Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Afgelopen dagen tussen andere bedrijvigheden door een aantal IC`s met elkander vergeleken in m`n relatief nieuwe set.
En niet omdat het moest, maar omdat het kon.

Ik speelde al een jaar of drie met een Slinky Links RS1 (zilver) welke mij altijd heeft kunnen bekoren. Afgelopen dagen ook eens m`n Furutech (FA-220, koper, solid core) en Kimber (KS-1010, koper) IC`s tussen versterker en bron gezet.

Uitkomst: voorlopig laat ik de Kimber er tussen ten koste van de Slinky. De KS-1010 heeft al hetgeen wat de RS1 zo`n goede IC maakt, maar geeft echter iets meer body, iets meer fundament en wat meer warmte mee. Hetgeen mijn set goed past.

Schiet u maar  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Ik weet niet wat je budget is, maar de inakustik Referenz vind ik erg mooi matchen met Marantz. Heb nu alles met NF-1302 verbonden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op juli 30, 2012, 09:54:54
Ik weet niet wat je budget is, maar de inakustik Referenz vind ik erg mooi matchen met Marantz. Heb nu alles met NF-1302 verbonden ;)
Dank u voor de tip :clapping:.

Echter was het wisselen meer uit nieuwsgierigheid geboren; ik heb 3 goede IC`s hier liggen waarvan ik er 1 al gedurende een jaar of 3 a 4 in gebruik heb (Slinky Links RS1). Echter ben ik onderwijl verhuisd, heb andere speakers , een andere versterker en bron gekocht. Ik was benieuwd wat nu een andere IC in mijn keten zou doen. De RS1 doet het nog steeds erg goed(open, gedetailleerd, vloeiend), echter geeft de KS-1010 (Kimber) bijna een identiek beeld maar met net iets meer fundament en iets meer warmte. En dat laatste is toch ook wel "lekker", ik laat de Kimber er dan ook nog ff tussen zitten.

Daarnaast ligt er momenteel nog een Furutech FA-220. Deze is een fractie minder open als de RS1, geeft wel wat meer fundament dan die laatste maar minder dan de Kimber. De FA-220 lijkt wat karakteristiek eigenlijk tussen beiden in te zitten en zou wel eens een goed compromis kunnen zijn ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Achter in de tuin, genieten van het mooie weer maar ook aan het wachten op de komst van mede-forumlid "Weust, nu met 3FM live-stream als vermaak ... (wat word er veel gelu.. op betreffende frequentie ... >:().

Strak aan `t water.

HTip

Leuke foto. Ik zie er een lachend gezicht in met een knipoog ;) En nee, ik heb niet gezopen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op augustus  5, 2012, 12:36:57
Leuke foto. Ik zie er een lachend gezicht in met een knipoog ;) En nee, ik heb niet gezopen :D
Scherp oog! Nu het gezegd is zie ik het ook, maar anders had ik hem niet gezien denk ik :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

:yawnee: :yawnee: :yawnee:

... vanmiddag een 5 tal uurtjes zitten typen voor een (reflectie-)verslag t.b.v een opleiding ...

:yawnee: :yawnee: :yawnee:

Maar die is af :clapping:, nu lekker buiten aan het relaxen O0.

Oja, het typen onder professionele begeleidng van;

:)

Xander32

Heden maar een nieuwe avatar uitgezocht. Bij de buren heb ik een pm-etje van een mod gekregen dat mijn voorgaande malware verspreide via diens url ... Die leek zo relaxed maar dat was slechts schijn ???.

Eddye

Deze is niet relaxed, eigenlijk zelfs een beetje creepy.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Maro

Citaat van: Eddye op augustus 15, 2012, 20:07:28
Deze is niet relaxed, eigenlijk zelfs een beetje creepy.

Altijd nog beter dan zijn pasfoto..... :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op augustus 15, 2012, 20:35:56
Hoe zo  :devil:, hier een kiekje van mij als kind bij m`n eerste communie en oordeel zelf maar!

Eddye

Citaat van: Maro op augustus 15, 2012, 20:35:56

Je hebt gelijk....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Maro

Citaat van: Xander32 op augustus 15, 2012, 20:38:55
Hoe zo  :devil:, hier een kiekje van mij als kind bij m`n eerste communie en oordeel zelf maar!

Dat is idd een aantal jaren geleden. Deze mooie looks ben je nu ook al kwijt.... :ph34r:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op augustus 15, 2012, 20:43:24
Dat is idd een aantal jaren geleden. Deze mooie looks ben je nu ook al kwijt.... :ph34r:
Slechts wat minder haar en wat meer body :P.

Xander32

Xander32

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

De metingen bevestigen hetgeen ik hier op de vaak als de "vermogenshongerig" omschreven Ushers ervaar; de PM is in control 8).

Gaaf ook om te lezen dat de PM behoorlijk meer vermogen geeft dan de specs volgens fabrikant (ruim20% meer).

Xander32

... `t is ff wennen de nieuwe single van m`n favo band, want less guitar & more electronics, maar `t smaakt naar meer  :headbanging:

1nt3gr@

B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

HTip

Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: HTip op augustus 23, 2012, 08:38:19
Helemaal mee eens :inlove:
Nuancering: het ziet er van de buitenkant allemaal mooi en degelijk uit, maar zojuist tijdens het inleggen van een cd-tje de lade eens goed bekeken van de SA15 le; wat een cheap-ass plastic gevalletje betreft het, en nog slecht afgewerkt ook (randen onderzijde)  :nervous:.

... gelukkig maakt hetgeen de componenten voortbrengen het weer helemaal goed, anders was het

:D

HTip

Jammer dat Marantz bij hun Premiumlijn geen stevigere constructies bouwt. De PM is wel gebouwd als een tank, dus waarom dan niet de SA. Geluid is natuurlijk het belangrijkste en zo te horen zit het daarmee wel goed.
Showcase - Topic