Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beunky

Citaat van: bmateijsen op juli 20, 2005, 10:26:01
En dan is het tijd voor Grolsch ;)

Goed zo! Iemand met smaak ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

fgroen

Tjongejonge!

waanzinnig Erik!!

Wel weer typerend, ben ik een weekje op vakantie, kijk halverwege de week even op het HTforum en ik heb gewoon een half uur leesvoer op Erik's topic! Zit wel snor met dat record ben ik bang.....  >:D

Ik ben zeer benieuwd naar de recensies van je speakers.

Wel jammer dat het filter classified blijft, op die manier is het eindresultaat niet voor anderen beschikbaar.  :'(
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

DIY_Freak

#2927
Citaat van: fgroen op juli 20, 2005, 18:57:47Wel jammer dat het filter classified blijft, op die manier is het eindresultaat niet voor anderen beschikbaar.
Jammer inderdaad. Dat is de kern van een speaker. Kan het geheel maken en breken.

Erik, waarom is het filter 'geheim'? Wie heeft het ontworpen?

Edit: Erik, bednakt voor je reply. Jammer dat de ontwerper anoniem wil blijve, maar het is niet anders  :)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

GTDesign

Ik hou mijn hart vast als Bjorn of Garmt de speakers gaan "indraaien"  ;D

Erik, gefeliciteerd met dit MEESTERWERK.

2 jaar lang kruipend naar de finale om te horen hoe de engelen in je oren spelen.

Fantastisch.

BOUBOU

Citaat van: GTDesign op juli 20, 2005, 21:26:13
Ik hou mijn hart vast als Bjorn of Garmt de speakers gaan "indraaien"  ;D

Ik bied me vrijwillig aan als roadie...  ;D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Erik van Voorst (in memoriam)

#2930
Citaat van: GTDesign op juli 20, 2005, 21:26:13
Ik hou mijn hart vast als Bjorn of Garmt de speakers gaan "indraaien"  ;D

Erik, gefeliciteerd met dit MEESTERWERK.

2 jaar lang kruipend naar de finale om te horen hoe de engelen in je oren spelen.

Fantastisch.

Hoe lang denk je dat ik daar intensief zelf mee bezig geweest ben... :P

Enfin bijgaand een schemaatje uit de Sentinel Manual.


Sorry voor de kwaliteit maar ik weet niet hoe ik dit uit hun pdf gekopieerd krijg... :-[

Het komt hierop neer dat voor de Sentinel de minimale maten worden gegeven (verderop in de manual) van 4 feet naar de zijmuur en 8 feet naar de achtermuur en een maximale intoe van 5 graden...

Mijn xXx staan 1.20 meter van de zijmuur en 2.30 meter van de achterwand en 3 graden "in-ge-toed"...

Dat geeft de beste balans tussen een kleine scherpe afbeelding in het midden en een grote afbeelding buiten de speakers... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Raphie

Echt aan ALLES is gedacht!
JBL PRX Power!

geenius

Citaat van: Erik van Voorst op juli 21, 2005, 16:05:14
Hoe lang denk je dat ik daar intensief zelf mee bezig geweest ben... :P

Enfin bijgaand een schemaatje uit de Sentinel Manual.


Sorry voor de kwaliteit maar ik weet niet hoe ik dit uit hun pdf gekopieerd krijg... :-[

Het komt hierop neer dat voor de Sentinel de minimale maten worden gegeven (verderop in de manual) van 4 feet naar de zijmuur en 8 feet naar de achtermuur en een maximale intoe van 5 graden...

Mijn xXx staan 1.20 meter van de zijmuur en 2.30 meter van de achterwand en 3 graden "in-ge-toed"...

Dat geeft de beste balans tussen een kleine scherpe afbeelding in het midden en een grote afbeeliding buiten de speakers... 8)

Erik, misschien dat je dit interessant vindt: :)

Room Response Calculator
Room Mode Calculator
Home Theatre Room Response

Erik van Voorst (in memoriam)

He leuk...bedankt Tony ...sla ik op...

Ben nu eerst even druk met luisteren... ;)  ;D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

DIY_Freak

Citaat van: Erik van Voorst op juli 21, 2005, 16:05:14Sorry voor de kwaliteit maar ik weet niet hoe ik dit uit hun pdf gekopieerd krijg... :-[
Alt-PrintScreen voor een printje van het actieve venster. Plakken (ctrl-V) in mspaint o.i.d.  Evt. bijschaven en opslaan als jpeg.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

Oracle

#2936
Citaat van: DIY_Freak op juli 21, 2005, 18:08:11
Alt-PrintScreen voor een printje van het actieve venster. Plakken (ctrl-V) in mspaint o.i.d.  Evt. bijschaven en opslaan als jpeg.

Maar dat is wel knap lastig met een papieren manual...  ;D

Groet,
Mark

advr

Citaat van: Erik van Voorst op juli 21, 2005, 16:05:14

Sorry voor de kwaliteit maar ik weet niet hoe ik dit uit hun pdf gekopieerd krijg... :-[



www.gadwin.com

gadwin, het meest ideale printscreen programma wat er is en gratis.. ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BOUBOU

Citaat van: advr op juli 21, 2005, 18:49:40

www.gadwin.com

gadwin, het meest ideale printscreen programma wat er is en gratis.. ;D


Ik vindt www.snagit.com nog net is beter/veelzijdiger, alleen die is niet gratis  ::)
Het blijft alleen nog steeds lastig er een papieren manual mee te capturen  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Durk

PDF zegt erik toch?
het lijkt net alsof hij een foto van zijn beeldscherm heeft genomen..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

BOUBOU

Citaat van: Durk! op juli 21, 2005, 19:55:53
PDF zegt erik toch?
het lijkt net alsof hij een foto van zijn beeldscherm heeft genomen..

Je hebt gelijk, de foto is gemaakt met een Nikon E4300 softwareversie 1.4  ::)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

GTDesign

#2941
Citaat van: Erik van Voorst op juli 21, 2005, 16:05:42
:)

Loopt je vloer 3 graden scheef ?  ;D

BOUBOU

Citaat van: GTDesign op juli 21, 2005, 20:55:58
Loopt je vloer 3 graden scheef ?  ;D

date=1121954714]
Hoe lang denk je dat ik daar intensief zelf mee bezig geweest ben... :P

Enfin bijgaand een schemaatje uit de Sentinel Manual.


Sorry voor de kwaliteit maar ik weet niet hoe ik dit uit hun pdf gekopieerd krijg... :-[

Het komt hierop neer dat voor de Sentinel de minimale maten worden gegeven (verderop in de manual) van 4 feet naar de zijmuur en 8 feet naar de achtermuur en een maximale intoe van 5 graden...

Mijn xXx staan 1.20 meter van de zijmuur en 2.30 meter van de achterwand en 3 graden "in-ge-toed"...

Dat geeft de beste balans tussen een kleine scherpe afbeelding in het midden en een grote afbeelding buiten de speakers... 8)
[/quote]

;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

beunky

#2943
Hierbij de tekst en de afbeeldingen uit de pdf:




As frequency increases and wavelength becomes more similar to the
distance to the boundary, the phase difference between original and
reflected waves increases, and the air coupling effect is diminished. In
particular, when the wavelength equals about four times the distance to the
boundary, the reflected wave is antiphase to the original wave, resulting in a
cancellation (dip) in the output. At frequencies above this level, the effect
becomes less significant and creates similar but smaller variations in output.
Figures 9.4 and 9.5 illustrate these concepts.



Figure 9.4 - Change in frequency response resulting from placement of
speaker 3.3 feet from a reflective surface (relative to an anechoic
environment).



Figure 9.5 - Same conditions as above, except speaker is 6.6 feet from the
reflecting surface. Note how the cancellation and reinforcement occur at
lower frequencies.




Je kunt dus heel makkelijk de pdf openen, het 'select' knopje aanklikken voor de tekst die je wilt plaatsen (zorg er dan voor dat de hele pagina zichtbaar is, maakt niet uit dat het klein is, hij kopieert alle tekst gewoon zodra je op ctr+c drukt), vervolgens plak je de tekst in het topic (ctrl+v dus ;)) en daarna klik je op de 'snapshot tool' (das dus het fototoestelletje) en dan plak je de foto in paint, je slaat hem op als JPG en je plaatst hem op je website en vervolgens link je dus op de goeie plek in de tekst met de img-tags de plaatjes en zie hierboven voor het resultaat :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

mr TC

Eric,

Gefeliciteerd met dit gigantisch resultaat.

Ik wens je heel veel luister plezier.

Hier heb je het tenslotte allemaal voor gedaan.

TC
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

paul groot

Erik

dit is werkelijk het mooiste wat ik gehoord heb. :'(
Dus het kan,...............zelf maken als je maar handig bent en er een "paar" centen voor over hebt.
Dit HT forum, deze topic, heeft de gebruiks-aanwijzing.......'t is effe lezen maar dan heb je wel wat.

Paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Erik van Voorst (in memoriam)

....dat antwoord keur ik goed voor eenmaal BBQ..... >:D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paul groot

Citaat van: Erik van Voorst op juli 23, 2005, 20:45:02
....dat antwoord keur ik goed voor eenmaal BBQ..... >:D



mooi,
luister ik meteen in je HT naar die avalons links/rechts.............snob. :P
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Erik van Voorst (in memoriam)

#2948
Hoi Martin ik wil je graag samen met Miranda uitnodigen...tenminste als je niet TE veel deadgrunge heavy metal meeneemt  ;D

Erik

PM me even of het je uitkomt
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martin_M

#2949
Citaat van: Erik van Voorst op juli 23, 2005, 22:34:37
Hoi Martin ik wil je graag samen met Miranda uitnodigen...tenminste als je niet TE veel deadgrunge heavy metal meeneemt  ;D

Erik

PM me even of het je uitkomt

;D Graag natuurlijk  ;D

En natuurlijk nemen we wel TE veel death/black/thrash-metal mee van het ergste soort. We zullen wel eens kijken of de xXx-en tegen een dagdeel blastbeats en grunths kunnen >:D

En nu even serieus; Ik PM je wel even voor een afspraak. We zullen opnames meenemen die we erg goed kennen. Daar zullen redelijk goede alswel mindere opnames tussen zitten. Het is natuurlijk ook interessant wat je set daar nu mee doet.

Het feit dat je zelf vind dat de boel nu rotsvast op de plaats wordt geprojecteerd kan mij bij voorbaad al opwinden (eeh, positief dan hè). Ik heb dit twee keer meegemaakt en dat heeft voor mij tot nu toe een referentie bepaald. Ik ben benieuwd of dat bij jullie thuis nu wordt overtroffen.

M&M
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)