Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Hmmm, okay. Ik zal eens een beetje rondneuzen. Die Deulund's zien er niet goedkoop uit iig.

Groeten...

dre73

Er zijn meerdere mooie op de markt. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kwabbernoot

WOW! WTF! én Tjemig de Pemig!

Wat een prijzen vragen ze voor die Bybees. Die gaan hem iig niet worden.

Citaat van: dre73 op april 21, 2014, 18:42:43
Er zijn meerdere mooie op de markt. ;)
Heb je enkele voorbeelden en heb je er zelf ervaring mee?

Groeten...

dre73

Mundord silver/gold/oil is voor mij een van de mooiste.
Audyn reference is ook heel fraai.

welke waarde heb je nodig?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kwabbernoot

Da wee'k so nie. Da zal'k op moet'n zoek'n.

Groeten...

dre73

Ik heb nog wel wat exemplaren die je mag lenen. ;)

phy

Ik heb zelf de V caps's normaal en copper ,
Audio Note koper en zilver geprobeerd en
ook de Mundorf zilver zilver olie de duurdere Jensen verschillde teflon olie's enz,
veel geld voor de Bybee's? inderdaad
maar een tegel kost ook veel
en de bybees doen veel meer  ;)

HuubF

Citaat van: phy op april 21, 2014, 20:45:18
Ik heb zelf de V caps's normaal en copper ,
Audio Note koper en zilver geprobeerd en
ook de Mundorf zilver zilver olie de duurdere Jensen verschillde teflon olie's enz,

Ik heb de bybees ook gehad. Werkte zeker wel, natuurlijker geluid vooral. Maar imo niet lijkend op de tegels.
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

De silver oils en de silver/gold zijn geen vergelijk met de silver/gold/oil.....
Lang niet zo suf als de silver/gold en dynamischer en gedetaileerder als de silver/oil.

phy

Citaat van: HuubF op april 21, 2014, 20:59:39
Ik heb de bybees ook gehad. Werkte zeker wel, natuurlijker geluid vooral. Maar imo niet lijkend op de tegels.
Inderdaad de tegels doen hele andere dingen
ik zou ze ook zeker niet willen missen.

ProXius

Grappig, die tegels... Ik ben bij de 'ontwikkeling'  heel vaak langs geweest bij 1 van de mensen. Zelfs getest onder voeten van LCD TV's.  ;D
De naam is overigens een keihard grapje, maar dat wisten jullie wel denk ik hè?  ;)

Helaas ben ik nooit in staat geweest echt verschil te horen, maar op de set waar ik hem heb gehoord heb ik al zoveel mooie dingen gehoord dat niets onmogelijk is. (De set van B. gehakt, daar kom ik al bijna 15jaar over de vloer)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Kwabbernoot

Citaat van: phy op april 21, 2014, 20:45:18

Ja, maar bij de Bybees heb ik nog niet duidelijk hoe ze te gebruiken en hoeveel ik er dus nodig heb. Dat ze veel meer doen lijkt mij sterk maar na de tegel verbaast mij (waarschijnlijk) niets meer.

Citaat van: dre73 op april 21, 2014, 19:17:07
Ik heb nog wel wat exemplaren die je mag lenen. ;)

Tof! Maar ik heb besloten het eerst nog maar eens zo te laten zoals het nu is. Ik snap nu een beetje waarom rijke mensen altijd nog meer geld willen. Datzelfde heb ik nu met de audio. Ik dacht het leuk voor elkaar te hebben. Zeker er waren nog wel verbeterpunten maar ik was in grote lijnen tevreden. Nu is die tegel er en zie ik ineens wat voor een stap de set vooruit heeft gemaakt. En dan wil ik ineens nóg meer gewoon omdat nog meer mogelijk blijkt.
Even weer beide voetjes aan de grond en daarna zie ik wel weer verder.

Citaat van: ProXius op april 21, 2014, 22:37:10
De naam is overigens een keihard grapje, maar dat wisten jullie wel denk ik hè?  ;)

Helaas ben ik nooit in staat geweest echt verschil te horen, maar op de set waar ik hem heb gehoord heb ik al zoveel mooie dingen gehoord dat niets onmogelijk is. (De set van B. gehakt, daar kom ik al bijna 15jaar over de vloer)

Nee, ik ben niet bekend met de grap.
Heb je thuis ook dergelijke tegels geprobeerd?

Groeten...

Kwabbernoot

Ondertussen zitten er drie dagen op. Tijd voor een (voorlopige) eindevaluatie.

De tegel had eerst voornamelijk invloed op een stabieler geluidsbeeld door (bijna) de gehele kamer. Grappig om te merken dat de zanger (bv) lekker blijft staan terwijl ik even een kopje koffie ophaal.  :coffee:
Daarna kwam de geluidsverbetering (nah dat liep vast en zeker in elkaar over maar dat is de volgorde waarin ik het heb waargenomen). De bas werd gedefinieërder en dieper maar tegelijkertijd werden de scherpe kantjes van het geluid ook een beetje weggepoetst. Details werden duidelijker en heel soms waren andere geluiden ineens een stuk minder prominent aanwezig (daar ben ik wat minder blij mee trouwens). En verdorie, het was nog niet klaar.  :blink:
Vervolgens werd het beeld breder en dieper. Eerder hoorde ik slechts sporadisch een geluid buiten de luidsprekers. Nu gaat het beeld ruim aan beide speakers voorbij. Ook de diepte is toegenomen en wel alle kanten op. Soms zit een geluidje aan mijn linkeroor geplakt, soms als een lijntje in mijn hoofd of het fladdert dwars door het beeld. Heel apart om mee te maken maar zeer fraai.
Gaat het nog beter worden? Kán het nog beter worden? Misschien nog net iets tastbaarder, bv? Ik heb geen idee maar wat een aanschaf is deze tegel tot nu toe gebleken.

En nu is het tijd voor de obligate opvoering van de onafhankelijke derde persoon.  :P.
Gisteravond kwam mijn broer nog langs (Sorry, ik heb geen vrouw die ongevraagd binnenkomt). Een liefhebber van goede muziek en goed geluid maar geen uitgesproken audiofiel. Ik had hem gezegd dat ik een tegel voor onder de versterker had gekocht en dat hij maar eens langs moest komen. Hij zei eerst iets in de trend van: sodemieter op. Tegel! Gek! Maar goed gisteren kwam hij dan toch en heb ik hem in de stoel gedrukt. Hij kent mijn set behoorlijk goed en snapte bv prima dat ik tegels had gekocht voor onder de speakers (die liggen er nog steeds niet onder trouwens). Na het beluisteren van een viertal nummertjes vroeg hij mij of ik de tegels er nog wel onder ging leggen. Verder had hij wel zo'n beetje dezelfde opmerkingen als ik.

Al met al blijkt het wel een aardige aanschaf, die Suzy Wong tegel.  8)

Ik zal in het vervolg mijn mond proberen te houden tegenover de kabel, stekker en stroom fetisjisten. Wat ik hier nu meemaak is nog veel vreemder.  :alien: Of ik ben gek, dat kan natuurlijk ook.

Groeten...

dre73

Kwabbernoot

Dan zijn we allebei gek, waarschijnlijk.  :hehe:

Groeten...

Former member 78

Citaat van: Kwabbernoot op april 21, 2014, 12:41:48
Nog even een plaatje van hoe het er nu bijstaat.

Groeten...

Das een mooi stapeltje hoor!

lynch1979

Leuk om je bevindingen te lezen van de tegel, ik heb sinds gisteren een Ikea Wong (Bamboe) onder mijn versterker liggen en ook daar merk ik verschil...in positieve zin  ;D

Sonority audio

Citaat van: lynch1979 op april 22, 2014, 22:29:38
Leuk om je bevindingen te lezen van de tegel, ik heb sinds gisteren een Ikea Wong (Bamboe) onder mijn versterker liggen en ook daar merk ik verschil...in positieve zin  ;D
laat ik wel even aangeven dat het Bamboe niet is gekozen voor demping in de Suzy Wong tegel.
het heeft niks te maken met trillingen/demping.
in die zin werkt het ook niet.

het bamboe is wel gekozen om andere redenen.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

chansig

Ook zo benieuwd wat de volgende vraag gaat zijn ?  :D :D :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Kwabbernoot

:laugh:

Citaat van: lynch1979 op april 22, 2014, 22:29:38

Dank je. Zo'n plank heb ik hier ook nog maar ik gebruik hem gewoon in de keuken. Misschien ook maar eens wat mee proberen.

Ik wil nog wel even het volgende opmerken. Wij audiofielen worden nogal eens verwend met hyperbolen zo links en rechts. Dat is hier niet, ik herhaal: niet het geval.  ::)

@Arjan: thanx.

Groeten...

ProXius

Citaat van: Kwabbernoot op april 22, 2014, 09:18:35
Nee, ik ben niet bekend met de grap.
Heb je thuis ook dergelijke tegels geprobeerd?
Groeten...

Ships, en laat ik nou niet meer weten waar die naam precies op gebaseerd was.  :-[ Ik weet nog wel dat Paul het mij met een enorme grijs en lach vertelde. :D
De planken heb ik niet getest, wel heb ik meegedaan met experimenten ('mooier maken' van een set, op afstand) en heb ik meerdere apparaten en speakers gehoord voor en na het 'gehaktproces'. Tevens nog tips gekregen voor mijn eigenbouw luidsprekers o.a. met creatief dempingsmateriaal en ook het gebruik van kurk i.c.m. wisselfilters. (Dat heeft dan wel niets met de plank te maken, maar is wel mooie materie waar ik eigenlijk helemaal niks van snap!)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

lynch1979

Citaat van: Sonority audio op april 22, 2014, 22:42:10

het bamboe is wel gekozen om andere redenen.

Dan stel ik de vraag......welke redenen dan wel?

Kwabbernoot

Gisteren voor het eerst kennis gemaakt met het effect genaamd "zwabberen".

Alles wat mooi was, was weg. Een geluid, zo slecht als ik het niet vaak heb meegemaakt. Bizar. Eerst klinkt de set als één van de beste die ik ooit heb gehoord en vijf minuten later als één van de slechtste.
Ik luisterde naar John Grant (het album Queen of Denmark). Het klonk vanaf het begin al niet best maar ik had de cd nog niet beluisterd in de set mét de plank. Ik wist dus ook niet wat te verwachten. Bij het nummer "It's easier" (erg vaak gedraaid want erg fraai, imho) leek het alsof John verkouden was. Hij klonk nasaal, het leek wel of hij de tekst emotieloos aan het voorlezen was ipv aan het zingen. Het hele midden gebied was pleite en de rest klonk ook "korrelig". Eigenlijk was het enige wat nog wel goed was, het stereobeeld.
Daarna weer een cd erin waar ik vlak daarvoor nog van genoten had en ook die klonk beroerd.

Bij navraag bleek dit dus een vorm van het zo gevreesde zwabbereffect. Als het goed is vertrekt het ook weer na een kort tijdje. Daar heb ik gisteren niet meer op gewacht maar vanavond ga ik erachter komen.

Er is een tovenaar aan het rommelen, lijkt er meer op.

Groeten...

chansig

Mijn tegeltjes liggen nu onder de tv...dus de muziek is mwahhhh.

Zwabberen heb ik nooit zo ervaren...in ieder geval niet bewust.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Sonority audio

Citaat van: lynch1979 op april 23, 2014, 08:19:53
Dan stel ik de vraag......welke redenen dan wel?
het is een materiaal wat goed past in de opzet van de werking van de tegel.
het is stevig,zodat er een luidspreker of versterker op kan staan,en het mag zeker niet buigen.
het moet een schoon natuurlijk materiaal zijn,en is absoluut niet gekozen voor trillingen,de werking is ook op een heel ander vlak ,waarbij de bamboe geen verslechterde invloed heeft op wat er in de tegel zit verwerkt.

en het is natuurlijk wel fijn dat er geen bomen voor gekapt hoeven te worden,bamboe is een snel groeiende gras soort.

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com