HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Dirc

Citaat van: riwi op november  2, 2010, 20:27:14
Ik denk dat je moeite moet doen om het verschil in kwaliteit te zien tussen de Panasonic en de Dune. Ik vind bij mij de Oppo wel mooier dan de Dune.
Maar ik zou de Pana er bij houden al was het alleen maar voor de mogelijkheid van het afspelen van echte bluray schijfjes. Die passen niet in de Base. Ik vind de bluray speler van de Prime te traag en iets te lawaaierig.

Precies zoals ik het hier heb staan.

skank1

Citaat van: riwi op november  2, 2010, 20:24:40
Ik weet niet precies waar de Dune het allemaal voor gebruikt. Maar om Bluray profile 2.0 te kunnen zijn MOET je als speler 1GB aan opslag hebben. Dus voor Bluray met BD Live capabilities heb je system storage nodig. Er zijn nog wel een paar zaken die het gebruiken. o.a. de web browser van de Dune.
In ieder geval is het maar 2GB dus maar 1 promille van je 2TB schijf :)
Achteraf an je het niet meer toevoegen omdat het scriptje de harddisk wist. Dus als je het in het begin doet is dat het handigste.

ext2/ext3 geeft IN de Dune het minste problemen. Maar als je de schijf eruit haalt en aan je windows PC hangt kan je er niets mee zonder de apparte ext2fsd drivers voor windows.
Als je ntfs doet kan je de schijf in iedere windows PC hangen en vol kopieren, da's wel handig. Hopelijk is de Dune er stabiel mee.
Ik moet zeggen dat ik de Dune nooit op de schijf laat schrijven (ik doe nooit kopieer of delete acties via de AB). Als er niet geschreven wordt kan er ook niets kapot gaan volgens mij.

Ok das duidelijk dan, gewoon aanmaken die system storage, dit kan gewoon via de dune zelf he? Hoef ik niet via usb stick te doen...
Na het aanmaken daarvan, gewoon de rest formatteren in ext2/ext3 (moet je hierin kiezen, of is dit beide...) Vermits de schijf in de dune blijft en nooit aan verhuist naar mijn pc
Je zegt dat je niks laat schrijven, maar hoe komt je hdd dan voller?  Je schrijft dan toch via je pc ofzo...

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Citaat van: riwi op november  2, 2010, 20:27:14
Ik denk dat je moeite moet doen om het verschil in kwaliteit te zien tussen de Panasonic en de Dune. Ik vind bij mij de Oppo wel mooier dan de Dune.
Maar ik zou de Pana er bij houden al was het alleen maar voor de mogelijkheid van het afspelen van echte bluray schijfjes. Die passen niet in de Base. Ik vind de bluray speler van de Prime te traag en iets te lawaaierig.

MMM dan twijfel ik nog ;)
Voorlopig dan maar houden zeker
Ik vind het wel jammer om dan langs de ene kant alles op hd te hebben en dan nog met aparte brschijfjes te zitten....
De bd65 vind ik zelf ook erg traag ;)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

skank1

Citaat van: Dirc I op november  2, 2010, 20:28:14
Precies zoals ik het hier heb staan.

en dat is? met een pana of oppo

Dirc

Pana BD60 voor schijfjes en de Dune voor de rest.

riwi

Citaat van: skank1 op november  2, 2010, 20:34:20
Je zegt dat je niks laat schrijven, maar hoe komt je hdd dan voller?  Je schrijft dan toch via je pc ofzo...

Heb vanavond toch via SMB wat op de schijf zitten te kopieren.. Ik had dus gelogen ik schrijf wel.. :) Maar ik heb ext2/ext3 op de interne schijf, dat kan de linux/Dune core wel goed ;)

system storage kan je aanmaken via het scriptje van de dune support site :
http://dune-hd.com/firmware/

Hier onder staat het stuk om een stukje van je harddisk als system storage te initialiseren :
http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/

Dit filetje wil je dan hebben : dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf
en runnen door er met de Dune op te enteren met de AB.

bart_nl

Citaat van: skank1 op november  2, 2010, 20:34:20Je zegt dat je niks laat schrijven, maar hoe komt je hdd dan voller?  Je schrijft dan toch via je pc ofzo...
ik formatteer alle schijven NTFS, schijf vol zetten doe ik via wisselframe in de PC en via de Dune vewijder ik vooral weer films. Dat werkt prima met NTFS.

skank1

Citaat van: riwi op november  2, 2010, 20:43:01
Heb vanavond toch via SMB wat op de schijf zitten te kopieren.. Ik had dus gelogen ik schrijf wel.. :) Maar ik heb ext2/ext3 op de interne schijf, dat kan de linux/Dune core wel goed ;)

system storage kan je aanmaken via het scriptje van de dune support site :
http://dune-hd.com/firmware/

Hier onder staat het stuk om een stukje van je harddisk als system storage te initialiseren :
http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/

Dit filetje wil je dan hebben : dune_service_make_system_storage_on_hdd_partition.dsf
en runnen door er met de Dune op te enteren met de AB.

Waarvoor dank!

jowi

Cool :o telnet sessie met de Dune kan dus wel als de Dune met eerder beschreven wijze in DEBUG mode gezet wordt 8)

Dirc

jowi

Citaat van: Dirc I op november  2, 2010, 20:59:19
lol en wat kun je er nu mee
... héél veel :worship: als je weet wat en hoe. Ben helaas zelf niet thuis in unix/linux... maar laten we zeggen, het is niet langer een gesloten doos :o

coned (banned)

Citaat van: jowi op november  2, 2010, 21:05:40
... héél veel :worship: als je weet wat en hoe. Ben helaas zelf niet thuis in unix/linux... maar laten we zeggen, het is niet langer een gesloten doos :o

het was nooit een gesloten doos, enkel vond ik geen enkele indicatie van GPL compliancy bij Dune
ze gebruiken gpl, dus moeten ze minstens deze licentie vermelden, en alle GPL code wat ze hergebruiken en veranderen vrijgeven op verzoek
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

jowi

Het was wel een gesloten doos, want je kon er gewoon niet in. Of dat nu wel of niet 'mocht' van de GPL.
Maar goed Coned, nu kun je lekker rondkijken... misschien kun je wat interessants vinden. Ik ben er niet echt in thuis.
Met openSSH en optware moet je een heel eind kunnen komen begrijp ik.

fugazi_2009

System storage wordt ook gebruikt voor bijvoorbeeld de shortcut functionaliteit. Je kan bij een folder selecteren dat je een shortcut wilt hebben naar die folder op het homescherm (dit heb ik met mijn muziekdirectory gedaan), maar dan moet je dus wel system storage hebben anders dan kan dit niet. En ik kwam dus wel pas achter toen ik de schijf al geformateerd had en er al al mijn muziek op had staan. Dus dat kon ik toen weer opnieuw er op gaan zetten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jvanhambelgium

Citaat van: Dirc I op november  2, 2010, 20:59:19
lol en wat kun je er nu mee

vb webserver erop zetten, tooltjes om van newgroups te downloaden etc,etc,
Uiteraard allemaal niet zo simplel en echt wel niet voor de standaard gebruiker, maar al bij al wel leuk. Het zat er aan te komen natuurlijk.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dirc

ik wacht wel tot het 'veilig' kan....

celerontje

Citaat van: jowi op november  2, 2010, 21:05:40
Dat krijg je ervan als je voor bedrijven werkt die geld uitgeven aan Microsoft alsof het suikeroompjes zijn! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: jowi op november  2, 2010, 20:58:19
Cool :o telnet sessie met de Dune kan dus wel als de Dune met eerder beschreven wijze in DEBUG mode gezet wordt 8)

Moest je echt terug in FW versie? Of kon je gewoon bij system info 911911 typen en daarna die commando's?

Mooi hoor. Leuk dat je het uitgeprobeerd hebt.

jowi

Je moet blijkbaar echt terug naar 1444 inderdaad zoals beschreven. 911911 werkt niet in de laatste firmware. Tik je bij 1444 in het information scherm de code in, dan verschijnt de tekst 'DEBUG MODE' in beeld rechtsonder en vanaf dat moment kun je met telnet connectie maken. Voorzover ik begrijp zou je dan in 1444 wat commando's moeten doen en meuk moeten installeren en dan pas updaten naar een hogere versie, maar zeker weten doe ik het niet, en eerlijk gezegd ga ik dat ook niet uitproberen zolang ik niet vloeiend russisch dan wel linux spreek ;) meer info: http://forum.hdtv.ru/index.php?showtopic=3188

riwi

Maar de debug mode blijft aan staan als je upgrade. Dus dan zou je ook later dingen kunnen installeren nog.
Enige 'probleem' zou kunnen zijn dat HDI met een toekomstige FW de debug mode weer UIT zet op een of andere manier.

Op zich is het al aardig dat je in logs kan kijken en in config files kan snuffelen.

jowi

Citaat van: riwi op november  2, 2010, 22:00:31
Maar de debug mode blijft aan staan als je upgrade.
De debugmode gaat uit na een reboot... en dus ook na een upgrade ;)

jowi

Citaat van: celerontje op november  2, 2010, 21:39:59
Dat krijg je ervan als je voor bedrijven werkt die geld uitgeven aan Microsoft alsof het suikeroompjes zijn! :D
Nou... wij geven meer uit aan Oracle en aan HP etc kan ik je melden... ik ben op dit moment de enige .NET ontwikkelaar bij ons, de rest werkt allemaal in mysql, php etc. Ik zal er waarschijnlijk binnenkort ook aan moeten geloven :o is misschien ook wel leuk om eens iets anders te gaan doen, zeker nu zelfs ik als verstokt Microsoft fanboy zie dat de linux wereld steeds groter en groter wordt, en dat daar heel veel leuke innovaties vandaan komen. Maar ook dat veel apparaten meer en meer op Linux etc draaien, en dan de kennis hebben om daar wat in te kunnen klooien is wel leuk natuurlijk... Time for a change :)

MaxxMark

had het vanavond helaas te druk om eens even lekker rond te gaan snuffelen op de Dune... Wil het zeker een deze dagen eens gaan doen. Zoals ik al eerder in het topic zei lijkt het me best aardig als er een zeer eenvoudige/simpele manier is om de media player aan te sturen. Dan kan de dune zonder scherm gebruikt worden om mp3tjes af te spelen ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Ik zie trouwens daar "debug_dump.sh" staan.

Als je die zou aanpassen dat ie vanuit het shellscript de telnetd (of sshd) start, dan kan je met de "Debug Dump" code zorgen dat het enabled wordt.

Ik denk trouwens dat ze aardig wat moeite moeten doen om mensen buiten de dune te krijgen als ze eenmaal met de 1444 er op kunnen komen. Er is altijd wel een script aan te passen dat op slinkse manier een telnetd start. In het ergste geval laat je zo'n script gewoon telnetd ergens vandaan kopieren.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jowi

Citaat van: MaxxMark op november  3, 2010, 00:32:10
Ik zie trouwens daar "debug_dump.sh" staan.

Als je die zou aanpassen dat ie vanuit het shellscript de telnetd (of sshd) start, dan kan je met de "Debug Dump" code zorgen dat het enabled wordt.

Ik denk trouwens dat ze aardig wat moeite moeten doen om mensen buiten de dune te krijgen als ze eenmaal met de 1444 er op kunnen komen. Er is altijd wel een script aan te passen dat op slinkse manier een telnetd start. In het ergste geval laat je zo'n script gewoon telnetd ergens vandaan kopieren.
Daarom denk ik deze stap in de handleiding als je eenmaal 'binnen' bent?
19. Voer het commando uit: touch / config / telnetd

Ik moet me echt in gaan leren want ik heb werkelijk geen idee waar je het precies over hebt ;) ik heb echt nog nooit met linux (achtige) systemen gewerkt. Dus zaken als telnetd (waar staat die 'd' voor?) en waarom dat (blijkbaar) belangrijk is (we hebben zo toch al een telnet verbinding?) of wat precies shellscript is (de command line? soort batchfile?) geen idee, no-pompom dus ja :nopompom: