HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Starred

Citaat van: jowi op juli  9, 2009, 22:33:06
Ja, maar dan moet je wel steeds 1 losse harddisk aan een usb poort hangen etc. of je moet alles op dvd's of blurays branden. Is toch echt een ander idee.

Wat mij betreft GEEN allesspeler, hij speelt geen netwerk :) en ik heb zo'n vermoeden ook geen (bluray) iso's of folders.

De term allesspeler had imho altijd betrekking op het kunnen afspelen van datgene wat op commerciele discs stond. Dus Bluray, dvd, cd, sacd en dvda.
Een 'echte' allesspeler zal er nooit zijn  ;)

Starred

Citaat van: Starred op juli  9, 2009, 23:19:20
De term allesspeler, maar misschien is universal disc player een betere term, had imho altijd betrekking op het kunnen afspelen van datgene wat op commerciele discs stond. Dus Bluray, dvd, cd, sacd en dvda. Niet op streaming
Een 'echte' allesspeler zal er nooit zijn  ;)


nwolsink

Citaat van: jowi op juli  9, 2009, 22:29:43
Niet vergelijkbaar, heeft geen netwerk aansluiting, ding is eigenlijk niets meer dan een blurayspeler.

Ik zie hier toch echt een LAN aansluiting op de OPPO
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

J.A.F._Doorhof

Is standaard voor BD spelers, voor online content.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

#1179
Als je zo de eerste pagina leest van deze thread in de review dan zou je toch niet echt zeggen dat het een goede speler is.

Zal maar even de reviewer gewoon quoten:
Citaat
Na een paar weken gewerkt te hebben met de BD prime en nu een weekend met de HD Center blijft mijn conclusie dat het een revolutionair product is.
Ook is me duidelijk dat er meer fabrikanten zullen volgen want dit concept is gewoon niet te missen in de steeds ingewikkelder wordende systemen met meer en meer spelers.
Wel moet ik een flinke kanttekening zetten bij de ontwikkeling van de firmwares.
Dit mag een stuk sneller gaan, bij de vorige review was DVD playback waardeloos en dit heeft redelijk lang geduurd voordat het wel ging werken en met de nieuwe firmware heb ik op dit moment geen goede analoge decoding voor DD-HD en DTS-HD (alleen frontkanalen en vreemde fase verschuivingen in de fronts waar de surrounds hadden moeten zitten), DD decoding gaat wel goed op de analoge uitgangen.

Ook is me de afgelopen weken een andere bug duidelijk geworden, als je bij sommige DVD's door de menus wil navigeren is dat niet mogelijk, de speler gebruikt de pijltjes toetsen namelijk om te springen binnen een film en ziet het geanimeerde menu als scene, dit is zeer lastig en bij 2 DVD's betekend dit simpelweg dat ik bepaalde tests niet kan doen.
Laten we hopen dat dit opgelost word.

Het ding is natuurlijk zo gaar als een klontje op de markt gezet.  Nu zal er vele firmware updates later wel weer iets verbeterd zijn maar naar ik heb begrepen gaat dat bug fixen niet al te snel gaan.  Hoe kan je dit product nou geweldig of goed noemen met al deze problemen.

Het zal hopelijk allemaal wel gefixed zijn maar dan heb je wel eerst maanden met een gaar ding lopen spelen.  Ik had hem al lang het raam uit gegooit als hij bij mij in huis had gestaan.  Toen ik de review las wist ik meteen al dat ik hier ver vandaan wilde blijven.  Ik heb geen zin om maanden te moeten wachten op bug fixes die toch vrij onoverkomelijk zijn zoals de dvd playback of de analoge audio problemen.

Tegen de tijd dat dit product uitgeziekt is staat er al weer een nieuwe versie voor de deur.  En kan je weer van voren af aan beginnen met schietgebedjes voor je firmware updates.

Ik kan me op zich overigens voorstellen dat mensen zo een apparaat willen hebben maar dat zijn meer mensen die van bleeding edge technologie houden en de bugs voor lief nemen.  Andere mensen nemen liever een stabiele blu ray speler die zonder gezeur vanaf de eerste dag film willen kijken zouden dus niet blij worden van zo een apparaat.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

rbormans

#1180
Citaat van: Tube-freak op juli 10, 2009, 13:05:42
...
Vreemd dat je je wil baseren op de eerste versie van een toestel (review van >7 maanden geleden) om nu het toestel niet te kopen.

Tube-freak

Kan je de post nog even aanpassen RAFB.  Je quote me niet goed, dat kan verwarring scheppen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

rbormans

Citaat van: Tube-freak op juli 10, 2009, 13:19:30
Kan je de post nog even aanpassen RAFB.  Je quote me niet goed, dat kan verwarring scheppen.
Ik ken geen andere manier van quoten dan met de "voeg citaat toe" button, maar ik heb de tekst verwijderd, dan kan je helemaal los gaan in je eerdere post  ::)

Ik heb vanaf de eerste dag zonder gezeur BR kunnen kijken op de Dune.  Al de rest is mooi meegenomen.
En met een BR speler moet je ook firmware upgrades doen, of je kan zonder gezeur niet een naar de laatste films kijken.

Blijft mij onduidelijk waarom je een review van 7 maanden geleden quote om een product af te schieten.

J.A.F._Doorhof

pfff.
Ik heb zeggen en schrijven 2 DVDs RIPS waarvan het menu niet werkt.
Verder ben ik nog geen bestand tegen gekomen dat niet draait op netwerk of USB/e-sata

Maar goed, als je liever wat anders koopt ook goed, we verkopen ook TVIX, Sybass, Oppo etc.
Maar ik zou je aanraden een Dune aan te schaffen.
Maar goed wie ben ik :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

Er waren nog genoeg andere problemen vermeld in de rest van de thread maar ik wilde nou ook weer niet gaan muggen ziften.  Wellicht kunnen ze die review dan eens updaten met de fixes.  Want iedereen die die review leest die denkt waarschijnlijk wat een bagger ding.  En om nou 52 paginas te gaan doorlezen heeft ook niet iedereen zin in (ik ben al aardig eind gekomen overigens, ver genoeg om dit product definitief geen kans te geven).

Ik schiet trouwens geen product af.  Dat deed de reviewer in feite zelf al.  want hij zei aan het begin.:
Citaat
Nou daar gaan we en ik trek maar vast flameresistant kleding aan want dit zal wel wat worden.....

Nou de rest moet je zelf maar eens terug gaan lezen dan want het is echt niet best wat er aan bugs werd gevonden.
Als een product zo op de markt wordt gezet vind ik dus echt heel heel slecht.  Daarom zou ik al niet zo een ding kopen.

Met gewone blu ray spelers zal je inderdaad ook firmware moeten updaten.  Er is echter nog geen film bij geweest die ik niet kan afspelen of waar ik problemen mee heb gehad met mijn samsung blu ray speler.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

#1185
Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 10, 2009, 13:57:43
pfff.
Ik heb zeggen en schrijven 2 DVDs RIPS waarvan het menu niet werkt.
Verder ben ik nog geen bestand tegen gekomen dat niet draait op netwerk of USB/e-sata

Maar goed, als je liever wat anders koopt ook goed, we verkopen ook TVIX, Sybass, Oppo etc.
Maar ik zou je aanraden een Dune aan te schaffen.
Maar goed wie ben ik :D
Je kent die reclame op tv toch wel...  Zo een verkoper die dan roept:  Ik heb hem zelf ook  :D

Ik val niet zozeer over die 2 menus die het niet doen.  Er zijn nog wel wat verontrustendere dingen gemeld.



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Als je goed leest zie je dat al op de eerste pagina's uitbreidingen zijn gekomen.

En als jij mij een speler kan aandragen die :
Alle bestanden 100% goed afspeelt
Autoswitching heeft
Regiovrije DVD en BD
Analoge uitgangen ondersteund
EN
Alles via het netwerk kan afspelen of e-sata/usb

EN
onder de 600,00 kost
Dan mag je me altijd even mailen want dan spring ik er meteen op.

Of wel in een nutshell.
De eerste versies van de BD primes waren al zeer goed maar geplaagd door fouten.
Meteen bij de eerste firmware was 90% opgelost van de GROTE bugs.
Op dit moment zijn ze aan het finetunen maar de laatste 3-4 maanden heb ik amper tot geen problemen gevonden.
En de problemen die ik vond waren in 90% te wijden aan de files en na herdownloaden of een simpele streamfix werkte het wel.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Heb zelf nog even terug gelezen, in REPLY #2 staat al dat de nieuwe firmware 90% van de problemen heeft opgelost.
Dus ik snap niet waar je de informatie vandaan haalt dat je VER moet zoeken voor een update van de review ?
dacht dat ik mijn werk altijd redelijk accuraat deed....

@Tubefreak,
Je hebt verkopers die op alles roepen dat ze in de aanbieding hebben dat ze het zelf ook hebben dat is waar.
Je hebt ook verkopers die ZEER kritisch zijn zoals ik en die ALS ze roepen dat ze het zelf ook gebruiken dat ook echt als een aanrader gezien mag worden.
We hebben HEEL veel aanvaringen gehad met de importeur en zijn nog steeds met een conflict bezig met ze maar ik blijf het product ondersteunen ik denk dat dat meer dan genoeg zegt, ELK ander product had ik al lang laten vallen in deze situatie.
Maar ik geloof heilig op dit moment in de kwaliteit van de Dune.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 10, 2009, 14:05:41
Als je goed leest zie je dat al op de eerste pagina's uitbreidingen zijn gekomen.

En als jij mij een speler kan aandragen die :
Alle bestanden 100% goed afspeelt
Autoswitching heeft
Regiovrije DVD en BD
Analoge uitgangen ondersteund
EN
Alles via het netwerk kan afspelen of e-sata/usb

EN
onder de 600,00 kost
Dan mag je me altijd even mailen want dan spring ik er meteen op.

Of wel in een nutshell.
De eerste versies van de BD primes waren al zeer goed maar geplaagd door fouten.
Meteen bij de eerste firmware was 90% opgelost van de GROTE bugs.
Op dit moment zijn ze aan het finetunen maar de laatste 3-4 maanden heb ik amper tot geen problemen gevonden.
En de problemen die ik vond waren in 90% te wijden aan de files en na herdownloaden of een simpele streamfix werkte het wel.



Mijn ervaringen sluiten aan bij die van Frank. De speler doet netjes wat ik wil en het gegeven crap in, crap out gaat gewoon op: als je goed geripte bestanden hebt dan loopt nagenoeg alles perfect.
Mensen die per sé een gigabit aansluiting willen kan ik (in de herhaling) vertellen dat een 10/100 netwerk makkelijk Bluray rips weergeeft/streamt etc.

Als dat niet het geval is ligt het ws aan je netwerk, niet aan de speler.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Tube-freak

Ik had toch al gezegt dit is een product voor mensen die van bleeding edge technologie houden.  Dat is niet voor iedereen geschikt.  
Maar er wordt net gedaan of het het   :worship: ultieme product  :worship: is, en als iemand dan wat kritiek heeft staat iedereen gelijk op zijn achterste benen.

Lees zelf de hele thread nog eens door en het is niet het perfecte product.  Oke, iemand neemt de nadelen voor lief ten op zichte van alle voordelen. Maar dat is al weer wat genuanceerder dan te roepen dat jan en alleman het maar moet kopen omdat het zoveel kan.




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Hanky Panky

Citaat van: Tube-freak op juli 10, 2009, 14:24:47
Ik had toch al gezegt dit is een product voor mensen die van bleeding edge technologie houden.  Dat is niet voor iedereen geschikt.  
Maar er wordt net gedaan of het het   :worship: ultieme product  :worship: is, en als iemand dan wat kritiek heeft staat iedereen gelijk op zijn achterste benen.

Lees zelf de hele thread nog eens door en het is niet het perfecte product.  Oke, iemand neemt de nadelen voor lief ten op zichte van alle voordelen. Maar dat is al weer wat genuanceerder dan te roepen dat jan en alleman het maar moet kopen omdat het zoveel kan.

Het ligt ook voor een groot deel aan de verwachting die mensen hebben. Ik krijg nogal eens de indruk hier op het forum dat men Ferrari eigenschappen verwacht voor Kia geld en als dat niet gebeurt begint de ellende :dry:

Je koopt het nieuwste van het nieuwste en het is in deze computerwereld al lang zo dat 98 vd 100 producten naderhand verbeterd worden. Net zoals alles heeft ook een Dune beperkingen en daar staat tegenover dat hij meer kan dan de rest én geweldige beeld- en geluidskwaliteit heeft.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Tube-freak

Kan hij eigenlijk ook Netflix afspelen?  (gewoon een normale vraag verder geen flambeersessies als hij het niet kan).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

riwi

Citaat van: Tube-freak op juli 10, 2009, 14:39:00
Kan hij eigenlijk ook Netflix afspelen?  (gewoon een normale vraag verder geen flambeersessies als hij het niet kan).

De Dune kan niet zoals de PCH dat wel kan direct van internet allerlei zaken streamen. Dus geen Youtube (gelukkig, want de populariteit van YouTube begrijp ik echt niet) maar ook geen andere online content.

De Dune gebruikt FILE sharing om aan zijn data te komen (SMB of NFS of via USB of E-Sata). Het is niet een streamer zoals Syabas/PCH zijn. Streaming heb je als je een streaming server hebt en een streaming Client. De door de Client gevraagde audio/video data wordt dan brokje voor brokje aangeleverd door de server. Voordeel is dat je geen software op je media-server hoeft te draaien (behalve NFS / SMB).

J.A.F._Doorhof

Hij kan wel IPTV weergeven, hoewel ik daar nog nooit mee bezig geweest ben, maar dat zou natuurlijk wel een oplossing kunnen zijn ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Streamen vanaf een Dreambox werkt denk ik ook wel.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 10, 2009, 18:12:32
Hij kan wel IPTV weergeven, hoewel ik daar nog nooit mee bezig geweest ben, maar dat zou natuurlijk wel een oplossing kunnen zijn ?

Bedoel je met een TV tuner via een USB aansluiting oid?

Citaat van: celerontje op juli 10, 2009, 18:17:01
Streamen vanaf een Dreambox werkt denk ik ook wel.
Streaming NIET. Hooguit kan je op je dreambox een stuk disk via NFS/SMB bechikbaar maken voor de Dune.

Tube-freak

Ja streamen kan ook vanaf die nieuwe samsung blu ray spelers en die doen ook netflix en Pandora, zullen alleen wat minder formaten ondersteunt worden als met die Dune natuurlijk. Maar zo een online dvd/blu ray videotheek lijkt me dan wel leuk om toegang tot te hebben.  Ik vroeg me alleen af hoe snel je internet dan moest zijn.  Vandaar deze voorzichtige poll tot Netflix functionaliteit.  
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Hanky Panky

Citaat van: jowi op juli 10, 2009, 18:42:54
Het zal mij persoonlijk worst wezen als ie netflix youtube hyves google of andere troep kan streamen van het internet; ik zoek een HD speler. Geen vage low-res rotzooi google meuk speler. HD dus. Kwaliteit. Geen kwantiteit.

Daar zit denk ik een probleem met de uitspraak 'hij speelt alles'. Wat WIJ, HD adepten, daar mee bedoelen is totaal iets anders dan wat de gemiddelde consument daarmee bedoelt.

En in geval van de HDI spelers hebben WIJ gelijk :D

:withstupid:

Bluray rips, high bitrate mkv's, een divx-je als ik het per sé wil zien en de rest zal me roesten  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Tube-freak

Netflix heeft dus ook blu ray films online.  Dat gepruts in die nieuwsgroepen ben ik al lang mee gestopt omdat de kwaliteit teveel wisselt.  Kwam te vaak voor dat ik weer alles voor piet snot had gedownload.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

riwi