HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Raymen

Ik speel ook al een lange tijd blu-ray rips af, en hier haperd het alleen als ik tegelijk aan het downloaden, en ra-parren ben.

Verder nooit 1 probleem ;)
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Meeuwtje

Citaat van: Robbo op oktober 28, 2010, 14:14:39
Allegro gewoon vergeten.

In Windows staan standaard alle harde schijven geshared  (C: D: etc) !

Kwestie van een SMB pad aanmaken op de Dune,  Windows wachtwoord en user invullen en klaar.

Nou ik was net al het andere vergeten. Ik draai nu met een USB dockingsstation met 4 hdd. En inderdaad wat Jowi zegt, over het netwerk lijkt met toch wel beter. Via de Qnap kon ik gewoon m2ts files zonder stotteren afspelen. Hele BRRips stotterden wel. Mijn speed tussen de dune en qnap (+wdnetcenter) over het netwerk ging ca7MB/s. Dat is te laag. Ik dacht dat het aan de dune lag dus Jowi al zijn verhalen in de wind geslagen. Helaas had hij toch gelijk, dat weet ik sinds ik allegro heb. Via de Dune kan ik met geen mogelijkheid bestanden streamen via of SMB of Allegro NFS, op een pc met windows 7 Ultimate, terwijl ik de harde schijf in de dune wel op mijn pc zie en ook bestanden er heen kan transporteren. Maar andersom lukt (op dit moment) gewoon voor geen meter. Gister nog even met de "oude" Dune Prime 1.0 proberen in te loggen maar ok ganz nichts. Heb tussen de middag even alle windows 7 (64bit) update's gedownload en geinstalleerd. Misschien dat dat nog iets uitmaakt. Ik ga straks maar weer alles testen, ook even me router resetten e.d. Kweet verder ook niet meer.... ;)
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Meeuwtje

Citaat van: Raymen op oktober 28, 2010, 18:22:37
Ik speel ook al een lange tijd blu-ray rips af, en hier haperd het alleen als ik tegelijk aan het downloaden, en ra-parren ben.

Verder nooit 1 probleem ;)

Met windows 7 (ultimate) en Allegro NFS of via SMB?
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Robbo

Citaat van: Meeuwtje op oktober 28, 2010, 18:26:55
Met windows 7 (ultimate) en Allegro NFS of via SMB?

Hier Windows 7 64bit ultimate.  Loopt al sinds december 2009 zonder problemen via SMB.  Heb enkel 1x probleem gehad met een high-bitrate ISO (pieken boven 40~45Mbit)   Na uitpakken van deze titel naar folders dan via SMB geen probleem. (ISO processing in de Dune zelf de oorzaak?).  

Ik stelde SMB voor om dat dit de simpelste oplossing is.   Is een standaard windows functionaliteit (check maar via DOS commando 'net share' ), dus je kunt er niet veel fout aan doen.    Zorg voor goede router en gesealde CAT5E of CAT6 kabels en kan me niet voorstellen dat dit niet goed werkt.

Mocht SMB niet genoeg performen dan kun je altijd nog over naar NFS, maar aangezien je nu nog helemaal geen verbinding hebt gekregen, is het handiger om eenvoudig te beginnen.  

Meeuwtje

Citaat van: Robbo op oktober 28, 2010, 19:19:10
Hier Windows 7 64bit ultimate.  Loopt al sinds december 2009 zonder problemen via SMB.  Heb enkel 1x probleem gehad met een high-bitrate ISO (pieken boven 40~45Mbit)   Na uitpakken van deze titel naar folders dan via SMB geen probleem. (ISO processing in de Dune zelf de oorzaak?).  

Ik stelde SMB voor om dat dit de simpelste oplossing is.   Is een standaard windows functionaliteit (check maar via DOS commando 'net share' ), dus je kunt er niet veel fout aan doen.    Zorg voor goede router en gesealde CAT5E of CAT6 kabels en kan me niet voorstellen dat dit niet goed werkt.

Mocht SMB niet genoeg performen dan kun je altijd nog over naar NFS, maar aangezien je nu nog helemaal geen verbinding hebt gekregen, is het handiger om eenvoudig te beginnen.  

Heb alles met cat.5e bekabeling, gigabit router (sitecom 350), gigabit netwerkkaart.
Ik heb wel verbinding, alleen maar naar de dune toe, niet vanaf dune naar pc.

Bas

Meeuwtje

Heb net via Network Browser (ik weet het Jowi, maar moet toch wat kan proberen :D) wel mijn laptop met xp kunnen vinden en SharedDocs als een smb gedeelde map kunnen maken. Dus het kan wel. Misschien nu iets belangrijks ik kan de Workgroup van de Windows7 PC niet benaderen, ik heb geen rechten oid. De rest van de workgroup kan ik wel benaderen. (router en wdnetcenter)

Dus het moet volgens mij toch egggg  aan windows 7 liggen.

Is het misschien een optie om een 2e netwerkkaart erbij te prikken??

bart_nl

Citaat van: jowi op oktober 28, 2010, 15:38:28Leuk & aardig maar onder de 8 MB/s begint het afspelen van bluray (folders en iso's) over het netwerk te stotteren. Praktijkervaring met de Dunes. Zo simpel is het.
maar in werkelijkheid niet meer dan een ongenuanceerde mening? Ik speel hier probleemloos blu-ray folders en 1:1 rips af via het netwerk waarbij de genoemde files op een Windows 7 ultimate 64bit computer staan geshared via SMB. Ik zie in afspelen blu-ray met de Dune via netwerk dan ook geen reden om een NFS server te gebruiken.

jowi

Citaat van: bart_nl op oktober 28, 2010, 21:20:27
maar in werkelijkheid niet meer dan een ongenuanceerde mening? Ik speel hier probleemloos blu-ray folders en 1:1 rips af via het netwerk waarbij de genoemde files op een Windows 7 ultimate 64bit computer staan geshared via SMB. Ik zie in afspelen blu-ray met de Dune via netwerk dan ook geen reden om een NFS server te gebruiken.
Ik had hiervoor Windows XP en daarmee redde ik het niet met SMB. Kwam niet verder dan 4 a 5 MB/s. Met NFS verdubbelde dat. Moet wel zeggen dat ik met Windows 7 het niet eens meer geprobeerd heb met SMB, ben maar meteen voor NFS gegaan. Zou best kunnen dat het inmiddels niet meer nodig is. Echter als je de berichten op bijv. MPC leest over mensen met snelheidsproblemen wordt het 9 van de 10 keer opgelost door een NFS server te nemen ipv de standaard Windows shares, aangezien NFS in de basis veel effectiever is. Dus nee, geen ongenuanceerde mening. Absoluut niet.

riwi

SMB kost wat meer CPU power dan NFS.
Dus als je krap zit kwa CPU dan kan je beter NFS nemen.
Bij mij draait zowel NFS als SMB prima op XP. Ook tijdens downloaden e.d. maar meestal download ik niet met de PCs waarop de media staat.

bart_nl

Citaat van: riwi op oktober 28, 2010, 21:43:15
SMB kost wat meer CPU power dan NFS.
kan wel kloppen dat dat het verschil maakt. Thuisserver hier is een AMD phenom II X4 met 8 GB ram en 8x 1,5 TB aan een areca 1220 raid controller. Blijkbaar is dat dan CPU power genoeg voor SMB sharen richting Dune. Ik zal het zo nog eens testen want meestal gebruik ik toch een verwisselbare harde schijf in de Dune  :music:

Raymen

Hier met een windows server met smb.

Mvrg,
RAymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Meeuwtje

Wat me nu toch weer overkomt. Doe op de pc alle shares terug niet delen, een apart mapje wel delen en gelijk spelen via smb via de Dune ;D Gemiddelde leessnelheid is 9MB/s. Dit is nog sneller als via NFS van de Qnap. Morgen toch even allegro nog proberen, en hopen dat me dat ook lukt, maar het begin is er.

skank1

De dune base gisteren ook aangeschaft en mijn mede8er weggedaan
Hopelijk geen miskeuze

Nu heb ik niet echt veel zin om 110 pagina's te lezen

Mijn voornaamste vraag is of de dune yamj ondersteund?
Is er een officieel dune forum? (liefts engels of nl talig)
Indien yamj niet werkt, wat raden jullie aan? tvixie, mymovies, yadis, zappiti ???
Ook vind ik van de screenshots die ik al gezien heb, het menu en hoofdpaginablad zeg maar, niet echt aantrekkelijk uitzien... Kan dit allemaal aangepast worden?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

MaxxMark

YAMJ; weet ik niet (ik gebruik MyMovies)

Officieel Forum; MPCClub wordt vooral gebruikt. Zelf vind ik dat er niet veel hoogstaande/praktische discussies gevoerd worden. Maar HDi leest daar nog wel eens mee. Het subforum voor de Dune is te vinden op: http://www.mpcclub.com/forum/forumdisplay.php?f=99

Aantrekkelijkheid Menu: Hier moet je maar mee leren leven (m.i. mag je blij zijn dat er een apparaat is dat redelijk werkt ;)). Er is niets anders. Er werd gesproken over FlashLite support, maar ik zou er niet van uit gaan dat die op korte termijn geüpdatet wordt.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

skank1

Citaat van: MaxxMark op november  1, 2010, 10:54:38
YAMJ; weet ik niet (ik gebruik MyMovies)

Officieel Forum; MPCClub wordt vooral gebruikt. Zelf vind ik dat er niet veel hoogstaande/praktische discussies gevoerd worden. Maar HDi leest daar nog wel eens mee. Het subforum voor de Dune is te vinden op: http://www.mpcclub.com/forum/forumdisplay.php?f=99

Aantrekkelijkheid Menu: Hier moet je maar mee leren leven (m.i. mag je blij zijn dat er een apparaat is dat redelijk werkt ;)). Er is niets anders. Er werd gesproken over FlashLite support, maar ik zou er niet van uit gaan dat die op korte termijn geüpdatet wordt.

Het menu van de mede8er ziet er anders wel aantrekkelijk uit...
Wat is die flashlite support precies?

ik denk dat ik ga kiezen tussen mymovies, zappiti, yadis of de toekomstige http://forum.wifimedia.eu/viewtopic.php?f=78&t=2636
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

MaxxMark

Citaat van: skank1 op november  1, 2010, 13:03:15
Het menu van de mede8er ziet er anders wel aantrekkelijk uit...

Wat wil je daar mee zeggen? Dat de dune het dan ook maar moet kunnen? HDI legt zijn prioriteiten ergens anders (namelijk bij de core functionaliteit).

Ik zie bijv de Mede8er, PCH-C200, etc niet vanaf dag 1 netjes HD audio in MKV's supporten.

Je kunt in elk media apparaat wel ergens iets fout vinden. Maar ik denk dat voor een mediaspeler behoorlijk raar is om het af te keuren "omdat het menu er niet uit ziet".

Das net zoiets als een Veyron afkeuren omdat zn bodemplaat zwart is :P

Citaat van: skank1 op november  1, 2010, 13:03:15
Wat is die flashlite support precies?

FlashLite is een "Lite" versie van Flash voor gebruik in dergelijke "low processing power" apparaten. Het is een uitgeklede versie van Flash waarmee toch "flashy" menu's gemaakt kunnen worden.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

skank1

Citaat van: MaxxMark op november  1, 2010, 13:54:15
Wat wil je daar mee zeggen? Dat de dune het dan ook maar moet kunnen? HDI legt zijn prioriteiten ergens anders (namelijk bij de core functionaliteit).

Ik zie bijv de Mede8er, PCH-C200, etc niet vanaf dag 1 netjes HD audio in MKV's supporten.

Je kunt in elk media apparaat wel ergens iets fout vinden. Maar ik denk dat voor een mediaspeler behoorlijk raar is om het af te keuren "omdat het menu er niet uit ziet".

Das net zoiets als een Veyron afkeuren omdat zn bodemplaat zwart is :P

FlashLite is een "Lite" versie van Flash voor gebruik in dergelijke "low processing power" apparaten. Het is een uitgeklede versie van Flash waarmee toch "flashy" menu's gemaakt kunnen worden.

lol rustig
ik keur nog niks af, want ik heb nog niks ;)
ik zeg of bedoel gewoon dat het wel leuk zou zijn mocht het er iets aantrekkelijker uit kan zien... thats all.
Is of komt het niet zo; ook goed hoor.

MaxxMark

Sorry, dan interpreteerde ik je zin verkeerd. Ik interpreteerde het als zijnde "Nou maar zij kunnen het wel, dus waarom HDI niet?".

Mijn conclusie blijft nog steeds dat de Dune het beste te bieden heeft in de markt van "alles spelers".

Geen enkel apparaat kan echt 'alles'. Het is het handigste om een voor/nadelen lijstje te maken van zaken waar je absoluut niet op wilt inleveren en waar je misschien ietsje op wilt inleveren. En vervolgens met dat lijstje naar de diverse spelers te gaan kijken.

Wil je bijv een alles-speler die ook BR kan afspelen dan kom je vrij snel bij de Dune uit. Natuurlijk is de PCH-c200 een alternatief, maar dan blijf je zitten met het feit dat de BR speler eens per 2 jaar geflashed moet worden omdat zn decryptie sleutel verlopen is.

skank1

Hoe werkt alles eigenlijk bij de dune?
Bij de mede8er waren dit 2 files: about.jpg en een folder.jpg die je dan bij je films plaats
Vervolgens weet de firmware er weg mee
Hoe werkt dit bij de dune?

MaxxMark

poe dat weet ik niet.

MyMovies weet alles en genereert de juiste files. Volgens mij zijn er wel andere mensen hier die daar de details van weten.

CoSo

wordt tijd dat er eens een prog. voor de mac komt.

skank1

Citaat van: CoSo op november  1, 2010, 15:07:23
wordt tijd dat er eens een prog. voor de mac komt.

ik dacht gelezen te hebben dat die al bestond?

edit:
Zie je wel:

For all the Mac Users
DuneX Version 0.7.9

Here is a Dune software for mac users in English & French:

Homepage: http://www.homecinema-fr.com/forum/v...7d90f28b12bc0f

Download 32Bit: http://bit.ly/bykrNi
Download 64Bit: http://bit.ly/9N5Elc
Price: free
Latest version: DuneX Version 0.7.9
Platform: Mac OS X Snow Leopard 64 bit & 32 bit
- DB: Yes via XML file
- Generating Movie covers: Yes
- Generating Movie backgrounds: Yes
- Generating Index (Catalogs): not at this time
- Generating Trailers: No
- Multiple Languages: English & French
- Scrapers: English, French, Dutch, & German
- Supported file formats: avi, mpg, mkv, wmv, m2ts, iso, video_ts, bdmv, mp4

CoSo

skank1

EdSki

Citaat van: Meeuwtje op oktober 29, 2010, 19:58:09
Wat me nu toch weer overkomt. Doe op de pc alle shares terug niet delen, een apart mapje wel delen en gelijk spelen via smb via de Dune ;D Gemiddelde leessnelheid is 9MB/s. Dit is nog sneller als via NFS van de Qnap. Morgen toch even allegro nog proberen, en hopen dat me dat ook lukt, maar het begin is er.

Toch niet toevallig 'Setup-->Miscellaneus-->system -->Fast SMB Access' op de dune aangezet?  :)

Enkele firmwares geleden heeft HDI de snelheid van smb met dune's enorm verbeterd. Het is alleen niet voor niets dat dit standaard uitstaat (of in ieder geval tot voor kort uit stond). Er waren nogal wat mensen met problemen.