HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

gsuk

Citaat van: gsuk op juni  1, 2010, 23:22:08
hoi heb je nou vista of windows 7

als je windows 7 hebt kan je dit evt proberen heb ik geleend van tweakers:

Voor zowel een hoofdmap als submappen moet de werkwijze herhaald worden.

• Op de (sub)map rechtsklikken – eigenschappen
• Bij delen – geavanceerd delen - "deze map delen" aanvinken en op OK
• Onder "beveiliging" - bewerken
• Klik op "toevoegen"
• Klik op "geavanceerd"
• Klik op "nu zoeken"
• Klik "netwerk" aan en op OK
• "netwerk" moet nu ook in de lijst staan
• Klik op "toepassen" en sluiten

dan moet het werken

groetjes Emile

je kan het bovenstaande proberen

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

jaco

Heb je wel alle firewall dingen etc. uit gezet ?

Iets een PC in gaat meestal veel moeilijker dan iets een PC uit (firewall logica)

Toen ik nog aan streaming deed had ik gewoon een 2e ethernet interface uit de firewall gehaald, en daarop de streaming lopen. Dat werkte meteen veel beter..

jowi

Citaat van: gsuk op oktober 27, 2010, 00:38:54
je kan het bovenstaande proberen
Hij gebruikt de Allegro NFS server dus is het niet nodig de mappen nogmaals via SMB te delen...

Meeuwtje

Citaat van: jowi op oktober 27, 2010, 15:29:03
Hij gebruikt de Allegro NFS server dus is het niet nodig de mappen nogmaals via SMB te delen...

Helaas zelfs bovenstaande lukte niet met SMB. Heb net even een installatie over de bestaande windows gedaan. Niets extra's geinstalleerd, Allegro geinstalleerd, opnieuw de dune ingesteld maar nee nog steeds geen connectie. Ik heb de dune aan laten staan wanneer de bevroor. De dune geeft aan geen toegang tot netwerk. Toen bovenstaande post via smb geprobeerd. En ook niets. De dune kan me pc zien tot aan Network Browser, in deze map niets(via smb) via die andere phpn wel gedeelde mappen muziek video e.d. Maar daar heb ik niets te zoeken. Ik zal me router ook eens resetten. :unhappy:
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Meeuwtje

Citaat van: jaco op oktober 27, 2010, 07:04:27
Heb je wel alle firewall dingen etc. uit gezet ?

Iets een PC in gaat meestal veel moeilijker dan iets een PC uit (firewall logica)

Toen ik nog aan streaming deed had ik gewoon een 2e ethernet interface uit de firewall gehaald, en daarop de streaming lopen. Dat werkte meteen veel beter..

Nu na installatie nog geen firewall geinstaleerd, helaas ook niet in het bezit van 2e ethernet poort.
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

jowi

Met NFS moet je een NETWORK SHARE aanmaken op de Dune...
Vergeet die %$#$%#$%% network browser nou eens. Dat ding zuigt.
Maak een netwerk share.

Meeuwtje

Citaat van: jowi op oktober 27, 2010, 21:26:40
Met NFS moet je een NETWORK SHARE aanmaken op de Dune...
Vergeet die %$#$%#$%% network browser nou eens. Dat ding zuigt.
Maak een netwerk share.

Netwerk share
Naam : maakt op zich niet veel uit hoe deze heet. bij mij films
Type : NFS
Server : 192.168.0.194 (is het IP adres van de pc
Directory : /films (is in allegro zo aangegeven)
Protocol : UDP of TCP maakt niet uit (doen het allebei niet)

Dirc

omdat hij geen film heet maar een of andere code heeft die de dune hem geeft.
log eens in met ftp en check daar de namen van je disks.

jowi

Citaat van: Dirc I op oktober 27, 2010, 22:16:12
Nee dit gaat niet over de interne harddisk... wel even bij de les blijven.

Meeuwtje heeft Allegro NFS server draaien op Windows 7, heeft daar een NFS share mee aangemaakt, op de Dune een netwerk share daarnaar toe, maar het wil maar niet werken bij hem, en hij lijkt alles gewoon goed te doen.

gsuk

Citaat van: svmnb op oktober 23, 2010, 12:47:37
Yep, bij chapterwissels, vermoed ik. Was ook al het geval bij een vroegere firmware en is nu weer terug.

inderdaad heb ik ook last van met de laatste firmware zowel via de netwerk als de harde schijf
en inderdaad bij chapter wissels
vorig firmware er weer op en ja hoor geen last meer van :) :(

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Meeuwtje

Citaat van: Dirc I op oktober 27, 2010, 22:16:12

Sorry maar wat bedoel je? Op de dune via ftp inloggen op de pc?
In allegro NFS moet ik het pad aangeven waar de films staan. dit is D:\Blu ray
Voor de rest hoef je niet zoveel in te geven.
Dit moet ik ook in de Qnap aangeven, alleen is het pad daar
\Qdownload\
En ik heb ook al geprobeerd met allegro om er een extra \ achter te zetten. Und wieder kein succes.

Het bedje roept dus ik ga morgen weer vrolijk verder, want ik ga er vanuit dat het toch eens moet lukken ;)

En ik zal me naam ook maar eens wijzigen :sigh:

Meeuwtje

Citaat van: Meeuwtje op oktober 27, 2010, 22:38:58
In allegro NFS moet ik het pad aangeven waar de films staan. dit is D:\Blu ray
Voor de rest hoef je niet zoveel in te geven.
Dit moet ik ook in de Qnap aangeven, alleen is het pad daar
\Qdownload\
En ik heb ook al geprobeerd met allegro om er een extra \ achter te zetten. Und wieder kein succes.

Het bedje roept dus ik ga morgen weer vrolijk verder, want ik ga er vanuit dat het toch eens moet lukken ;)

Bas

jowi

Citaat van: Meeuwtje op oktober 27, 2010, 22:38:58
Niet op letten, gaat heel ergens anders over. Heeft hier NIETS mee te maken.

Meeuwtje

Beste Jowi, (en anderen),

is het zo dat ik allegro moet starten via administrator? of kan ik deze gelijk starten?

Tevens heb ik bij de site van Allegro het volgende gevonden:

Q7: I exported a mapped network drive or a UNC path, but when I access the export from an NFS client, the files are inaccessible. Why doesn't this work?
A7: The Allegro NFS service normally runs under the window SYSTEM (aka LocalSystem) account. This account is very powerful and has access to all files on the local computer (although Allegro NFS will restrict access according to the configuration you supplied). However, the SYSTEM account does not have access to network drives.

To remedy this problem, you can reconfigure the Allegro NFS service so that it runs under a normal user account. To do this, right-click on My Computer and select 'Manage'. Go into "Services and Applications", then "Services". Locate the "NFS Server" entry, right-click on it and select "Properties". Select the "Log On" tab. You'll find that it is currently set to "Local System account". Select the "This account" radio button and fill in the account name (and associated password) for the account that you want Allegro NFS to run under. Then go back to the "General" tab and stop and restart the service.

Note that the user account that you choose will only be able to succesfully export files/directories that it normally has access to.

Zal dit vanavond even proberen. Misschien dat dit lukt.

Bas

jowi

Ik ben zelf als user ook administrator op Windows 7. Ben nog van het oude stempel, ik mag alles van mezelf ;)
Dus ik zou het zeker proberen.

Meeuwtje

Citaat van: jowi op oktober 28, 2010, 09:44:41
Ik ben zelf als user ook administrator op Windows 7. Ben nog van het oude stempel, ik mag alles van mezelf ;)
Dus ik zou het zeker proberen.

???
Als ik me PC opstart hoef ik niet me naam + wachtwoord oid in te vullen. De pc start gelijk op met bureaublad. Ben ik dan ook administrator en user tegelijk? (het lijkt me van wel)

jowi

Volgens mij kun je dat ergens instellen, dat ie meteen doorstart. Heb ik ook gedaan, wel zo makkelijk ;)
Kijk bij users wie je bent en wat je rechten zijn. Zie je snel genoeg.

Robbo

Allegro gewoon vergeten.

In Windows staan standaard alle harde schijven geshared  (C: D: etc) !

Kwestie van een SMB pad aanmaken op de Dune,  Windows wachtwoord en user invullen en klaar.

jowi

Citaat van: Robbo op oktober 28, 2010, 14:14:39
Allegro gewoon vergeten.

In Windows staan standaard alle harde schijven geshared  (C: D: etc) !

Kwestie van een SMB pad aanmaken op de Dune,  Windows wachtwoord en user invullen en klaar.
Jammer dat ie met SMB niet de snelheden haalt die je nodig hebt ( >8MB/s).
En daar was het allemaal om begonnen.

Goed bedoeld advies maar dit station waren we 2 weken geleden al gepasseerd.

Kjelt

Citaat van: jowi op oktober 28, 2010, 14:21:42
Jammer dat ie met SMB niet de snelheden haalt die je nodig hebt ( >8MB/s).
En daar was het allemaal om begonnen.
Goed bedoeld advies maar dit station waren we 2 weken geleden al gepasseerd.
Waar heb je 8MB/s voor nodig? Dat is 64Mb/s dat is zelfs buiten de blu ray spec (53.95 Mbit/s).
Als je kijkt naar de meeste blurays 1:1 zitten ze rond de 20 tot 30Mb/s gemiddeld en meestal lager.
Overigens raad ik aan om bluray rips via eSata te kijken, netwerk is en blijft ongeschikt voor full continuous streaming. Al is het alleen dat andere gebruikers van het netwerk roet in het eten kunnen gooien (zoals een weerstation app. bij Audioloog eens in de minuut de audiostreaming om zeep holp en dat is slechts een fractie van de datarate die bluray video nodig heeft.

devkon

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

jowi

Citaat van: Kjelt op oktober 28, 2010, 15:08:21
Waar heb je 8MB/s voor nodig? Dat is 64Mb/s dat is zelfs buiten de blu ray spec (53.95 Mbit/s).
Als je kijkt naar de meeste blurays 1:1 zitten ze rond de 20 tot 30Mb/s gemiddeld en meestal lager.
Overigens raad ik aan om bluray rips via eSata te kijken, netwerk is en blijft ongeschikt voor full continuous streaming. Al is het alleen dat andere gebruikers van het netwerk roet in het eten kunnen gooien (zoals een weerstation app. bij Audioloog eens in de minuut de audiostreaming om zeep holp en dat is slechts een fractie van de datarate die bluray video nodig heeft.
Leuk & aardig maar onder de 8 MB/s begint het afspelen van bluray (folders en iso's) over het netwerk te stotteren. Praktijkervaring met de Dunes. Zo simpel is het. Dus heb je die snelheid nodig. En bd alleen over eSata? Really? :wacko: Denk je echt dat ik 12TB aan losse harddisken ga lopen verslepen, kom op. Daar hebben we het netwerk voor uitgevonden. Netwerk is ongeschikt voor streamen? :crazy: Raar verhaal Kjelt. Sorrie. Misschien leef je nog in 1970, maar hier in 2010 werkt alles gewoon op deze manier, bij mij in ieder geval. En bij alle anderen behalve Meeuwtje geloof ik.

Kjelt

Citaat van: jowi op oktober 28, 2010, 15:38:28
Leuk & aardig maar onder de 8 MB/s begint het afspelen van bluray (folders en iso's) over het netwerk te stotteren. Praktijkervaring met de Dunes. Zo simpel is het. Dus heb je die snelheid nodig. En bd alleen over eSata? Really? :wacko: Denk je echt dat ik 12TB aan losse harddisken ga lopen verslepen, kom op. Daar hebben we het netwerk voor uitgevonden. Netwerk is ongeschikt voor streamen? :crazy: Raar verhaal Kjelt. Sorrie. Misschien leef je nog in 1970, maar hier in 2010 werkt alles gewoon op deze manier, bij mij in ieder geval. En bij alle anderen behalve Meeuwtje geloof ik.
Leuk voor je dat het werkt, bij mij werkt het ook maar dat is geen garantie dat het blijft werken onder de omstandigheden die je bij een netwerk mag verwachten (meerdere users). Als je een dedicated netwerk voor het streamen hebt opgezet zul je weinig problemen hebben. Als je slechts 1 thuisnetwerk hebt en daar ook op download en meerdere personen in je huishouden hebt dan is het vragen om ellende. Je zult dan toch de theoretisch 100Mb/s gaan delen met meerdere gebruikers en dan is 60% continue load (54Mb/s+10% transport overhead) best wel veel. 1Gb/s netwerk is dan preferred. Daarom was mijn advies dat als het niet mocht werken je lokaal via een harddisk afspeelt. Ik vind trouwens dat je de laatste tijd erg snel persoonlijk wordt en prikkelende reacties afgeeft in topics, chill man.

jowi

Citaat van: Kjelt op oktober 28, 2010, 16:21:05
Ik vind trouwens dat je de laatste tijd erg snel persoonlijk wordt en prikkelende reacties afgeeft in topics, chill man.
Dat komt omdat we al twee weken zitten te zoeken met Meeuwtje en het maar niet wil lukken, en niemand blijkbaar de moeite meer neemt om het topic door te nemen om mee te denken maar alleen maar open deuren intrappen of niet terzake dingen roepen zoals Dirc met de interne harddisk benaming, wat er niets mee te maken heeft, en nu jij weer met een workaround (gebruik een externe harddisk) die feitelijk geen oplossing voor het probleem is. Daar wordt ik dan een beetje moe van :D

Overigens draai ik zelf natuurlijk met een Gigabit netwerk. De enige keer dat de boel hier een beetje stottert is als ik op de server download en tegelijk zware copieer- dan wel unrar of PAR checks doe terwijl ik bijv. een bluray afspeel via het netwerk. Oftewel, niet het netwerk is de bottleneck maar de server zelf.

Feit blijft, de Dune moet met zijn readtest over het netwerk een snelheid halen van 8MB/s of hoger (bij mij 10 a 11) anders gaat de boel met bluray haperen.

riwi

Citaat van: jowi op oktober 28, 2010, 17:47:13
Feit blijft, de Dune moet met zijn readtest over het netwerk een snelheid halen van 8MB/s of hoger (bij mij 10 a 11) anders gaat de boel met bluray haperen.

En dat is ook logisch want bij het afspelen van een full rip haal je alle data van de bluray naar de Dune, niet alleen de streams die je nodig vind. Dus het beeld, maar ook alle audio streams en alle subtitle streams die op de schijf staan. Dus dan is 80mbit al snel de norm.