Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: Kwabbernoot op juli 12, 2026, 00:35:41Geen zin in een non-discussie maar toch nog even je punt maken? Jammer. :nopompom:

Klopt, zonder uitleg waarom ik gelijk heb. Want dan wordt het een non-discussie  :D
Citaat van: Kwabbernoot op juli 12, 2026, 00:35:41Geen zin in een non-discussie maar toch nog even je punt maken? Jammer. :nopompom:

Ik geef alleen aan dat je geen gelijk hebt. Voor de rest ga ik er inhoudelijk niet op in. En ga ik dus ook niet doen. Ik had mijn punt namelijk al eerder gemaakt.

En verder is het ook niet heel belangrijk wat mij betreft :)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Kwabbernoot

Bizar dat je mij geen gelijk geeft terwijl ik de enige ben die überhaupt kan weten of ik het heb.

Nou ja, even goede vrienden. Terug maar weer naar Journey - Escape. Een oude guilty pleasure. :pompom:

Groeten...

Kwabbernoot

En toen was daar de Hifiman Serenade. Dus toch maar een streamer/dac/headphone-amp gekocht.

PXL_20260820_155142742.jpg

Voor nu maar even op dit tafeltje.

De eerste indruk is: verrassend zwaar en mooi. :tounge:

Qua geluid kom ik er later nog wel op terug.

Groeten...

Kwabbernoot

Ondertussen heb ik de Hifiman Serenade uitgebreid beluisterd. Maar eerst waarom de keuze op dit apparaat is gevallen.

Ik wilde een hoofdtelefoon versterker met ingebouwde dac én streamer functie. Dat alles mocht niet meer kosten dan €1000,-. En dan wordt de spoeling al redelijk dun.
Fiio K15, Fiio K17, Fiio K17 R2R en deze Hifiman Serenade, ook een R2R dac. Ik mis er vast ook een aantal.

Zoals bij alles wat ik koop aan audio moet met name het gevoel er goed bij zijn. Het geluid volgt dan meestal vanzelf (ik heb nog maar één keer meegemaakt dat dit niet opging). De Fiio's hebben veel meer mogelijkheden (oa. 32 bands equalizer, oversampling, wifi, bluetooth, knoppen en een touchscreen) dan de Hifiman. De Fiio K17 R2R was een serieuze kandidaat voor €999,-. Maar hij is nog heel nieuw en ik heb nog steeds niet veel reviews gevonden. Dus langer wachten? Ik dacht het niet.  :tounge:

De Hifiman kwam bij heel veel YouTubers er gewoon heel goed uit met precies dat wat ik zocht. Niet te detailrijk maar meer vloeiend en eerder warm. Daarnaast maakt hij gebruik van een klasse A versterker. Iets waar ik ook goede ervaringen mee heb opgedaan (oa. Musical Fidelity A1 en P270). Er is geen Oversampling mogelijkheid of equalizer maar beide kunnen gedaan worden in Roon. Daarbij was de Hifiman op dit moment €300,- euro goedkoper. Ook prettig meegenomen.

En hoe klinkt het nu? Wel, best prima eigenlijk. In vergelijk met mijn iBasso DX260 is het iets minder detailrijk maar er is wel meer controle op de hoofdtelefoon. En inderdaad, het klinkt eerder warm wat mij wel bevalt.

Wat betreft het streamen: hij kan alleen Roon aan, geen Spotify/Quobus/Tidal. Die laatste twee kun je wel gebruiken via een app als mConnect. De streamingsfunctie van de Fiio is exact zo spartaans. Gebruik je geen Roon, zou ik het niet doen. Tenzij je een computer eraan koppelt of een andere bron.

En zo ben ik nu de eigenaar van een Hifiman Arya Stealth en een Hifiman Serenade. Beide gekocht op reviews en persoonlijk gevoel zonder ze beluisterd te hebben. Gaat (bijna) altijd goed.  :laugh:

Groeten...