HDI Dune BD Prime 2.0

Gestart door evilniek, juni 11, 2009, 10:55:35

Vorige topic - Volgende topic

nwolsink

Ik zie hem bij Pixmania nu voor € 459,- ik hoef btw geen wifi en gigabit
::Nothing to see here::

hully

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 14, 2009, 10:38:49
1. Israelische bedrijven staan bekend om de verschrikkelijk goede techniek, het is vreemd dat je producten uit japan, china en taiwan prefereert boven Israel.... meestal als iets uit israel komt is het zeer goed doordacht, technologisch vooruitstrevend en is er een ENORM goede service.
2. Zet qua beeld en audio een popcorn naast een HDI en je word denk ik HEEL HEEL stil :D (we verkopen beide)
3. De sigma chip zit in bijna alle apparaten maar de kunst is hoe hij geïmplementeerd word, de dune draait rips zonder problemen af waarop de popcorn zich verslikte toen wij het testte.
4. Is jouw BD speler regio vrij ?
5. Don't judge a book by it's cover....

En zo kan ik wel even doorgaan.
Begrijp me goed de Dune is niet perfect, wil nog graag autoswitching, maar het feit dat er 23.976 als optie op zit betekend voor mij dat er HEEL serieus is gekeken naar wat nodig is voor een perfecte weergave.
Ook het feit dat ik een Meridian 598 aan de kant doe (welke zeer zeker beter is laat dat duidelijk zijn) om de simpele reden dat ik met de kwaliteit van de Dune der mate tevreden ben dat ik de Meridian niet meer gebruik.

heb een bd prime 1gbit, en ben er superblij mee. Al dat gelul zeg. Gewoon heel fijn apparaat, 450 euro voor betaald, dus tja.

Paultje66

Nog geen update over de 2.0 kwa levering?

DUCky

Vraagje: kunnen inmiddels ook audio cd's afgespeeld worden met de Dune Prime of is de verwachting dat dit met versie 2.0 kan? Volgens mij had ik gelezen dat versie 1.0 geen audio-cd's ondersteunde.

Groeten,

Lennart
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

J.A.F._Doorhof

audio CD's is geen enkel probleem op dit moment op alle Dune's (als er een loopwerk is).

Levertijd eind augustus volgens de laatste berichten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

DUCky

Ok, audio-cd's moeten dus ook werken....mooi  ::)
Ik heb een sterke voorkeur voor bedrade oplossingen dus wifi is niet belangrijk. Ik zou de gigabit optie nog overwegen. Is de meerwaarde van een gigabit verbinding terug te vinden bij het streamen of vooral bij het verplaatsen van bestanden van en naar de Dune Prime?

Groeten,

Lennart
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

Sonic Circle

Dat laatste lijkt me geen overbodige luxe als ik zie hoe tergend langzaam het nu gaat bij grotere files (naar interne HDD van Dune Center) via een 100 Mbit lan.

J.A.F._Doorhof

Ik draai alles op 100mb gewoon via een NAS server.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bottlekiss

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 14, 2009, 10:38:49
...2. Zet qua beeld en audio een popcorn naast een HDI en je word denk ik HEEL HEEL stil :D (we verkopen beide)...

Een praktijktest tussen de Popcorn, Dune, C-200, Oppo en Cambridge 650BD zou HEEL interessant zijn!
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

theGIZMO

FYI:

HDI High Definition Israel Ltd.
Manufacturer under Dune brand name of hybrid HD media players with Blu-ray, HD streaming, IPTV and VoD support. Exhibiting new generation of products based on Sigma Designs 8642 chip: Dune HD Base 3.0 and Dune BD Prime 3.0

http://www.virtualmarket.ifa-berlin.de/index.php5?id=170232&highlight=hdi&fid=631&offset=0&Action=showCompany

Groeten,
theGIZMO
Martin Logan Prodigy, Vifa Carat Shielded & Impuls - SVS PCi 20-39
Emotiva 2x XPA-1, XPA-3 & UMC-1
W&M Tornado, AC01, DC01 & LS01
Epson TW2000

svmnb

Nu maar hopen dat het geen vaporware is, zoals de Prime 2.0. Ze gaan dus de nieuwe Sigma Designs chip niet gebruiken?
Verdere specs zijn nog niet bekend?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

J.A.F._Doorhof

Niets verder bekend zover ik weet.

Vaporware zal wel meevallen, de BD prime 2.0 was voor mij namelijk een verassing en als je een beetje tussen de regels doorleest in mijn posts zie je ook dat ik er vanaf het begin niet positief tegen aan heb gekeken.
De BD prime 1.0 was in mijn ogen nagenoeg perfect en de 2.0 was alleen een optie om hem goedkoper te kunnen aanbieden, en ik ben dan altijd zeer bang dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.

Ook is het vreemd dat zo vlak voor de IFA een nieuw model uitkomt met een oude chipset.

Toen de 3.0 aangekondigd werd een paar weken geleden was het ook niet echt een verassing, maar ben er wel blij mee.
We gaan ze sowieso leveren zodra ze op de markt komen, we hebben een kanaal gevonden die hun beloftes wel nakomt dus geen gigabit units meer als we E-sata bestellen.
Custom installer

svmnb

Frank: is dit nu het apparaat waar tot de IFA die NDA op rustte en waarover je niks mocht melden, of zit er nog iets mooiers aan te komen?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Robbo

Al bekend of er TrueHD/DTS-MA -> mutichannel PCM decoding op de 3.0 zit ?

J.A.F._Doorhof

De informatie die ik heb is ook zeer beperkt.
Gewoon even afwachten, maar verwacht in ieder geval wel dat er alles op zit wat er nu ook op zit.

Custom installer

Robbo

Het Sigma Reference Board (wat ze in de 1.0 ook gebruiken) heeft het in elk geval wel.   De vraag is of ze voor deze duurdere optie gekozen hebben. 

Major_Ton

Goed, ik zal wel een hoop gemist hebben... :nopompom: Ik lees eerst een berg reacties over de 2.0 en dat die nog niet eens leverbaar is en plots gaat het alweer over een 3.0??
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005