HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

edwinvh

Citaat van: Hanky Panky op mei 21, 2009, 15:39:02
Hoe krijg ik die op mijn Harmony one? Ik heb al gezocht op de support pagina's maar ik kan niets vinden.

Je kunt bellen met de helpdesk of mailen met Harmony.
Ik heb gebeld en de pronto hex code door gegeven die je in onderstaande link vind.
Hij staat bijna onderaan in de link,

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=21645&postdays=0&postorder=asc&start=15

RvD

Citaat van: Miesepies op mei 21, 2009, 23:27:35
Volgens mij zit in de nieuwe serie spelers een usb stick intern aangesloten. Je hebt dus geen externe meer nodig.

Dit geld op dit moment alleen voor de Prime van de nieuwe lichting.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

J.A.F._Doorhof

Een fileserver kan veel zijn van een dedicated NAS zoals bv de Qnap tot een dedicated machine die de schijven deelt.
Je mag altijd mailen naar [email protected] voor meer info, we zijn bezig een serie op de markt te zetten die veel schijven ondersteund maar toch betaalbaar blijft speciaal voor HT toepassingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

borkaenjo@work

Citaat van: Miesepies op mei 21, 2009, 23:27:35
Volgens mij zit in de nieuwe serie spelers een usb stick intern aangesloten. Je hebt dus geen externe meer nodig.

De melding dat je de speler moet updaten klopt, er zijn meerdere blu-rays die deze melding geven. Er is nieuwe software beschikbaar om de nieuwere blu-rays af te kunnen spelen maar deze moet geintegreerd worden met de firmware, wat nog problemen oplevert volgens HDI. Meer hierover kan je op www.mpcclub.com terug vinden. Dus helaas moeten we nog even geduld hebben totdat dit in de firmware verwerkt is.

Voorlopig kun je in ieder geval de blu ray opnieuw rippen met anydvd hd.
Daar moet je dan disable BD Live aanvinken.
Dan krijg je die melding niet meer en kun je ze gewoon afspelen.
Heb je een iso dan kun je die met daemontools mounten.
Heb je een bestandsmap, moet je eerst een iso maken imgburn.

dream1

Hi,

Wat een ondersteuning hier op deze forum zeg toppie.
Ik heb de nieuwe versie ja met blauwe verlichting, zal hem nog eens rippen met Anydvd.
Weet iemand met welk programma dat je de icon kunt veranderen.
Had op internet gezien dat iemand andere icons had zag er mooi uit.
Is het iemand al gelukt op een losse srt file bij een blu-ray te plaasten, zodat je deze kunt selecteren (BV bij de Tvix 6500)

Gr Dream

riwi

Citaat van: borkaenjo@work op mei 22, 2009, 08:21:53
Heb je een iso dan kun je die met daemontools mounten.

Vanaf welke versie van daemon tools worden de BD iso images ondersteund? Ik heb Daemon tools lite 4.12.1 maar die wil een BD iso niet pakken. dwz hij mount hem wel maar als ik de drive dan kies dan zegt ie dat het niet lukt.
De tvix kan niet goed overweg met iso dus ik wil de iso gewoon uitpakken naar een folder.

MrX_Cuci

Hallo,

Ik heb mijn oog laten vallen op Dune HD center. Mijn vraag is eigenlijk of ik rechtstreeks naar de HDD kan rippen van de bluray speler zelf. Is dat mogelijk? Zo niet, kan het dan via de interne bluray speler van de HD center naar de PC. Ik zie anders de toegevoegde waarde van de HD center tov Prime niet zo of vergis ik me?

The Penguin

Citaat van: riwi op mei 22, 2009, 14:41:13
Vanaf welke versie van daemon tools worden de BD iso images ondersteund? Ik heb Daemon tools lite 4.12.1 maar die wil een BD iso niet pakken. dwz hij mount hem wel maar als ik de drive dan kies dan zegt ie dat het niet lukt.

Ik heb 4.30.4.0027, en die werkt perfect.
RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

riwi

Citaat van: The Penguin op mei 22, 2009, 14:55:23
Ik heb 4.30.4.0027, en die werkt perfect.

OK bedankt, zal er eens naar zoeken.

@MrX je kan niet rippen met een Dune. De BD drive is om BDs af te kunnen spelen. Voordeel van de center is mogelijkheid om een harddisk er in te kunnen plaatsen. En het mooiere metalen frontje kan je ook als voordeel zien.

MrX_Cuci

Voor bijna 300 euro meer zie ik dat niet echt als een voordeel. In ieder geval bedankt voor de info. Misschien dat ik ook wel voor de HD base center ga en een standalone bluray speler koop. (koppelbaar toch?) Lijkt me in dit geval ook de betere oplossing ivm de afspeel problematiek die ik her en der lees. Ik slaap er nog wat nachtjes over.

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Sol

Citaat van: LexiconLogan op mei 22, 2009, 17:13:56
slaap lekker ;D

Denk dat jij inmiddels ook al talloze slapeloze nachten hebt gehad, of is de HD inmiddels al binnen? :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

J.A.F._Doorhof

Als het goed is is LL gemaild of gebeld toch ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LexiconLogan

Gebeld, ik heb een mail gestuurd, stuur je de rekening maar ;) thanks

qapla

Speelt deze ook AVCHD af?

Misschien is er ergens in de 37 pagina's die ik heb doorgespit wel het antwoord gegeven maar heb ik dat even gemist.

DickVD

Citaat van: qapla op mei 24, 2009, 13:52:50

Misschien is er ergens in de 37 pagina's die ik heb doorgespit wel het antwoord gegeven maar heb ik dat even gemist.

Die vraag heb ik ook en dan met name ISO-AVCHD bestanden ???
2de vraag: kan je met de Dune het geluid in de diverse formaten, downsampelen naar 2.0 analoog? dit omdat ik maar een dolby prologic versterker heb, zonder hdmi en zonder 5.1 ingangen. :confused:

alvast bedankt voor antwoordt :satisfied:
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

Meeuwtje

Citaat van: qapla op mei 24, 2009, 13:52:50

Yep, de prime speelt bij mij ook gewoon AVCHD bestanden af. De speler ziet deze bestanden als bluray bestanden, dus worden deze ook gelijk in 24P afgespeeld(indien je dit geselecteerd hebt) (avchd iso's weet ik nog niet)

Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

EdSki

qapla

Citaat van: Meeuwtje op mei 24, 2009, 18:12:51
Yep, de prime speelt bij mij ook gewoon AVCHD bestanden af. De speler ziet deze bestanden als bluray bestanden, dus worden deze ook gelijk in 24P afgespeeld(indien je dit geselecteerd hebt) (avchd iso's weet ik nog niet)

Bas

Dat is heel mooi, ik heb namelijk redelijk wat AVCHD schijven liggen.

Meeuwtje

Weet iemand toevallig ook of er een soortgelijk programma voor de dune als voor de tvix bestaat(tvixie)?
Op een ander forum kom ik er niet helemaal lekker uit, staat vrij onduidelijk aangegeven. ??? ???

Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

dream1

Hallo,

Weet iemand soms username en password bij voor FTP.
Als ik bij internet explorer de ip adres intyp van mij dune kom ik er ook niet.

Gr Dream1

Henk55

Citaat van: dream1 op mei 24, 2009, 23:48:59
Hallo,

Weet iemand soms username en password bij voor FTP.
Als ik bij internet explorer de ip adres intyp van mij dune kom ik er ook niet.

Gr Dream1

FileZilla al geprobeerd!

LexiconLogan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 23, 2009, 08:12:00
Als het goed is is LL gemaild of gebeld toch ?
Citaat van: LexiconLogan op mei 23, 2009, 09:30:09
Gebeld, ik heb een mail gestuurd, stuur je de rekening maar ;) thanks
Is oke toch?