HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

dream1

Ja dat kan ik me wel voorstellen.
Krijg je dan geen teugkoppeling met de importeur, of neem je dan geen contact met hem op?
En vooral als je vooruit moet betalen.
Ben er ook bang voor dat ze dan deze week ook niet zullen worden uitgeleverd :notify: :notify: :notify:

Gr Dream1

rbormans

Ik heb de Dune aan een HDFury2 hangen met HDMI (na de Fury component naar de projector).
Met BR (originele schijven) gaat het perfect. Met geripte PAL DVD's (VIDEO_TS, geen ISO) van de HD is al het wit nu roze geworden.

Iemand iets soortgelijks al meegemaakt ?

J.A.F._Doorhof

@Dream,
Terugkoppeling naar de importeur gaat soms goed, soms niet. Een situatie waar ook wij niet blij mee zijn.
We hopen nog steeds op levering deze week.

@Raf,
Normaal zou ik zeggen check je kabels maar als het alleen met DVD's is kan dat het probleem niet zijn.
Ik zou het dus even niet weten.
Wat je kan checken is even je settings als contrast etc. of die goed staan of anders voor DVD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hully

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 13, 2009, 08:53:22
Het is nog niet bekend of de kaarten los verkrijgbaar worden, maar wij kunnen daar vaak wel een mouw aanpassen :-)

Ik draai zowel de 40GB 1:1 rips als de gestripte als de ISO en MKV's ermee over 100mb.

Ik heb de gigabit versie (omdat alles in mijn netwerk gigabit is) en ik moet je zeggen dat tot aan de laatste update het ruk was met de gigabitpoort. Helft van de tijd geen verbinding etc. Bovendien leek er geen snelheidsverschil met de 100mb port te zijn. Echter: met de laatste firmware update draait de gigabitpoort als een zonnetje en het lijkt allemaal wat sneller te gaan (het doorspoelen en het terug naar het menu gaan etc).

RvD

Heb vandaag een telefoontje gehad van JVB de spelers zijn nu echt onderweg waarschijnlijk wordt die dinsdag door ups afgeleverd  :bigsmile:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Marco88

Ik heb sinds kort een Drobo opslag systeem gekocht. Deze heeft FW800 en USB2.0-aansluitingen.

Is het Drobo-systeem (HFS+ geformatteerd) compatible met een Dune als je hem direct koppelt via USB?

J.A.F._Doorhof

same here maar ik hou nog even een slag om de arm, we krijgen in ieder geval allemaal gelijk afgeleverd.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdSki

Citaat van: Marco88 op mei 15, 2009, 13:23:58
Ik heb sinds kort een Drobo opslag systeem gekocht. Deze heeft FW800 en USB2.0-aansluitingen.

Is het Drobo-systeem (HFS+ geformatteerd) compatible met een Dune als je hem direct koppelt via USB?

Volgens de specificaties wordt hfs niet ondersteund. Alleen ntfs (alleen lezen), fat32 en ext2/3

dream1

Hallo Dune liefhebbers,

Morgen als het goed is komen ze er aan

Gr Dream1

dream1

Hallo,

Ik zit met een probleem, heb vandaag de hdi dune center gekregen.
Het streamen wil maar niet lukken het beeld blijft hangen het geluid valt weg.
Heb een Qnop 439 en een netgear gs18 portsafe en de hdi dune center heeft ook een gigabit aansluiten.
Kabel vervangen van netgear naar dune helpt niet.
Kabel vervangen van qnap naar netgear helpt niet.
Kabel vervangen modem naar netgear helpt niet.
Dune ingesteld op nfs.
Ik weet het niet meer :o :o :o :o

Gr Dream1

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

dream1

Ja een nieuwe.
Hij doet het niet bij alle films maar bv star trek search voor spock 7.1 dolby.
Xmen 2 iso
Via deusb gaat het wel goed, moet je soms speciaal kabel hebben voor internet.
Heb nu die ik heb gekregen van ziggo.

Gr Ferro

Sullivan

Een paar berichten terug lees ik dit, heb je de laatste firmware?

Citaat van: hully op mei 15, 2009, 12:01:28
Ik heb de gigabit versie (omdat alles in mijn netwerk gigabit is) en ik moet je zeggen dat tot aan de laatste update het ruk was met de gigabitpoort. Helft van de tijd geen verbinding etc. Bovendien leek er geen snelheidsverschil met de 100mb port te zijn. Echter: met de laatste firmware update draait de gigabitpoort als een zonnetje en het lijkt allemaal wat sneller te gaan (het doorspoelen en het terug naar het menu gaan etc).

dream1

Citaat van: Sullivan op mei 19, 2009, 19:06:21
Een paar berichten lees ik dit, heb je de laatste firmware?

Bedankt voor het meedenken.
Zal zo even kijken, dacht als hij nieuw was vandaag dus gehaald.
Dat meteen de nieuwe versie opstaat er stond update 2.
Heb versie 081226_1216_update2 opstaan en niet  090313_1955_beta:

Gr Ferro

borkaenjo@work

dream1

Hallo Dune liefhebbers,

Hier een update.
De hdi dune center geupdate en ook de Qnap 439.
Het probleem blijft geluid valt weg en beeld gaat langzaam.
ALs ik de stop knop indruk blijft hj nog zeker 30 seconden doorlopen met de tekst please wait in beeld?
Kun je trouwens bij een bluray rip ook een losse srt file selecteren, zoals bv bij de Tvix 6500.
Als je een bluray rip wilt afspelen moet je wel geduld hebben want dit kan wel 30 seconden tot 1 minuut duren :unsure: :unsure:
Het beeld en geluid is gewoon perfect.
Hopelijk kan iemand me helpen wat er aan de hand is? :thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:

Gr Dream1

papaleo

Heb je soms 'n exemplaar die uit de reeks komt die in de beginne zijn uitgeleverd?

Want als dit zo is heb je kans dat de connector van de Gb module niet goed op de printplaat gemonteerd zit,deze zijn achteraf door een ander (NL) bedrijf in de Dune's gezet en die deden dit wel eens niet zo netjes.(Btw,het bedrijf die dit voorheen deed is vervangen door een ander bedrijf)

edit;
Mocht je zo'n exemplaar hebben,dan is dit euvel welliswaar makkelijk (zelf) te verhelpen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Probeer aub eens even een 10/100 switch.
De Qnap serie heeft enorme problemen met gigabit met de 409Pro.
Op PC/MAC werkt het perfect maar met de MB200/TVIX/Dune heb ik altijd een 10/100 switch gebruikt omdat ik anders zeer vreemde vastlopers of enorme wachttijden had.

Stomme is dat de 209Pro met dezelfde firmware en instellingen het wel doet.
We hebben verschillende 409Pro's geprobeerd en ze hadden het allemaal.
Custom installer

Sullivan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 20, 2009, 07:42:56
De Qnap serie heeft enorme problemen met gigabit met de 409Pro.
dream1 heeft het over de 439.

@dream1: ik heb je een PM gestuurd.

dream1

Het rare is dat hij bj de normale lan verbinding iets beter loopt dan bij de gigabit.
Heb ook gelezen op mpcclub dat er meer mensen die problemen hebben met de combinatie Hdi dun center en de Qnap 439.
Met de Tvix 6500 aV2 had ik veel minder problemen met streamen.
Had wel een paar bluray rips erbij die niet te streamen waren.
Kijk ik een bluray rip via mijn laptop en stream vanuit de Qnap dan loopt wel alles goed?
Kunnen mensn  zeggen welke type server dat ze hebben, ik kan mijn Qnap eventueel inruilen. (Welke type zou jij adviseren Frank)
Wil wel graag dat er 4 hard disk in kunnen.

Gr Dream1

J.A.F._Doorhof

@Frank,
Ik geef het aan als tip omdat ik het probleem ken met de Qnap 4 serie en vroeger ook met de 209Pro.
De interne afhandeling zal niet teveel veranderen bij de 439 tov de 409 neem ik aan.

@Dream1,
Probeer het aub eerst met een 10/100 switch en kijk of het dan wel lukt.
Voor het geld zijn de Qnaps nog steeds gewoon een solide investering.
Zelf zijn we overgestapt naar een fileserver op zolder, werd een beetje moe van steeds de HDD's uitbreiden.

Custom installer

kohns

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 20, 2009, 17:58:54
@Frank,
Ik geef het aan als tip omdat ik het probleem ken met de Qnap 4 serie en vroeger ook met de 209Pro.
De interne afhandeling zal niet teveel veranderen bij de 439 tov de 409 neem ik aan.

@Dream1,
Voor het geld zijn de Qnaps nog steeds gewoon een solide investering.
Zelf zijn we overgestapt naar een fileserver op zolder, werd een beetje moe van steeds de HDD's uitbreiden.

Frank ik heb net bij u de HD Dune Center met gigabit module in bestelling staan.
Ik heb thuis een volledig gigabit netwerk... zou ik niet beter snel nog wisselen?

Frank welk os/soft draai jij op je fileserver.
Ik dacht van een oude PC te gebruiken met freenas erop
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

EdSki

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 20, 2009, 17:58:54
@Dream1,

Kan je de qnap niet geforceerd op 100mbit zetten? Dit kan hij dan mischien eerst proberen.

@Dream1

Dat het lang duurt voordat een bluray rip gaat spelen is normaal. Duurt even voordat je het menu te zien krijgt.

Er zit een optie in de dune om de snelheid te testen op een bepaalde file heb je dit al greprobeerd? Welke snelheid geeft hij dan aan?

De dune heeft trouwens niet een heel erg snelle chip en met iso's heeft hij meer moeite dan 'normale'  rips. Ik heb 1 iso die een heel klein beetje hapert als ik hem afspeel met DTS HD (over de 100mbit poort). Na uitpakken speelde hij wel geheel soepel af. Niet dat dit de oplossing voor jou is maar ieder beetje helpt  :)

dream1

Hallo Dune liefhebbers,

@Frank
Ik heb ook problemen met 10/100 switch verbinding via de Dune.
De Qnap439 heeft alleen 2 gigabit verbindingen dus geen 10/100 switch
Heb nog contact gehad vandaag met de winkel waar ik me Qnap heb gehaald.
En ook jou verhaal verteld van de Qnap, hij dacht dat de 409 en de 439 de zelfde merk procesor gebruiken en dat het daa en kan liggen.
Zijn advies was om over na te denken om de Qnap 5 serie te nemen.
I.v.m de opslag capiciteit.
Mijn complimenten over je review er staat niks over gelogen.

@Edski

De meeste blu-ray rips zijn ook normale rips, heb er ongeveer maar 3 in iso formaat
Ik zal kijken of ik de optie kan vinden op de Dune en laat het nog wel ven weten.

Kun je ook losse srt subs file toevoegen in een bluray rip, zodat hij dan toch NL subs heeft

Gr Dream1

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het heeft niets met de poort zelf te maken.
Je moet je gigabit switch vervangen voor een 10/100 switch achter de QNAP dan werkt het wel (als het tenminste hetzelfde probleem is maar daar lijkt het wel op).

@edski,
Ligt denk ik ook aan de infrastructuur.
Ik heb echt nog niets wat hapert of schokt, zelfs BD ISO files spelen perfect met truHD.
Dit was 1 van de redenen dat ik naar een dedicated file server ben over gestapt, NAS servers zijn heel leuk en goed maar ik haal met de fileserver ongeveer 4x de snelheid die ik met de Qnap 409Pro haalde.

@Kohns,
Ik draai op de server XP en heb de drives gewoon als SMB gedeeld.
Gemiddelde snelheid over het gigabit netwerk is 50MB/s pieken liggen iets hoger bij kopiëren van mijn pc/mac naar de fileserver toe.
Custom installer