Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Da's balen Sander. Is nooit leuk, maar misschien komt je er beter uit...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Altijd kl*te berichten! Sterkte!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Denon Focal

Wat naar voor je, sterkte de komende tijd.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Martijnst1990

Erg vervelend inderdaad. Als ik het zo lees pak je het gelukkig wel redelijk positief op.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Gisteren aaf Drees62 op de koffie gehad. Weer eens op niveau over muziek in het algemeen en de hardware kunnen kletsen 8).

En natuurlijk ook mijn huidige stereo-setup aan de tand gevoeld. Met en zonder de BK.
Wij kwamen samen tot de conclusie dat ik de sub heel behoorlijk heb geintegreerd in de set en dat deze van toegevoegde meerwaarde is:
dus die mag voorlopig nog blijven :clapping:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren aaf naar Sting in het Gelredome geweest. Een tegenvaller, of had ik te hoge verwachtingen  :-[.

Het concert was gezapig, traag en monotoon ... Geluid viel mij ook tegen: vlak, gebrek aan dynamiek ondanks groot orkest. Er zaten best een aantal mooie arrangementen tussen maar er zat geen vaart en beleving in. Kwam denk ik ook door de setting: het Gelredome is hiervoor te groot, te massaal. Op een schaal van 0 tot 10 een mager 6-je.

Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

Jammer van Sting.
Moet zeggen dat ik zijn beste live periode nog altijd de tijd met de Police vond, ook al heb ik heb hem toen maar 1x gezien.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

Achja... volgende concertbezoek gaat er zeker weer 1 worden met stevige rock, waar ik m`n energie kwijt kan :headbanging:.
Echter voorlopig nog weinig soeps in NL; dat wordt (lang) wachten op het nieuwe seizoen :-\.

Sander.

Citaat van: Denon Focal op oktober 16, 2010, 14:20:26
Jammer van Sting.
Moet zeggen dat ik zijn beste live periode nog altijd de tijd met de Police vond, ook al heb ik heb hem toen maar 1x gezien.

morca

hey Xander

thanks voor je reactie bij mijn private home theater
zal binnenkort wat foto,s plaatsen krijg je er een beetje een idee bij

denk kom even kijken of jij ook een showcase hebt
ziet er goed uit zeer goeie componenten en erg mooie speakers
dat Usher heb ik jammer genoeg nog niet echt gehoord maar die klinken volgens mij super

had het eerder nooit zo op boekenplankjes maar dat is zover omgeslagen dat ik nu 4 dezelfde rondom heb ;D

grtz Morca

Xander32

Citaat van: morca op oktober 23, 2010, 18:59:33
hey Xander

thanks voor je reactie bij mijn private home theater
zal binnenkort wat foto,s plaatsen krijg je er een beetje een idee bij

denk kom even kijken of jij ook een showcase hebt
ziet er goed uit zeer goeie componenten en erg mooie speakers
dat Usher heb ik jammer genoeg nog niet echt gehoord maar die klinken volgens mij super

had het eerder nooit zo op boekenplankjes maar dat is zover omgeslagen dat ik nu 4 dezelfde rondom heb ;D

grtz Morca

Mocht je een keer in de omgeving zijn: kom gerust ff aan om de Ushers te ervaren en voor een bak koffie.

Sander.

morca

dat is erg gastvriendelijk van je Sander

ik heb het er wel eens met Ejorne over dat het leuk zou zijn om eens bij wat forumleden te kunnen komen luisteren
zodat we eens wat mooie merken kan horen in een thuis setup
en eens wat mensen in het echt zien van het forum

ik weet niet waar je woont maar ik kom uit het midden van het land
als dit enigsinds binnen bereik is dan lijkt me dat wel eens een goed idee

we pmen er nog wel
die koffie onder het genot van een paar Ushers lust ik wel :coffee:

Xander32

Vanaaf weer eens gaan zitten voor Roger Waters - Amused to Death ... maar weer niet doorheen gekomen.

Velen zijn er lyrisch over maar ik kom er maar niet doorheen :yawnee:.
Die Q-sound effecten zijn voor ff leuk maar dat eindeloze gepingel en gezemel ... duidelijk niet mijn ding :sarcasm:.

Sander.

Denon Focal

Zeker op Hifi.nl gezeten?
ik heb hetzelfde, ben een diehard PF fan maar Roger solo kan me niet bekoren.
De effecten van Q sound zijn wel grappig maar om daarom deze CD door te worstelen ging me ook te ver.

Roger Black

Als je die lijst ziet dan kan je beter Trentemoller luisteren  O0

Xander32

Nee hoor, toeval: ik had deze weer eens opgezet en vervolgens mijn bevindingen hier neergezet(en bij de buren, op het Marantz forum). Vervolgens lees ik de daarop volgende dag bij de buren over de top 10 op Hifi.nl ...

Sander.
Citaat van: Denon Focal op december  6, 2010, 22:01:49
Zeker op Hifi.nl gezeten?
ik heb hetzelfde, ben een diehard PF fan maar Roger solo kan me niet bekoren.
De effecten van Q sound zijn wel grappig maar om daarom deze CD door te worstelen ging me ook te ver.

Xander32

Who the f@ck is Trentemoller  ???.

Kidding. Maar ook dat is niet mijn ding: krijg er de zenuwen van  8).

Sander.
Citaat van: Roger Black op december  7, 2010, 12:50:36
Als je die lijst ziet dan kan je beter Trentemoller luisteren  O0

Xander32

:)  `N IEDER HELE FIJNE DAGEN EN AL HET GOEDE VOOR 2011  :)

Sander :D.

HTip

Citaat van: Xander32 op december 25, 2010, 07:40:16

Mooie gedachte :tongue2: ;D

Voor jou natuurlijk hetzelfde gewenst :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op december 25, 2010, 07:40:16

Waarom vond ik vanochtend niet zo'n mooi cadeautje onder de boom. ;D

Jij ook hele fijne dagen en een goed 2011.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Martijnst1990

Hetzelfde gewenst! Enne... Doe mij die ma  :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Denon Focal

Voor jou ook een gelukkig 2011

Xander32

Een uitprobeersel (lees: gokje):

Van een forumgenoot voor een nette prijs 2 stuks LAT International AC-2 Powercords overgenomen.

Eens zien of deze van meerwaarde zijn in m`n set ::).

Dat een powercord van meerwaarde kan zijn in mijn set heb ik al ervaren met een demo van een 3-tal Furutech pc`s.

Sander.

Xander32

Vandaag de beide powercords ontvangen. Met deze in gebruik nemen wacht ik nog een week of twee.
Reden: vandaag tevens, na 2 weken tijd, m`n CD-1 na reparatie retour ontvangen. De aan-/uitknop was defect  :crazy:.
Nu eerst weer wennen aan het geluid en dan pas de LAT pc`s aansluiten en uitproberen (1 voor 1).

Dus op dit moment, na eerst 3 uur acclimatiseren van de CD-1 weer volop aan het genieten van mijn set: wat een heerlijke sound, wat een heerlijke set heb ik toch!

:headbanging:

Sander.

Martijnst1990

Leuk om te lezen dat je er nog zo van geniet!  :music:

Ben benieuwd naar je bevindingen met de pc's, interessant onderwerp :)

Dedicated HT

sultankat

Citaat van: Xander32 op januari 26, 2011, 17:58:12
Vandaag de beide powercords ontvangen. Met deze in gebruik nemen wacht ik nog een week of twee.
Reden: vandaag tevens, na 2 weken tijd, m`n CD-1 na reparatie retour ontvangen. De aan-/uitknop was defect  :crazy:.
Nu eerst weer wennen aan het geluid en dan pas de LAT pc`s aansluiten en uitproberen (1 voor 1).

Dus op dit moment, na eerst 3 uur acclimatiseren van de CD-1 weer volop aan het genieten van mijn set: wat een heerlijke sound, wat een heerlijke set heb ik toch!

:headbanging:

Sander.

Tip: begin met een Lat op de eindversterker, daarna pas de cd. Ik schat nl in dat het bij de cd wel eens te analytisch zou kunnen gaan klinken. Was in ieder geval bij mij zo.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock