HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

EdSki

Citaat van: jowi op juni 22, 2009, 10:07:03
Ding is bij mij meestal fluisterstil, en niet hoorbaar op >1m afstand. Heb wel een keer meegemaakt dat de interne fan blijkbaar ging resoneren in de kast, en erg veel geluid ging maken. Een corrigerende tik op de kast en het was weer over :hmmm:

Heb dit ook een keer gehad...bleek dat er nog een blu-ray in zat.  ;) Bij het opstarten ging de boel dan wat resoneren..

paraplu

wat die herrie betreft; was inderdaad een oud blueray discje dat er al een week inzat. Eenmaal eruit; probleem verholpen. Wel vreemd dat die disc bleef spinnen al die tijd.
jmlab 927be <- audioquest rockefeller <- cayin a88t <- kimber select 1016 <- marantz sa17s1

jaco

De center die ik heb maakt best wel veel lawaai af en toe, lijkt inderdaad een fan die staat te resoneren.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

nwolsink

Hoe volwassen is dit product inmiddels? zijn alle "bugs" eruit?
::Nothing to see here::

J.A.F._Doorhof

ik kan er weinig aan vinden dat niet werkt.
Maar dat is al heel vaak geschreven :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Miesepies

Citaat van: nwolsink op juli  8, 2009, 08:18:31
Hoe volwassen is dit product inmiddels? zijn alle "bugs" eruit?

Hij werkt redelijk goed, maar is nog niet bugvrij helaas. Naja, bugvrij zal het nooit helemaal worden, maar als je de discussies volgt op mpcclub.com, zie je nog wel wat problemen langs komen.

Het grootste probleem nu, is dat een aantal van de nieuwste blu-rays nog niet afgespeeld kunnen worden en dat deze aan geven dat de speler geupdate moet worden... Mogelijk dat dit in de volgende beta firmware gerepareerd is, met gebruik van de nieuwe code van Sigma.

Daarnaast zijn er nog wat audio problemen, voornamelijk i.c.m. TrueHD, doet hij nog geen auto framerate selectie en zijn er hardnekkige problemen met de gigabit netwerk kaarten.

Dus ja, hij is niet perfect, maar eigenlijk heb ik verder weinig problemen. Vooral de flexibiliteit van dit apparaat (blu ray speler, harddisk, netwerk streaming, ondersteuning van allerlei formaten) scoort een hoop punten.

jaco

Ik heb nog maar 1 film op de center gekeken, staat in een huis waar ik niet zo veel meer ben :(
Maar de Prime doet nog steeds prima, al ziet een blu ray er in 1080i60 op een hdready LCD tv er een stuk minder uit dan 1080p23,98 op mijn projector..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

MaxxMark

Citaat van: jaco op juli  8, 2009, 15:31:28
Maar de Prime doet nog steeds prima, al ziet een blu ray er in 1080i60 op een hdready LCD tv er een stuk minder uit dan 1080p23,98 op mijn projector..

Is dat dan een tekortkoming van de Dune? Als in, dat hij niet om is gezet naar 23.98?
Of is het een tekortkoming van de HDReady LCD Tv die gewoon geen 24p aankan?
Of is het luiheid dat de dune niet is omgezet naar 24p :)

(ik denk trouwens zelf de 2e :P)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

gigabit lan is ook vaak te wijten aan de montage van de kaart.
Wij checken dat hier sowieso altijd voordat ze de deur uitgaan.
En er was een firmware met een gigabit lan probleem maar dat zou nu al lang weer moeten werken.

De BD afspeel problemen is een Sigma SDK probleem en zal dus bij al deze spelers zijn, ook daar word aangewerkt.
Autoframe rate is niet echt een bug, maar een feature die er NOG niet inzit en die van mij mag komen.
Maar het is geen bug :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Er moet dan een soort van reverse pulldown plaatsvinden omdat er van 24 progressive beelden 60 interlaced beelden gemaakt moeten worden. Dat lijkt minder vloeiend als je het in 24p (23,976) gewent bent.

nwolsink

Ik post het hier maar even omdat ik het toch reeds hier heb aangehaald. Ik heb dus net een nieuwe Pana TX-P50V10 gekocht, jaha eindelijk full HD!

Ik heb reeds een:
Dreambox DM800 > HD sat receiver
Marant SR8500 > geen HDMI poorten

Momenteel stream ik met name DivX/MP3 over LAN via een XBOX(XBMC), dat werkt super maar geen de oude XboX heeft helaas geen HD opties.

Nu ik een HD scherm heb wil ik ook HD kunnen kijken, nu moet ik dus een keuze gaan maken tussen een HTPC bouwen met Windows 7 / Mediacenter of een aparaat als de Dune kopen, Blueray wil ik natuurlijk ook af kunnen spelen. Hoe goed werkt het streamen op de Dune, zijn er screenshots van de software? alvorens ik zo'n ding koop wil ik hem eigenlijk wel even proberen.

Dan is er ook nog de nieuwe TiVx HD M-7000, hoe verhoud die zich tot de Dune?

nwolsink

Citaat van: riwi op juni 21, 2009, 12:27:03
Wanneer zullen de 2.0 spelers beschikbaar zijn?
Ik zie dat er geen Dune Center komt in de 2.0 reeks, klopt dat? Alleen een base 2.0 en een Prime 2.0 zie ik staan op http://hdi.co.il/index.php?do=players

Met de Prime 2.0 kan je kiezen om een gigabit module te nemen. E-sata zit er al standaard op dus dan kan je eindelijk zowel e-sata als gigabit in 1 apparaat hebben. Ik denk dat ik wacht op de Prime 2.0 met Gbit.

damm das een mooi ding, wanneer is deze beschikbaar?

MaxxMark

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli  8, 2009, 17:26:45
Maar het is geen bug :D

It's not a bug.. It's a feature! :devil:

Maar, zonder dollen, het is dan wel een bijna onvergeefelijke feature die ze missen.

In mijn ogen bijna net zoiets als het niet supporten van alleen DolbyDigital en niet DTS. Het is niet meteen en onbruikbaar product, maar het is toch wel heel erg zonde :P
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Ben ik niet met je eens.
Je kan binnen een paar seconden wisselen van resolutie/refresh, als je een geluidsformaat niet ondersteund is dat er nooit in te krijgen.

Ik ben het wel met je eens dat het iets is dat er het liefst deze week nog in moet komen, maar ik kan perfect leven met de situatie zoals hij nu is.
Voordeel is dat hij ook niet de verkeerde refresh kiest, iets wat de TVIX nog wel eens deed.
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Voor BD wel, voor MKV en alle andere formaten is het gemiddeld een seconde of 20-30 werk.
Custom installer

jaco

ik kijk eigenlijk alleen Blu Ray's, dus lekker op 1 stand laten staan voor 99% van de titels

Hanky Panky

Citaat van: jowi op juli  9, 2009, 08:16:37
Beetje optimistisch. Je moet eerst het bestand of de bluray stoppen, met bluray duurt dat al enkele seconden, dan moet je terug navigeren naar de setup, menuutje doorlopen naar de juiste res/refresh, kiezen, even wachten, dan moet je de keuze bevestigen, en dan moet je dus weer helemaal terug navigeren naar waar je was. Je bent zo een dikke minuut verder, is geen kwestie van seconden.

gewoon nog een keer op setup drukken, dan vlieg je van het videoscherm/refreshratescherm gelijk terug naar de map waar het bestand staat dat je daarvoor aan het afspelen was.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

riwi

Citaat van: nwolsink op juli  8, 2009, 19:00:50
Dan is er ook nog de nieuwe TiVx HD M-7000, hoe verhoud die zich tot de Dune?
Een Tvix 7000 is gewoon een 6500 in een andere kast. Deze kan kwa bluray niet mee met de Dune's alhoewel hij er met wat getweak wel redelijk wat af kan spelen. Als je versterker geen hdmi heeft en de codecs niet ondersteund is een Dune toch beter.

Citaat van: nwolsink op juli  8, 2009, 19:43:52
damm das een mooi ding, wanneer is deze beschikbaar?
De Dune 2.0 is aangekondigd voor deze maand. Of dat lukt zijn we allemaal erg benieuwd naar. HDI was niet al te betrouwbaar met hun leveringen, maar sinds ze productie van de unit naar een panasonic fabriek in China hebben overgeheveld zal dat hopelijk beter worden nu.

Wuppy32

Wat mij sinds vandaag opvalt is dat de metalen front van mijn Dune Center verkleurt lijkt. Zit een soort koper achtige gloed over  :confused:

nwolsink

Ik heb op de een of andere manier niet zoveel vertrouwen in dat hele HDI.
Zit er nu aan te denken om maar 2 apparaten te nemen, de Panasonic DMP-BD80 en een TViX M-7000A

J.A.F._Doorhof

en waarom geen vertrouwen ?
ik ben zeer kritisch in wat ik koop en promoot en dit product is mijn inziens gewoon de top op zijn gebied qua prijs/prestatie.
Custom installer

nwolsink

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli  9, 2009, 19:27:34
en waarom geen vertrouwen ?
ik ben zeer kritisch in wat ik koop en promoot en dit product is mijn inziens gewoon de top op zijn gebied qua prijs/prestatie.

Krijg er een beetje zo'n KiSS gevoel bij, bugfixes mbt firmware duren lang dan zijn er de leverproblemen vervolgens zoeken ze een grotere producent, dit is exact wat er enkele jaren geleden ook met KiSS is gebeurt en we weten allemaal hoe dat is geeindigd.

Ik wil zo'n Dune eigenlijk eerst eens proberen, heb al te vaak zo'n niche product gekocht welke achteraf dan toch tegenviel.
Dus ik zou zeggen overtuig me graag  :smile:

Sonic Circle

Ik heb er nu ondertussen heel wat films en muziek mee bekeken en beluisterd. Heel wat formaten, zowel via interne HDD als streaming via het LAN. Hij draait alles vlekkeloos. Een klein aantal keren bleef hij in het menu hangen. Een reboot was dan de oplossing, of soms heel even wachten (bij het openen van een netwerkshare die hij dan kennelijk even niet kon vinden).

En hij is wat traag in navigatie en laden van BD's. Verder is het een absoluut top apparaat.
Dit type mediaspeler wachte ik al tijden op, persoonlijk.

nwolsink

Ik zie er net nog een, de OPPO BDP-83 http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/blu-ray-BDP-83-Features.aspx die ziet er ook wel veelbelovend uit, iemand daar al ervaring mee?

Starred

Citaat van: jowi op juli  9, 2009, 22:29:43
Niet vergelijkbaar, heeft geen netwerk aansluiting, ding is eigenlijk niets meer dan een blurayspeler.

Jawel, het is een allesspeler  ;D