Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Xander32 op september 13, 2012, 08:37:30
Nu na een klein weekje glasvezel kan ik niet anders dan stellen dat het beeld via KPN glasvezel echt prachtig is (HD  :clapping:). De stabiliteit en snelheid van het internet laat daarentegen te wensen over.
Hetgeen mij de afgelopen dagen is opgevallen, is dat de snelheid nu behoorlijk constant is (zo`n 24Mbit/s) maar dat de reikwijdte van het signaal nogal divergeert  :-\.

Nu blijkt de KPN modem (Experiabox) nogal een beperking te zijn in deze  >:(.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op september  7, 2012, 13:32:15
Yep, de DMD`s zijn waardige opvolgers van de BE`s, helemaal goed. Heb geen behoefte meer aan upgraden of iets dergelijks. Wel t.z.t. streaming toevoegen, maar zoals reeds eerder aangegeven wacht ik daar nog ff mee.

...

http://www.usheraudio.com/Loudspeaker_Dancer%20Mini-X%20diamond.html

Wel erg fraai :inlove:, ben dan ook benieuwd hoe deze zich verhouden t.o.v. de BE-718 DMD`s ::). Indien zij een stap voorwaarts betekenen, ben ik bang dat het mij spaarcentjes gaat kosten :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Momenteel aan het kijken en luisteren naar een dvd`tje, "slechts" in pmc pcm stereo vanuit de Pio BD-speler via de PM15 naar de Ushers en Velo`s en ook dit is volop genieten  :headbanging:.

HTip

Een geweldige stereoset heb je toch :music: Welke Pioneer BD-speler heb je? Staat niet in je sig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op september 26, 2012, 12:15:34
Een geweldige stereoset heb je toch :music: Welke Pioneer BD-speler heb je? Staat niet in je sig ;)
... alweer een oudje; een Pioneer BD-320 ... Maar die geeft nog steeds een prima plaatje en sound. Alleen die laadtijden  :-\ ...

HTip

Citaat van: Xander32 op september 26, 2012, 22:55:55
... alweer een oudje; een Pioneer BD-320 ... Maar die geeft nog steeds een prima plaatje en sound. Alleen die laadtijden  :-\ ...
Dan kan je met een Oppo nog een leuke stap (zowel in beeld, geluid als laadtijd) maken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op september 27, 2012, 12:52:23
Dan kan je met een Oppo nog een leuke stap (zowel in beeld, geluid als laadtijd) maken ;)
Dat geloof ik direct maar ik draai nog maar weinig dvd/bd`s. Nu met "active tv" heb je met een paar klikken een film voor staan ...

Binnenkort komt er een andere tv en allicht volgend jaar een NAS en een component t.b.v. streaming. Daar zal het voorlopig bij blijven 8).

drees62

Citaat van: HTip op september 27, 2012, 12:52:23

Ik zit er aan te denken om mezelf eind van het jaar een Pioneer BDP-LX55 kado te geven. Zou een prima chip aan boord hebben en kan ook meerkanaals SACD en DVD-Audio aan.
Ben benieuwd of iemand al ervaringen heeft met deze speler en of ie een beetje gelijkwaardig is aan een Oppo. Zal deze vraag ook even posten bij 'Aankoopadviezen".

HTip

Heb geen ervaringen met de Pio, maar als je op andere fora kijkt, dan neigt men sterk naar de Oppo. Zoek maar eens op "pioneer bdp-55 oppo". Maar beide spelers zijn sowieso beter dan je huidige Pana ;)
Showcase - Topic

larzie

Vette registratie die HAARP van Muse. Ik heb een concert, op mijn htpc, dat daaraan vooraf ging volgens mij gezien. Dit openlucht concert speelden ze in Leeds and Reading. Daar gingen ze volledig los. Echt fantastisch! Daarna hebben ze hetzelfde concert nog in de O2 Arena gespeeld, maar toen vond ik het lang niet zo spectaculair, omdat het allemaal te "clean" was. Alles mooi binnen de lijntjes zeg maar. Ik heb liever een concert met een paar valse noten en waarbij de band/artiest helemaal los gaat, dan een concert die keurig binnen de lijntjes en "veilig gezongen/gespeeld" wordt afgewerkt.

Hier het hele briljante concert:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op september 27, 2012, 23:22:33
Vette registratie die HAARP van Muse. Ik heb een concert, op mijn htpc, dat daaraan vooraf ging volgens mij gezien. Dit openlucht concert speelden ze in Leeds and Reading. Daar gingen ze volledig los. Echt fantastisch! Daarna hebben ze hetzelfde concert nog in de O2 Arena gespeeld, maar toen vond ik het lang niet zo spectaculair, omdat het allemaal te "clean" was. Alles mooi binnen de lijntjes zeg maar. Ik heb liever een concert met een paar valse noten en waarbij de band/artiest helemaal los gaat, dan een concert die keurig binnen de lijntjes en "veilig gezongen/gespeeld" wordt afgewerkt.
Zelf heb ik dat net zo; muziek mag (moet) wel een rafeltje hebben, moet niet allemaal te gladjes zijn.

Muse heeft anderhalf jaar terug opnames gemaakt in Wembley tijdens laatste concert uit The Resistance, ik hoop van harte dat ziij deze op dvd/bd gaan uitbrengen :headbanging:.

Betreft H.A.A.R.P. - de kwaliteit van het geluid is niet echt geweldig, erg plat, ook in meerkanaals  ... Gelukkig maakt de performance van de band alles meer dan goed!

Xander32

Weer back home na een dagje Xi-Fi;

Was gezellig en een aantal (2 a 3) echt mooie/goede sets gezien en gehoord, echter vond ik er een heel groot aantal gewoon bagger klinken, vaak ook in het licht van diens aanschafprijs 8).

larzie

Citaat van: Xander32 op september 29, 2012, 17:42:49
Weer back home na een dagje Xi-Fi;

Was gezellig en een aantal (2 a 3) echt mooie/goede sets gezien en gehoord, echter vond ik er een heel groot aantal gewoon bagger klinken, vaak ook in het licht van diens aanschafprijs 8).

Wat waren de 2 a 3 echt mooie/goede sets?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

hahaha goeie vraag.
ik had ook altijd maar een paar kamers die ik echt indrukwekkend vond.
daarom heb ik de lange zit heen en weer niet meer gemaakt.

Xander32

Citaat van: morca op september 30, 2012, 11:06:08
hahaha goeie vraag.
ik had ook altijd maar een paar kamers die ik echt indrukwekkend vond.
daarom heb ik de lange zit heen en weer niet meer gemaakt.

Citaat van: larzie op september 30, 2012, 10:55:11
Wat waren de 2 a 3 echt mooie/goede sets?
Een goede set was die van TAD, van Manger (actief) en een set van gesloten zuilspeakers van een spaans merk waarvan ik de naam niet meer weet. Allicht Dat WdW deze nog heeft?

Grootste tegenvaller was voor mij die van FdW met z`n Blumenhofers; wat een agressief hoog :o.

Xander32

Citaat van: Xander32 op september 16, 2012, 11:30:32
Hetgeen mij de afgelopen dagen is opgevallen, is dat de snelheid nu behoorlijk constant is (zo`n 24Mbit/s) maar dat de reikwijdte van het signaal nogal divergeert  :-\.

Nu blijkt de KPN modem (Experiabox) nogal een beperking te zijn in deze  >:(.
Momenteel zijn zowel de snelheid als het bereik bagger inzake het internet via Experiabox - Wifi.
Even Googelen leerde dat dit veelvuldig voorkomt. De Experiabox blijkt best een goede modem te zijn maar een waardeloze router.

Om dat te ondervangen ben ik op zoek naar een goede separate router (lees: snelle, betrouwbare router met een groot bereik), welke ik achter de Experiabox zet. En zoals altijd; wat een keuze ... ??? ... ik zie door de bomen `t bos niet meer.

Xander32

Citaat van: Xander32 op september 30, 2012, 17:24:21
Een goede set was die van TAD, van Manger (actief) en een set van gesloten zuilspeakers van een spaans merk waarvan ik de naam niet meer weet. Allicht Dat WdW deze nog heeft?

Grootste tegenvaller was voor mij die van FdW met z`n Blumenhofers; wat een agressief hoog :o.

Bovenstaande "Tango-nog-wat" wisten mij te boeien tijdens de Xi-Fi.

CZ79

Citaat van: Xander32 op september 30, 2012, 17:24:21

Was niet van FdW maar van Music2, sorry voor de verbetering :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: cz79 op oktober  1, 2012, 08:04:15
Was niet van FdW maar van Music2, sorry voor de verbetering :D
Pietje precies he ;), maar foute info kan idd. niet. Dank voor de aanvulling.
M`n ervaring verandert er niet door; `t hoog was met vlagen letterlijk pijnlijk aan de oren ...

Former member 78

Heb ook 1x Blumenhofers gehoord, deden ook letterlijk pijn soms.
Erg jammer...

Maro

Die Usher boys zijn gewoon verwend... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op oktober  1, 2012, 16:36:49
Heb ook 1x Blumenhofers gehoord, deden ook letterlijk pijn soms.
Erg jammer...
Idd. want voorts gaven ze wel een behoorlijk realistisch live-geluid.

Citaat van: Maro op oktober  1, 2012, 16:38:20
Die Usher boys zijn gewoon verwend... :D
Ik ben de laatste die dat zal ontkennen :angel:.

Former member 78

Citaat van: Xander32 op oktober  1, 2012, 16:48:39
Idd. want voorts gaven ze wel een behoorlijk realistisch live-geluid.

AbZ was er toen ook bij, ik zei nog tegen hem, dat het een ''Hi End pa set'' was.
Want qua live weergave en beleving zijn ze erg sterk, maar dat hoog....