HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

jaco

Een trunk betekent meerder VLAN's over 1 draad.

Dit is alleen zinvol voor bedrijfen, of je moet een intern en extern segment moeten willen maken (met filtering ertussen)
Als je een trunked aan een non trunked poort hangt hangt het er een beetje vanaf wat je native vlan is en wat voor apparatuur je gebruikt wil het eventueel werken.

De gemiddelde NAS is volgens mij niet in staat om zijn netwerk interface als trunk in te stellen en zelf verschillende IP subnetten intern te hebben, maar ik kan er naast zitten.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Rob_Dingen

Hoi Jaco

Ik kan daar verschillende opties kiezen en weet absoluut niet wat het betekend maar ik heb in iedergeval beide kabels aangesloten.
Welke optie kan ik het beste nemen de blauwe selectie heb ik nu.

Rob

EdSki

Citaat van: jaco op augustus 27, 2009, 12:53:00
Een trunk betekent meerder VLAN's over 1 draad.

Dit is alleen zinvol voor bedrijfen, of je moet een intern en extern segment moeten willen maken (met filtering ertussen)
Als je een trunked aan een non trunked poort hangt hangt het er een beetje vanaf wat je native vlan is en wat voor apparatuur je gebruikt wil het eventueel werken.

De gemiddelde NAS is volgens mij niet in staat om zijn netwerk interface als trunk in te stellen en zelf verschillende IP subnetten intern te hebben, maar ik kan er naast zitten.

je een trunked aan een non trunked poort hangt hangt het er een beetje vanaf wat je native vlan is en wat voor apparatuur je gebruikt wil het eventueel werken.

[/quote]

Hoi

De term wordt ook wel gebruikt voor nic teaming / bonding. Zo te zien gaat het hier daarom.

Geen idee echter wat Rob hier moet kiezen.  :D

bart_nl

Citaat van: Rob_Dingen op augustus 27, 2009, 14:08:49Ik kan daar verschillende opties kiezen en weet absoluut niet wat het betekend maar ik heb in iedergeval beide kabels aangesloten.
Welke optie kan ik het beste nemen de blauwe selectie heb ik nu.
je huidig geselecteerde opotie is alleen zinvol wanneer je bang bent dat je een verbinding verliest d.w.z. binnenshuis onzin. Ik verwacht dat je het beste de 1e of de laatste optie (load balancing) kunt kiezen omdat daarmee de netwerk performance beter zal zijn en in theorie 2x zo hoog als wat je nu hebt..

jaco

Ik zou ver weg blijven van deze opties om de snelheid omhoog te krijgen..
Als een apparaat niet in staat is zijn gigabit interface te vullen tot de theoretische limiet, waarom zou hij dat wel kunnen als je 2 interfaces samenvoegt ???

Verder zou je als je 2 gigabit verbindingen bundelt ook aan de andere kant een device moeten hebben wat dit kan om zodoende de bandbreedte van eindpunt tot eindpunt te hebben. Je netwerk switch is niet zo goed in het buggeren van data als een van de 2 devices de snelheid niet aankan. Dat wordt door een hogere laag in het communicatie protocol dan toch afgeremd...

Je moet met gigabit ethernet iets over de 100 Megabyte per seconde kunnen versturen theoretisch. Maar ik moet dat nog zien gebeuren met real life apparaten. In test omgevingen heb ik het wel met smartbits (test apparatuur) gedaan zien worden.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Rob_Dingen

Hoi

Dus ik kan het beste een kabel aansluiten of moet ik een andere optie hebben?

Rob

bart_nl

Citaat van: jaco op augustus 28, 2009, 07:12:28
Verder zou je als je 2 gigabit verbindingen bundelt ook aan de andere kant een device moeten hebben wat dit kan om zodoende de bandbreedte van eindpunt tot eindpunt te hebben. Je netwerk switch is niet zo goed in het buggeren van data als een van de 2 devices de snelheid niet aankan. Dat wordt door een hogere laag in het communicatie protocol dan toch afgeremd...
point-to-point is dat waar maar wanneer je met meerdere clients data van zo'n apparaat trekt kan het m.i. wel helpen. Ik heb overigens geen idee of het voor het betreffende apparaat zin heeft.

Hanky Panky

Citaat van: Spidey^ op augustus 27, 2009, 12:12:33
Is een 1Gbit module eigenlijk wel noodzakelijk om HD-materiaal vloeiend te laten streamen vanaf je NAS/PC? Lijkt me meer een extra investering in de toekomst dan noodzakelijk met een beetje 100mbit performance?

Die vraag is pas een keer of 14 behandeld in dit topic......
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

nwolsink

Het is nu zekere 1 week goedgegaan met streamen (via LAN > Gbit) en ineens gisteren heb ik weer 2 titels die het niet doen:
-Changeling film start gewoon geheel niet nadat ik het menu heb gezien, speler loopt hier dus op vast.
-Redbelt deze start maar haper enorm + het geluid valt weg.
::Nothing to see here::

MaxxMark

Citaat van: nwolsink op augustus 28, 2009, 11:45:40
Het is nu zekere 1 week goedgegaan met streamen (via LAN > Gbit) en ineens gisteren heb ik weer 2 titels die het niet doen:
-Changeling film start gewoon geheel niet nadat ik het menu heb gezien, speler loopt hier dus op vast.
-Redbelt deze start maar haper enorm + het geluid valt weg.

Ik had van de week Wanted (de BR disc) er in gedaan en na 4x geprobeerd te hebben deed ie het nog niet. Bleef hangen op het "Loading" scherm. Vervolgens ruim een half uur gewacht of het verder ging en het uiteindelijk maar opgegeven.

Laten we het er maar op gooien dat ik waarschijnlijk een slechte aura heb  :devil:
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

nwolsink

Wanneer komt er nu weer een nieuwe final firmware, de beta is al weer enige tijd uit onderhand.

De 3.0 is overigens ook aangekondigd nu

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&sid=820

B.J.

Miesepies

Citaat van: nwolsink op september  1, 2009, 10:46:49Wanneer komt er nu weer een nieuwe final firmware, de beta is al weer enige tijd uit onderhand.

De beta is net een maand uit, en ik denk niet dat er heel snel een nieuwe final zal gaan komen. Bij de vorige serie firmwares duurde het ook even. Nu ze de nieuwe SDK hebben geimplementeerd, hebben ze er ook gelijk een hele zooi nieuwe bugs bij, wat tijd gaat kosten om te verhelpen.

EdSki

Citaat van: Miesepies op september  1, 2009, 17:06:34
De beta is net een maand uit, en ik denk niet dat er heel snel een nieuwe final zal gaan komen. Bij de vorige serie firmwares duurde het ook even. Nu ze de nieuwe SDK hebben geimplementeerd, hebben ze er ook gelijk een hele zooi nieuwe bugs bij, wat tijd gaat kosten om te verhelpen.

Plus  hebben ze nu de 3.0 om voor te ontwikkelen. Ben benieuwd hoelang het gaat duren dit keer.

nwolsink

Met de komst vd 3.0 zou het idd wel eens kunnen dat er niet eens een nieuwe final meer komt  :blink:

Miesepies

Dat zal wel meevallen denk ik. Op mpcclub hadden de HDI mannen het erover dat hun code voor zowel de oude als de nieuwe Dune werkt. Het enige verschil is de sigma sdk (wat apart mee wordt gecompileerd) en dat bepaalde features alleen werken op de nieuwe Dune.

J.A.F._Doorhof

inderdaad geen paniek creëren als het niet nodig is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdSki

Was niet mijn bedoeling om paniek te saaien hoor. Geloof ook wel dat ze de oude modellen blijven ondersteunen. Ze krijgen het alleen wel drukker. De laatste officiele 'stable' firmware doet het trouwens best goed. Maar nu zie ze allemaal extra features in de beta hebben gestopt maakt me dat een beetje hebberig  :)

kermit

Ik heb woensdagavond samen met Riwi de Dune laten streamen van mijn pc. Wat een gedoe zeg met Vista? :devil:
Maar goed het is gelukt want vriend Riwi heeft er goed verstand van .Mijn eerst volgende pc wordt windows xp.

Ik speel normaal met een sharkoon maar dacht eens te proberen om te streamen. Met grote bestanden(40 gig) gaat de dune stotteren maar met kleine bestanden gaat het prima.

Sinds kort haal ik de alleen nog de bestanden van Boeha ( ja wie kent hem niet) binnen en met zijn bestanden kan ik wel streamen(40 of groter) .Het mooie is dat hij video untouched laat en ik zijn ondertiteling kan schuiven(laag/hoog voor CIH).

Kortom ben ik toch tevreden met het resultaat. Ik kan nu zijn bestanden vanaf mijn pc streamen en dat maakt het toch weer leuk.

nwolsink

Het is idd ook mijn ervaring dat films van o.a Boeha files wel goed streamen en 1:1 BD rips met een menu en extra's niet.
De bitrate kan dan voor beide films gelijk zijn waarbij toch enkel de film zonder extra's wel goed loopt.

P.s. waar kan ik een overzicht vinden van Boeha releases?

Kjelt

Citaat van: nwolsink op september  5, 2009, 19:42:08
Het is idd ook mijn ervaring dat films van o.a Boeha files wel goed streamen en 1:1 BD rips met een menu en extra's niet.
De bitrate kan dan voor beide films gelijk zijn waarbij toch enkel de film zonder extra's wel goed loopt.

P.s. waar kan ik een overzicht vinden van Boeha releases?
Wat dacht je van bv eens op nzbindex de zoekterm Boeha in te typen  ;)

nwolsink

Citaat van: Kjelt op september  5, 2009, 20:27:48
Wat dacht je van bv eens op nzbindex de zoekterm Boeha in te typen  ;)

zo doe ik het nu al maar dan kan het wel zijn dat je wat mist

jaco

Citaat van: nwolsink op september  5, 2009, 19:42:08

Hij laat dingen weg, hoe kan de bitrate dan gelijk zijn ?

Het werkt waarschijnlijk beter omdat er audio tracks weggehaald zijn, en de totale bitrate daardoor zover zakt dat het streamen wel lukt.

kermit

Citaat van: jaco op september  6, 2009, 07:00:34
Hij laat dingen weg, hoe kan de bitrate dan gelijk zijn ?

Het werkt waarschijnlijk beter omdat er audio tracks weggehaald zijn, en de totale bitrate daardoor zover zakt dat het streamen wel lukt.

In zijn aankondiging geeft hij aan:  Stripped: Unnecessary audio / subs and other crap. Dus zal het hieraan liggen. Maar de kwaliteit is echt top!

nwolsink

Maar is het dan zo dat je audio tracks die je niet afspeelt wel meestreamt?