HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: skank1 op november  1, 2010, 14:58:45
Hoe werkt alles eigenlijk bij de dune?
Bij de mede8er waren dit 2 files: about.jpg en een folder.jpg die je dan bij je films plaats
Vervolgens weet de firmware er weg mee
Hoe werkt dit bij de dune?

De Dune is veel flexibeler van opzet.
Maar er is een dune_folder.txt file nodig om het te sturen.
Je kan je Dune_folder.txt zo maken dat je oude about.jpg en folder.jpg plaatjes gelezen worden.

Er zijn al topics over met wat uitleg. Ik ga dat hier nu niet allemaal herhalen ;) want
Citaat van: skank1 op november  1, 2010, 10:29:13
Nu heb ik niet echt veel zin om 110 pagina's te lezen
daar heb ik geen zin in.

Hier kan je wat beginnen te lezen :
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95558.msg1666622#msg1666622

skank1

Citaat van: riwi op november  1, 2010, 19:40:52
Je kan je Dune_folder.txt zo maken dat je oude about.jpg en folder.jpg plaatjes gelezen worden.

Er zijn al topics over met wat uitleg. Ik ga dat hier nu niet allemaal herhalen ;) want daar heb ik geen zin in.

mmm ok bedankt
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Iets voor gevorderden dit, maar heeft iemand dit wel eens geprobeerd? (vertaald uit het russisch ;) )
Een manier om in een soort service/console mode van de Dune te komen :headbanging:...
De bedoeling is om dan Optware te installeren... wellicht iets voor de linux freaks onder ons?
Wat kunnen we er verder mee, wat is Optware precies?

Gedetailleerde instructies:
1. Start Dune
2. We wachten op wanneer het wordt geladen
3. Druk op de knop op de SETUP
4. Het kiezen van DIVERSE
5. Het kiezen van Firmware Update (als het item is niet, dan de firmware-update vanaf een externe schijf naar versie 1555 of gewoon een downgrade naar versie 091229_1411_beta, in welk geval u kunt weglaten punten 8.6 ( een site met firmware ), herhaal dan de punten 1-5)
6. Push controleren van het beschikbare UPDATES
7. Kies Toon alle versies
8. Kiezen 091229_1411_beta (instabiele)
9. Te stellen.
10. ... blah blah blah ... reboot
11. Druk op de knop op de SETUP
12. Kiezen voor INFORMATIE
13. toets in 911911
14. Bericht moet verschijnen op de service mode.
15. Verbindt telnet (vanaf de computer)
16. Voert gebruikersnaam (root)
17. Wachtwoord (leeg - druk gewoon op ENTER)
18. Druk op ENTER
19. Voer het commando:

touch / config / telnetd

20. geef het commando:

reboot

21. Druk op de knop op de SETUP
22. Kiezen voor INFORMATIE
23. De inscriptie op de service mode aanwezig moeten zijn
24. Update de firmware naar versie 1555 met een externe schijf (het adres van de site, zie de opmerking bij paragraaf 5)
25. Herhaal de stappen 21-23
26. Telnet verbindt, stelt optware, hoe doe ik zelfstandig verder te gaan.

Dirc

Juist, wat kun je ermee (kapot maken)?

jowi

Citaat van: Dirc I op november  2, 2010, 08:56:10
Juist, wat kun je ermee (kapot maken)?
Meer dan je lief is denk ik... dus niet aan beginnen als je niet echt weet wat je aan het doen bent...

Alleycat

Citaat van: riwi op november  1, 2010, 19:40:52

Er zijn al topics over met wat uitleg. Ik ga dat hier nu niet allemaal herhalen ;) want daar heb ik geen zin in.

Dune explorer 2.06 does the trick
Pioneer PDP LX5090 ISF | Pioneer BDP LX71 | Meridian 558 | Sony STR DB930 QS | Infinity Reference 100 MKII | 4x Infinity Reference 61 MKII | Yamaha YST SW320 | Samsung DCB H360RS | Cisco8455DVB | XBOX360 elite | Logitech H 525 | DUNE HD base 3.0

MaxxMark

Citaat van: jowi op november  2, 2010, 08:54:00
Iets voor gevorderden dit, maar heeft iemand dit wel eens geprobeerd? (vertaald uit het russisch ;) )
Een manier om in een soort service/console mode van de Dune te komen :headbanging:...

Nice! :) Ik ga binnenkort maar eens op onderzoek uit denk ik.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

skank1

vraagje

formatteer ik mijn interne hdd in mijn dune best alst ext2/3 of als nfts? vermits de beta nu nfts write ondersteund!
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

frankp

Beste Dune-gebruikers,

ik ben er hard over aan het denken om mijn huidige mediaplayer, een Asus O!play, te gaan vervangen. Deze is nu in combi met mijn
HT veel te summier in mogelijkheden (crappy interface, slechte ondersteuning, geen HD audio passthrough :nervous:)

Ik nijg nu heel erg naar een Dune, maar mijn keus is nog niet helemaal gemaakt. Moet ik gaan voor een Dune 3.0 base of toch nog even wachten op de
nieuwe Smart? Hierbij vooral kijkend naar mijn wensen:

* Blu-ray iso's afspelen met volledig menu
* HD audio passthrough
* NAS functie actief in stand-by (bij het plaatsen van een interne schijf)
* Budget "rond de €250,00"

Graag jullie advies.

Dirc

volgens mij werkt dat allemaal bij mij (dune Base 3.0) alleen de NAS niet kunnen proberen.

Alleycat

Citaat van: frankp op november  2, 2010, 16:11:19
Beste Dune-gebruikers,

ik ben er hard over aan het denken om mijn huidige mediaplayer, een Asus O!play, te gaan vervangen. Deze is nu in combi met mijn
HT veel te summier in mogelijkheden (crappy interface, slechte ondersteuning, geen HD audio passthrough :nervous:)

Ik nijg nu heel erg naar een Dune, maar mijn keus is nog niet helemaal gemaakt. Moet ik gaan voor een Dune 3.0 base of toch nog even wachten op de
nieuwe Smart? Hierbij vooral kijkend naar mijn wensen:

* Blu-ray iso's afspelen met volledig menu
* HD audio passthrough
* NAS functie actief in stand-by (bij het plaatsen van een interne schijf)
* Budget "rond de €250,00"

Graag jullie advies.

Nas in standby werkt ook
Pioneer PDP LX5090 ISF | Pioneer BDP LX71 | Meridian 558 | Sony STR DB930 QS | Infinity Reference 100 MKII | 4x Infinity Reference 61 MKII | Yamaha YST SW320 | Samsung DCB H360RS | Cisco8455DVB | XBOX360 elite | Logitech H 525 | DUNE HD base 3.0

riwi

Citaat van: skank1 op november  2, 2010, 14:05:42
vraagje

formatteer ik mijn interne hdd in mijn dune best alst ext2/3 of als nfts? vermits de beta nu nfts write ondersteund!

Je moet eerst bedenken of je system storage wilt hebben voor je gaat formateren. In sommige dunes zit het in (in een soort interne USB flash). Als je een base hebt dan kan je ervoor kiezen om system storage (bv 2GB) op de schijf aan te maken. Dat moet voordat je partities maakt. In de tools directory bij de HDI firmwares staat een dsf file waarmee je system storage kan maken op je schijf.

Voor de navolgende partionering kan je tegenwoordig kiezen tussen ext2/ext3 en ntfs. Mijn schijf is ext3 gedaan omdat : 1) je er toen anders niet op kon schrijven met de Dune met de toenmalige firmware en 2) ik toch een Sharkoon quickconnect aan een linux PC heb hangen en de meeste film bij mij op het linux PCs staan.
Bij andere players met custom ntfs support (zoals de tvix) ging er nog wel eens wat mis met schrijven op een ntfs schijf. Ik heb nog geen negatieve berichten hierover mbt de Dune gelezen.

riwi

Citaat van: Alleycat op november  2, 2010, 16:22:58

Nas in standby werkt ook

Hoe werkt dat dan?
Als ik met de AB mijn Dune base uit(standby) zet dan kan ik er met de PC niet meer bij volgens mij.

Dirc

nadeel van ext2/3 vh weekend ondervonden.
Ik had mijn schijfje afgekoppeld en meegenomen naar een verjaardag.

Daar aan mijn (windows) laptop gekoppeld om even simpel wat muziek te draaien.
Helaas......en ook geen ext2/3 drivers aanwezig en ook geen internet  :P

Dirc

Citaat van: riwi op november  2, 2010, 16:41:32
Hoe werkt dat dan?
Als ik met de AB mijn Dune base uit(standby) zet dan kan ik er met de PC niet meer bij volgens mij.

Ik kan dan zowieso nog bij mijn interne schijf maar volgens mij niet bij de schijven die via USB en SATA zitten via SAMBA, maar alleen via FTP.

frankp

Citaat van: Dirc I op november  2, 2010, 16:42:27
Ik kan dan zowieso nog bij mijn interne schijf maar volgens mij niet bij de schijven die via USB en SATA zitten via SAMBA, maar alleen via FTP.

Dat is dus positief!

Nog even een ander vraagje.
Lees ik het nou goed dat je via de USB slave een ander apparaat kan aansluiten die gebruik maakt van de interne harde schijf?
Edit: Dit gaat dan om de nieuwe Smart.

EdSki

Citaat van: jowi op november  2, 2010, 08:54:00
De bedoeling is om dan Optware te installeren... wellicht iets voor de linux freaks onder ons?
Wat kunnen we er verder mee, wat is Optware precies?

Gedetailleerde instructies:
1. Start Dune
2. We wachten op wanneer het wordt geladen
3. Druk op de knop op de SETUP
4. Het kiezen van DIVERSE
5. Het kiezen van Firmware Update (als het item is niet, dan de firmware-update vanaf een externe schijf naar versie 1555 of gewoon een downgrade naar versie 091229_1411_beta, in welk geval u kunt weglaten punten 8.6 ( een site met firmware ), herhaal dan de punten 1-5)
6. Push controleren van het beschikbare UPDATES
7. Kies Toon alle versies
8. Kiezen 091229_1411_beta (instabiele)
9. Te stellen.
10. ... blah blah blah ... reboot
11. Druk op de knop op de SETUP
12. Kiezen voor INFORMATIE
13. toets in 911911
14. Bericht moet verschijnen op de service mode.
15. Verbindt telnet (vanaf de computer)
16. Voert gebruikersnaam (root)
17. Wachtwoord (leeg - druk gewoon op ENTER)
18. Druk op ENTER
19. Voer het commando:

touch / config / telnetd

20. geef het commando:

reboot

21. Druk op de knop op de SETUP
22. Kiezen voor INFORMATIE
23. De inscriptie op de service mode aanwezig moeten zijn
24. Update de firmware naar versie 1555 met een externe schijf (het adres van de site, zie de opmerking bij paragraaf 5)
25. Herhaal de stappen 21-23
26. Telnet verbindt, stelt optware, hoe doe ik zelfstandig verder te gaan.
Hey cool!

Ga ik van het weekend eens proberen

fugazi_2009

Citaat van: riwi op november  2, 2010, 16:41:32
Hoe werkt dat dan?

Je geeft zelf al het verschil aan, je kunt hem echt uit zetten of standby. In de standby mode wordt enkel de video output en de interne hd uitgeschakeld. De speler zou dus waarschijnlijk wel bereikbaar zijn en hopelijk is die zo slim om dan wanneer nodig de hd weer te starten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Citaat van: fugazi_2009 op november  2, 2010, 18:10:53
Je geeft zelf al het verschil aan, je kunt hem echt uit zetten of standby. In de standby mode wordt enkel de video output en de interne hd uitgeschakeld. De speler zou dus waarschijnlijk wel bereikbaar zijn en hopelijk is die zo slim om dan wanneer nodig de hd weer te starten.

Dat snap ik. Als ie echt uit staat kan je er niet bij :)
Ik dacht dat je er ook niet bij kon als ie in Standby staat. Ik heb het net getest met mijn base op de slaapkamer. Die staat nu op Standby (soft power off) en dan kan ik gewoon met SMB erbij (dus --> net use L: \\192.168.1.7\riwihdd  )
Netjes wel, wist ik niet.

Ik zet hem echter meestal echt echt uit omdat ik anders niet kan slapen van het gezoem van de harddisk of de fan in de base.

skank1

Citaat van: riwi op november  2, 2010, 16:40:00
Je moet eerst bedenken of je system storage wilt hebben voor je gaat formateren. In sommige dunes zit het in (in een soort interne USB flash). Als je een base hebt dan kan je ervoor kiezen om system storage (bv 2GB) op de schijf aan te maken. Dat moet voordat je partities maakt. In de tools directory bij de HDI firmwares staat een dsf file waarmee je system storage kan maken op je schijf.

Voor de navolgende partionering kan je tegenwoordig kiezen tussen ext2/ext3 en ntfs. Mijn schijf is ext3 gedaan omdat : 1) je er toen anders niet op kon schrijven met de Dune met de toenmalige firmware en 2) ik toch een Sharkoon quickconnect aan een linux PC heb hangen en de meeste film bij mij op het linux PCs staan.
Bij andere players met custom ntfs support (zoals de tvix) ging er nog wel eens wat mis met schrijven op een ntfs schijf. Ik heb nog geen negatieve berichten hierover mbt de Dune gelezen.

Mooie uitleg, maar wat bedoel je met system storage?
Gaat dit om bv windows systeem files ofzo?
Op die interne hdd van me in de dune, komen enkel films, concerten en muziek (en fotos)
Ik zie het nut niet dan van system storage? of ik snap het niet goed  :eh:
Kan er iemand mij ook de voor en nadelen geven van zowel ext2/zxt3 als ntfs geven aub?
Waar ga ik het minste problemen mee hebben?

skank1

Citaat van: Dirc I op november  2, 2010, 16:41:46
nadeel van ext2/3 vh weekend ondervonden.
Ik had mijn schijfje afgekoppeld en meegenomen naar een verjaardag.

Daar aan mijn (windows) laptop gekoppeld om even simpel wat muziek te draaien.
Helaas......en ook geen ext2/3 drivers aanwezig en ook geen internet  :P

het was een externe harde schijf dan van je?
moet je dan speciale drivers op je pc hebben om iets te kunnen lezen misschien?

skank1

Verder heb ik nog een vraagje

Betreft de kwaliteit van de weergave van de dune base tov een standalone blurayspeler van panasonic de bd65
Is de dune gelijk qua kwaliteit weergave audio en beeld tov de bd65?
Of hou ik best mijn brspeler?
Graag meningen

riwi

Citaat van: skank1 op november  2, 2010, 20:00:01
Mooie uitleg, maar wat bedoel je met system storage?
Gaat dit om bv windows systeem files ofzo?
Op die interne hdd van me in de dune, komen enkel films, concerten en muziek (en fotos)
Ik zie het nut niet dan van system storage? of ik snap het niet goed  :eh:
Kan er iemand mij ook de voor en nadelen geven van zowel ext2/zxt3 als ntfs geven aub?
Waar ga ik het minste problemen mee hebben?

Ik weet niet precies waar de Dune het allemaal voor gebruikt. Maar om Bluray profile 2.0 te kunnen zijn MOET je als speler 1GB aan opslag hebben. Dus voor Bluray met BD Live capabilities heb je system storage nodig. Er zijn nog wel een paar zaken die het gebruiken. o.a. de web browser van de Dune.
In ieder geval is het maar 2GB dus maar 1 promille van je 2TB schijf :)
Achteraf an je het niet meer toevoegen omdat het scriptje de harddisk wist. Dus als je het in het begin doet is dat het handigste.

ext2/ext3 geeft IN de Dune het minste problemen. Maar als je de schijf eruit haalt en aan je windows PC hangt kan je er niets mee zonder de apparte ext2fsd drivers voor windows.
Als je ntfs doet kan je de schijf in iedere windows PC hangen en vol kopieren, da's wel handig. Hopelijk is de Dune er stabiel mee.
Ik moet zeggen dat ik de Dune nooit op de schijf laat schrijven (ik doe nooit kopieer of delete acties via de AB). Als er niet geschreven wordt kan er ook niets kapot gaan volgens mij.

riwi

Citaat van: skank1 op november  2, 2010, 20:05:59
Betreft de kwaliteit van de weergave van de dune base tov een standalone blurayspeler van panasonic de bd65
Is de dune gelijk qua kwaliteit weergave audio en beeld tov de bd65?
Of hou ik best mijn brspeler?

Ik denk dat je moeite moet doen om het verschil in kwaliteit te zien tussen de Panasonic en de Dune. Ik vind bij mij de Oppo wel mooier dan de Dune.
Maar ik zou de Pana er bij houden al was het alleen maar voor de mogelijkheid van het afspelen van echte bluray schijfjes. Die passen niet in de Base. Ik vind de bluray speler van de Prime te traag en iets te lawaaierig.