;)

is het nog gelukt met auto updates?

gr Emile

Ja, als je beter zou lezen  ::) dan zou je zien dat ik terug was naar 1555 vanwege wegvallend audio.