Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

beunky

Citaat van: The Foundation op juli 30, 2005, 11:38:09
meent ge dat ? :o

Alleen al voor de units ben je zo'n beetje 8.200 euro kwijt ;) ;D

Een gigantisch gaaf project Erik, kan het niet vaak genoeg zeggen ;D
Enorm veel

En nu na die twee jaar:
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

rene12

Tja, misschien gek :o maar gaat het hier niet zo langzamerhand om absurd veel geld????????

Wat voor baan moet je hebben om dit te kunnen betalen ???

Vroeg ik mij af bij het horen van deze prijzen....

Wel mooi gemaakt overigens, daar gaat het niet om

Gr,

René

beunky

Citaat van: rene12 op augustus  2, 2005, 18:20:53
Tja, misschien gek :o maar gaat het hier niet zo langzamerhand om absurd veel geld????????

Vroeg ik mij af bij het horen van deze prijzen....

Wel mooi gemaakt overigens, daar gaat het niet om

Gr,

René

Wat is absurd veel geld he...
Als je inkomen er naar is lijkt me dat geen probleem...
Ik zou eerder de enorme tijdsinvestering als obstakel zien dan het geld...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Wowly

Het schijnt dat er in nl een originele sentinel staat voor 25.000 euro's :o (for sale)

FFF

ik ben wel benieuwd hoe de XXX klinkt ten opzichte van de sentinel, sowieso geeft zelfbouw vaak meer voldoening.

Erik kun je zeggen welke componenten je in het filter gebruik?
Type spoelen en condensatoren, en of je het filter ook met 0.8 mm zilver bekabeld hebt?

De opbouw maakt me niet uit, weet dat dat "geheim" is

dddac

gaat het hier niet zo langzamerhand om absurd veel geld????????

Grappig dat speciaal deze vraag altijd weer bij "audio" opduikt... Als ik een motor of mooie cabrio rijd, zegt niemand daar wat van, anders dan mischien wat afgunst waar men zoiets van kan betalen. Maar het wordt niet als absurd of iets dergelijks afgedaan... Maar bij audio gaat het gelijk een stukje erger... "wat? 6000 euro voor een platenspeler ?" "ohhh, 12000 Euro voor een CD speler ?" "de mijne kost 39 Euro, die is ook goed"...... Met andere woorden, wat een overdreven toestand.... Tja, het zal er wel aan liggen dat er geen motoren, cabrios etc etc voor 39 Euro te koop zijn  ::)  ::)  ::)

Ieder zijn hobby zeg ik dan maar !  ;)

mvg
doede

PS: buiten goeie banen zijn er ook andere wegen aan geld te komen en wat leuks voor te doen.....  >:D

jeroen_d

Bij auto's zijn de prijsverschillen geen factor 300 groot en zijn bovendien zelfs voor een oppervlakkige waarnemer de verschillen in prestaties veel duidelijker.

Vandaar die opmerking over absurd. Hoewel ik het persoonlijk helemaal niet absurd vind, een luidspreker van 20.000. Alles wat heel mooi afgewerkt is met dure componenten (die op zich ook weer heel mooi zijn afgewerkt) is gewoon factoren duurder.

Wat ik wel absurd vind is een houten volumeknop van $485,-, zie deze link ::).
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

dddac

Citaat van: jeroen_d op augustus  2, 2005, 19:50:13

Wat ik wel absurd vind is een houten volumeknop van $485,-, zie deze link ::).

485$ ??  :o

OK, ik geef me gewonnen !!!  Dit is INDERDAAD absurd....  :'(
grijnssss..

mvg
doede

rene12

Grappig dat wanneer je over euro's en audio praat, de vergelijking met auto's en motoren ook weer gemaakt worden ;D

rene12

Citaat van: dddac op augustus  2, 2005, 20:11:35

grijnssss..

mvg
doede

Geef je je nu al gewonnen??????? Zo'n volumeknop vind ik wat prijs betreft nou weer meevallen!  ;D

Gr.

René

Raphie

Rookies ;D veel lezen, gaat er nog een wereld voor je open ;) en Ja er zijn hier mensen op het forum die een set hebben waar je een leuke auto van kan kopen 8)
JBL PRX Power!

oud_account_1

Citaat van: dddac op augustus  2, 2005, 20:11:35

Ja, zelfs de signature potentiometer lijkt meer 'bang for the buck' te hebben (6820 USD)
Potentiometer? maar er zit een 24 staps schakelaar in, met een transformatortje!
En de trafo die ze gebruiken is niet eens afgeschermd  :'(
Maar, ze hebben wel:

• Very special assembling techniques
  • Distorsion: almost unmeasurable at all frequencies
  • Bandwidth: enough to get much more music than with any other device, and still get ridd off plenty of RF!
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

dddac

mogelijk kunnen we de volumeknop der volumeknoppen starten en een shootout met verschillende typen doen?
Dat zou pas fijn zijn, haha !  :P

doede

oud_account_1

Citaat van: dddac op augustus  2, 2005, 21:05:54
mogelijk kunnen we de volumeknop der volumeknoppen starten en een shootout met verschillende typen doen?
Dat zou pas fijn zijn, haha !  :P

doede

Een shoot-out is toch niet nodig, je hebt het wel over de volumeknop hoor, daar kan niets tegen op.
Direct kopen en genieten is hier het motto.
Waarschijnlijk kunnen we ook wel 10% korting krijgen als we een powerbuy organiseren :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

BOUBOU

Citaat van: squadra op augustus  2, 2005, 21:18:34
Een shoot-out is toch niet nodig, je hebt het wel over de volumeknop hoor, daar kan niets tegen op.
Direct kopen en genieten is hier het motto.
Waarschijnlijk kunnen we ook wel 10% korting krijgen als we een powerbuy organiseren :)

Dat is meteen ook weer het voordeel bij dergelijke hoge prijzen.
In een powerbuy zijn de bedragen welke je uitspaard bij een korting van 10% ook een flink stuk hoger  ::)

Mvgr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Erik van Voorst (in memoriam)

Durk kan tevreden zijn.....zo kom ik ook aan de 100.000..... ;D

Ik vind het niet absurd veel geld, maar daar moet je in 2 jaar toch wel achter gekomen zijn.

De originele Sentinel voor 25.000 Euro is voor mij geen optie ondanks zijn vriendelijke 2e hands prijs.
Ik vind hem nl. te groot voor mijn huiskamer en de kick van zelfbouw is onbeschrijvelijk....daarnaast heb ik al mensen naar mijn speakers laten luisteren die het origineel minder mooi vinden.

Nu was dat niet mijn uitgangspunt ...dus boeit mij dit niet zoveel....wat veel leuker is....is dat hij de Avalon Eclipse in alle opzichten bombardeert tot een kleine redelijk mooie speaker.....terwijl dat eerst mijn droomspeaker was.... 8)

Niets van het filter wordt gepubliceerd....zoals eerder aangegeven...helaas hier heb ik mijn woord over gegeven...en waarom zou ik dat breken...de beloning voor zo een kleinigheid is enorm   ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32620.0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Citaat van: Erik van Voorst op augustus  3, 2005, 11:18:05
De originele Sentinel voor 25.000 Euro is voor mij geen optie ondanks zijn vriendelijke 2e hands prijs.

Understatement..... vriendelijke 2ehands prijs ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

MickeyMan

Bijvoorbeeld voorzitter van Sanquin   ;D (non-profit organisatie om bloeddonatie te regelen, de 2 topmensen vedienen samen jaarlijks een half miljoen)

Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Durk

250 each?

daar doe ik het niet voor, ik kan niet tegen bloed..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

BOUBOU

Citaat van: MickeyMan op augustus  3, 2005, 15:07:31
Bijvoorbeeld voorzitter van Sanquin   ;D (non-profit organisatie om bloeddonatie te regelen, de 2 topmensen vedienen samen jaarlijks een half miljoen)

Die firma levert geloof ik ook Anti-D 375 en 1000  eenheden aan het bedrijf waar ik werk  ::)
Ze houden er wel een ageresieve marketing strategie op na  :-\

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Niet actief

Citaat van: Erik van Voorst op juli 27, 2005, 16:29:04
Ruud en Toine
Ik zou jullie ook graag willen uitnodigen alhoewel ik weet dat Toine het erg druk heeft
zou ik het toch wel leuk vinden....volgens mij wonen jullie een beetje in de buurt van elkaar.
Ik hoor het wel
Erik

Inderdaad volg ik het topic om die reden al langere tijd niet meer, Erik, wel wetend dat de ervaring van daadwerkelijk luisteren daarmee toch niet verandert.....  ;)
Nu we een afspraak hebben staan ging ik even kijken naar de laatste foto's en daar zit ik nu, twee uur al, te lezen. 't Is dan ook een van de schaarse vrije dagen; nou ja vrij...... Ik heb 12 open projecten onder handen en zit twee weken voor m'n vakantie. Die gaan dus voor 5 weken in slaap  8)
Tot binnenkort!
Toine.

Voor mijn trouwe fans hierbij een review van Martin, een van de door mij zeer gewaardeerde luisteraars.

Martin (en natuurlijk Miranda) nogmaals dank voor de uitgebreidde review... ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32620.0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Muziekfreak

Jezus....wat een ding  :-X Weegt hij net zoveel, als de echte avalon heb jewel een heftruckje bij nodig.

Ik heb ontzettend veel respect voor zelfbouwers in algemeen. Maar in dit geval helemaal, Ik bedoel dit is een ENORM risico in mijn ogen je praat niet meer over 5 tientjes een unit. Super mooi! Die zouden in een hifiblad motten komen.

Oww en zoek eens een goede server voor je website die heeft zijn datalimiet bereikt, is pas weer beschikbaar middernacht  :-\

Dank voor het compliment...maar ik heb geen interesse om in een HIFI-blad te staan...een inter-actie op het forum is veel gaver... ;D

Oja voor de mensen die het volgen nog steeds niet moe zijn:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=32620.75#bot

weer een update... ;)

voodooless

Zeg, is het niet tijd voor wat high-res detailfoto's?

We krijgen nu wel steesd van die kleine plaatjes, maar ik weet heel zeker dat velen daar geen genoegen mee nemen ;)