Sjors's Cinemascope (Update Pagina 63)

Started by Sjors, September 30, 2004, 02:16:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjors

Welkom  :)

Ik had mijn interesses in elektro altijd al gehad dit heb ik nog steeds... alleen kwam er op mijn 14e een hobby bij audio :) ik ben begonnen met een oude Pioneer receiver en 2 dual boxjes met zo'n hardboard gaatjes achterplaat en steeds maar weer rommelen daar weer een boxje erbij toen nog een cassette deck erbij zo heb ik tot mijn 16e geklooid maar toen gebeurde het mijn receiver zij mij goeie dag. Toen moest ik eraan geloven er moest een nieuwe receiver komen na dat ik al mijn centjes bij elkaar had en na veel rondgekeken te hebben heb ik besloten een jvc receiver+bijpassende DVD speler te kopen te kopen volgens mij het type RX601R gold met DTS en DD! eenmaal thuis ik stopte de stekker in het stopcontact tjonge wat was ik blij  :D er ging een wereld open (vond ik toen) en s'avonds was ik nog heel lang bezig om het DTS signaal door mijn optische snoertje te krijgen toen dat klaar was dacht ik met de DVD van kylie minoque live in Sydney een beter geluid is er niet! nadat ik een Jbl scs-75 5.1 surround set voor mijn verjaardag gekregen had.

Maar je word ouder en kritischer en op mijn 17e vond ik het geluid uit mijn center slecht klinken nadat ik andere vele andere center's gehoord had. Mijn eerste aanschaf was dus een nieuwe center en wel ja de Bose VCS-10  ;D wat een verschil met dat jbl dingetje mooi breed geluids beeld helder met goede bassen. en zo ging ik weer een tijdje door tot dat ik op vakantie in duitsland mijn eerste Heimkino magazine kocht en daar stond een mooi thuisbioscoop review ik dacht zoiets wil ik ook! maar mijn kamertje was immers echt veel te klein om iets in te beginnen.. mijn broer daarin tegen had een kamer die dubbel zo groot is dus na een stevige babbel hadden we besloten van kamer te ruilen hij was immers nooit op zijn kamer alleen om te slapen ik daarin tegen bracht veel tijd door op mijn kamertje dus zo gezegd zo gedaan maar voordat ik in mijn nieuwe kamer introk heb ik veel rondgekeken ook forums o.a. deze  :D en bladen gelezen nadat ik genoeg informatie had en in mijn hoofd had hoe ik het wou hebben ben ik met mijn pa begonnen aan een HT het duurde in totaal 2 maanden toen trok ik erin maar de finishing touch kwam langzaam steeds haalde ik weer ideeën op uit forums enz. Toen de HT ruimte zo'n beetje af was kon ik met het leukste beginnen de audio  :D alleen was ik toen alweer zo ver gevorderd dat ik besloten had een complete nieuwe set te kopen en wel de Onkyo TX-SR701E THX met een marantz 4100 DVDspeler + de Bose acoustimass 15 series III dat was een behoorlijke investering.. maar wat een verandering het klonk na wat instellen zo anders als mijn vorige set. Wat ik trouwens heb met Bose? i dont know ??? ik ben er gewoon weg van :D ik verzamelde erg veel van Bose waaronder Merchandise.. verder heb ik een cd-etui van bose met daarin hoe kan het ook anders 18 stuks aan dvd en cd demo disks. Af het moment Marantz DVD speler kocht heb ik er veel gehad de: 4100 heb ik een week gehad deze had kuren.. dus terug naar de winkel met bijbetaling de 4200 o.s.e dat was duidelijk weer een klasse hoger ! en dat was duidelijk hoorbaar! na 3 maanden was ik hem zat en besloot hem in te ruilen voor de DV-6400 (SACD) die heb ik een half jaar gehad tot dat ik op een dag de DV-17 zag staan voor 799 euro ik dacht die moet ik hebben  ;D dus de 6400 ingeruild voor de dv-17.

Vraag mij niet waarom ik in een jaar 4 spelers er door heen heb gedraaid  ??? ik weet het ook niet was een soort virus den ik ::) maar de DV-17 was een blijvertje tot dat ik op verkort voor en leuk prijsje een beamer kon kopen deze heb ik 3 weken s-video aangestuurd maar na het gezien hebben bij een vriend met component wist ik dat het tijd was een DVD speler te kopen met component RGB en progressive scan. Dus een week geleden de DV-17 verkocht en na wat luister sessies heb ik de Onkyo DV-SP800 gekocht die immers ook SACD speelt vanaf het moment dat ik daar de eerste noot uit hoorde  :o wow no words.

Maar al die tijd had ik ook een probleem erbij sinds de aanschaf van mijn 701 receiver klapte mijn speakers dat was ook een eindeloos verhaal dat elders op het forum terug te vinden is. Goed na mijn dealer gesproken te hebben zij hij: het is een fout in de serie we nemen hem terug onder garantie maar bij het rond kijken in de winkel zag ik de 900 staan dus na een goed gesprek heeft hij mij het volle aankoop bedrag verekend met de 900. Ik heb dus nu een zeer mooie set van de Onkyo integra serie!  :) tussentijds mijn set nog uitgebreid met de Bose 501 series V als fronts omdat ik gegeven moment vond dat de cubes mij in gebreken stelde.



Anno 2007

Inmiddels heb ik een set die helemaal naar mijn zin is.
Mijn eerstvolgende upgrade word de beamer, die heeft na 3.5 jaar zijn beste tijd gehad.

Typo, mijn Philips Garbo Matchline is verkocht, en ben nu trotse eigenaar van een Optoma Themescene HD70  8)



Groet, Sjors

Richi

Zo jij was er vroeg bij vanochtend...   :o

Foto's?   8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sjors

#2
Quote from: Richi on September 30, 2004, 08:50:52
Zo jij was er vroeg bij vanochtend...   :o

Foto's?   8)

Richi,

Ik ben vrij vandaag en had zin om een stukje te typen  8) ik heb een aantal fotos's alleen hoe krijg ik ze erop? het is mij niet gelukt :-\

Gr, Sjors

TornadoGo

Pfew! Ik ben erdoorheen..  ;D

Leuk verhaal en mooie spullen! Misschien handig als je het stuk in alinea's opdeelt.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Rappie

Nu willen we natuurlijk wel even wat bose fototjes zien idd ;)

Als je op extra opties klikt bij het posten van een bericht kun je bijlage toevoegen ....
Eigenaar van Paulthé

Sjors

De attachments upload directory is niet schrijfbaar. De attachment of avatar kan niet worden opgeslagen.

Wat die ik fout?  ::)

Richi

Waarschijnlijk niets, er zijn nog problemen met de forum software. Het lukt mij ook niet om het plaatje in mijn avatar te wijzigen na een update van mijn profiel gisteren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sjors

#7
kan wel kloppen er zijn nog een aantal dingen die nog niet weken op het forum  :(
Ik zal het blijven proberen.

Groet, Sjors

Jean Pierre

Je kan ze hier uploaden alst goed is : httP://imagehack.us

Sjors

#9
Zoals beloofd hier een aantal foto's  ;) wel wil ik jullie excuseren want ik heb de foto's  vanuit de "losse pols" genomen maar ik wil het nog eens goed doen met een statief. En mijn beamer is nog niet gecalibreerd en het scherm is een houten frame met een Hema hoeslaken erover gespant  ;D

Deze foto is genomen vanuit de rechts  achter naar  links voor



Deze vanuit de linker stoel



deze ook vanuit de linker stoel hij is er slecht genomen en mijn plinten zien er niet uit op de foto dan  ;D en het DD schild dat tegen mn sub staat heb ik weer weggehaald want dat rammelde me een partij mee  :o gek hé  ;D



Deze is gemaakt vanuit de midelste stoel recht omhoog, wat je dus ziet is de onderkant van mijn beamer in mijn zelf gemaakte beugel :D



Dit is een leuke shoot vanuit rechts voor naar links achter je kijkt dus uit op de deur



Op deze foto is goed te zien (nouja goed) als ik mijn spotjes voledig dim dus uit dat alles wegvalt en aleen het scherm puur in zicht is



Hier een foto van uit de linker stoel naar rechts voor, het geeft geen goede indruk van het beeld maardat kan ook niet op een foto. Helemaal rechts zie je uiteraard rode veloers gordijnen een onder deel en een boven deel en in het midden horizontaal loopt mijn vensterbank grijs van kleur. De bovenste gordijnen zijn met a.b te bedienen even als het roluik dat er achter zit en het onderste deel gordijnen als je dat open doet zit er een berg ruimte achter het loopt als het ware schuin naar bebeden.



Zo dat waren de eerste foto's ik hoop dat jullie een beetje een idee hebben van mijn biosje genaamd Grand8 die naam heb ik trouwens verzonnen.
Ik kwam op het idee door dat de bioscoop hier in Amersfoort het Grand theatre heet en er zijn 7 zalen (Grand's) zo kwam ik dus op Grand 8  8)

Richi

Mooi hoor! Net een echte bioscoop, met name door de kleurstelling (rood) en de bioscoopstoelen.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Scrat

Ziet er inderdaad bioscoopachtig uit, effe de foto's gebruiken om het vrouwtje te overtuigen over het nut van een eigen bioscoop in je huis. Niet dat ik dat niet mag of zo, alleen wil haar meer enthousiast maken...
Ga zo door en overigens een leuke installatie...  :o
(HTPC) AMD2100/512MB/HD240GB/PVR-350/MyhtTV
(HTPC-Server) Celeron/256MB/HD640GB
(PC) AMD64/1GB/HD120GB/DVDR
(HT) Rotel RDA-985, RDA-980, RSP-980, RB-985, RT-930AX (HOME) X-10 automated & Philips SBC-RU885 AB

Sjors

Quote from: Richi on September 30, 2004, 22:31:44
Mooi hoor! Net een echte bioscoop, met name door de kleurstelling (rood) en de bioscoopstoelen.

Groet,
Richard

Ja dat was ook wel een beetje de bedoeling  :) bedankt voor je positive reaktie! ;)

Sjors

Quote from: hakunamatata on September 30, 2004, 23:58:50
Ziet er inderdaad bioscoopachtig uit, effe de foto's gebruiken om het vrouwtje te overtuigen over het nut van een eigen bioscoop in je huis. Niet dat ik dat niet mag of zo, alleen wil haar meer enthousiast maken...
Ga zo door en overigens een leuke installatie...  :o

THX, tjah van het een komt het ander je groeit er als het ware steeds meer in  :D en je vrouwtje overtuigen dat lukt je vast ;) samen een filmpie kijken lekker romantisch  ;D

Quote from: hakunamatata on September 30, 2004, 23:58:50

overigens een leuke installatie...  :o

Ja daar ben ik ook héél trots op  :D

Gr, Sjors

OscarTango

heeel mooi HT...ik vind dat licht achter je apparatuur erg appart/mooi. Alleen zie ik geen boxen staan voor de surround ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Arno P

Mooi man...en de Hema is zo slecht nog niet...later misschien een mooi doekje???  ;)

Scarp

Hey... zo'n bose centre speaker heb ik in het verleden ook nog gehad. Ik heb 'm waarschijnlijk nog in m'n berging liggen.

Sjors

#17
Quote from: OscarTango on October  1, 2004, 01:38:46
heeel mooi HT...ik vind dat licht achter je apparatuur erg appart/mooi. Alleen zie ik geen boxen staan voor de surround ?

Dat licht achter mijn apparatuur heb ik eigenlijk gemaakt voor als ik interlinks of iets derg moet verwiselen dan zie je tenminste wat  :D maar het geeft ook wel een leuk effeckt, En idd de suround speakers zijn niet te zien op de foto's geen zorgen ze zijn er wel  ;) op de foto met daarop mijn stoellen hangen ze net buiten de foto. Bedankt voor je positive reaktie!  8)

Sjors

#18
Quote from: Arno P on October  1, 2004, 07:30:26
Mooi man...en de Hema is zo slecht nog niet...later misschien een mooi doekje???  ;)

Arno,

Het verbaast mij ook elke keer weer dat het beeld echt nog niet zo slecht is :D en idd later eens kijken voor een mooi doekje.

Gr, Sjors

Sjors

Quote from: Scarp on October  1, 2004, 08:20:31
Hey... zo'n bose centre speaker heb ik in het verleden ook nog gehad. Ik heb 'm waarschijnlijk nog in m'n berging liggen.

:'(  :'(

Harry HT

Hoi Sjors,

Dat ziet er goed uit  8), hoe groot is je scherm? En wat zijn de overige maten?

Quote from: Sjors on October  1, 2004, 09:50:11
:'(  :'(
Stuur Scarp even een p.m. misschien kan je de (achter) center wel van hem krijgen..  ik bedoel overnemen ;)

Gegroet,

Harry

p.s. zet je spellingscontrole even aan, hij staat nu volledig uit volgens mij  :)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Sjors

Quote from: Harry HT on October  1, 2004, 10:05:49
Hoi Sjors,

Dat ziet er goed uit  8), hoe groot is je scherm? En wat zijn de overige maten?


Stuur Scarp even een p.m. misschien kan je de (achter) center wel van hem krijgen..  ik bedoel overnemen ;)

Gegroet,

Harry

p.s. zet je spellingscontrole even aan, hij staat nu volledig uit volgens mij  :)

Harry,

Mijn scherm is 1,50x90 en de exakte afstand van de beamer lens en het scherm is 2,30 en mijn kamer is 4,00x3,00
En ja zijn center overnemen eigenlijk ben ik al voorzien maar het doet mij wel pijn om te weten dat dat kostbare stukje techniek ergens in zijn berging ligt  :-\ verder bedankt voor je reaktie  :D en je spellings controle waar schakel ik dat in?

Gr, Sjors

Scarp

Ik weet niet of het dezelfde is, maar lijkt er in ieder geval op. Hij is al een aantal jaren oud en kostte indertijd niet zo erg veel (paar honderd gulden ofzo).

Sjors

Quote from: Scarp on October  1, 2004, 10:37:09
Ik weet niet of het dezelfde is, maar lijkt er in ieder geval op. Hij is al een aantal jaren oud en kostte indertijd niet zo erg veel (paar honderd gulden ofzo).

In guldens was hij 699 en nu 299 euro

PaulB.

Quote from: Scarp on October  1, 2004, 10:37:09
Hij is al een aantal jaren oud en kostte indertijd niet zo erg veel (paar honderd gulden ofzo).
"niet zo erg veel" is een relatief begrip, zijn een hoop mensen die het erg veel geld vinden ;)

MvrGr. Paul

p.s. mooie HT, sjors :D
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!