Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Citaat van: Jumping Jack op maart  5, 2014, 14:28:21
Een tijdje terug voor het eerst echt serieus naar Avantgarde toeters mogen luisteren (de Duo Omega, met versterking van Lyngdorf) en ik was verbaasd over de rust waarmee ze de muziek brachten. Op basis van hun uiterlijk zou je het namelijk niet verwachten. Ik kan me voorstellen dat het genieten is met dergelijke speakers in huis.

;D
Inderdaad, dat was ook zo ongeveer het eerste wat ik dacht toen ik ze eerst zag en vervolgens hoorde. Ik verwachte spektakel en een enorm in-your-face geluid. Niets bleek minder waar. Ik ben er ook nog steeds heel erg blij mee.

Groeten...

Kwabbernoot

Omdat de Behringer Ultracurve niet lief wilde spelen in combinatie met mijn nieuwe voorversterker en oude eindversterker moest er wat anders komen. Gelukkig hebben we daarvoor het HT-Forum want er stonden twee geschikte kandidaten in de markt. Eén daarvan staat nu hier en deze doet wel lief, de schat. Een DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core, met dank aan Knubbe.

Nu komt het afregelen weer maar een snelle (nou ja, twee uur aan het inregelen geweest) afstemming verder klinkt het al weer heel aardig. En het ziet er een stuk beter uit dan de Behringer.
Ik ben weer een happy camper.  :pompom:

Groeten...

knubbe

:pompom:
Mooi dat ie al lijkt te bevallen! Succes nog met verder inregelen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Tja, goede vraag. Ik heb die nieuwe voorversterker (Threshold T2) en die doet het nog niet helemaal zoals ik het wil. Wellicht dat de match niet helemaal lekker is, wellicht ben ik te gewend aan de sound van de Audio Research, wellicht ben ik gewoon een oud wijf. Maar ik wil hem nog niet afschrijven omdat ik ook wel hoor dat het een heel goed apparaat is en ik wil dus nog met de opstelling van de luidsprekers aan de gang. (En eventueel ook nog met de eindversterker.) Daarvoor heb ik ondertussen beste tegels gehaald maar ik heb de laatste tijd teveel last van de rug zodat ik daar verder nog niet mee bezig ben geweest. Dat laat dus nog even op zich wachten. Tot die tijd kan ik er verder niet veel zinnigs over zeggen.
Hij is iig een stuk mooier dan de Behringer maar ik vond de Behringer wat gemakkelijker in het gebruik. Bij de Behringer had ik meer het idee dat ik ook weet wat ie doet en hoe ik hem zelf bij kan stellen. Bij de AntiMode heb ik dat (nog) niet. Daar staat weer tegenover dat de AntiMode geen storing geeft op de eindversterker voor het mid/hoog. Ook wel prettig, eigenlijk.

Wordt dus vervolgd. Maar binnenkort ga jij hem toch aan de tand voelen bij Hans?

Groeten...

HuubF

Hoi, ja op de 19e. Als de set van Hans dan nog hetzelfde is tenminste.  :)

Ik heb nu een dac die het laag-probleem van mijn speakers een stuk heeft verlicht. Zonder digitale wantoestanden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Komende weken worden er geen wisselingen verwacht..tenminste niet door mij. :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april  4, 2014, 19:29:14
Komende weken worden er geen wisselingen verwacht..tenminste niet door mij. :D

Gr Hans

Er verandert iemand af en toe stiekum iets aan je set?

chansig

Dat zou ook nog kunnen...maar ik geloof niet dat Chantal stiekum is. Wat volgens encyclo.nl achterbaks betekent. Stiekem betekent dan weer listig ?????

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Kwabbernoot

Weer eens wat nieuws in huize Bij Den Kwab. Een plank. Jawel, een plank.  8)

Het is de tweede plank van onderen.  :D

Groeten...

Edit: formaat afbeelding aangepast

HuubF

Kwabbernoot

T*ering, wat is die foto groot. Hoe krijg ik die iets kleiner.

@Huub: tja, wat te zeggen. Eigenlijk wil ik er nog niets over zeggen want moe van het autorijden, beetje lamme oren en gewoon nog niet klaar met het evalueren. Maar goed, daar heb jij natuurlijk niets aan dus ik zal toch mijn eerste indrukken geven.

1. Wat opvalt is dat de zogenaamde sweet spot groter is geworden (of het beeld stabieler, één van die twee).
2. Eerder was het zo dat als ik ging zitten, ik tegelijkertijd in de muziek zakte. Nu lijkt de frequentie respons (om het zo maar te noemen) op de luisterplaats minder afhankelijk van de hoogte.
3. Sinatra heeft mijn whisky opgezopen, de boef.
4. Bas lijkt beter gedefiniëerd.
5. Natuurlijker.

Al met al zijn de eerste indrukken dus erg positief. Waarschijnlijk wil ik het ook horen. Soort van autosuggestie?
Ik ben in ieder geval positief maar met een slag om de arm. Dit weekend maar eens rustig luisteren. Daarom ben ik ook blij dat jij hem wilde ophalen.  :worship: Anders had ik hem pas na de paasdagen thuis gehad.

Wat ook opvalt is dat ik niet aan het wisselen ben met de muziek zoals ik dat normaal doe als ik een nieuw speeltje heb. Dan wil ik iets horen en op het moment dat het opstaat ben ik alweer bezig een volgend nummer op te zoeken. Nu luister ik gewoon hele cd's. Ook de vermoeidheid (?) of speelt er meer.

Groeten...

HuubF

Inderdaad maar eerst even op je gemakje luisteren. Ben benieuwd!  :)

Jumping Jack

Is dat ook zo'n suzy wong plank? Wat kost zoiets?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Jumping Jack

Ouch. Dan mag het wel wat doen ja.
Jumping Jack's set
Discogs

Sonority audio

zet je draaitafel er maar is op en verbaas je! :thumbs-up:
even voor de duidelijkheid...
het is niet zo dat elk apparaat een tegel nodig heeft ,je kan 1 tegel onder aan de set leggen,en alles wat er boven zit,zal in het werkbare gebied zitten!

dus met 1 tegel de hele set!!
dat scheelt weer  :smile:
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Jumping Jack

Ik zoek idd nog iets voor onder de dt, maar 750 is mij gewoon teveel geld voor zoiets...
Jumping Jack's set
Discogs

Sonority audio

Citaat van: Jumping Jack op april 19, 2014, 22:00:48
Ik zoek idd nog iets voor onder de dt, maar 750 is mij gewoon teveel geld voor zoiets...
ik snap het!

ik hoop dat we een kleinere wat andere versie ook in levering kunnen opnemen

HuubF

Ligt eraan wat je normaal aan je hifi uit geeft. Ik vond het een prima investering omdat het me behoedt voor nieuwe hifi-aankopen die duurder zijn en veel minder impact hebben. Het geeft een hoop rust.

Kwabbernoot

Ik vraag mij af of deze tegel wel groot genoeg is voor een beetje volwassen platendraaier.
En ja, 750 is veel geld maar als de indruk die ik nu heb inderdaad ook blijft (er zijn mensen die zeggen dat het nog beter gaat worden, tja) dan vind ik deze plank het geld wel waard.

Groeten...

Sonority audio

Citaat van: Kwabbernoot op april 19, 2014, 22:11:31
Ik vraag mij af of deze tegel wel groot genoeg is voor een beetje volwassen platendraaier.
En ja, 750 is veel geld maar als de indruk die ik nu heb inderdaad ook blijft (er zijn mensen die zeggen dat het nog beter gaat worden, tja) dan vind ik deze plank het geld wel waard.

Groeten...
ja hoor,zplang de voeten er maar opstaan.
het werkbare gedeelte moet onder het element zitten als deze draait

Kwabbernoot

Jawel maar het moet natuurlijk wel een beetje ogen en dan vind ik het mooier als de plank net iets groter is als de draaitafel. Maar dat een kwestie van smaak.

Groeten...

Sonority audio

Citaat van: Kwabbernoot op april 19, 2014, 22:19:06
Jawel maar het moet natuurlijk wel een beetje ogen en dan vind ik het mooier als de plank net iets groter is als de draaitafel. Maar dat een kwestie van smaak.

Groeten...
zeker.
maar wie weet wat er nog uit de koker komt  ::)

Former member 78

Citaat van: Kwabbernoot op april 19, 2014, 20:58:08
T*ering, wat is die foto groot. Hoe krijg ik die iets kleiner.

@Huub: tja, wat te zeggen. Eigenlijk wil ik er nog niets over zeggen want moe van het autorijden, beetje lamme oren en gewoon nog niet klaar met het evalueren. Maar goed, daar heb jij natuurlijk niets aan dus ik zal toch mijn eerste indrukken geven.

1. Wat opvalt is dat de zogenaamde sweet spot groter is geworden (of het beeld stabieler, één van die twee).
2. Eerder was het zo dat als ik ging zitten, ik tegelijkertijd in de muziek zakte. Nu lijkt de frequentie respons (om het zo maar te noemen) op de luisterplaats minder afhankelijk van de hoogte.
3. Sinatra heeft mijn whisky opgezopen, de boef.
4. Bas lijkt beter gedefinieerd.
5. Natuurlijker.

Al met al zijn de eerste indrukken dus erg positief. Waarschijnlijk wil ik het ook horen. Soort van autosuggestie?
Ik ben in ieder geval positief maar met een slag om de arm. Dit weekend maar eens rustig luisteren. Daarom ben ik ook blij dat jij hem wilde ophalen.  :worship: Anders had ik hem pas na de paasdagen thuis gehad.

Wat ook opvalt is dat ik niet aan het wisselen ben met de muziek zoals ik dat normaal doe als ik een nieuw speeltje heb. Dan wil ik iets horen en op het moment dat het opstaat ben ik alweer bezig een volgend nummer op te zoeken. Nu luister ik gewoon hele cd's. Ook de vermoeidheid (?) of speelt er meer.

Groeten...

Serieus?
Weet je zeker dat jij niet alle Whisky zelf hebt opgezopen?  :D