Upgrade kohns stereo/surround set...

Started by kohns, December 6, 2004, 20:17:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kohns

Overzicht van dit topic:

December 2004Alles besteld  ;D
B&W N804 fronts, B&W HTM2 center, Rotel RT1080, Rotel RDV1060, Rotel RSP1068, Rotel RMB1095
December 2004Voorbereidingen
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23920.25
Januari 2005Alles is toegekomen  ;D ;D
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23920.50
April 2005DIY zilveren interlinks gemaakt voor tussen DVD speler en processor en processor en eindversterker
Mei 2005DIY speakerkabels gemaakt van UTP Cat5 voor mijn fronts
Augustus 2005Geluidsbeeld van CD weergave is niet warm genoeg meer zie pagina 5...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23920.100
September/Oktober 2005Verkoop Rotel materiaal[/url]
November 2005Bestelling Primare (CD31, RT22, SP31, A30.3, A32), Kimber (Hero XLR, 8TC bi-wire), Magnum Dynalab antenne, Isotek stekkerblok,... zie pagina 5...
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23920.100
Februari 2006Nieuwe Marantz DVD-7600, Bestelling Pioneer Plasma, maken van nieuwe stroomkabels... zie pagina 7
Mei 2007Verkoop Pioneer PDP-436RXE Plasma, bestelling Panasonic TH-50PY700F Plasma zie pagina 8
Augustus 2008 Voorbereiden verhuis en verbouwingen nieuwe luisterruimte
Augustus 2008 Bestelling nieuwe zekeringen: Siemens Cylindric Fuse Cartridge
Augustus 2008 Bestelling nieuwe inbouw rears B&W CWM DS8
November 2008 Start van de verbouwingen pagina 8
December 2011 BW 804 Nautilus vervangen door BW 802 Diamond pagina 9
Juni 2021 Verhuis naar een nieuwe woonst en nieuwbouw nieuwe HT-room -  pagina 10

                                                                                                                                                                   
Begin van Topic
                                                                                                                                                                   

Na vier maanden overal gaan luisteren en mij te informeren ben ik zaterdag 4/12/2004 nog maar eens een hifi winkel binnengestapt.
Deze keer niet voor te gaan luisteren maar voor een offerte... en als die goed is DE BESTELLING.

De verkoper heeft mij in het verleden en nu steeds goed bijgestaan, rustig de tijd genomen... en een heel goede prijs/kwaliteit/service gegeven voor hetgeen ik uiteindelijk wens.
Ik heb dan ook vandaag, maandag 6 december, bij deze goede Sint (lees winkel) het volgende besteld:

B&W Nautilius 804 fronts
B&W Nautilius HTM2 center
Rotel RT 1080 tuner
Rotel RDV 1060 DVD
Rotel RSP 1068 AV Processor
Rotel RMB 1095 5 x 200 W power amp

Ik heb naast alle beurzen ook uitgebreid geluisterd naar Dali, Castle, B&W, Infinity en Klipsch qua speakers en naar NAD, ARCAM, Marantz en Rotel qua apparatuur. Maar ben toch gebleven bij de B&W en Rotel combinatie al geef ik toe lang te hebben getwijfeld tussen Rotel en Arcam en B&W en Castle.

Het is mij in eerste instantie vooral te doen om een goed stereo geluid te hebben. Daarom dat ik wat meer uitgeef aan de fronts. Ik was oorspronkelijk nog niet zeker of ik ook surround wou gaan maar ik wou het zeker niet uitsluiten. Wegens esthetische redenen en om het toch ietwat compact te houden ben ik dus voor de surround processor en de surround amp gegaan. Het is trouwens slechts een paar 100 euro tussen de stereo en surround preamp en eindversterker. Daarom toch maar voor de surround optie.
Als rears ga ik de AKAI speakers van mijn oude hifi gebruiken.

Binnen een goede week of twee heb ik alles. Is dat geen mooi geschenkje voor onder de kerstboom?

Ik ga alvast beginnen met de voorbereidingen.
- Mijn TV-meubel leegmaken, vanachter helemaal doorzagen en verluchtingsgaten vooraan boren.
- Mijn oude boxen (de rears) kan ik ook al ophangen.
- Mijn oud ondershrift op het forum aanpassen...


Zijn jullie eindelijk van mij af ....
... ik denk het niet.

wordt weldra vervolgd...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

hifiman

Hoi Kohns,

Nou koop je zo een prachtige set en dan ga je je akai speakers als rears gebruiken? Daar kan ik dan met mijn pet even niet bij  :'( Of had je toevallig nog plannen om daar ook B&W's van te gaan maken?

Mijn set is lang zo goed niet als die van jou maar ik er wel voor gezorgd dat alle speakers uit dezelfde serie van hetzelfde merk waren en dus qua sonische eigenschappen bij elkaar passen.

Verder een prachtige set natuurlijk en alvast veel plezier gewenst ermee!  :-*

Groetjes,

Ronald


blue-eyes

Mooie set! Ben altijd fan van Rotel geweest.

p.s. Had je de advertentie van de RDV1080 niet gezien? Had je een nog mooiere set gehad ;) Geintje ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

kohns

Quote from: tingtong5 on December  6, 2004, 20:26:30
Hoi Kohns,

Nou koop je zo een prachtige set en dan ga je je akai speakers als rears gebruiken? Daar kan ik dan met mijn pet even niet bij  :'( Of had je toevallig nog plannen om daar ook B&W's van te gaan maken?

Mijn set is lang zo goed niet als die van jou maar ik er wel voor gezorgd dat alle speakers uit dezelfde serie van hetzelfde merk waren en dus qua sonische eigenschappen bij elkaar passen.

Ik kreeg van mijn vrouw oorspronkelijk een budget van 5a6000 euro.  Als je mijn bestelling uittelt kan je duidelijk zien dat ze veel water bij de wijn heeft gedaan...  ;)

Ik wou vooral een goede stereo.  Ik ben dus ook volop voor de N804 gegaan, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om voor minder te gaan.  In surround vind ik de rears veel minder belangerijk dan de center.  Voor dezelfde reden als jij aangeeft wou ik de center daarom ook uit dezelfde serie en heb dan ook moeten toegeven aan minder goede rears...

Je kan niet alles in een keer krijgen heh...
Ik heb dan toch nog iets om naar uit te kijken... wie weet ooit...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

R

Wow , mooie set. Persoonlijk was ik voor een arcam - b&w combi gegaan, maar het is gelukkig jouw smaak. Dit zal toch wel lekker gaan klinken denk ik. Veel plezier  vast en vergeet de foto's niet. Welke arcam heb je geprobeerd?

kohns

#5
Quote from: Ruben on December  6, 2004, 21:11:00
...Welke arcam heb je geprobeerd?

Ik heb eigenlijk verschillende ARCAM combinaties getest:
- AVR300 en kanaal 6 en 7 voor de fronts te bi-ampen.
- AVR300 + 2 *P1 voor de fronts
- NAD pre + + 2 *P1 voor de fronts

Uiteindelijk is het dan toch Rotel geworden met B&W voor verschillende redenen: prijs, gemakkelijker te verkopen later(hopelijk hoeft dat nooit), service,...

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

R

Quote from: kohns on December  6, 2004, 21:19:20
Ik heb eigenlijk verschillende ARCAM combinaties getest
- AVR300 + 2 *P1 voor de fronts

Hmm, dat moet toch wel redelijk geklinkt hebben op 804's. Gave dingen die p1's heb ze alleen nog nooit gehoord. Denk dat ze in stereo super zijn.

kohns

Quote from: Ruben on December  6, 2004, 21:24:34Hmm, dat moet toch wel redelijk geklinkt hebben op 804's. Gave dingen die p1's heb ze alleen nog nooit gehoord. Denk dat ze in stereo super zijn.

IDD... maar toch.  Ik heb lang geluisterd en goed nagedacht.  En zal er beslist geen spijt van hebben.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Scarp

Welke kabels ga je gebruiken?

Op den duur zou ik er als ik jou was ook een mooie subwoofer bijzetten. Dat kunnen 804's toch wel hebben (zowel voor film als voor muziek).

Job

Moet eerlijk bekennen dat ik ook geneigd zou zijn niet idioot veel geld aan rears uit te geven.

TVG

Hey,

Welke Castle modellen heb jij beluisterd? En wat was je indruk? Gewoon nieuwschierig, ben zelf al een jaartje eigenaar van Castles..

kohns

#11
Quote from: TVG on December  6, 2004, 22:31:35Hey,
Welke Castle modellen heb jij beluisterd? En wat was je indruk? Gewoon nieuwschierig, ben zelf al een jaartje eigenaar van Castles..

Ik heb de Castles voor het eerst op de VAD beurs gehoord dit jaar.
Ik was enorm verrast door de Richmond en wou dus vooraleer ik besliste zeker eens de grotere (zuiltjes) broers horen.
Ik ben dan ook naar een van de enige verdelers in Belgie gereden die ze hebben.
Ik heb daar eerst naar de Harlech geluisterd en dan naar een gemodifieerde Howard.
Ik vond ze geel romantisch, vol en kamer-vullend klinken maar ik miste eerlijk gezegd de directheid van de B&W N804.
Maar ze stonden bij mij wel op de 2de plaats.
Mijn persoonlijke top 3 qua speakers in mijn budget B&W dan Castle en Dali.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik naar de speakers heel bewust enkel in stereo heb geluisterd.

Quote from: Scarp on December  6, 2004, 21:36:38...
Welke kabels ga je gebruiken?
Ik begin met degelijke koperen speakerkabels die ik rechtstreeks (no bananas) invijs. Ik koop de speakerkabels lang genoeg dan kan ik geregeld als ze oxideren inkorten.  Later kan ik die altijd eenvoudig upgraden als dat nodig blijkt.  Maar als je van een oude goedkope miniketen komt dan klink deze setup al SUPER.
Als interconnects ga ik het ook rustig doen en beginnen met degenen die met de Rotel worden meegegeven.

Eerst ga ik hiervan al even genieten.  Je kan niet alles onmiddelijk hebben heh.  Ik heb bewust gekozen voor een stevige basis om daar later rustig op voort te bouwen
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Major_Ton

Gefeliciteerd met je bestelling! Wanneer je alles binnen hebt ga je daar geen spijt van krijgen, maar dat snap je zelf ook wel  ;)

Als eerste upgrade zou ik andere interlinks nemen. Dan leeft je set echt op. Die standaard "dropveters" laten alles nogal dof en wollig klinken zonder detail. Desnoods zoek je 2dehands iets om de kosten te drukken. Het is je set meer dan waard. Veel plezier alvast!

Gr. Sven
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

wil

Een bestellinkie  :o :o
Het is me nogal wat in een keer. Gefeliciteerd! Ook met je vrouw, want als zo'n bestelling in een keer no problem is en ze dan alsnog water bij de wijn heeft gedaan...

Anyway, ik zou zeker voor de rears uit dezelfde serie kopen. Dat stereo jouw prioriteit is snap ik helemaal, maar je neemt nu al de moeite voor een HTM-2, dan zijn N805's of N804's geen rare gedachte als rears. Liever 4.0 volledig Nautilus(4) dan 5.0 Nautilus(3)/Akai(2), maar ja da's mijn mening.

Wat betreft de verkoopbaarheid van Arcam, volgens mij is die zeker niet minder dan Rotel. Integendeel zou ik zeggen. Beide mooi hoor  ;).

Veel plezier ermee en we zien graag de fotootjes als alles op zijn plek staat.

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

kohns

#14
Quote from: wil on December  7, 2004, 14:29:34...Gefeliciteerd! Ook met je vrouw, want als zo'n bestelling in een keer no problem is en ze dan alsnog water bij de wijn heeft gedaan...

Dat was figuurlijk he... van 1 glaasje wijn begint zij zelf al te zingen.  Mischien had ik meer gekregen als ik er geen water had bijgedaan   ;D
Maar schone liedjes (muziek) duren het langst als je beiden, ook je vrouw, er 'volledig' achterstaat.

Wat jullie mischien niet weten is dat ik vroeger mijn ganse platen collectie en DJ muziekinstallatie voor haar heb opgegeven en verkocht... en geloof mij die was veel meer centjes waard en die heb ik met veel pijn in het hart en met verlies moeten verkopen. Niet dat dat ter sprake is gebracht maar toch.
Laat ons zeggen dat ze het mij gunt. 

Wat vooral belangerijk voor haar was is:
  • 1. Het financiele aspect:
    Zien dat we beiden een goede job hebben, ons huisje kunnen afbetalen, ons zoontje mag niets tekort komen, na die installatie moet er nog genoeg op de spaarreking staan in geval van..., is dat wel zijn geld waard, ...
  • 2. Het esthetische:
    Moet dat allemaal echt zo groot (is bose niet evengoed), geraakt dat allemaal in de kast, ga ik die kabels niet zien, ...
Quote from: wil on December  7, 2004, 14:29:34...
Liever 4.0 volledig Nautilus(4) dan 5.0 Nautilus(3)/Akai(2), maar ja da's mijn mening.
Die discussie hoort thuis in een ander topic. ;)

Quote from: wil on December  7, 2004, 14:29:34...Veel plezier ermee en we zien graag de fotootjes als alles op zijn plek staat.
Dat zal zeker lukken...
Fotootjes volgen wel.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Audiofiel

Quote from: wil on December  7, 2004, 14:29:34
Anyway, ik zou zeker voor de rears uit dezelfde serie kopen. Dat stereo jouw prioriteit is snap ik helemaal, maar je neemt nu al de moeite voor een HTM-2, dan zijn N805's of N804's geen rare gedachte als rears. Liever 4.0 volledig Nautilus(4) dan 5.0 Nautilus(3)/Akai(2), maar ja da's mijn mening.

Helemaal met jou eens.
Sterker nog: liever 4.0 uit dezelfde serie dan 5.1 gemengd.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on December  7, 2004, 15:40:27


Helemaal met jou eens.
Sterker nog: liever 4.0 uit dezelfde serie dan 5.1 gemengd.

Je kan dit niet zo hard stellen! Wie zegt dat merk A en B geen sterke match kunnen hebben? Theoretisch (vaak ook in de praktijk) is je stelling waar.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on December  7, 2004, 16:41:59
Je kan dit niet zo hard stellen! Wie zegt dat merk A en B geen sterke match kunnen hebben? Theoretisch (vaak ook in de praktijk) is je stelling waar.

Volgens mij kan dat wel zo hard. Het belang van homogeniteit, klankkleur, ruimtelijkheid, snelheid... ga zo maar door, is extreem belangrijk als je ene goede ruimte wilt afbeelden. Ik ben op hifi gebied erg verwend, maar een jaar of drie geleden viel mijn bek mond open van verbazing met een stel van 5 identieke Philips boxen van 25 jaar oud die ik als surround had opgesteld. Los in stereo opstelling kreeg ik een zure smaak in mijn mond, maar samen zetten ze een prachtig ruimtelijk beeld neer. Daarna heb ik nog menig keer dezelfde ervaring gehad met identieke luidsprekers. Vandaar mijn stelligheid. >:D
Die homogeniteit heb ik nog nooit zo goed gehoord met niet-gelijke speakers. Wel iets wat er heel dicht in de buurt komt, maar dan met bijna-identieke speakers (gelijke mid en hoog units). Overigens vind ik 5 identieke nog beter dan vier.  8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Koop ik voor jouw een paar Philips boxen, neem ik je set dan wel mee ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on December  7, 2004, 21:45:56
Koop ik voor jouw een paar Philips boxen, neem ik je set dan wel mee ;D

;D ;D ;D Erg leuk!  ;D ;D ;D

Meenemen mag niet, komen luisteren wel. OK?  8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Voorstellen mag altijd he ;)

Lijkt me leuk. Spreken wel eens af. Uiteraard met een wederbezoek, kan je nog even genieten van een mooie ML 331. Wellicht dat je die wel eens gehoord hebt? ;D ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: kohns on December  7, 2004, 15:25:13

Fotootjes volgen wel.

Om toch je topic niet te veel vervuilen, maar weer on topic.

Foto's!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on December  7, 2004, 21:52:52
Voorstellen mag altijd he ;)
Lijkt me leuk. Spreken wel eens af. Uiteraard met een wederbezoek, kan je nog even genieten van een mooie ML 331. Wellicht dat je die wel eens gehoord hebt? ;D ;)

Gehoord en gevoeld. En ik heb die krassen niet zelf gemaakt hè! Dat was de eigenaar daarvoor.  :'(

Maar inderdaad. Waar blijven die foto's nou?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kohns

#23
Quote from: Audiofiel on December  7, 2004, 22:12:08...Waar blijven die foto's nou?

Euh... alles komt ten vroegste begin volgende week binnen hoor. Ik kan je dus nog niet veel tonen hoor.
Maar als je wilt weten hoe mijn luisterhoekje en miniketen er nu uitziet dan kan ik daar wel voor zorgen.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

kohns

#24
En dit is de huidige installatie...

Sony CD - CDP-XE210
Sony K7 - TC-WE8055
Sony MD - MDS-JE500
Akai Miniketen - PA750
Akai Speakers - SR750
Sony Videospeler - SLV-SE20
Sony TV - KV-21T3B
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M