HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

Ook met deze 'tekortkoming' is het in mijn ogen nog steeds waard om er op te wachten.

Eigenlijk is het een hele hoop tekst om eigenlijk te zeggen:
- Er is maar 1 USB poort ipv 2
- De (interne) SATA interface is niet hot swappable

Voor wat betreft het niet hot swappable zijn, eigenlijk zou je niet anders verwachten dan dat een interne drive niet hotswappable is, dus lijkt dit mij een non-issue.
En wat betreft de enkele USB poort; voor het verschil in geld koop je volgens mij 100 usb hubs ;)

Wat wel 'verwarring' wekt is dat de tekst mogelijk suggereert dat je met de 2.0 nooit kunt hot swappen. Dit is natuurlijk niet waar en is alleen van toepassing op de interne SATA interface. Als je een USB HDD hebt, zal deze gewoon Hot-Swapable moeten zijn, aangezien dit, zover ik weet, sinds versie 1.0 van de standaard al het geval is.

Al met al zie ík voor mij nog geen reden om de 1.0 te verkiezen boven de 2.0.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Als je door de regels heen leest dan zeggen ze feitelijk niet alleen dat maar waarschuwen ze ook dat het simpelweg een ander product is.
Met alle respect maar met de 1.0 weet ik PRECIES wat ik heb en ik ben ZEER onder de indruk van dat apparaat helemaal voor het geld.
Als ze goedkoper gaan produceren dan weet ik niet wat ik krijg en dat risico wil ik niet nemen om eerlijk te zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

deniax

J.A.F._Doorhof
Citeerje kan niet EN een prijsverlaging doen EN een beter product leveren.
Ik heb momenteel de 1.0 , maar als ik dit zie, dan zou ik ook gewacht hebben.
Citeerik heb het donkerbruine vermoeden dat op audio/video er ook wel eens "wat" verschil kan zijn.
Op wat zijn je vermoedens gebaseerd?
CiteerJammer alleen van al de paniek en gecancelde orders.....
Paniek? Het is goed te begrijpen dat mensen gewoon geld willen besparen en ze de missende features als compleet onbelangrijk zien...
Of het komt door de aankondiging van de C-200 van Popcorn, zoals het er naar uitziet gaan mijn Dune Prime 1.0 naar de slaapkamer als de C-200 uit komt (en het apparaat een aantal firmwares heeft gekregen zodat hij stabiel genoeg is, Popcorn kennende ;) )
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik hecht ENORM veel waarde aan beeld/geluidskwaliteit.
Ik heb de popcorn hour hier ook verschillende keren getest en geïnstalleerd en hoewel de unit lekker goedkoop is vind ik beeld en geluid VER achterblijven bij de Dune.
Waar ik simpelweg bang voor ben is dat ook HDI de kant op gaat van geld besparen ten koste van kwaliteit.
Of wel, de Dune 1.0 en HD Center zijn absoluut voor het geld gewoon hele mooie apparaten, ga je besparen dan moet het ergens weg komen.
In dit geval blijkt dus al dat er een totaal ander binnenwerk in komt, anders kun je namelijk niet ineens poorten verliezen.
Of wel ik zal eerst de 2.0 gehoord en gezien moeten hebben om een waarde oordeel te geven.

En zolang er GEEN nieuwe chipset gebruikt word en er GEEN nieuwe mogelijkheden zijn zie ik geen enkele reden om te wachten.
Aan de andere kant, misschien is 100.00 voor sommige mensen een enorme investering dat kan natuurlijk altijd, ik heb het graag over voor iets waarvan ik de kwaliteit zeker weet en die goed is.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Misschien was de marge wel gewoon te groot. Er zijn zoveel bedrijven die de prijs van een product op een gegeven moment significant omlaag gooien

J.A.F._Doorhof

Het zal in ieder geval niet de marge zijn van de verkopers want om eerlijk te zijn was die bedroevend.
Dit is echt zo een product dat je of en masse verkoopt of omdat je het een waanzinnig product vind.
Custom installer

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 17, 2009, 22:08:13
Het zal in ieder geval niet de marge zijn van de verkopers want om eerlijk te zijn was die bedroevend.

Marge van HDI bedoelde ik

kohns

Ik heb vandaag mijn HD Center ontvangen via ITC  ;D

Ik heb wel een aantal probleempjes met de Dune in samenwerking met de octava HDSA7.1 autoswitch die ik samen met de Dune bij ITC heb gekocht.
Als je de Dune uitzet via de afstandsbediening en hij valt in standby blijft hij blijkbaar toch nog altijd een videosignaal uitzenden.
Als gevolg switcht mijn Octava niet meer automatisch naar een andere input.
Aangezien ze op de site van HDI zeggen dat ik voor technische vragen/problemen bij mijn leverancier moest zijn stel ik de vraag snel even via het forum.

Het andere probleem dat ik heb ligt aan Octava zelf.  Ik ben momenteel rechtstreeks met Octava in contact om dit op te lossen en zal dit topic dan maar niet verder vervuilen met niet-Dune-gerelateerde dingen.

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

J.A.F._Doorhof

Standby is niet uit bij de Dune.
Je moet hem echt via de knop uitdrukken.
Je kan trouwens de octava ook gewoon met de AB switchen van input.
Custom installer

kohns

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 17, 2009, 22:53:21
Standby is niet uit bij de Dune.
Je moet hem echt via de knop uitdrukken.
Je kan trouwens de octava ook gewoon met de AB switchen van input.

Ja maar mijn switch staat uit het zicht in mijn kast. Autoswitching was een van de redenen dat ik de Octavia had gekocht.
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

denoontje

Citaat van: kohns op juni 18, 2009, 08:59:38
Ja maar mijn switch staat uit het zicht in mijn kast. Autoswitching was een van de redenen dat ik de Octavia had gekocht.

harmony met rf extender gebruiken? (in sig staat dat je een harmony hebt)

J.A.F._Doorhof

Autoswitching werkt ook perfect maar niet als er een signaal op blijft staan, zou wel irritant zijn als je TV zit te kijken en je zet een ander apparaat aan dat hij direct switch. Autoswitching betekend meestal dat als je de boel aanzet hij automatisch de juiste apparatuur kiest.
Wat je kunt doen is de Dune op een andere poort zetten (later) ik weet niet of dat werkt maar je zou het kunnen testen.
Ik zet zelf de dune altijd gewoon uit met de knop anders blijft hij stroom nemen.

Wat je zou kunnen doen is een hele simpele IR repeater neer zetten die kan dan gewoon de octava in de kast bedienen.

Custom installer

MrPink

Van het MPC forum:

CiteerSo to make a long story short. Please find enclosed the pronto hex codes in order to switch the dunes fully on and off (tested and working perfectly on a prime using a logitech harmony remote control):

0000 006D 0028 0000 0156 00AB 0016 003F 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 003f 0016 003f 0016 003f 0016 003f 0016 003f 0016 0015 0016 003f 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 003f 0016 0015 0016 0015 0016 0015 0016 003f 0016 003f 0016 003f 0016 003f 0016 0015 0016 003f 0016 003f 0016 003f 0016 064D 0156 0055 0016 0E43 0156 0055 0016 0E43 0156 0055 0016 0E43

De thread: http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=21645&postdays=0&postorder=asc&start=15

Hopelijk heb je hier iets aan.

kohns

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 18, 2009, 09:17:43
Autoswitching werkt ook perfect maar niet als er een signaal op blijft staan, zou wel irritant zijn als je TV zit te kijken en je zet een ander apparaat aan dat hij direct switch. Autoswitching betekend meestal dat als je de boel aanzet hij automatisch de juiste apparatuur kiest.
Wat je kunt doen is de Dune op een andere poort zetten (later) ik weet niet of dat werkt maar je zou het kunnen testen.
Ik zet zelf de dune altijd gewoon uit met de knop anders blijft hij stroom nemen.

Wat je zou kunnen doen is een hele simpele IR repeater neer zetten die kan dan gewoon de octava in de kast bedienen.

Irritant? Je kan of wenst toch niet naar 2 bronnen tegelijk te kijken!
Ik vind die autoswitching juist super.  Mijn harmony is zo ingesteld dat hij alle apparaten die ik niet meer gebruik automatisch aan/uistschakelt.
Ik mag dan waarschijnlijk de enigste luie mens zijn op dit forum  ::) :P maar ik heb gewoon geen zin om elke keer recht te staan en alles te gaan aan/uitzetten.
Neen ik heb een universele AB die ik lekker vanuit mijn zetel kan gebruiken.

Al mijn andere bronnen, DVD speler, XBOX360 en zelf mijn digitale setup box van Telenet (Belgie) om tv te kijken (die trouwens ook op linux draait en en ingebouwde schijf heeft) geven geen signaal meer door als je ze in standby zet.

Bedankt voor de tips dat ik kan switchen via de AB of een IR repeater kan gebruiken maar waarom als het probleem eigenlijk bij de Dune speler ligt.
Als extraatje zou hij dan ook minder stroom verbruiken in standby.
Kan jij als verdeler van de Dune hiervoor een fix aanvragen bij HDI of moet ik via de invoerder gaan of ...

papaleo

je kan ook, for the time being, een simpele 'klik aan klik uit' schakelaar tussen de stekker zetten om zo de spannig van het app. er af te halen..... hoef je ook niet op te staan en naar het app. te lopen  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Miesepies

Citaat van: jowi op juni 18, 2009, 12:06:57
Hoe krijg je dit in een harmony?

Via de logitech helpdesk. Gewoon vragen of ze een PowerOnOff (geef hier je gewenste naam op) knop willen maken voor je Dune met de pronto code.

MrPink

kohns

Citaat van: Miesepies op juni 18, 2009, 12:47:27
Via de logitech helpdesk. Gewoon vragen of ze een PowerOnOff (geef hier je gewenste naam op) knop willen maken voor je Dune met de pronto code.

Thx Jowi en Miesepies... heb snel even een mailtje naar Logitech verzonden.

papaleo

Citaat van: MrPink op juni 18, 2009, 11:37:32
Van het MPC forum:

De thread: http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=21645&postdays=0&postorder=asc&start=15

Hopelijk heb je hier iets aan.

Ik gebruikte daar nog altijd een 'klik aan klik uit' schakelaar voor,maar nu ik deze Hex code heb voor mijn Pronto TSU9400 heb ik deze (gelukkig) niet meer nodig....  ;)

Thx, 'MrPink' voor het voorzetje,hoefde 'm alleen maar in te koppen  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

@Kohns,
Begrijp mijn post goed, het is juist irritant als je een bron zit te kijken en bv de Sat decoder schiet aan en je bent je beeld kwijt.
Dat was de strekking van mijn post.
MAW als er niets aan staat en je drukt wat aan dan moet hij die selecteren en dat werkt super.
Ga je daarna weer wat aanzetten zou ik niet willen dat hij switched, daar hebben we de AB voor.

Dat was de strekking van mijn opmerking.
Voor beide is natuurlijk wat te zeggen.
Custom installer

MrPink

bmateijsen

Volgens mij stuurt de Dune altijd large uit, maar heb je in een surroundtrack natuurlijk ook LFE zitten ;)

Citaat van: jowi op juni 18, 2009, 22:04:31
Bjorn maakte me er gisteren op attent dat er behoorlijk wat schort aan de Dune op gebied van bass mgt etc. Nou ja, eerder het totale gebrek aan, bij analoge aansluiting. Hoe lossen jullie dit op?

Draai ik een bluray over analoog, dan heb ik wel degelijk een LFE, maar speel ik een (stereo) MPG2 TS, dan heb ik geen LFE, blijkbaar stuurt de Dune dan gewoon alleen links/rechts uit, als LARGE zeg maar? Lastig allemaal.

bmateijsen

Citaat van: jowi op juni 18, 2009, 22:04:31
Bjorn maakte me er gisteren op attent dat er behoorlijk wat schort aan de Dune op gebied van bass mgt etc. Nou ja, eerder het totale gebrek aan, bij analoge aansluiting. Hoe lossen jullie dit op?

Schort is overigens een groot woord, ik denk dat de meeste mediaplayers gemaakt zijn door PC bedrijven en tja, die zal het een worst zijn als er maar geluid uit komt. Ik denk dat zoiets makkelijk in te bakken moet zijn, maar vraag mij tegelijkertijd wel af of het in de chipset die gebruikt wordt, wel aanwezig is. Als het aanwezig is, dan vind ik het gewoon een bug.

Simpelweg als je hem analoog wil gebruiken en er zullen best een aantal mensen zijn die dit doen en je wil bass-management gebruiken, dan kan dit alleen maar als je een processor hebt die het inkomende signaal digitaliseert en dat zijn helaas alleen o.a. de Lexicon MC12, Meridian G61/ G68, etc.

Groet,

Bjorn

celerontje

Citaat van: jowi op juni 18, 2009, 22:34:41
Ja precies dat bedoel ik :D
Dan toch maar de Dune via SPDIF aansluiten dus... :nopompom:
I told you so... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Ehh, ik noemde het juist om die reden! ;)

Citaat van: celerontje op mei 30, 2009, 18:13:52
Je Denon doet zeker geen bass-management en time-alignment op z'n analoge ingang? :-\
Citaat van: jowi op mei 30, 2009, 18:24:13
Geloof van niet nee.
Enz. :clapping:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!