HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Hanky Panky

Citaat van: Wuppy32 op september 29, 2009, 11:07:00
Heeft iemand al zelf de ventilor van de Dune Center vervangen? Is dit makkelijk zelf te doen en welke kan je het beste kopen?

Waarom zelf klieren? Als hij niet goed is, is het garantiewerk.
Ga je zelf sleutelen dan is je garantie weg.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

jaco

Citaat van: christa op september 28, 2009, 12:58:00
hoe werkt AAI image tool moet ik dat programaatje op de dune zetten
groetjes christa
Er zijn verschillende tooltje voor deze omzetting ontwikkeld. Kijk een op het mpc club forum

Ik gebruik een oudere versie, die staat niet meer beschreven, maar die zet jpeg of iets anders om in AAI en plaatst het in de folder op ene hdd zodat de icon browse mode werkt.

Jaco
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Wuppy32

Citaat van: Hanky Panky op september 29, 2009, 12:28:19

Ik begreep van wifimedia dat importeur IBDL de reperatie gaat uitvoeren. Als ik daarop ga zoeken dan kom ik bij DivXPlayer uit.
Volgens mij zijn mensen nou niet echt tevreden over de service van DivXPlayer (of ik heb de verkeerde voor me)
En ik zit zeker niet te wachten dat ik mijn init voor meerdere weken kwijt ben....met name als het vervangen een piece of cake is.

Nadeel bij zelf openmaken is dat je je garantie kwijt bent :(

nwolsink

Citaat van: Wuppy32 op september 29, 2009, 14:11:50
Ik begreep van wifimedia dat importeur IBDL de reperatie gaat uitvoeren. Als ik daarop ga zoeken dan kom ik bij DivXPlayer uit.
Volgens mij zijn mensen nou niet echt tevreden over de service van DivXPlayer (of ik heb de verkeerde voor me)
En ik zit zeker niet te wachten dat ik mijn init voor meerdere weken kwijt ben....met name als het vervangen een piece of cake is.

Nadeel bij zelf openmaken is dat je je garantie kwijt bent :(

Gewoon zelf doen want bij DivXspeler.nl is toch al niet echt te spreken van goede garantie afwikkeling
::Nothing to see here::

nwolsink

Citaat van: papaleo op september 28, 2009, 07:45:16
Ik denk dat het zijn laatste stuiptrekking is geweest want hoevaak ik 'm ook daarna heb aangezet,er blijft nu alleen maar "DUNE" in het display staan...verder gaat die niet  :-\

je doet dan iets niet goed want hij moet enkel de USB stick booten en dan de fw restore gaan doen, heb je wel de fw file hernoemd zoals eerder beschreven > dus "dune_firmware.dff"
::Nothing to see here::

Wuppy32

Citaat van: nwolsink op september 29, 2009, 22:09:20
Gewoon zelf doen want bij DivXspeler.nl is toch al niet echt te spreken van goede garantie afwikkeling

Ik zeg hulde voor importeur IBDL. Dinsdag middag de Dune Center verstuurd voor reparatie en vandaag via UPS gerepareerd terug ontvangen  :clapping:

papaleo

Citaat van: nwolsink op september 29, 2009, 22:11:12
je doet dan iets niet goed want hij moet enkel de USB stick booten en dan de fw restore gaan doen, heb je wel de fw file hernoemd zoals eerder beschreven > dus "dune_firmware.dff"

Mmm...néé,dat ga ik eens proberen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Nee...  :-\ tot op dit moment nog geen succes,'t probleem op dit moment is dat de machine niet doorloopt hij blijft na aan zetten vast staan 'DUNE' is het enige wat er af te lezen is in het display.
Maar ik heb nog hoop want ik heb 'n keer meegemaakt dat die wel door liep en ik (--1--) in het scherm zag,dus blijf de machine voorlopig maar keer op keer opstarten en hopen dat die wel 'n keer doorloopt en de recovery meepakt....

In iedergeval thx voor de juiste file naam.... had ik niet opgemerkt, want anders doet die de recovery never nooit natuurlijk  ;)
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Yes.... :pompom: :pompom:

Er zit weer leven in,de recovery is geslaagd  :worship:

Mááárr....,waarvoor ik dus een stap terug wilde met de FW heeft dus niet geholpen....

Ik had de laatste tijd problemen met het afspelen van allerlei materiaal van af mijn NAS,of dit nu JPG of Bluray,MKV enz..... want bij alles wat ik wil afspelen loopt de Dune vast en is hééél erg traag in zijn respons vanaf de NAS ,dus dacht in eerste instantie aan de Gb netwerk module in de Dune maar na ik de stekker in de 'normale' standaard netwerk gestoken te hebben blijft de Dune ook traag en loopt vast. Als ik de directory van de NAS aan klikt in het beginscherm van de Dune gebeurt er in eerste instantie helemaal niets....het duurd heel erg lang voordat ik verder kan om b.v een file aan te kliken,dit duurt dan ook erg lang dat die dan weer daadwerkelijk verder gaat....
Ik heb het zowel met NFS als met SAMBA.

Speel ik daar in tegen iets af vanaf de interne hdd dan verloopt alles normaal,het is alleen maar wanneer ik via mijn netwerk mijn NAS gaat gebruiken om materiaal via de Dune te willen afspelen.
Ik heb alles al gereset en opnieuw opgestart maar ook dat help niets....

Hoe kan ik mijn netwerk verbinding testen tussen de Dune en mijn NAS om te kijken of daar wat mee loos is,en heb dit zin?

edit;
Ik heb ook en Squeezebox duet waarmee ik mijn muziek afspeel via dezelde NAS en daar ondervind ik geen problemen...

Ik zal toch eens de Dune gaan open schroeven om te kijken of de connector van de Gb module wel goed op zijn plaats zit.....

papaleo

Connector Gb module zit gewoon goed, en het is bijna zeker dat het ook niet aan mijn netwerk/verbinding ligt want heb zojuist een TViX6500 aangesloten en deze gaat wel als de brandweer.

Is er iemand die (nog) 'n idee heeft voordat mijn Center terug gaat...?

riwi

Citaat van: papaleo op oktober  2, 2009, 22:41:46
... want heb zojuist een TViX6500 aangesloten en deze gaat wel als de brandweer.

Tvix weer in gebruik nemen ;)
:clapping:

Geintje. Maar is toch een test mogelijkheid om met de Dune te testen hoe snel je netwerk verbining is. Iets met properties van de file en dan test.. Weet het niet precies want ik heb geen Dune ;)  (wel een tvix :) )

deniax

Citaat van: riwi op oktober  2, 2009, 23:07:18
Tvix weer in gebruik nemen ;)
:clapping:

Geintje. Maar is toch een test mogelijkheid om met de Dune te testen hoe snel je netwerk verbining is. Iets met properties van de file en dan test.. Weet het niet precies want ik heb geen Dune ;)  (wel een tvix :) )
Het probleem is alleen dat die test niet alles zegt. Gigabit snelheden haal je nooit met die Gb module. Het enige wat misschien interessant kan zijn, is om te kijken of je elke keer dezelfde waardes haalt met de test.

Of, als het mogelijk is, sluit een laptop erop aan en download aan aantal 100 of 1000MB bestanden en kijk of je verbinding snel & stabiel is
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

Sonic Circle

Ik merk trouwens dat diverse files / mappenstructuren (muziek DVD's) die al een tijdje op mijn interne HDD staan nu ineens niet meer afspelen of een error geven. Terwijl deze prima hebben gewerkt.

Draai de laatste beta-FW. Is dit een algemeen bekend probleem?

BBatTiscali

Citaat van: Hanky Panky op september 29, 2009, 12:28:19

Welke garantie? Hoezo garantie? Na maanden niet gereageerd te hebben kan ik het nu toch niet laten.
Eerst heb ik maanden gewacht op de BD-Prima. De Prime eind februari besteld. Iedere twee weken krijg je te horen dat het nog twee weken gaat duren. Dit gaat zo 3 en een halve maand lang.

Dan heb je eindelijk de DB Prime, maakt dat ding een ongelofelijke herrie. Een Xbox is daarbij een fluisterbox. Wil ik dat ding opsturen... is de reactie. Tja er moet een RMA aangemaakt worden. Dat kan weken duren. Nadat een RMA is aangemaakt gaat het weken duren voor de reparatie.

Terwijl het vervangen werkelijk een fluitje van een cent is. Als 5 minuten werk.

2 weken daarna ontstaan opnieuw problemen. Na 2 tot 10 minuten flimpje kijken stopt de Dune met afspelen en verschijnt er ERROR op het scherm. Daarna wordt er automatisch een restart uitgevoerd. Waardeloos.

Had ik dit eerder geweten dan had ik nooit HDI Dune gekozen.

- Levering slecht
- Garantie wat is dat?
- Importeur die wat mij betreft onmiddellijk vervolgt mag worden.
- Zeer slecht in elkaar gezet product. Maak hem open en huiver. Blijkbaar geldt in Israel, als je het niet meer wit, doe het dan met kit. Koeler is namelijk op een alluminium plaatje vast gekit vervolgens is het alluminium plaatje op de printplaat gekit. De GB LAN is ook vast gekit, zodat het niet al te makkelijk los laat tijdens transport.
- De behuizing is veel te krap, waardoor er geen actieve kwaliteits koeler kan worden geplaatst.
- De processor koeler die geplaatst wordt is van zeer slechte kwaliteit.

Voor de gene dit geen maanden wil wachten en de herrie zat is...
ik heb de koeler gekocht bij de gemiddelde PC leverancier.  edited by mod commerciele link verwijderd
Cooler Master SLC-S41 Chipset Cooler. Kosten 5,= exclusief verzend kosten.

Bij mij werd de Dune daarmaa fluister stil.
Vier schroefjes loshalen. Draadjes doorknippen en met (Klein)kroonsteentje weer aan elkaar maken.
Dezelfde schroefjes weer gebruiken om de ventilator weer op zijn plek te zetten.
De boven genoemde cooler past perfect. Heeft precies dezelfde omvang als het Dune examplaar.
Voila geluid stil, en niets aan de electronica is gewijzigd.

Helaas moest hiervoor de zegel worden verbroken. Maar ja als de importeur en leverancier toch niet willen helpen, wat moet je dan?
Je kunt natuurlijk ook wachten dat alles oververhit raakt. Je hebt dan helemaal niets meer.

Tja in mijn geval zal het waarschijnlijk een lang gevecht gaan worden.
Gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering.
Ik neem aan dat ik er met de leverancier uit kan komen. Die heeft tenslotte ook toestemming gegeven om de koeler te vervangen.

Of uuhhh is er iemand die weet hoe ik van de errors af kan komen? Dat zou helemaal toppie zijn.
Ik ben wel tevreden over wat het product kon, al was dat maar slechts 3 maanden.

J.A.F._Doorhof

Leverancier ligt aan welke je gekozen hebt, wij hebben tot nu toe alle klanten denk ik perfect geholpen.
We zijn zelf echter ook op dit moment naar het buitenland uitgeweken voor onze inkoop om garantie redenen en contact problemen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Citaat van: BBatTiscali op oktober  9, 2009, 17:48:58
Of uuhhh is er iemand die weet hoe ik van de errors af kan komen? Dat zou helemaal toppie zijn.

Dus de errors heb je pas sinds je de fan hebt vervangen? Of waren die er daarvoor ook al?. Ik denk met het symptoom van errors na enkele minuten spelen toch aan oververhitting. Kan je spelen met de kap eraf? Kan je er meer koeling op zetten evt. extern?

Als je de errors hebt en je reboot, krijg je dan bij de volgende run direct weer errors of kan je dan weer 10 minuten spelen?

De fan kan dan wel stiller zijn, maar een van de specs van fans is de hoeveelheid luchtverplaatsing. Misschien wordt de dune nu niet voldoende gekoeld?

Miesepies

Citaat van: Sonic Circle op oktober  3, 2009, 11:25:53
Ik merk trouwens dat diverse files / mappenstructuren (muziek DVD's) die al een tijdje op mijn interne HDD staan nu ineens niet meer afspelen of een error geven. Terwijl deze prima hebben gewerkt.

Draai de laatste beta-FW. Is dit een algemeen bekend probleem?

De laatste beta heeft een hoop nieuwe problemen in zich. Ik denk dat dit is veroorzaakt door de nieuwe SDK van Sigma die ze in de beta hebben gestopt. Het is een eerste beta met deze SDK, dus ik ga er van uit dat bij volgende releases veel bugs er uit zullen zijn gehaald.

BBatTiscali

Citaat van: riwi op oktober  9, 2009, 19:45:42
Dus de errors heb je pas sinds je de fan hebt vervangen? Of waren die er daarvoor ook al?. Ik denk met het symptoom van errors na enkele minuten spelen toch aan oververhitting. Kan je spelen met de kap eraf? Kan je er meer koeling op zetten evt. extern?

Als je de errors hebt en je reboot, krijg je dan bij de volgende run direct weer errors of kan je dan weer 10 minuten spelen?

De fan kan dan wel stiller zijn, maar een van de specs van fans is de hoeveelheid luchtverplaatsing. Misschien wordt de dune nu niet voldoende gekoeld?

De errors zijn inderdaad ontstaan nadat de fan is vervangen. Dat wil nog niet zeggen dat de fan de oorzaak is van het nieuwe probleem.
De maten van de ventilator zijn hetzelfde en ook de specificaties. Je kunt de flow ook voelen, en die is niet anders geworden. Niet sterker maar ook niet minder.
Het stukje alluminium dat voor de hitte afvoer moet zorgen, heb ik laten zitten. Dus alleen de fan is vervangen. De kabels zijn op dezelfde manier aangesloten. De fan draait in dezelfde richting.

Ja je kunt gewoon draaien met de kast open. Ik heb hem weer gesloten. Vindt ik toch veiliger voor mijzelf, huisgenoten en de Dune.

Bovendien weet ik ook wat inmiddels het probleem is.
Velen onder ons zijn al tegen het probleem aangelopen.... het is de GB lan aansluiting die het laat afweten. Deze heeft altijd gewoon gewerkt tot 3 dagen geleden.

Ik heb gisteren de dune aangesloten op mijn NAS via de gewone LAN aansluiting, en het probleem heeft zich daarna niet meer voor gedaan.
Ik krijg hem nu niet meer in een error. Ben nu dus erg hoop vol.

Tja en die GB LAN adapter... Ja ook die zit gekit. Het zit wel op connectors maar voor de zekerheid wordt er gekit, zodat de boel niet losschiet denk ik.

Allemaal erg jammer. Ik vindt het een erg in elkaar geknutseld geheel. Wat mij opvalt is dat er veel dunes weer anders in elkaar zitten.
Kijk maar naar de verschillende foto's. Mijn Dune zat weer anders in elkaar.

Het beeld en geluid is gewoon perfect.
Ondersteuning van de verschillende formaten geluid en beeld is ook ronduit goed te noemen.
De regelmaat waarmee de firmware updates uitgebracht is ook goed.
De hardware... tja... daar heb ik mij inmiddels wel genoeg over uitgelaten.

BBatTiscali

Citaat van: riwi op oktober  9, 2009, 19:45:42

@riwi
Ja de errors komen terug na de reboot. Soms na 2 minuten en soms na 6 minuten. Ook heb ik de Dune een tijd zonder spanning laten afkoelen.
Niets helpt mij van de errors af te komen. Ook niet het teruggaan naar een vorig firmware release.
Met de vinger voelen op de processor, nou ja... het alluminium plaatje, voel je wel of dit ding boven de 45 graden komt of niet. En dat doet hij niet.
Zeker niet na pas 5 minuten draaien.

Het probleem lijkt de GB LAN te zijn. (zie vorige post)

riwi

Citaat van: BBatTiscali op oktober 10, 2009, 12:27:29
@riwi
Ja de errors komen terug na de reboot. Soms na 2 minuten en soms na 6 minuten. Ook heb ik de Dune een tijd zonder spanning laten afkoelen.
Niets helpt mij van de errors af te komen. Ook niet het teruggaan naar een vorig firmware release.
Met de vinger voelen op de processor, nou ja... het alluminium plaatje, voel je wel of dit ding boven de 45 graden komt of niet. En dat doet hij niet.
Zeker niet na pas 5 minuten draaien.

Het probleem lijkt de GB LAN te zijn. (zie vorige post)

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. Ook gezien de ervaringen van anderen met de Gbit module. Ik snap niet dat dit voor Dune zo moeilijk is om te maken. Op zich is de contructie wel raar, met een alu plaatje tussen de koeler en de chip, en het feit dat het gekit is. Als de kit niet thermisch geleidend is dan zorgt dit juist voor isolatie ipv wamte afvoer. Maar goed als je de errors niet hebt als je de 100Mbit lan aansluiting gebruikt lijkt het me geen warmte probleem van de sigma chip.

Jammer dat de hogere aanschafprijs van HDI niet leidt tot een betere hardware kwaliteit. Ik heb een Dune 3.0 in bestelling bij ITC dus ik ben erg benieuwd hoe dit in de nieuwe serie gaat zijn.

BBatTiscali

Citaat van: papaleo op oktober  2, 2009, 22:41:46
Connector Gb module zit gewoon goed, en het is bijna zeker dat het ook niet aan mijn netwerk/verbinding ligt want heb zojuist een TViX6500 aangesloten en deze gaat wel als de brandweer.

Hoi
Het zal mij niet verbazen als het die GB LAN adapter is. Zie mijn posts.
Mijn verbinding is altijd stabiel geweest en snel. Tot 3 dagen geleden. De poort werkt soms 10 minuten goed en soms maar 2 minuten.

Wat je kunt doen... maar ja dan verlies je de garantie... is de stekker los trekken van de GB LAN poort.
Waar zit deze? .... heel eenvoudig... volg de kabel tot aan de kit.

Overigens werkt de normale LAN net zo snel als GB LAN. Ik merk geen verschil.
Wat dat betreft is het 50 euro het putje in.

J.A.F._Doorhof

Je kan hem het beste losmaken en schoonmaken en dan weer op de plaat prikken.
Vaak werkt het dan weer perfect.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kohns

- Mijn HD Center die ik bij ICT heb gekocht kan sinds de laatste update(090731_1629_beta") geen DVD of BR disc meer lezen... hij blokkeerd helemaal.
  Is dat iemand bekend?

- Iemand een idee wanneer de nieuwe firmware komt?
  Er was altijd maandelijks een update tot eind juli... sindsdien zie ik niet veel beweging meer...

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

deniax

Citaat van: kohns op oktober 10, 2009, 23:15:42
- Mijn HD Center die ik bij ICT heb gekocht kan sinds de laatste update(090731_1629_beta") geen DVD of BR disc meer lezen... hij blokkeerd helemaal.
  Is dat iemand bekend?
Had ik laatst ook. Heb ik opgelost door de Dune helemaal uit te zetten en dan aan te zetten terwijl je Eject ingedrukt blijft houden, net zolang tot je weer in het menu komt.

Voor de zekerheid de DVD or BR eruit halen, een MKV afspelen, stoppen en dan weer de DVD of BR proberen, in die stappen was het probleem iig bij mij opgelost
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

Davey