Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Citaat van: Kwabbernoot op juli 29, 2013, 10:08:08
Afgelopen maandag is het gebeurd.

Groeten...

Mooi klote om zoiets mee te maken. Zelf (gelukkig) nog nooit meegemaakt in m'n eigen huis, maar een paar week geleden wel op 't werk. Was samen met een collega 's avonds aan het overwerken en toen we wilden afsluiten om naar huis te gaan, zagen we braaksporen. Resultaat 11 Apple computers ontvreemd in de kamers naast ons. Dit gaf al een raar gevoel, maar moet er helemaal niet aandenken zoals in jou geval dat ik het thuis mee maak.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Dit vind ik beyond woorden, 't is gewoon klote. Is hier nog nooit gebeurd, maar wel bij mijn achterburen die op vakantie waren, ben daar toen thuis geweest, net na de inbraak, een enorme zooi....

Helaas pakken ze die klojo's haast nooit, en gevangenisstraf krijgen ze ook niet .... tsja nederland... hooguit een taakstraf. Meestal zijn het pubers.... of zeer jonge gasten. Maar daar heb jij niets aan. Verzekerd? dan krijg je nog iets terug..
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

AbZ

Zooo dat is klote  :(
Spullen zijn vervangbaar maar gevoelsmatig kost het meer tijd.  Mijn medeleven.

Perfectionist

Citaat van: Kwabbernoot op juli 29, 2013, 10:46:26
Jawel maar niet op audio gebied. Oa. een camera met 2 mooie lenzen, twee horloges, een tablet, een Wii-U (ook zonder voeding) en een reistas. En zo nog een paar dingen.  :nopompom:

Groeten...

Wat ontzettend vervelend........ Politie nog van hulp geweest of aanwijzingen?
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Kwabbernoot

Dank allen,

@Frank, ja ik ben wel verzekerd maar ik koop heel veel tweedehands particulier. Bewijs dan maar eens dat je het ook echt had. Het is gewoon afwachten en hopen dat ik het terug krijg.  :nopompom:

@Perfectionist: De politie is wel geweest maar heeft eigenlijk alleen rondgekeken en aantekeningen gemaakt. De inbrekers hebben werkelijk alles wat ik ooit van jou heb overgenomen, meegenomen. Beide horloges en de zaklantaarn.

Groeten...

Bas Akkerman

Gever Kwabbernoot. Het idee dat er iemand in je huis is geweest, lijkt me een heel onveilig gevoel en het ergste van alles. Dat je dan ook nog alle materiële rompslomp hebt, komt er nog eens bij. Succes!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

vreselijk! ooit ook eens meegemaakt bij mijn ouders thuis, hele huis overhoop getrokken, en alle audio meegenomen :(
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Perfectionist

Citaat van: Kwabbernoot op juli 29, 2013, 12:03:42
Dank allen,

@Frank, ja ik ben wel verzekerd maar ik koop heel veel tweedehands particulier. Bewijs dan maar eens dat je het ook echt had. Het is gewoon afwachten en hopen dat ik het terug krijg.  :nopompom:

@Perfectionist: De politie is wel geweest maar heeft eigenlijk alleen rondgekeken en aantekeningen gemaakt. De inbrekers hebben werkelijk alles wat ik ooit van jou heb overgenomen, meegenomen. Beide horloges en de zaklantaarn.

Groeten...

Echt lullig...... Krijg je het wss terug via je inboedel?
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

chansig

But verhaal kwabber. Terug vinden zal erg veel toeval zijn...ik hoop dat de verzekering goed uitkeert.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

HuubF

Wat vervelend voor je (had een tijdje niet gekeken hier). Gaat het weer?
Chord 2go/2yu, M Scaler en Dave, Sugden Masterclass LA4, Neumann KH420, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

flakkees

inbrekers , het laagste uitschot van de maatschappij  :devil:
midden in de nacht inbreken , daar geven ze niet om
half 6 uit je nest komen om te gaan werken hebben ze nog niet aan gedacht

succes kwabbernoot
ik hoop dat je straks weer kan genieten  ;)
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op augustus  9, 2013, 07:37:50
Wat vervelend voor je (had een tijdje niet gekeken hier). Gaat het weer?

Hoi Huub. Tja, gaat het weer. Op zich gaat het wel weer redelijk. Beetje meer paranoia dan hiervoor maar dat zal nog wel iets slijten.
Verder heb ik sindsdien nog geen muziek weer geluisterd. Binnenkort maar weer eens de oude AR sp11 aansluiten. Eens zien of de lol weer terug wil komen.

@flakkees: ze zijn overdag geweest.  :P.  Bedankt voor je medeleven.

Groeten...

flakkees

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 10, 2013, 17:56:01
Hoi Huub. Tja, gaat het weer. Op zich gaat het wel weer redelijk. Beetje meer paranoia dan hiervoor maar dat zal nog wel iets slijten.
Verder heb ik sindsdien nog geen muziek weer geluisterd. Binnenkort maar weer eens de oude AR sp11 aansluiten. Eens zien of de lol weer terug wil komen.

@flakkees: ze zijn overdag geweest.  :P.  Bedankt voor je medeleven.

Groeten...
dat bedoel ik , ze waren niet op hun werk  :hmmm: :D :hmmm:
waardeloos volk
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Kwabbernoot

Vandaag de SP11 weer aangesloten. Toch prettig als je nog wat achter de hand hebt. Die klinkt toch ook wel weer erg lekker.

Groeten...

op eigen verzoek verwijderd.

Deleted Member 2

Hoe is het er mee? Weer muzikaal up and running?

Gr
Henk

Kwabbernoot

Bedankt voor het vragen. Het is wel weer up and running maar écht luisteren heb ik nog steeds niet gedaan. Dat komt straks vanzelf wel weer in de winter. Maar als achtergrond muziek werkt het prima.  ::) Ook bij films buldert het wel weer lekker.

Groeten...

HuubF

Hoe is de situatie in huize Kwabbernoot?  :bigsmile:
Chord 2go/2yu, M Scaler en Dave, Sugden Masterclass LA4, Neumann KH420, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Kwabbernoot

Hee Huub,

Ja, hier gaat het wel weer. Ik mis de Swiss Physics toch nog wel maar de Audio Research is zeker geen straf. En om nog even op het volgende terug te komen:

Citaat van: HuubF op juli 17, 2013, 07:39:54
Wat heb je nou weer voor kansloos schroot in huis gehaald!  :clapping:

Leest in ieder geval als beter dan wat je nu hebt (HK/DSP). Ben benieuwd!

Het blijkt verre van kansloos schroot. Tranentrekkend is het woord. En zelfs met de *kuch* Behringer *kuch* komt de emotie nog door.  ::)  Maar zonder flauwekul, dat is echt een geweldige aanschaf gebleken.  :worship: Dus ja, het gaat wel weer okay in Huize Kwabbernoot.

Groeten...

Kwabbernoot

Goed, de eerste twee luisteravonden met de Threshold T2 zitten erop. Tijd voor een eerste evaluatie.

Wel, het viel niet helemaal mee.
Het eerste wat opviel was de stilte. Ja het klinkt belachelijk maar wat is dit apparaat stil. Normaal gesproken hoor ik op de luisterplek al geen ruis maar bij deze lijkt het welhaast of er geluid wordt weggezogen. Bizar maar zo ervaar ik het wel. Het volgende punt was dat de bas meer power en detail heeft dan ik gewend was met de ARC SP11. Dat is mooi, want dat was één van de dingen die ik "zocht". Het midden is op het eerste gehoor héél iets minder aanwezig maar ook hier weer die detaillering in het geluid. Het hoog dan? Nou... het is wat frisser dan het "buizen-geluid" dat ik gewend was van de ARC SP11. Op zich vind ik dat nog niet erg, echter na langer luisteren begint het op te vallen dat het soms toch wel erg dicht tegen schelheid aankruipt. Lekker luisteren is bij mij dan al niet meer mogelijk. Ruk dus, ik wilde zo graag houden van het geluid van dit apparaat maar dat bleek absoluut onmogelijk. Tja, gegokt en verloren dus? Nee, daarvoor was het nog veel te vroeg. Ik kon mij nog herinneren dat ik iets soortgelijks ook had toen ik het duivelsgebroed, de Behringer UltraCurve in mijn systeem intergreerde.

Eerst had ik deze gewoon tussen de pre (PS11) en de eindversterkers (zowel voor hoog/mid als ook laag) en ook toen ging het bij verschillende muziekjes helemaal verkeerd. Hard, schel, enorm gruizig, in het kort onluisterbaar. Daarna de Behringer alleen tussen de pre en de eindversterker voor het laag. Daar werd het al beter van maar nog steeds vloog het hoog soms de bocht uit. Vreemd, want de eindversterker voor het mid/hoog was direct aangesloten op de pre. Hmmm. De ARC SP11 heeft echter verschillende uitgangen. Eén daarvan heeft een 180° fase-draaiing dmv een extra buisje. Bij het aansluiten van de Behringer op deze uitgang en de mid/hoog op een "direct" uitgang was het hele probleem destijds weg.  Schijnbaar kan mijn eindversterker voor het mid/hoog dus niet zo goed overweg met de Behringer.

Daarna heb ik nog een tijdje met een Swiss Physics Model 5 gedraaid en ook daar nooit een probleem gehad met gruizig en schel hoog. Ik was het hele gebeuren dus ook al weer een beetje vergeten. Nu dus de Threshold T2 aangesloten en daar was het weer. En op deze versterker heb ik niet de optie om een andere uitgang te gebruiken (alhoewel er ook nog gebalanceerde uitgangen op zitten, misschien toch nog maar eens proberen) Ruk dus! Vervolgens de Behringer er tussenuit en voila, daar klonk het weer een heel stuk beter. Weg schelheid, weg gruizigheid maar nog steeds wel een tikje frisser dan de PS11 maar absoluut niet meer irritant of storend aanwezig. Helaas is nu ook de bas weer in volle hevigheid terug. Misschien toch maar eens werk maken van een betere ontkoppeling van de speakers van de houten vloer en misschien eens een DSpeaker anti-mode proberen.

De tussenstand? Mwoah, op punten beter dan de ARC SP11: bas, ruimtelijkheid, kanaalscheiding (althans, dat lijkt zo), stilte, dynamiek, geheel gebalanceerd, uiterlijk en afstandsbediening. Maar ook op punten minder dan de ARC SP11: iets frisser (kwestie van wennen?) en het midden is heel iets minder aanwezig maar wel mooi gedetailleerd, kanaalscheiding (extreem links en rechts geplaatste instrumenten kleven iets meer aan de speakers). Maar hier kan natuurlijk nog wel wat aan gedaan worden door bv de speakers iets minder ver in te draaien of door ze juist extreem ver in te draaien. Daarnaast mist de Threshold T2 helaas een phono-ingang.
In vergelijking met de Swiss Physics is de Threshold niet echt een serieuze concurrent, hij kan leuk in de schaduw staan. De Swiss is in mijn oren op bijna alle vlakken beter met uitzondering van die ongekende stilte van de Threshold.

Wordt vervolgd. Ik heb er zin in.  :thumbs-up:

Groeten...

chansig

Goeie om iets aan je speakers en ontkoppeling te gaan doen... :D :D :D

Leuk verhaal..eerlijk en nu op zoek naar verbetering.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op maart  5, 2014, 14:20:03
Goeie om iets aan je speakers en ontkoppeling te gaan doen... :D :D :D

Gr Hans

Tja, dat is mij ooit al eens ingefluisterd door ene Peppi en Kokki.  ::) Maar ja, wie neemt hen nu serieus. Als Huub het nu had gezegd...  ::) Ik heb tenslotte wel een andere DAC gekocht.

Groeten...

chansig

:D

Huub...ja die neem ik ook altijd serieus. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Een tijdje terug voor het eerst echt serieus naar Avantgarde toeters mogen luisteren (de Duo Omega, met versterking van Lyngdorf) en ik was verbaasd over de rust waarmee ze de muziek brachten. Op basis van hun uiterlijk zou je het namelijk niet verwachten. Ik kan me voorstellen dat het genieten is met dergelijke speakers in huis.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF