Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Natuurlijk...jou schuif ik naar voren (slijm)

Je hebt PM  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Ruud-

Ik ben ook wel......ehhh......benieuwd ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Oracle

Indrukwekkende stilte in dit topic...

Volgens mij is er sprake van intens genieten van de vruchten van de arbeid!  O0

Groet,
Mark

Ichi

Hoi

Mooi werk! Ik begrijp dat je niks over het filter mag verklappen, toch ben ik bere nieuwsgierig naar een frequentie plot, het impuls gedrag en de waterfall/mlsa/csd plot, en hoe jullie het voormekaar gekregen hebben dit grote systeem met meerdere units zowiezo betrouwbaar te meten. (looptijd verschillen enzo..) Mischien kan dat tipje van de sluier wel opgelicht worden?

Raar eigenlijk dat er geen smilie is die niewsgierigheid uitdrukt die was hier erg toepasselijk geweest. Niet dat ik nu zo hard op metingen ga, maar bij zo een complex/geraffineerd systeem is de gebruikte meettechniek bijna net zo interresant als het filter zelve  8)

Groeten Roland

paul groot

Erik,

Ik verveel me te pletter.
Je "Fronts der Fronts" zit in men favorieten en is klaar..........
Met veel genoegen zitten lezen de afgelopen jaren.
Na de sub en de center.

Verzin iets, start een nieuwe topic en ga aan die zaagtafel staan jongen.
Rears?
Tuinmeubel setje voor mijn part maar doe iets........

Namens heel wat lezers die misschien nog een ideetje hebben voor je?

Gr
Paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Dit topic gaat nog steeds door.... alleen onder

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32620.75

Er is zelfs zojuist weer een prachtige review opgezet door Toine Dingemans.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Maartje

We wilen foto`s zien van gereedschap en hout en   en  vieze vingers met lijm en zo!!
lijmklemmen JA !  schroeftollen  JAAHH!!  Fineer JAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH

sorry. .

Een topic waarin eerst 20 pagina`s met rekenmodules en 3-D tekeningen gemaakt worden vindt ik niet zo interessant.
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

De xXx-en staan nu totaal 5 graden in-ge-toed (nu maximaal volgens de Sentinel manual)...je wilt niet weten hoe moeilijk het is om ze precies 13 mm te "verdraaien"....  >:(

Uiteraard veranderde het geluid...dit vergt inderdaad zeer veel luisteren....of hier sprake is van een beter compromis (naar binnen:...betere focussering...naar buiten:...bredere stage)

Eerste indrukken zijn :

Een iets minder brede stage....opzichzelf niet zo heel erg want hij was/is bij mij enorm breed door de lokatie van de speakers en de ruimte.

Ietsje meer laag....een beetje vreemde waarneming...ik denk dat het te wijten is aan het feit dat de onderste woofer van de linker xXx eerst in lijn met de 4-zitter stond...en nu meer " zijwaarts/vrij"  staat...

Iets scherpere focussering...wat meer energie tussen de speakers....

Iets meer "forward" (brutaler... ??? :P)

Geluidsbeeld lijkt iets onrustiger geworden...minder  "beschouwend"

Globale indruk na 2 dagen is een minder rigoreuze verandering van het geluidsbeeld dan ik verwachtte
rest mij gewoon om ZEER veel verschillende cd's te draaien (geen straf) ....en dan te bepalen of het
hier om een kleine verbetering gaat.... ;)

Nog een 25-tal  " klikkies" van de 100.000 hits vandaan...... 8)

Mischien nu even een tijd om stil te staan bij de mensen die mij geholpen hebben....
Laat het duidelijk zijn dat zonder internet en/of forum het onmogelijk is om deze xXx zo te bouwen...

Ik bedank (in een onwillekeurige volgorde) Guido, Doede, Ruud2, Tony, Frank, Sullivan, Herman, Charles, Peter, Jan en........Ernst, Bobby en de rest... ;D

Je wil het niet geloven maar er blijft maar een "Pre Amp der Pre Amps"  in mijn hoofd spelen (doet het overigens al een paar jaar)  >:D

Mogelijk ga ik hier binnenkort aan beginnen......ook een wederom dubbelzinnige filmnaam heb ik alweer klaar

"Con Air"

....zeker met een man als bv. Triode Dick durf ik de aanval op mijn huidige voorversterker wel te proberen.....enfin.....ik zie wel.

Ook of ik een Topic open of op mijn (dan bijgewerkte) site zet weet ik nog niet...

FrankB

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 26, 2005, 13:46:22

Je staat op 96675 Erik, veel maar nog  niet 25 van de 100.000 af ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Citaat van: FrenkB op augustus 26, 2005, 14:44:05
Je staat op 96675 Erik, veel maar nog  niet 25 van de 100.000 af ;)

Dat heet wishful thinking... het is exact 133 tallen ervan af! ;D

Romano

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 26, 2005, 13:46:22

Mischien nu even een tijd om stil te staan bij de mensen die mij geholpen hebben....
Laat het duidelijk zijn dat zonder internet en/of forum het onmogelijk is om deze xXx zo te bouwen...

Ik bedank (in een onwillekeurige volgorde) Guido, Doede, Ruud2, Tony, Frank, Sullivan, Herman, Charles, Peter, Jan en........Ernst, Bobby en de rest... ;D

Je wil het niet geloven maar er blijft maar een "Pre Amp der Pre Amps"  in mijn hoofd spelen (doet het overigens al een paar jaar)  >:D

Mogelijk ga ik hier binnenkort aan beginnen......ook een wederom dubbelzinnige filmnaam heb ik alweer klaar

"Con Air"

....zeker met een man als bv. Triode Dick durf ik de aanval op mijn huidige voorversterker wel te proberen.....enfin.....ik zie wel.

Ook of ik een Topic open of op mijn (dan bijgewerkte) site zet weet ik nog niet...

kan niet wachte ;)

Ik tel de xXx-reviews mee.....die zijn in een ander topic geplaatst ivm de leesbaarheid van dit topic........ ;)

Dan zit in nu zelfs een 50-tal in de plus...  >:D

fgroen

Gaaf.

Gewoon een topic openen.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

kuiperik

En indien er een reaktie aan je topic is toegevoegd gaat natuurlijk iedereen kijken of er nieuwe foto's zijn geplaatst  ;D ;D ;D
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Sjors

Zéér indrukwekkend  8)  :o heb er geen woorden voor Erik..........

paul groot

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 26, 2005, 16:17:46
Ik tel de xXx-reviews mee.....die zijn in een ander topic geplaatst ivm de leesbaarheid van dit topic........ ;)

Dan zit in nu zelfs een 50-tal in de plus...  >:D

Op naar de ton,
en gefeliciteerd met je verjaardag vandaag,
bijna vergeten...........gebaaaaaaak....
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

The Foundation

Voor de  "Die-Hards"  weer een review van mijn xXx:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32620.100

Natuurlijk bedankt Dennis (fineermannetje) en Aad leuk dat we weer een gave avond hadden...... 8)

rnacoustics

Via mijn homepage kwam Erik met mij in contact. Dit kwam omdat Erik via Google naar OTL versterkers aan het zoeken was en mijn "Orchestra" OTL versterkers tegen kwam. Dit maakte Erik nieuwsgierig en zodoende kwamen we tot een afspraak en ben ik in met mijn OTL's naar Erik gereden.
Voor meer informatie over de OTL's verwijs ik naar http://home.planet.nl/~rneervoo
In het kort zal ik mijn beleving over de weergave van de set van Erik beschrijven. Inhoudelijk over de set  van Erik beschrijf ik niet, want daar is al genoeg over geschreven. Ik ben bewust puur naar  muziek gaan luisteren en heb de techniek bewust buiten beschouwing gelaten. Na wat bekende cd's beluisterd te hebben, ook om aan de set en akoestiek gewend te raken, viel mij de volgende zaken op. Het klinkt allemaal heel gemakkelijk en groots. Wat mij vooral opviel, was dat stemweergave heel natuurlijk en echt overkwam. Dana Krall staat werkelijk in de huiskamer te zingen. Ook piano klinkt erg goed. Wat toch een erg moeilijk muziekinstrument is voor de meeste luidsprekers. Vooral het mid en hoog weergave vind ik een sterk punt van de xXx en is werkelijk heel fraai! Bij het draaien van symfonie no.4 van Gustav Mahler, maar ook bij het koorwerk uit het Requiem van Rutter viel mij wel op dat de plaatsing meer in de breedte dan in de diepte neergezet wordt. De sound-stage wordt als het ware elliptisch neergezet Maar dat hoeft natuurlijk niet aan de luidsprekers te liggen. De xXx luidsprekers zijn werkelijk van zéér hoge kwaliteitsniveau in zowel afwerking alsmede de geluidsweergave. de luidsprekers staan behoorlijk ver uit elkaar en de plaatsing wordt natuurlijk bepaalt door de gehele set en akoestiek. Wat Erik zelf ook al aangaf, is dat hij weinig vermogensreserve heeft met de Aitos OTL versterkers en dat net niet op live sterkte gespeeld kan worden. Daarom heb ik op verzoek van Erik mijn "Orchestra" OTL versterkers meegenomen. Ik was zelf ook reuze benieuwd wat mijn versterkers doen op een andere top set. Na het ombouwen en geploeter in de trapkast, ging mijn versterkers de confrontatie aan met de Aitos versterkers. In eerste instantie leek het aardig op dezelfde kwaliteitsniveau te spelen en deed het van elkaar niet veel onder. Alleen nu kon er wel op oorlogssterkte gespeeld worden! Mijn versterkers gaven geen krimp. Het is altijd afwachten of e.e.a. wel match met elkaar. de "Orchestra" heeft wat dat betreft meer autoriteit over de xXx luidsprekers dan de Aitos. Mijn versterkers hebben een klasse a vermogen van 30 watt en kunnen aan 8 ohm belasting maximaal 60 watt afgeven. Ik twijfel dan ook aan de opgegeven vermogen van 80 watt door Aitos. Wat klank betreft zijn ze aardig aan elkaar gewaagd. Het zijn beide OTL's, wat resulteert in een open en vrije weergave. Er is een kleine verschil in karakter te bespeuren. De Aitos lijkt iets verfijnder te klinken maar lijkt ook de stemmen en b.v. een solo instrument zoals een viool of cello iets kleiner neer te zetten.
Ik ben weer een ervaring rijker geworden. Ik denk dat mijn eigen luidsprekers "the Voice" aan een upgrade toe zijn. Wellicht dat ik de Scan-Speak ga vervangen voor een Thiel unit. Ik ben zeer onder de indruk van de weergave eigenschap van deze units Maar ja het is niet even een kwestie van alleen een luidspreker unit vervangen. Ook zal ik dan weer de scheidingsfilter moeten aanpassen. Dat wordt dus weer een complete re-design van mijn luidsprekers Hahahaha. Het houdt ook nooit op hé! Het lijkt wel of je eigen huis aan het verbouwen ben, dat komt ook nooit af..
Langs deze weg wil ik Erik en Aafje hartelijk danken voor de fantastische luistermiddag en de gastvrijheid. Paul (mijn audio maat) en ik, hebben genoten en tijdens de terugreis  er nog veel over nagepraat.

Roland

garmtz

Heel dapper om je ervaringen zo neer te zetten... Effe je website bezoeken... *klik* ;D

Durk

nog zo'n super zelfbouwer.... :D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32620.new#new

Ik heb je review ook even onder xXx review geplaatst. 8)

Ben nog steeds ZEER onder de indruk dat iemand met een zelfbouw versterker bij de absolute top is gekomen... 8)

Ben zeer veel uitzoekwerk aan het doen over Atma-Sphere ...ook weer kontakt gelegd met de Aitosbouwer voor een grotere Aitos......enz enz...

Ongemerkt dus misschien  weer begonnen met een nieuw project  ;D

Rutter Requiem van Reference Recordings is moeilijk aan te komen....

Citaat van: rnacoustics op september 20, 2005, 21:49:22
Ik ben weer een ervaring rijker geworden. Ik denk dat mijn eigen luidsprekers "the Voice" aan een upgrade toe zijn. Wellicht dat ik de Scan-Speak ga vervangen voor een Thiel unit. Ik ben zeer onder de indruk van de weergave eigenschap van deze units Maar ja het is niet even een kwestie van alleen een luidspreker unit vervangen. Ook zal ik dan weer de scheidingsfilter moeten aanpassen. Dat wordt dus weer een complete re-design van mijn luidsprekers Hahahaha. Het houdt ook nooit op hé! .

Roland

Roland nog even voor de goede orde we hebben naar de D-20 Tweeters van Thiel geluisterd... ;)

Marc Heijligers

CiteerRoland nog even voor de goede orde we hebben naar de D-20 Tweeters van Thiel geluisterd

En niet alleen dat, ook naar de Aitos versterker i.c.m. de Thiel.

Ik heb zelf gemerkt dat de Thiel C^2 12 de neiging heeft om onverbiddelijk hard te klinken. Mijn Ayre heeft ook een "randje", niet al te heftig, maar aanwezig. Net zoals de van Medevoort van Ruud, de Marantz (PM80?) van Luc, en de ZAP modules. Toen ik de Milestones met een Audio Innovations Classic 25 aanstuurde, was het hoog uit de C^2 12 zeer smooth. Niet dat ik wil zeggen dat de C^2 12 en de D^2 20 van dezelfde orde zijn, maar de gebruikte elektronika maakt zeer veel uit voor de totale indruk. En dat is uiteraard wat voor Erik telt, het totaal resultaat, en dat is overall goed.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.