Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

lynch1979

Citaat van: Sonority audio op april 23, 2014, 12:21:58
het is een materiaal wat goed past in de opzet van de werking van de tegel.
het is stevig,zodat er een luidspreker of versterker op kan staan,en het mag zeker niet buigen.
het moet een schoon natuurlijk materiaal zijn,en is absoluut niet gekozen voor trillingen,de werking is ook op een heel ander vlak ,waarbij de bamboe geen verslechterde invloed heeft op wat er in de tegel zit verwerkt.

en het is natuurlijk wel fijn dat er geen bomen voor gekapt hoeven te worden,bamboe is een snel groeiende gras soort.

Helder en duidelijke uitleg.

Moet zeggen dat ik nu wel erg benieuwd ben naar de Suzy Wong platen, alleen het budget op dit moment er niet voor heb  ;)
Wie weet in de toekomst.

phy

Het bamoe is alleen de kap dat over de echte tegel zit.
Het doet niet mee aan de werking van de tegel

Sonority audio

Citaat van: lynch1979 op april 23, 2014, 12:27:32
Helder en duidelijke uitleg.

Moet zeggen dat ik nu wel erg benieuwd ben naar de Suzy Wong platen, alleen het budget op dit moment er niet voor heb  ;)
Wie weet in de toekomst.
over paar weekjes is de site klaar en word het als apart merk opgezet.
van daaruit gaan de tegels voor revieuws weg.

er worden nu een groter aantal geproduceerd,veel is gewoon handwerk dus er zit een hoop werk in.

dat klopt,het is eerder een niet verstorende omhulsel/kap voor wat intern zit,dit interne is dus eigenlijk wat de werking bewerkstelligd en dit moet niet verstoort worden.

(elk bamboe is niet 100% geschikt trouwens.)

en let op! doordat we hier niet over trillings dempende tegels praten,kan je een tegel onder een audiorack plaatsen.

1: je hoeft er geen apparaat op te zetten(het kan wel)!!
2: ze moeten er boven staan,de werking is alleen naar boven!!

dus deze opstelling is mogelijk:je kan met 1 tegel een hele set pakken,zo is er maar 1 tegel nodig.
beste effect in zon opstelling is dus om 1 tegel onder een hele set te plaatsen,en 2 onder luidsprekers.

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Kwabbernoot

Citaat van: Sonority audio op april 23, 2014, 12:55:46
over paar weekjes is de site klaar en word het als apart merk opgezet.
van daaruit gaan de tegels voor revieuws weg.

Wie of wat gaat/gaan ze reviewen? En alleen Nederland of ook verder?

Groeten...

chansig

Ik wil wel reviewen voordat ik tot aanschaf overga.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op april 23, 2014, 13:53:27
Ik wil wel reviewen voordat ik tot aanschaf overga.

Gr Hans
Een beetje positieve reviewer mag na het werk het gereviewde artikel vast wel houden. Dan wil ik ook wel. Leuk, nog een tegel voor onder de beamer ofzo. 8) Ik dacht trouwens dat ik al bezig was.  :-\  ::)  ;D

Groeten...

Sonority audio

Citaat van: Kwabbernoot op april 23, 2014, 13:29:02
Wie of wat gaat/gaan ze reviewen? En alleen Nederland of ook verder?

Groeten...
we gaan zeker niet voor alleen Nederland.

wie of wat komt pas als alles rond is en er een site is ,dan doel ik op de revieuws in andere landen,hier in Nederland is men al redelijk bekend met de uitwerking,
maar we zullen zeker ook hier aandacht er aan besteden.

er zijn al contacten in het buitenland welke intresse hebben getoond,dus we gaan het langzaam maar zeker uitwerken hoe of wat ,want het is een erg eigenzinnig product .

daarbij willen we ook een goed gevoel hebben bij verkooppunten buiten onze landsgrenzen.

maar eerst de site online,wat bestellingen weg werken die in backorder staan..

Sonority audio

Citaat van: Kwabbernoot op april 23, 2014, 14:01:17
Een beetje positieve reviewer mag na het werk het gereviewde artikel vast wel houden. Dan wil ik ook wel. Leuk, nog een tegel voor onder de beamer ofzo. 8) Ik dacht trouwens dat ik al bezig was.  :-\  ::)  ;D

Groeten...

we mikken dadelijk op het blad/site welke er nog onbevoordeeld in staat,het liefste in buitenland waarbij er eerder een(zoveel mogelijk )ongekleurde revieuw uit komt,daar men er gewoon nog geen ervaring mee heeft.

dat vinden we het mooiste,dat iemand een tegel er onder legt en dit gaat ervaren.

net zoals kwabbernoot nu vanuit de sceptische kant het heeft ervaren,dat is erg prettig om te lezen.

Kwabbernoot

Dus ik mag mijn tegel houden?  :laugh:

Groeten...

Rowdy

Citaat van: Sonority audio op april 23, 2014, 12:55:46
doordat we hier niet over trillings dempende tegels praten, kan je een tegel onder een audiorack plaatsen.
Wat zijn de afmetingen van de tegel?
Wat is het maximale gewicht wat het mag dragen?

Sonority audio

Citaat van: Rowdy op april 23, 2014, 16:29:07
Wat zijn de afmetingen van de tegel?
Wat is het maximale gewicht wat het mag dragen?
43 breed bij 38 cm diep

maximale gewicht,dat durf ik niet te zeggen..

ik kan er zonder problemen op staan.(86 kilo)
en een apparaat verdeeld goed zijn gewicht op 4 punten.

Kwabbernoot

Dag vier van Kwabber op het tegelpad.

Na op dag drie voor het eerst geconfronteerd te zijn geworden met het "zwabbereffect" was ik benieuwd hoe dag vier zou gaan verlopen.
In het kort: Hummmm.
Het gaf een rare spanning om weer te luisteren naar de set na het eerste zwabber-incident. Ineens ging ik weer technisch luisteren. Is het middengebied weer terug? Is het hoog niet weer scherp? Is de bas weer lekker diep en puntig? Is de stage weer groot? En meer van dat soort geneuzel dat het lekkere luisteren in de weg zit. 
Ook nadat alle vragen met "ja" of "ja, redelijk" beantwoord waren bleef er toch een raar gevoel hangen. De vraag: "Wanneer komen ze mijn speeltje weer wegnemen?" bleef maar door mijn hoofd spoken. Constant maar blijven scannen of alles nog is zoals het hoort. Het niet weten waar ik aan toe ben maakt het luisteren toch een weinig ontspannende bezigheid. Ik hoop maar dat dit snel slijt en dat ik bij het volgende zwabbermoment mijn schouders kan ophalen en kan denken dat het wel weer over gaat.
Dan het geluid zelf, is het weer zoals het was? Nee. Nu spelen bovengenoemde dingen natuurlijk mee en was ik wellicht extra kritisch aan het luisteren maar ik meende toch een verschil waar te nemen met het geluid van voor het zwabber-incident. Het hoog was weer iets scherper, er leek een klein beetje "compressie" in het geluid te zitten, de balans trok een beetje naar rechts (dat trok later wel weer bij), de bas was wel weer erg fraai en de stage was héél iets kleiner. Ook had ik het idee dat de set wat minder luid speelde en ik dus de volumeknop verder moest opdraaien. Let wel: dit is in vergelijking met een wellicht ietwat geromantiseerd beeld van ervoor.

Ik ben benieuwd waar het tegelpad verder nog langs loopt. Het is wel duidelijk dat het uitzicht niet overal even geweldig is. Ook heb ik nog niet het gevoel dat ik al in de buurt van het einde ben.

Groeten...

Jumping Jack

Er zit niets anders op dan je forumnaam te wijzigen. "Zwabbernoot".

En ja, ik schaam me een klein beetje voor het niveau van mijn mopje maar dat houd me niet tegen  :blush:  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kwabbernoot

:laugh:

Tja, die grap zat er wel in. Er werd ook al voorgesteld om het effect Kwabberen te noemen.  :(  ::)

Groeten...

Sonority audio

Goedemorgen!

Klopt!
daarom geven we eigenlijk altijd aan,het heeft even nodig.

het is bekend dat het in het begin vaak in 1x geweldig klinkt,daarna word het even minder.
gewoon even los laten,komt vanzelf goed,maar laat de tegel gewoon even zijn inwerking doen op de set.

:blush:

Kwabbernoot

Ik ben heel benieuwd hoe je dit verhaal gaat brengen op de website en in eventuele handleidingen en brochures.  :-\
Ik zou je ook willen aanraden om de reviewers deze plank maar twee dagen te laten beluisteren.   ::)

Groeten...

Sonority audio

Citaat van: Kwabbernoot op april 24, 2014, 10:27:25
Ik ben heel benieuwd hoe je dit verhaal gaat brengen op de website en in eventuele handleidingen en brochures.  :-\
Ik zou je ook willen aanraden om de reviewers deze plank maar twee dagen te laten beluisteren.   ::)

Groeten...
nee we gaan ze vragen deze langer te gebruiken.  :thumbs-up:
en we gaan deze informatie erbij geven,dat is nu 1 maal de werking die bezig is in verschillende sets ,hier kunnen we niet omheen en het is dus van belang dat men er van op de hoogte is.
het is ook niet trouwens bij elke set/mens/omgeving zo.

maar over het algemeen is het wel met up en even down en daarna blijft het up!

laat het los,vaak willen mensen ineens weer technisch luisteren of gaan verkrampt luisteren.
het komt dadelijk weer op een level waarbij het stabiel is,en zo nu en dan weer verbeterd.

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op april 24, 2014, 09:55:33
Dag vier van Kwabber op het tegelpad.

Na op dag drie voor het eerst geconfronteerd te zijn geworden met het "zwabbereffect" was ik benieuwd hoe dag vier zou gaan verlopen.
In het kort: Hummmm.
Het gaf een rare spanning om weer te luisteren naar de set na het eerste zwabber-incident. Ineens ging ik weer technisch luisteren. Is het middengebied weer terug? Is het hoog niet weer scherp? Is de bas weer lekker diep en puntig? Is de stage weer groot? En meer van dat soort geneuzel dat het lekkere luisteren in de weg zit. 
Ook nadat alle vragen met "ja" of "ja, redelijk" beantwoord waren bleef er toch een raar gevoel hangen. De vraag: "Wanneer komen ze mijn speeltje weer wegnemen?" bleef maar door mijn hoofd spoken. Constant maar blijven scannen of alles nog is zoals het hoort. Het niet weten waar ik aan toe ben maakt het luisteren toch een weinig ontspannende bezigheid. Ik hoop maar dat dit snel slijt en dat ik bij het volgende zwabbermoment mijn schouders kan ophalen en kan denken dat het wel weer over gaat.
Dan het geluid zelf, is het weer zoals het was? Nee. Nu spelen bovengenoemde dingen natuurlijk mee en was ik wellicht extra kritisch aan het luisteren maar ik meende toch een verschil waar te nemen met het geluid van voor het zwabber-incident. Het hoog was weer iets scherper, er leek een klein beetje "compressie" in het geluid te zitten, de balans trok een beetje naar rechts (dat trok later wel weer bij), de bas was wel weer erg fraai en de stage was héél iets kleiner. Ook had ik het idee dat de set wat minder luid speelde en ik dus de volumeknop verder moest opdraaien. Let wel: dit is in vergelijking met een wellicht ietwat geromantiseerd beeld van ervoor.

Ik ben benieuwd waar het tegelpad verder nog langs loopt. Het is wel duidelijk dat het uitzicht niet overal even geweldig is. Ook heb ik nog niet het gevoel dat ik al in de buurt van het einde ben.

Het zwabberen heb ik gemerkt tijdens een paar dagen waarin het laag een beetje vreemd klonk. Wat ook een factor is: je went aan elk geluid dus ook aan de tegels. Totdat je hem weer weg haalt natuurlijk. Wat blijft is de verbijstering als een geluidje tijdens een TV-uitzending wel érg realistisch klinkt. Soms op onverwachte momenten, bij een reclame bijvoorbeeld. Of een trommelende man in het publiek tijdens een voetbalwedstrijd.

Wat ik persoonlijk erg prettig vind is dat de prikkel om steeds weer dingen aan de set te willen verbeteren compleet weg is. Ik heb me maar een beetje op oude auto's gestort. Vind ik ook leuk.
Chord 2go/2yu, M Scaler en Dave, Sugden Masterclass LA4, Neumann KH420, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Sonority audio

CiteerWat ik persoonlijk erg prettig vind is dat de prikkel om steeds weer dingen aan de set te willen verbeteren compleet weg is. Ik heb me maar een beetje op oude auto's gestort. Vind ik ook leuk.

klopt helemaal!!

nu nog een kleine tegel voor de autoradio  :laugh:

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op april 24, 2014, 10:53:43
Wat ik persoonlijk erg prettig vind is dat de prikkel om steeds weer dingen aan de set te willen verbeteren compleet weg is. Ik heb me maar een beetje op oude auto's gestort. Vind ik ook leuk.

Tja, dan reageer ik toch anders op de tegel. De stap was echt erg groot in mijn beleving. Een stap die ik nooit zou hebben kunnen maken met een andere versterker, andere DAC of zelfs andere luidsprekers. Misschien met een heel grondig aanpakken van de akoestiek. Misschien dat ik dan in de buurt zou kunnen komen.
Toen ik deze stap dus meemaakte begon ik gelijk te denken waar ik zo'n tegel nog meer onder kon leggen en hoe ik het effect van de tegel nog zou kunnen vergroten. Ook ben ik benieuwd hoe de oude voorversterker op de tegel zou reageren.

Dus nee, ik kan niet zeggen dat de tegel op alle vlakken totale rust heeft gebracht. Zeker niet nu de eerste zwabber voorbij is gekomen.

Groeten...

Sonority audio

Citaat van: Kwabbernoot op april 24, 2014, 11:54:27
Tja, dan reageer ik toch anders op de tegel. De stap was echt erg groot in mijn beleving. Een stap die ik nooit zou hebben kunnen maken met een andere versterker, andere DAC of zelfs andere luidsprekers. Misschien met een heel grondig aanpakken van de akoestiek. Misschien dat ik dan in de buurt zou kunnen komen.
Toen ik deze stap dus meemaakte begon ik gelijk te denken waar ik zo'n tegel nog meer onder kon leggen en hoe ik het effect van de tegel nog zou kunnen vergroten. Ook ben ik benieuwd hoe de oude voorversterker op de tegel zou reageren.

Dus nee, ik kan niet zeggen dat de tegel op alle vlakken totale rust heeft gebracht. Zeker niet nu de eerste zwabber voorbij is gekomen.

Groeten...

dat klopt natuurlijk wel,vergeet niet dat huub meerdere tegels heeft liggen,dus het stadium waar kan ik ze nog meer neer leggen is bij hem al wat anders als bij jouw situatie

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op april 24, 2014, 11:54:27

Zwabbers moet je gewoon uitzitten. Ze noemen dat ook wel een 'stap' 'sprong'. Na een tijdje klinkt het dan weer gewoon goed, misschien zelfs beter.

Maar inderdaad, apparaten zouden er verschillend op kunnen reageren. Sommigen beweren ook dat het een 'optelsom' is waarbij de puur technische kwaliteit van het apparaat wel degelijk een rol speelt. En aluminium is een metaal dat wat lastiger ligt, je kunt beter plaatstaal hebben. En kabels dan? Misschien werkt koolstof wel het best. Of niet.

Komt bij mij allemaal wel. Ik ben op dit moment erg content met de zweem van realiteit die ik nu in mijn set heb. Nog lang niet het absurd realistische geluid dat ik 3 keer heb gehoord bij één van de godfathers. Maar dat hoef ik ook helemaal niet. Goed is goed genoeg. :)
Chord 2go/2yu, M Scaler en Dave, Sugden Masterclass LA4, Neumann KH420, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Kwabbernoot

Goed is goed genoeg? Waar heb ik dat eerder gehoord. Hmmm  :-\  Maar je hebt wel gelijk. Eerst maar eens zo laten en kiek'n wat't wot. Daarna zal er geheid wel weer gepield gaan worden.

Kwabbernoot op het tegelpad dag 5.  8)

Gisteren niet al te lang kunnen luisteren want ik ben naar een concert(je) geweest maar na afloop toch nog één cd weten te draaien: Spain - She Haunts My Dreams. Ik kan niet anders zeggen dan dat de tegel weer prima werkte. Josh Haden (zoon van Charlie) stond in levende lijve voor mij te "zingen". Erg overtuigend. Het harde stukje lijkt eruit, op naar de volgende. Daarna nog een liedje van Fehlfarben (Magnificent Obsession, uit de nadagen van de NDW) en ook dat klonk meer dan prima.
Kwabber is weer happy en zal bij deze zijn dagelijkse ervaringen niet meer posten. Ik heb ondertussen beide kanten van de médaillon geproefd en beschreven en denk niet dat ik daar nog veel aan toe kan voegen.
Mocht ik weer wat vreemds én voor mij nieuws ervaren zal ik het weer melden.

Nog stiekem even deze spammen:  8)

Prachtig.

Groeten...

YamahaRXV

Hoop dat ik jouw ervaringen tot op heden ook mag gaan beleven hier met de Suzy Wong plate nu onder de Naim NAP 250 eindversterker.
Door de wat dikkere aluminium behuizing van de Naim zal het aanzienlijk langer duren voordat e.e.a. hoorbaar wordt denk ik.,.. ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kwabbernoot

Ik hoop voor jou dat je geen last krijgt van het zwabberen. Dat gaf toch wel even een behoorlijke onrust. Die is nu trouwens wel weer weg.

Je was toch al bekend met de tegels of alleen nog niet in je eigen set?  Ga je het traject nog ergens beschrijven. Lijkt mij leuk om jouw ervaringen naast de mijne te kunnen plaatsen.
Hoe dan ook, veel succes en plezier met de tegel.

Groeten...