HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Er zijn inmiddels al diverse Dune topics en alle informatie loopt daar door elkaar (1.0 en 2.0 en nu ook de 3.0).
Ik ben zelf alleen (en ik denk met mij vele anderen) uitsluitend geinteresseerd in de allernieuwste HDI Dune die op de IFA Berlijn in september zal worden gepresenteerd.
Dit omdat Frank al heeft laten weten dat dit een zeer interessant apparaat wordt en hij volgens de aankondigingen de nieuwe Sigma Design chip zal hebben.

Oftewel alle en uitsluitend informatie over de HDI Dune 3.0 graag in dit topic  :)

Om af te trappen hieronder de eerste aankondiging door theGIZMO gespot  :pompom: :
Citaat van: theGIZMO op augustus 27, 2009, 08:41:09
FYI:

HDI High Definition Israel Ltd.
Manufacturer under Dune brand name of hybrid HD media players with Blu-ray, HD streaming, IPTV and VoD support. Exhibiting new generation of products based on Sigma Designs 8642 chip: Dune HD Base 3.0 and Dune BD Prime 3.0

edit: url hieronder gezet
Groeten,
theGIZMO

http://www.virtualmarket.ifa-berlin.de/index.php5?id=170232&highlight=hdi&fid=631&offset=0&Action=showCompany

svmnb

Citaat van: Kjelt op augustus 27, 2009, 17:28:05
Dit omdat Frank al heeft laten weten dat dit een zeer interessant apparaat wordt en hij volgens de aankondigingen de nieuwe Sigma Design chip zal hebben.
[/url]

Frank heeft bevestigd noch ontkend dat het om een Dune 3.0 gaat. Er volgde een oorverdovende stilte op mijn directe vraag of het om de Dune ging die op de IFA wordt gepresenteerd en waar nu nog een NDA op rust. :D
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Kjelt

Citaat van: svmnb op augustus 27, 2009, 19:19:12
Frank heeft bevestigd noch ontkend dat het om een Dune 3.0 gaat. Er volgde een oorverdovende stilte op mijn directe vraag of het om de Dune ging die op de IFA wordt gepresenteerd en waar nu nog een NDA op rust. :D
Ergens heeft Frank gezegd dat HDI een apparaat zou introduceren op de IFA, theGIZMO heeft de link waarbij staat wat HDI op de stand presenteert en dat is dus de Dune 3.0.
Frank mag dit vanwege een NDA niet bevestigen of ontkennen echter 1+1 lijkt mij toch 2  ;)

svmnb

Vermoedelijk heb je gelijk. Aan de andere kant geldt: Assumption is the mother of all f*ck ups. ;D
Ik wacht gewoon braaf de IFA af en zie wel wat er wordt geïntroduceerd.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Robbo

Spec sheet nu op mpcclub.comhttp://www.mpcclub.com/temp/dune_ifa.jpg

Groot pluspunt tov Popcorn C200:  7.1 analoog uit -> interne decoding van TrueHD & DTS-MA (dus ook PCM over HDMI)

bmateijsen

Citaat van: Robbo op september  1, 2009, 09:29:07
Spec sheet nu op mpcclub.comhttp://www.mpcclub.com/temp/dune_ifa.jpg

Groot pluspunt tov Popcorn C200:  7.1 analoog uit -> interne decoding van TrueHD & DTS-MA (dus ook PCM over HDMI)

Gaan ze nu wel bass-management en time-alignment doen? Of is de 7.1 analoog uit gewoon nog steeds large?

B.J.

Lijkt mij een prima vervanger (prime + nas) van mijn htpc!

MaxxMark

Ik vind het maar vervelend allemaal :P

Ik wilde eigenlijk de Dune kopen, maar daarna ging ik twijfelen en wilde ik even wachten op de pch-c200 tervergelijking. En nu komt de Dune 3.0 er ook nog es aan...  :nopompom:

Zo'n situatie noemen ze volgens mij een "Luxe Probleem"  8)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

LittleNinja

Citaat van: bmateijsen op september  1, 2009, 09:47:49
Gaan ze nu wel bass-management en time-alignment doen? Of is de 7.1 analoog uit gewoon nog steeds large?

Dat vind ik nu ook een goede vraag.. en natuurlijk wat de prijzen en levertijden gaan doen. ::)

B.J.

Citaat van: bmateijsen op september  1, 2009, 09:47:49

Dat regel je toch op je voorversterker?

Citaat van: LittleNinja op september  1, 2009, 10:06:01
................ en natuurlijk wat de prijzen en levertijden gaan doen. ::)

Daar is het vast nog wat vroeg voor!

Zelf heb ik een stereoset en vraag mij af of ik voordeel heb bij de 3.0 boven de 2.0?

MaxxMark

Citaat van: Bas Janssen op september  1, 2009, 10:16:42

Zelf heb ik een stereoset en vraag mij af of ik voordeel heb bij de 3.0 boven de 2.0?

Dat in de 2.0 reeks er geen Base komt, alleen de Prime :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Durk

Niet als je nog een oud beestje hebt met alleen 5.1 passthrough...
Mocht hij 7.1 bassmanagement + time alignment doen teken ik me gelijk in..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

Niet helemaal, als je geen HDMI op je versterker hebt, dan heb je de keuze tussen analoog in, of digitaal in via coax. Als je versterker de analoge ingang digitaliseert, is er geen probleem, dan kan je (voor)versterker bass-management en time-alignment doen. Echter veel receivers/ processors doen dat niet, dus ben je aangewezen op de bron.

Kjelt

Citaat van: Robbo op september  1, 2009, 09:29:07
Voor mij een must have  :pompom: aangezien mijn av versterker geen HD audio decodering doet.

denoontje

toch volgen dit topic,

moet een bd speler hebben ter vervanging van de ps3. Wellicht dat dittoch een mooi alternatief is.

theGIZMO

Martin Logan Prodigy, Vifa Carat Shielded & Impuls - SVS PCi 20-39
Emotiva 2x XPA-1, XPA-3 & UMC-1
W&M Tornado, AC01, DC01 & LS01
Epson TW2000

Miesepies

Aha... dus is eigenlijk 2.0 plus de nieuwe sigma chip  :turn:

Kjelt

Vooral de support voor "very high bitrate upto 50+Mb/s" spreekt mij aan  :pompom:

jaco

Citaat van: Kjelt op september  1, 2009, 13:25:12
Vooral de support voor "very high bitrate upto 50+Mb/s" spreekt mij aan  :pompom:
De oude versie doet het ook wel met 50+ mbits/sec

Tinus_

Ik ben ook wel erg benieuwd naar dit apparaat.
Dan kan eindelijk die HTPC eruit.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

Kjelt

Citaat van: jaco op september  1, 2009, 13:45:10
De oude versie doet het ook wel met 50+ mbits/sec
Dat is zeer de vraag  gezien de enkelvoudige datadoorvoer en de daadwerkelijke praktijkprestaties van de oude chip in de diverse apparaten: PCH's lopen vast bij 1:1 rips maar ook de Dune 1.0 bij sommige rips.
40Mb/s sporadisch gaat goed maar daarboven en vooral voor langere tijd gaat niet altijd goed en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

jaco

ik heb een dune met e-sata en die doet het prima met alle blu-ray.
Lastige is om een disc te vinden met deze bitrate..

Starred

Waarom worden aan soort mediaplayers geen SACD/DVDA mogelijkheden toegevoegd? Technisch lastig, licentieprobleem of ligt het aan iets anders?

Freud

In deze ben ik wel erg geinteresseerd :D

mollie50

Weten jullie al of het zin heeft om de Dune 1.0 in te ruilen voor de Dune 3.0