HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Tube-freak

Nou het is niet alleen dat je het per post krijgt.

(Exchange DVDs as often as you want)

"plus"

Instantly watch online on your PC or Mac or instantly on your TV via a Netflix ready device - all for no additional monthly fee. Instantly watch as often as you want, anytime you want.

Ik was dus onder de veronderstelling dat dit ook blu ray online zou zijn maar volgens jullie is dat dus niet?
Ja dan is het inderdaad niet zo intressant.  Ik zal er eens een mailtje aan wagen hoe het precies zit. 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: Tube-freak op juli 10, 2009, 20:45:51
Nou het is niet alleen dat je het per post krijgt.

(Exchange DVDs as often as you want)

"plus"

Instantly watch online on your PC or Mac or instantly on your TV via a Netflix ready device - all for no additional monthly fee. Instantly watch as often as you want, anytime you want.

Ik was dus onder de veronderstelling dat dit ook blu ray online zou zijn maar volgens jullie is dat dus niet?
Ja dan is het inderdaad niet zo intressant.  Ik zal er eens een mailtje aan wagen hoe het precies zit. 

Ik denk dat je internet verbinding netto 60Mbit moet zijn om zoiets mogelijk te maken. Zo'n verbinding is niet wijd verspreid, laat staan dat netflix dit aan honderden/duizenden gebruikers tegelijk aan zou kunnen bieden. YouTube is er niets bij :) En dat is toch een behoorlijk serverpark volgens mij.

Ik denk dat het inderdaad een leuk alternatief is om schijfjes thuis te krijgen en om te kunnen ruilen voor nieuwe voor een vast bedrag per maand.

Lijkt een beetje op kopen van BD en weer verkopen via het forum, maar dan met een prijs garantie.

Hanky Panky

Citaat van: riwi op juli 10, 2009, 20:55:07
Ik denk dat je internet verbinding netto 60Mbit moet zijn om zoiets mogelijk te maken. Zo'n verbinding is niet wijd verspreid, laat staan dat netflix dit aan honderden/duizenden gebruikers tegelijk aan zou kunnen bieden. YouTube is er niets bij :) En dat is toch een behoorlijk serverpark volgens mij.

Ik denk dat het inderdaad een leuk alternatief is om schijfjes thuis te krijgen en om te kunnen ruilen voor nieuwe voor een vast bedrag per maand.

Lijkt een beetje op kopen van BD en weer verkopen via het forum, maar dan met een prijs garantie.

Inderdaad, ik ben ca. 8-10 uur bezig om een volledige rip binnen te halen met een 13 mbit constante verbinding.  :blink:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Sonic Circle

Vanavond voor het eerst een DVD-9 iso gestreamd en het speelde volledig vloeiend.
Wat me vooral opviel is de complete rust in het beeld, geen digitaal randje, geen kriebelingen niks.

Heerlijk.

J.A.F._Doorhof

dat is wat ik bedoel met beeldkwaliteits verschillen :D
De meeste mediaspelers zijn een stuk "digitaler" en onrustiger, dat viel me vanaf dag 1 op aan de Dune.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nwolsink

Dus met de Dune doe ik een betere koop (buiten de streaming opties) dan met een Panasonic DMP-BD80, is er iets wat de Pana wel kan / heeft en de Dune niet, dan doel ik niet op Vierra cast want dat kan mijn TX-P50V10 HD zelf ook al.
::Nothing to see here::

Tube-freak

Volgens mij bedoelt Frank de beeld kwaliteit van media spelers die streamen en/of een harde schijf hebben (bijvoorbeeld popcorn hour).  Geen blu ray spelers. 

nwolsink

Citaat van: Tube-freak op juli 12, 2009, 02:32:01
Volgens mij bedoelt Frank de beeld kwaliteit van media spelers die streamen en/of een harde schijf hebben (bijvoorbeeld popcorn hour).  Geen blu ray spelers. 

OK, dus de vergelijking met een Panasonic DMP-BD80 zou de Dune mogelijk verliezen qua beeld kwaliteit?
Van alle streamers is de Dune dus de winnaar

Tube-freak

Dat zou je zelf moeten bekijken en vergelijken denk ik. 

nwolsink

Kan de Dune ook worden bedient met een Logitech Harmony ONE?

nwolsink

Citaat van: jowi op juli 12, 2009, 13:23:05
Yep, no problem.

Ik heb er een gevonden en besteld, de keuze is dus gemaakt!

J.A.F._Doorhof

We hebben er waarschijnlijk een paar voor 450,00 binnenkort.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nwolsink

Goed, mijn Prime komt dus morgen binnen, de SR8002 is er al  :headbanging:
Ik heb dus enkel 1 HDMI kabel nodig tussen de Prime en de SR8002 nietwaar?

Of moet je voor CD / DVD playback ook nog een cinch en of toslink gebruiken

EdSki

Citaat van: nwolsink op juli 15, 2009, 14:21:52
Goed, mijn Prime komt dus morgen binnen, de SR8002 is er al  :headbanging:
Ik heb dus enkel 1 HDMI kabel nodig tussen de Prime en de SR8002 nietwaar?

Of moet je voor CD / DVD playback ook nog een cinch en of toslink gebruiken

Nope je kan er gewoon 1 hdmi kabel er tussen proppen..

nwolsink

Citaat van: EdSki op juli 15, 2009, 21:41:48
Nope je kan er gewoon 1 hdmi kabel er tussen proppen..

De BD PRIME is ook binnen dus we gaan eens even testen :)
-Firmware 090626_1828 en geinstalleerd via mijn USB stick, is dit de juiste versie?
-Lan folder aangemaakt naar veel pielen maar hij connect niet, ik heb SMB gebruikt, is NFS beter en zo ja hoe maak ik NFS shares?

nwolsink

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 15, 2009, 07:57:38
Je moet geen auto gebruiken, maar een resolutie kiezen.

welke is de goede resolutie btw?

Hanky Panky

Citaat van: nwolsink op juli 16, 2009, 16:04:32
De BD PRIME is ook binnen dus we gaan eens even testen :)
-Firmware 090626_1828 en geinstalleerd via mijn USB stick, is dit de juiste versie?
-Lan folder aangemaakt naar veel pielen maar hij connect niet, ik heb SMB gebruikt, is NFS beter en zo ja hoe maak ik NFS shares?

lees deze thread maar eens door, dit is al eens behandeld
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

nwolsink

Citaat van: Hanky Panky op juli 16, 2009, 21:24:47
lees deze thread maar eens door, dit is al eens behandeld

"Even" topic is 54 pagina's maar als ik het goed begrijp gaat SMB sowieso niet werken voor HD, ik heb nu haneWIN NFS server draaien maar snap er nog niet veel van.

Moet ik de Prime en de PC een vast IP gaan geven hoe configureer ik haneWIN? en welk pad geef ik vervolgens op in de PRIME

nwolsink

Citaat van: jowi op juli 16, 2009, 21:41:25
Hanewin is een hel, onzinnig moeilijke interface, typisch iets wat door unix mensen in elkaar geprutst is, van de generatie die niets snapt van GUI's en usability en het liefst zo geheimzinnig en moelijk mogelijk met computers bezig wil zijn, het liefst volzinnen vol commandline en parameters in wil typen in in zoveel mogelijk openstaande terminal vensters, in plaats van een ergonomisch in te stellen 'information on a need to know basis' user interface. Dus wat doen ze, ze maken een achterlijke interface, en je moet nog steeds rare commando's intikken, dit keer in een config bestandje.

Weggooien die hazewin onzin, en Allegro installeren.

Allegro staat erop alleen ik krijg het niet aan de gang

Het pad naar mijn media in Allegro is /video wat vul ik nu in op de Prime?
Als server het IP van mijn PC? dus 192.168.1.210
Als pad /video

Het IP vd PRIME is 192.168.1.211

MaxxMark

Citaat van: jowi op juli 16, 2009, 21:41:25
Hanewin is een hel, onzinnig moeilijke interface, typisch iets wat door unix mensen in elkaar geprutst is, van de generatie die niets snapt van GUI's en usability en het liefst zo geheimzinnig en moelijk mogelijk met computers bezig wil zijn, het liefst volzinnen vol commandline en parameters in wil typen in in zoveel mogelijk openstaande terminal vensters, in plaats van een ergonomisch in te stellen 'information on a need to know basis' user interface. Dus wat doen ze, ze maken een achterlijke interface, en je moet nog steeds rare commando's intikken, dit keer in een config bestandje.

Weggooien die hazewin onzin, en Allegro installeren.

Beetje offtopic, maar:

Amen Jowi! Helemaal mee eens! :) Misschien dat ik door sommige mensen een beetje als die 'unix mensen' beschouwd word, maar ik ben het er absoluut mee eens! Zo vaak dat 'ze' een applicatie maken die zo vol me (nutteloze?) features zitten dat het een hel is geworden om mee om te gaan. En wat is dan de verkoop reden? "tis open source! en het is gratis! en het kan alles!".. Alsof dat de enige reden is waarom iemand een product neemt (of koopt).

Maar goed, we dwalen af ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

nwolsink

maar goed, ondertussen werkt het nog steeds niet  :-\

Mart1001

Citaat van: nwolsink op juli 16, 2009, 22:08:55
Allegro staat erop alleen ik krijg het niet aan de gang

Het pad naar mijn media in Allegro is /video wat vul ik nu in op de Prime?
Als server het IP van mijn PC? dus 192.168.1.210
Als pad /video

Het IP vd PRIME is 192.168.1.211
Je instellingen zijn juist. Zijn je ip's op de dune en de pc statisch gemaakt en heb je je share goed gedeeld en gemachtigd in windows en Allegro? ( all+everyone+root blauw gemaakt was alles wat ik hoefde te doen in Allegro)

Jowi, bedankt voor je pr omtrent Allegro.  ;D
Op zich werkte Hanewin goed voor me sinds januari d.m.v. wat tweaks uit de nfs/allegro draad op het mpc forum.
Sinds ik windows 7 draai moest ik veel te vaak Hanewin herstarten of zelfs compleet opnieuw installeren om weer verbinding te krijgen met mijn Dunes.

Allegro heeft dat tot nu toe niet. De Dune reageert nu ineens ook veel sneller met zappen. Zag jij ook dat verschil?
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

nwolsink

Ik ben weer terug naar haneWIN, met Allegro kom ik er ook niet uit, zowel de PC als de DUNE hebben een vast IP

Het pad op mijn PC naar de video files is is D:\multimedia\video het IP adres van de PC is 192.168.1.210

In haneWIN heb ik dus deze regel staan:
D:\multimedia\video 192.168.1.211  (IP adres vd PRIME is 192.168.1.211)

In de BD PRIME heb ik dit staan :
Server 192.168.1.210
NFS Share :/multimedia/video

en nog werkt het niet  :blink:

Mart1001

Heb je in Hanewin je export file regel zo staan?

# exports example

D:\multimedia\video -readonly -name:video 192.168.1.211

--------------------------------------
De nfs share op de dune ingevuld door je is niet goed zo, moet zijn:
/video
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.