Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dre73

Eerst proberen,dan zeiken Joris. ::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Citaat van: dre73 op april 27, 2014, 17:38:02
Eerst proberen,dan zeiken Joris. ::)

Ben gek voor 750 euri

En als iemand het dan probeert en geen verschil hoort, wordt het gestoken op een kapotte tegel..laat me niet lachen

dre73

 :withstupid:

Gewoon een demo aanvragen,dan kun je daarna weer verder met je kruistocht. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kwabbernoot

Citaat van: Joris1971 op april 27, 2014, 17:34:47
Sorry hoor maar wordt het nu gestoken op een kapotte tegel?
Weleens aan gedacht dat het gewoon niet werkt?

Ik vind het zoiezo de grootste voodoo kwats die er is.. Zelf heb ik een ca plate gehad, hoorde nul,nul verschil zonder plaat.

Nee, ik geef het niet op een kapotte tegel. Ik weet dat het een erg vaag product is. Het kleine beetje info dat ik erover weet maakt het nog vager. En dan nog dan niet iedereen het hoort... tja, dan kan ik begrijpen dat je er geen barst van gelooft. Zo stond ik er eerst ook naar te kijken. Maar na het thuis gehoord te hebben, kan ik er niet meer omheen. Ik verbaas mij nu dus de andere kant op, als het ware.

Groeten..

chansig

Je kan inderdaad beter zeggen dat de set niet goed genoeg is of gewoon doof.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Zo ligt de Suzy Wong plate onder de Naim NAP 250   Overigens nog zonder enig hoorbaar resultaat 
Zal het nog een aantal dagen geven, maar ik ben bang dat Naim zijn voeding en aluminiumbehuizing té goed voor mekaar heeft 


Next try-out....

Suzy onder de dac/pre.
Zo,n 1,5 uur geleden geplaatst.... de Naim componenten lijken zich totaal niet van de wijs te laten brengen


Neem maar van mij aan dat ik werkelijk waar iedere subtiele verandering in mijn set waar kan nemen, daar laten mijn oren, maar vooral de Adam,s mij zeker niet mee in de steek 
Verder is het zo dat ik het effect van de tegel zeker wel ken uit eigen ervaring. (maar dan waargenomen in de set van twee forumleden en tijdens de laatste X-fi)
Mijn voorzichtige conclusie is gewoon dat Naim componenten het qua voeding en (dikwandige aluminium) behuizing gewoon erg goed voor mekaar hebben en de werking van de tegel hierdoor teniet gedaan wordt



Nothing at all.....   Gisterenavond gezellig bij forumlid Onder013 tot middennacht bezig geweest met Suzy onder de Marantz PM KI Pearl en Cayin buizen cd speler, maar nee..... Het was gezellig en Henk zijn set klonk erg lekker, maar ook hier jammergenoeg niet het resultaat wat anderen (en mijn persoontje) hebben ervaren met Suzy en de voorlopers daarvan.


Dus het werkt niet altijd...

chansig

Klopt...maar dat is bekend.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

De opmerking van Joris sterkt mij in een mening die ik ondertussen heb gevormd over deze platen.
Zal 'm niet gaan vertellen want dan krijg ik weer het hele forum over mij heen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kwabbernoot


chansig

Citaat van: frank2 op april 27, 2014, 18:00:33
De opmerking van Joris sterkt mij in een mening die ik ondertussen heb gevormd over deze platen.
Zal 'm niet gaan vertellen want dan krijg ik weer het hele forum over mij heen.


Aaaaaahhhh.....please.

Wat een larie zeg....anders ben je inderdaad ook zo lekker terughoudend. ;)

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#385
Sorry voor mijn sceptische opmerkingen
Misschien is deze plaat heel anders dan een CA plate?

Buiten dat is mijn versterker van aluminium (geborsteld)

Sonority audio

Citaat van: Joris1971 op april 27, 2014, 17:39:17
Ben gek voor 750 euri

En als iemand het dan probeert en geen verschil hoort, wordt het gestoken op een kapotte tegel..laat me niet lachen

het is bekend dat het niet altijd werkt..dat is altijd al aangegeven,en is ook nooit onderkend.


yamaha rxv heeft de werking al eerder gehoord,maar heb aan hem een tegel mee gegeven omdat het niet bij hem werkte,dit was een oudere versie.
nu waren we benieuwd hoe of wat..vanwege de eerdere ervaring.

dit heeft erg te maken met verschillende mogelijkheden,maar 1 hele grote is bij hem zeker het aluminium wat kan tegenwerken.

de werking heeft yamaha dus wel gehoord.
en het stukje wat hij schreef mbt de terug weg in zijn auto ,geeft wel aan dat de tegel iets doet/het doet en niet kapot is en ook hij het hoort.

(edit een tegel kan inderdaad niet werken/(stuk) zijn,maar dat is nu niet het geval en is dus ook niet aan de orde)

CitaatIk vind het zoiezo de grootste voodoo kwats die er is.. Zelf heb ik een ca plate gehad, hoorde nul,nul verschil zonder plaat.
nogmaals het is te verklaren en geen voodoo,en het heeft totaal geen overeenkomsten met de ca plate.

enige is wel dat je voor de werking wel afhankelijk bent van een aantal variabelen  :thumbs-up:



Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Sonority audio

#387
Beste Joris,
wees alsjeblieft sceptisch!!

geen enkel probleem mee,graag zelfs!!
neem niet zomaar van iemand wat over,en vorm je eigen mening,zien we ook liever gebeuren!

en zoals gemeld,het heeft nik ste maken qua werking met trillingen ,absorberen etc..

in de werking van de SW tegel ligt daar nu het punt,je bent afhankelijk van verschillende variabelen mbt de werking .

de 1 legt de tegel er onder en hoort gelijk een grote verandering,de ander heeft wat langer nodig,ook dit is bekend.

:thumbs-up:

edit,
het wil trouwens niet zeggen dat het niet werkt bij elk apparaat van aluminium,er zijn veel variabelen die er toe doen.
ik heb wel getest op apparaten van alu en hierbij werkte het weer wel.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

YamahaRXV

#388
Voordat het hier weer helemaal los gaat met de meest uiteenlopende uitspraken, wil ik toch nog wel e.e.a. benadrukken...
Sowieso het feit dat er eigenlijk niets ''voodoo'' achtigs kleeft aan de Suzy Wong tegels en dat er allerlei mensen weer van alles gaan lopen roepen zonder dat ze maar ooit één keer iets soortgelijks daadwerkelijk zelf of in het bijzijn van of met anderen getest hebben  ;)

De beoogde werking heeft m.i. niets of nauwelijks met de CA plates te maken die naar mijn idee voor een geheel andere werking zijn opgezet.
Verder staan de ervaringen tot nu toe in mijn set ver van de positieve ervaringen die ik eerder wel heb opgedaan met de plates.
Die ervaringen zijn wel gebaseerd op het toepassen van de tegels met componenten die geen aluminium behuizing hadden zoals bv. Naim componenten en de versterker van Onder013 die ook voorzien is van een volledig aluminium behuizing met zelfs behuizingwanden van koper+aluminium.

Het probleem van het niet of niet goed werken is al langer bekend bij de makers en heeft dan ook de volledige aandacht naar wat ik vernomen heb.
Mensen die weten hoe de werking van de tegels gerealiseerd wordt en hoe effectief aluminium werkt om bv. hoogfrequente interferentie te dempen cq te blokkeren kunnen dan mogelijk wel bedenken dat het aluminium dus een grote verstoorder is van de beoogde werking.
Verder kan ik overigens goed begrijpen dat er een hoop mensen een grote mate van scepsis hebben tegen de tegels (had ik ook), maar als je een paar keer de uitwerking heb kunnen waarnemen sta je letterlijk versteld van hetgeen er gebeurt  :o

edit: ik zie dat ik tegelijkertijd met Sonority audio heb gepost met nagenoeg zelfde inhoud, maar wel mijn mening in deze  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#389
Citaat van: YamahaRXV op april 27, 2014, 16:49:19
Nothing at all..... :(  Gisterenavond gezellig bij forumlid Onder013 tot middennacht bezig geweest met Suzy onder de Marantz PM KI Pearl en Cayin buizen cd speler, maar nee..... Het was gezellig en Henk zijn set klonk erg lekker, maar ook hier jammergenoeg niet het resultaat wat anderen (en mijn persoontje) hebben ervaren met Suzy en de voorlopers daarvan.

Saillant detail: de zeer degelijk afgewerkte Marantz PM KI Pearl is uitgevoerd met een behuizing van koper en.....aluminium.
Dus toch de beperkende factor ?  :angel:

Hoewel het licht hier pas om 03:00 uitging, vanmorgen weervroeg uit bed om de versterker en cd-speler op temperatuur te brengen. Vijf uur verloop tussen uitschakelen en weer inschakelen van de set bleek ook niet voldoende om de effecten van Suzy te merken. Drie kopjes loeisterke espresso waren wel gewenst om het nachtbraken een beetje te verdoezelen.

Verder de hele dag telkens weer geluisterd of er al iets was veranderd. Het klinkt lekker, maar dat deed het zonder Suzy ook al. Af en toe heb ik het idee dat de ruimtelijkheid wat is toegenomen. De basclarinet in de eerste track van anouar brahems The astounding eyes of Rita strekt zich uit ver buiten de rechter luidspreker tot om de plek waar anouar op de oud speelt. Het is een soort echo die altijd al waarneembaar was, maar het lijkt of het nu sterker is.
Allemaal suggestie? Ik weet het niet. Ik ben nog altijd cynisch over dit soort middelen die meer op voodoo lijken dan gedegen ontworpen en gefabriceerde componenten.
Maar aan de andere kant ben ik bereid om suzy een objectieve kans te geven.

Wordt vervolgd.

Gr,
Henk

newday

Misschien heb ik het gemist maar kan iemand een linkje geven naar hoe deze platen dan wel werken ?

Jumping Jack

Citaat van: Sonority audio op april 27, 2014, 18:28:28

nogmaals het is te verklaren en geen voodoo,en het heeft totaal geen overeenkomsten met de ca plate.

enige is wel dat je voor de werking wel afhankelijk bent van een aantal variabelen  :thumbs-up:

Daar lijkt het nochtans niet op. Doe eens een poging?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sonority audio

Citaatet klinkt lekker, maar dat deed het zonder Suzy ook al. Af en toe heb ik het idee dat de ruimtelijkheid wat is toegenomen. De basclarinet in de eerste track van anouar brahems The astounding eyes of Rita strekt zich uit ver buiten de rechter luidspreker tot om de plek waar anouar op de oud speelt. Het is een soort echo die altijd al waarneembaar was, maar het lijkt of het nu sterker is.
Allemaal suggestie? Ik weet het niet. Ik ben nog altijd cynisch over dit soort middelen die meer op voodoo lijken dan gedegen ontworpen en gefabriceerde componenten.

beste henk,de tegel gaat de set ook niet waanzinnig veranderen van klanksignatuur,dat staat.
het word pakkender,ruimtelijker,het geluidsbeeld treed verder buiten de luidsprekers,sommige details komen echt op je af,het geluidsbeeld word grootser etc..

en let op!!

audiofiele opnames kunnen perfect opgenomen zijn,maar opnames waarvan je dacht klinken prima maar niet audiofiel kunnen iets gaan doen wat je nooit heb gehoord van deze opnames ,terwijl je ze wel heel goed kent.

ik heb hele mooie audiofiele opnames,waarbij het effect niet erg naar voren komt,net alsof  de benodigde informatie daarop niet meer aanwezig is,of in hele kleine mate.
de opname teveel in de studio onder handen genomen?

ik bemerk vaak bij live opnames dat dit effect dan vaak veel beter is te horen.

de werking is te verklaren.
het volgende probleem is dan ook: dat is nu net het geheim van de makers wat niet uit te leggen is,en juist dat vage,niet bekende maakt het dat het soms richting voodoo word gedrukt.
daar is iedereen zich van bewust,daarom is het meer dan gezond dat de mensen sceptisch zijn,dat zien we ook graag.

nog sterker,ik heb er ook 2 ruim jaar over gedaan om deze ( voodoo ) een kans te geven en zelf eens er in te duiken.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Sonority audio

Citaat van: Jumping Jack op april 27, 2014, 19:26:55
Daar lijkt het nochtans niet op. Doe eens een poging?

nogmaals ,
hoe of wat zal niet worden uitgelegd,simpel weg omdat je je vinding niet gaat uitleggen,omdat men deze voor zichzelf willen houden.

::)




Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Kwabbernoot

Citaat van: Sonority audio op april 27, 2014, 19:36:10
audiofiele opnames kunnen perfect opgenomen zijn,maar opnames waarvan je dacht klinken prima maar niet audiofiel kunnen iets gaan doen wat je nooit heb gehoord van deze opnames ,terwijl je ze wel heel goed kent.

Precies, dat valt mij ook steeds weer op. Sommige (behoorlijk veel eigenlijk) oude opnames klinken prachtig. :music:  Bv The Flying Burrito Brothers (Hot Burrito #1 klonk vanmiddag weer geweldig), Buddy Holly, Nancy Sinatra & Lee Hazlewood en Marvin Gaye (What's going on) klinken allemaal prachtig. En zo heb ik nog een hele lading die ik binnenkort opnieuw mag ontdekken.  :pompom:

Groeten..

Sonority audio

Citaat van: Kwabbernoot op april 27, 2014, 20:21:31
Precies, dat valt mij ook steeds weer op. Sommige (behoorlijk veel eigenlijk) oude opnames klinken prachtig. :music:  Bv The Flying Burrito Brothers (Hot Burrito #1 klonk vanmiddag weer geweldig), Buddy Holly, Nancy Sinatra & Lee Hazlewood en Marvin Gaye (What's going on) klinken allemaal prachtig. En zo heb ik nog een hele lading die ik binnenkort opnieuw mag ontdekken.  :pompom:

Groeten..

klopt!

Het is een aparte ervaring.

ik keek er ook erg van op,het heeft mij wel te denken gezet.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Kwabbernoot

Gisteravond weer aan het luisteren geweest maar het was toch wat minder in mijn beleving. Het geluid leek wel té schoon en het hoog iets té fris. Hopen dat dat wel weer wat gaat afzwakken.

Blijft een raar fenomeen, die plank.

Groeten...

Kwabbernoot

Twee weken op weg met de plank. Het heel erg brede geluidsbeeld van de eerste paar dagen is blijkbaar voorgoed weg. Het is nog steeds breder dan daarvoor maar niet meer zo achterlijk veel. De diepte is wel gebleven. Het schone geluid, de stemmen en instrumenten op ware grootte in de kamer zijn ook gebleven net zoals de prachtig getekende bas, het niet meer scherpe hoog en de dynamiek. Daarnaast is ook het midden weer prima in orde. De tastbaarheid is bijzonder te noemen.

In het topic van HuubF werd al genoemd dat je ook harder kunt spelen zonder dat het gaat vervormen. Welnu, dat moest ik natuurlijk testen. Het was mij al wel opgevallen dat ik gemiddeld op een hoger volume draaide maar nu was het tijd om nog iets verder te gaan. En verdomd, het kon en zonder irritante druk op de oren, zonder gedreun van de houten vloer (althans, ik heb het niet gehoord) en zonder de neiging om het weer zachter te zetten. Wauw. Ik ben nu al twee weken zo ongeveer al mijn vrije tijd aan het opmaken met luisteren naar prachtige muziek. Absoluut verslavend.
Niet alle opnames worden er trouwens beter van. Ik had gehoopt dat de stem van Elizabeth Frazer van de Cocteau Twins iets meer vrij zou komen in het geluidsbeeld, iets gemakkelijker te volgen zou zijn maar helaas. Zij blijft in de muur van gitaren en synths verstopt.
Radiohead aan de andere kant knapt er heel fijn van op. Het is opvallend hoe de stem van Tom Yorke vrij blijft staan terwijl er om hem heen van alles gebeurt, ook als het best wel hard gaat. Top!

Groeten...

HuubF

Klopt aardig met mijn waarneming. De eerste dagen was de plaatsing inderdaad een beetje afwijkend. Gisteren ongelofelijk hard gedraaid zonder enig probleem.

En die tastbaarheid is inderdaad vreemd maar mooi. Dat is het grote verschil met gewone hifi.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Wat ik echt opvallend vind is dit:

Citaat van: Kwabbernoot op maart  5, 2014, 14:13:40
Wel, het viel niet helemaal mee.
...<knip>
Het hoog dan? Nou... het is wat frisser dan het "buizen-geluid" dat ik gewend was van de ARC SP11. Op zich vind ik dat nog niet erg, echter na langer luisteren begint het op te vallen dat het soms toch wel erg dicht tegen schelheid aankruipt. Lekker luisteren is bij mij dan al niet meer mogelijk. Ruk dus, ik wilde zo graag houden van het geluid van dit apparaat maar dat bleek absoluut onmogelijk. Tja, gegokt en verloren dus? Nee, daarvoor was het nog veel te vroeg.
<knip>...

Groeten...

Dat gevoel is dus nu met de plank helemaal weg. Ik snap er helemaal niets van.

Groeten...